Πολύχρωμες πιπεριές με τραχανά και πικάντικο λουκάνικο


Ο τραχανάς είναι ένα υλικό που με μεγάλωσε, μιας και όταν ήμουν μικρή οι τραχανόσουπες στο σπίτι μου αλλά και στο σπίτι του παππού και της γιαγιάς ήταν ένα πιάτο πολύ συνηθισμένο και αγαπημένο.
Κάθε χρόνο, η γιαγιά, το καλοκαίρι που είχε ζεστό καιρό, έφτιαχνε πιτούλες από τραχανά, με γάλα ή γιαούρτι και αλεύρι, που τις άπλωνε στη βεράντα σκεπασμένες με τούλι για να στεγνώσουν. Ύστερα, τις τρίβαμε, στη διαδικασία αυτή  βοηθούσα κι εγώ, μέσα σε κόσκινο και γίνονται οι γνωστοί "κόκκοι" του τραχανά, που τον αποθήκευε σε γυάλινα βάζα και είχαμε για όλο τον χρόνο, μέχρι να ξαναέρθει το καλοκαίρι. 
Ε! λοιπόν, αυτός ο τραχανάς ήταν ο νοστιμότερος!!!!
Θυμάμαι μάλιστα, ότι για μας τα παιδιά, η γιαγιά έβραζε τον τραχανά με γάλα αντί για νερό κι έβαζε μέσα φέτα τριμμένη.
Ο παππούς προτιμούσε τον τραχανά με κόκκινο πιπέρι, και "τσιγαρίδες" όπως τις έλεγε, που ήταν  λιπαρό χοιρινό κρέας , κομμένο σε κομματάκια και τηγανισμένο.
Όταν, λοιπόν, διάβασα τη συνταγή της Κ. Αθανασίου, σε ένα από τα τεύχη του περιοδικού "Κουζίνα και ποιότητα ζωής" του 2006, ήταν επόμενο ότι θα την δοκίμαζα και μου άρεσε τόσο, που από τότε την καθιέρωσα. 
Όποιος τη δοκιμάσει, ελπίζω να συμφωνήσει μαζί μου. 
Εύκολο, νόστιμο και γρήγορο πιάτο που μου φέρνει στο νου σπετζοφάι όταν το συνδυάζω με πικάντικο λουκάνικο.
ΥΛΙΚΑ για 4 άτομα
1 κιλό πιπεριές πολύχρωμες (κόκκινες, πράσινες, κίτρινες, πορτοκαλί)
1/2 κιλό τραχανά (ξινός ή γλυκός είναι το ίδιο νόστιμος)
1 κρεμμύδι ψιλοκομμένο (προαιρετικό)
300-400 γρ. ντομάτες ψιλοκομμένες (ή ντοματάκια σε συσκευασία)
1/2 φλ. τσ. ελαιόλαδο
2 κ.σ. μαϊντανό ψιλοκομμένο
Αλάτι
Πιπέρι φρεσκοτριμμένο
Φέτα τριμμένη
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Κόβουμε τις πιπεριές σε κομμάτια.
Σε κατσαρόλα, βάζουμε το ελαιόλαδο και σωτάρουμε το κρεμμύδι και τις πιπεριές.
Σβήνουμε με τις ψιλοκομμένες ντομάτες και προσθέτουμε 1 φλ. τσαγιού νερό. Αφήνουμε να σιγοβράσουν μέχρι να μαλακώσουν λίγο τα λαχανικά και να εξατμισθεί το νερό.
Τέλος, προσθέτουμε τον τραχανά και το αλατοπίπερο και 1 φλ. τσ. νερό.
Αφήνουμε το φαγητό να σιγοβράσει για 10-12 λεπτά, μέχρι να απορροφηθεί όλο το νερό. Προσοχή: η φωτιά πρέπει να είναι χαμηλή για να μην κολλήσει ο τραχανάς.
Κατεβάζουμε από τη φωτιά και σερβίρουμε χλιαρό με τριμμένη φέτα και ψιλοκομμένο μαϊντανό.
Εναλλακτικά
Μπορούμε να το γαρνίρουμε και με πικάντικο τηγανιτό λουκάνικο μαζί με το λάδι που αυτό "αφήνει" όταν το τηγανίζουμε σε αντικολλητικό τηγάνι χωρίς επιπλέον λιπαρή ουσία (ό,τι μπορούμε να σώσουμε από θερμίδες και υγιεινή διατροφή, κέρδος είναι !!!!).
ΚΑΛΗ  ΟΡΕΞΗ !!!
Tante Kiki
19 Comments

19 σχόλια:

  1. Ο τραχανας "τα σπάει"!!!!! έχω μερικές αμφιβολίες για τις πιπεριές, γιατί νομίζω ότι καλύπτουν τις γευσεις, αλλά θα το δοκιμάσω! Καλή όρεξη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και εγώ μεγάλωσα με τον τραχανά και έχω ακριβώς τις ίδιες εικόνες από το σπίτι της γιαγιάς μου στην Ανδρο που έφτιαχνε τον τραχανά κατά τον ίδιο τρόπο. Δεν ήξερα ότι μπορείς να το μαγειρέψεις με τόδο διαφορετίκό τρόπο. Θα τον δοκιμάσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οι αναμνήσεις σου είναι και δικές μου, έφτιαχνε η μητέρα μου πάντα, εγώ δεν έχω προσπαθήσει προς το παρόν γιατί δεν είναι και τόσο αγαπημένος στην οικογένεια. Με ένα σακουλάκι το χρόνο αρκούμαστε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Περισσεύει ένα από τα βαζάκια και για μένα, που δεν φτιάχνουμε τραχανά αλλά ψάχνουμε εναγωνίως να βρούμε σπιτικό!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εγώ πάλι τον τραχανά δεν τον έτρωγα ως παιδί. Τώρα όμως που έκανα παιδί και του έφτιαξα τραχανά (που έστειλε η γιαγιά από την Κρήτη)και την είδα να το τρώει με μεγάλη χαρά σκέφτηκα ότι πρέπει να το δοκιμάσω. Ήταν πολύ νόστιμο. Ωραία η συνταγή σου. Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η αλήθεια είναι ότι τον τραχανά δεν τον τρώω. Τον τρώει όμως ο γιος μου, δεν έχει τις δικές μου κακές συνήθειες χα, χα. Όμως μπορώ να το φτιάξω με πληγούρι που μου αρέσει πολύ!Δείχνει πολύ νόστιμο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Οπτικα τα όμορφα χρώματα σου ανοίγουν την διάθεση!
    Γευστικά, είμαι σίγουρη ότι σου ανοίγουν την όρεξη!
    Μας αρέσει πολύ ο τραχανάς, κι αν είναι και σπιτικός, σκέτη γκουρμεδιά πιστεύω!
    Φιλιά, καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύχρωμο και γευστικότατο πιάτο, I likeee!!!=)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Υπέροχα χρώματα έχει το πιάτο σου.
    Ο τραχανάς αγαπημένος μιας καιτον τρώνε πολύ τα παιδιά μου από μικρά.

    Καλό απόγευμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Elena έχεις δίκιο ...ίσως αν μείωνες τη ποσότητα της πιπεριάς θα είχε λιγότερη γεύση!!

    Θεανώ αν και δεν είναι η γεύση των παιδικών μας χρόνων είναι νόστιμο πιάτο!!

    Ξανθή εμείς σπάμε ρεκόρ, ...γύρω στα τριάντα σακουλάκια!!!

    Σοφία Ζ. η γιαγιά μας δεν υπάρχει αλλά φέτος το καλοκαίρι θα φτιάξω εγώ και θα σου στείλω.

    manousina, μήπως η κόρη σου κάτι ξέρει;

    Κατερίνα και με πλιγούρι θα είναι πεντανόστιμος, είμαι σίγουρη!

    ΕΛΕΝΑ χρωματικά και γευστικά είναι υπέροχο πιάτο.Δοκίμασέ το και μόλις φτιάξω τραχανά θα σου στείλω!

    cibus,Marion σας φιλεύω όσες μερίδες θέλετε!

    Πολλά φιλιά και καλό βράδυ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αχ, μ αρεσε παρα πολύ η ιδεα σου!
    Ο καλος μου δεν τον τρωει ιδιαιτερα τον τραχανα, αλλα αμα τον σερβιρω με λουκανικα κατι μπορει να γινει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τι όμορφο πιάτο! Τι καλά που μου αρέσει ο τραχανάς! Η γιαγια μου τον φτιάχνει και είναι πεντανόστιμος! Πόσο μάλλον και με λουκάνικο! Από τώρα το λιγουρεύομαι! Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ελπινίκη, iliolousti ο τραχανάς έτσι έχει εντελώς διαφορετική γεύση πολύ πιο γκουρμέ! Δοκιμάστε τον!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Φαίνεται πολύ νόστιμο πιάτο. Σίγουρα θα το δοκιμάσω. Θερμές καλημέρες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλημέρα Λίτσα μου!!! Να είσαι καλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλημέρα :)
    Πολύ όμορφο blog με υπέροχες συνταγές!!!
    Θα τα λέμε οπωσδήποτε :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σχόλια. Θα χαρώ να τα λέμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Τιμημένος ο τραχανάς...Ωραία και η εκδοχή που μας παρουσίασες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. i give these photos 2 thumbs up.
    especially the first picture!
    love themmmm , def. captured my eyes (:

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!

No