Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Φτιάχνω στο σπίτι. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Φτιάχνω στο σπίτι. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Σπιτικό τυρί κρέμα light με γιαούρτι

Σπιτικό τυρί κρέμα light με γιαούρτι


Δύο γάλατα, ένα του 1.5 λίτρου και ένα του 1 λίτρου, υψηλής παστερίωσης, είχαν ξεμείνει στο ψυγείο μου μια και δεν μπορούσα να τα πάρω μαζί μου στις διακοπές. Τα γάλατα έληγαν την 1η Αυγούστου κι έτσι, αν και δεν υπάρχει άμεσος κίνδυνος όπως μας έλεγαν και στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή όταν έκανα μαθήματα μαγειρικής κα συντήρησης τροφίμων, ωστόσο προτίμησα να φτιάξω τη μυζήθρα που μας είχαν μάθει (θα τη βρείς ΕΔΩ) και μετά να την μετατρέψω σε τυρί κρέμα με γιαούρτι light.

Πολύ απλή συνταγή, γρήγορη παρασκευή, με λίγα λιπαρά, μπορείς να βάλεις περισσότερο γιαούρτι και επιπλέον να την κάνεις όσο αλμυρή θέλεις και να την χρησιμοποιήσεις για όποια παρασκευή επιθυμείς, γλυκιά ή αλμυρή.

Μ' αυτό το τυρί κρέμα έχω φτιάξει cheesecake του ονείρου που δεν διέφερε καθόλου από το τυρί κρέμα που κυκλοφορεί στο εμπόριο. Το έχω απολαύσει άπειρες φορές σαν άλειμμα σε φρυγανιά με την αγαπημένη μου μαρμελάδα φράουλα και, ταυτόχρονα, δεν πετάω το γάλα που έχει λήξει πριν 2-3 ημέρες (αλλά που ήταν στο ψυγείο).


Αλλά τί είναι αυτό το υγρό που μένει όταν το γάλα κόβει και γίνεται τυρί;
  •  Αυτό το υπόλευκο, ελαφρώς θολό υγρό είναι ο ορός γάλακτος (whey) ή μάλλον η πρωτεΐνη ορού γάλακτος και εκτός από πρωτεΐνη περιέχει και άλλα σημαντικά συστατικά όπως λακτόζη, βιταμίνες, αμινοξέα και μέταλλα.
Η ιστορία του
  • Ο ορός γάλακτος πρωτοχρησιμοποιήθηκε από τον Ιπποκράτη ο οποίος τον πρότεινε στους ασθενείς του για βελτίωση του ανοσοποιητικού τους συστήματος και βελτίωση της υγείας τους. Αυτή η χρήση για θεραπευτικούς σκοπούς συνεχίστηκε μέχρι τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο.
  • Τον 17ο αιώνα, ο ορός γάλακτος σερβίρονταν σαν κοκτέιλ και τότε δημιουργήθηκαν τα "Whey houses" που ήταν κάτι σαν τις σημερινές καφετερίες. Η χρήση του ήταν δημοφιλής σε όλη την κεντρική Ευρώπη.
  • Το 1933 ξηράνθηκε για πρώτη φορά με εξάτμιση.
  • Σήμερα, παράγεται σκόνη πρωτεΐνης ορού γάλακτος με διήθηση μεμβράνης.
Μπορούμε να τον χρησιμοποιήσουμε; 
  • Φυσικά, μπορούμε να το βάλουμε στο ψυγείο και να το καταναλώσουμε σαν "ποτό" γιατί είναι μια υγιεινή προσθήκη στη διατροφή του ανθρώπου που συμβάλλει και στη βελτίωση του ανοσοποιητικού συστήματος, σύμφωνα με τον Ιπποκράτη. Μπορεί να συμβάλλει στη μυική ανάπτυξη και να ενισχύσει την ανάκαμψη ενός αθλητή μετά από προπόνηση με φυσικό τρόπο.
  • Μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε για να φτιάξουμε ψωμί ή φύλλο πίτας, σε σούπες και ζωμούς αλλά και σε smoothies.

Ας επιστρέψουμε όμως στο τυρί κρέμα για να δεις εδώ αναλυτικά τη διαδικασία...

Σπιτικό τυρί κρέμα light με γιαούρτι

Σπιτικό τυρί κρέμα light με γιαούρτι
       
         Print Friendly and PDF
Περιγραφή : Σπιτικό τυρί κρέμα light με γιαούρτι
Ποσότητα :  Περίπου 500 γρ.
ΥΛΙΚΑ
  • 2.5 λίτρα γάλα με 1.5% λιπαρά
  • Χυμό από 1.5 λεμόνι
  • 200 γρ. γιαούρτι με 2% λιπαρά 
  • 1/2 κ.γλ. αλάτι
  • Λίγο από το νερό που απέμεινε από τη μυζήθρα 
      
      ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ
      1. Σε χαμηλή φωτιά, βάζουμε το γάλα να ζεσταθεί και να φτάσει σε σημείο βρασμού.
      2. Μόλις αρχίσει να βράζει, χαμηλώνουμε τη φωτιά και προσθέτουμε τον μισό από τον χυμό λεμονιού.
      3. Ανακατεύουμε με μια ξύλινη κουτάλα, και μετά από 1 λεπτό ρίχνουμε πάλι 1/3 του χυμού, συνεχίζοντας το ανακάτεμα.
      4. Αφήνουμε ένα λεπτό και ρίχνουμε τη τελευταία ποσότητα από τον χυμό λεμονιού.
      5. Ανακατεύουμε μέχρι να δούμε ότι το γάλα "έχει κόψει" και δημιουργούνται κόκκοι τυριού (όπως η μυζήθρα που θα δείτε ΕΔΩ).
      6. Σκεπάζουμε ένα σουρωτήρι με "τουλπάνι" (βαμβακερό πανί ειδικό για τέτοιες περιπτώσεις ή γάζα ή μια αραιοϋφασμένη πετσέτα κουζίνας) και το τοποθετούμε πάνω από ένα μεγάλο μπολ για να χωρέσει το νερό που απέμεινε από το γάλα.
      7. Μόλις το γάλα γίνει μυζήθρα (θα το καταλάβουμε από το υγρό που θα είναι πια σαν θολό νερό και θα έχει κόκκους), αδειάζουμε τη μυζήθρα στο σουρωτήρι και την αφήνουμε για 15-20 λεπτά να στραγγίσει όλο το  νερό (ορός γάλακτος) της.
      8. Μπορούμε να τυλίξουμε τη μυζήθρα με το ύφασμα που χρησιμοποιούμε και να το πιέσουμε με την ξύλινη κουτάλα για να φύγει πιο γρήγορα το υγρό που έχει απομείνει ΑΛΛΑ επειδή εμείς θέλουμε να το κάνουμε τυρί-κρέμα αυτή η διαδικασία δεν είναι απαραίτητη.
      9. Ύστερα, βάζουμε τη μυζήθρα στο multi, προσθέτουμε το γιαούρτι, το αλάτι και 4-5 κουταλιές της σούπας από το νερό της μυζήθρας και το χτυπάμε μέχρι να αποκτήσει την υφή που έχει το τυρί κρέμα.
      10. Εάν θέλουμε, προσθέτουμε σιγά σιγά λίγο περισσότερο νερό για να γίνει το τυρί κανονική κρέμα όπως αυτές του εμπορίου.
      11. Τέλος, βάζουμε σε μπολ και αφήνουμε να πήξει στο ψυγείο για μερικές ώρες.
      12. Μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε για να αλείψουμε σε ψωμί ή για διάφορες παρασκευές αλμυρές (προσθέτουμε αλάτι) ή γλυκές.

      Τι πρέπει να γνωρίζω
      • Όταν κάνουμε σπιτικό τυρί με γάλα χαμηλών λιπαρών ρίχνοντας το λεμόνι η διαδικασία είναι πιο γρήγορη ενώ όταν το γάλα είναι με όλα τα λιπαρά του χρειάζεται λίγο περισσότερο χρόνο μέχρι να διαχωριστεί τελείως το "τυρί" από το γάλα. Για ολόπαχο γάλα ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ.
      • Όσο πιο λεία θέλουμε την κρέμα τυριού τόσο περισσότερες κουταλιές από το  νερό που απέμεινε πρέπει να βάλουμε.
      • Το γιαούρτι που θα χρησιμοποιήσουμε μπορεί να είναι ένα γιαούρτι στραγγιστό ή απλό (πάντα με χαμηλά λιπαρά). Εάν δεν είναι στραγγιστό θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε λιγότερες κουταλιές νερό για να το κάνουμε κρέμα γιατί έχει και το ίδιο το γιαούρτι τα υγρά του.
      • Μπορούμε να εμπλουτίσουμε το τυρί-κρέμα με τα αγαπημένα μας αρωματικά αλλά και να αυξήσουμε την ποσότητα του άλατος εφόσον το θέλουμε αλμυρό.
      • Τυρί-κρέμα μπορούμε να κάνουμε από αγελαδινό αλλά και κατσικίσιο γάλα.




      Read more »
      Tante Kiki
      2 ΣΧΟΛΙΑ
      Μελιτζάνες & φέτα σε βάζο

      Μελιτζάνες & φέτα σε βάζο


      Μελιτζάνες & φέτα σε βάζο

      Τα καλοκαιρινά λαχανικά είναι στα καλύτερά τους τώρα που είμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και μια και οι ρυθμοί μου είναι πολύ πιο αργοί και ράθυμοι είναι ευκαιρία να φτιάξω μερικά βάζα που θα συνοδεύουν το ουζάκι ή την κρύα μπυρίτσα τις ζεστές βραδιές στη βεράντα. Εδώ που τα λέμε, αυτή την εποχή το ουζάκι και η μπυρίτσα πρωταγωνιστούν κι όλο και κάποιοι φίλοι, γνωστοί, συγγενείς μαζευόμαστε έτσι ξαφνικά και χωρίς ιδιαίτερο λόγο... πολύ απλά, γιατί το καλοκαίρι είναι η καλύτερη εποχή για χαλαρές μαζώξεις και ατελείωτη κουβεντούλα! Δεν είναι, λοιπόν, υπέροχο να υπάρχουν στο ψυγείο μερικά έτοιμα μεζεδάκια που απογειώνουν τη γεύση και το κέφι της παρέας;

      Μελιτζάνες & φέτα σε βάζο

      Μετά το πέστο δυόσμου και τα μεζεδάκια του (που θα βρείτε ΕΔΩ), τις πολύχρωμες πιπεριές σε βάζο (ΕΔΩ), το πατέ ντοματοπιπεριάς σε μπρουσκέτες (ΕΔΩ) και τα γρήγορα αγγουράκια πίκλες (ΕΔΩ) τώρα θα τιμήσω και τις μελιτζάνες που τόσο αγαπώ. 'Ετσι, έκανα μια συνταγή που είχα βρει χρόνια πριν σε ένα περιοδικό που, δυστυχώς, δεν θυμάμαι ακριβώς ποιο ήταν! Ήταν ένα χαρτάκι "κολλημένο" με μαγνητάκι - μελιτζάνα στο πλαϊνό μέρος του ψυγείου μας στο εξοχικό μας. Εκεί, "καρφωμένο" και ακίνητο διαβάστηκε πολλά καλοκαίρια με την υπόσχεση να γίνει πραγματικότητα αλλά πάντα κάτι γινόταν και το χαρτάκι έμενε εκεί και η συνταγή έμενε συνταγή! Να όμως που έφτασε η ώρα και η συνταγή διαβάστηκε και τα βάζα γέμισαν με νοστιμότατες φέτες μελιτζάνας και κυβάκια φέτας. Ελαιόλαδο ανάμικτο με ηλιέλαιο (προαιρετικά, για να μην έχει γεύση και να μην παγώσει το ελαιόλαδο στο ψυγείο), δεντρολίβανο, θυμάρι, σκόρδο, πιπέρι μπήκαν σαν συνοδευτικά για να τελειοποιήσουν τη νοστιμιά του μεζέ καθώς θα περιμένει τους μερακλήδες που θα τον γευθούν!

      Μελιτζάνες & φέτα σε βάζο

      ΥΛΙΚΑ για 2 βάζα των 500 γρ.
      • 1.200 γρ. μελιτζάνες φλάσκες ή τσακώνικες (καθαρό βάρος), σε φέτες 
      • 300 γρ. τυρί φέτα (κατά προτίμηση σκληρή, πικάντικη, βαρελίσια)
      • 3 σκελίδες σκόρδο, σε φέτες
      • Δεντρολίβανο και θυμάρι φρέσκο, 2-3 κλαδάκια για κάθε βάζο
      • Αλάτι και μερικούς κόκκους μαύρο πιπέρι
      • Ελαιόλαδο & Ηλιέλαιο σε αναλογία 3:1 (3 μέρη ελαιόλαδο και 1 μέρος ηλιέλαιο)
      • 2-3 κ.σ. μηλόξιδο (προαιρετικά)
      ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
      1. Βάζουμε τις φέτες μελιτζάνας να ξεπικρίσουν για μισή ώρα σε αλατισμένο νερό.
      2. Αφού περάσει αυτή η ώρα, τις ξεπλένουμε καλά τις στύβουμε με τα χέρια μας, προσεκτικά και τις σκουπίζουμε με χαρτί κουζίνας.
      3. Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 100 βαθμούς Κελσίου, στον αέρα και βάζουμε μέσα τα βάζα για 10 λεπτά έτσι ώστε να αποστειρωθούν.
      4. Αφού βγάλουμε τα βάζα, αυξάνουμε την θερμοκρασία στους 190-200 βαθμούς Κελσίου (ανάλογα με τον φούρνο) για να ψήσουμε τις μελιτζάνες.
      5. Καλύπτουμε δύο λαμαρίνες φούρνου με αντικολλητικό χαρτί και το αλείφουμε με λίγο ελαιόλαδο.
      6. Αλατίζουμε λίγο τις φέτες και τις πασπαλίζουμε με ρίγανη.
      7. Τις απλώνουμε στο ταψί και τις βάζουμε στο φούρνο  να ψηθούν για 25-30 λεπτά.
      8. Τις γυρίζουμε από την άλλη πλευρά και τις ψήνουμε για άλλα 15 λεπτά, έτσι ώστε να ψηθούν καλά και να μαλακώσουν χωρίς να καούν.
      9. Σβήνουμε τον φούρνο και βάζουμε μέσα τα βάζα (και τα καπάκια τους), που τα έχουμε ήδη πλύνει στο πλυντήριο πιάτων ή με βραστό νερό, για 5 λεπτά.
      10. Βγάζουμε από τον φούρνο τις μελιτζάνες, τις αφήνουμε για λίγα λεπτά να "πέσει" η θερμοκρασία τους (δεν μας πειράζει γιατί τις διατηρούμε στο ψυγείο) και μετά τα γεμίζουμε ως εξής.
      11. Ρίχνουμε πρώτα λίγο ελαιόλαδο, βάζουμε 2 φέτες μελιτζάνες, 1-2 κύβους τυριού, δεντρολίβανο, θυμάρι, 3-4 κόκκους πιπεριού και 2 σκελίδες σκόρδο.
      12. Γεμίζουμε τα βάζα, προσθέτουμε ελαιόλαδο και ηλιέλαιο (και μηλόξιδο προαιρετικά) έτσι ώστε να καλυφθούν οι μελιτζάνες και η φέτα και κλείνουμε τα καπάκια.
      13. Τοποθετούμε στο ψυγείο για 4-5 μέρες πριν τα ανοίξουμε για κατανάλωση.
      14. Διατηρείται στο ψυγείο (πάντα ανάλογα με την ψύξη) για 4-5 μέρες.
      Μελιτζάνες & φέτα σε βάζο
      Read more »
      Tante Kiki
      14 ΣΧΟΛΙΑ
      Σάλτσα Πιπεριάς

      Σάλτσα Πιπεριάς


      Φιλέτο ψητής πιπεριάς Φλωρίνης, φυσικά, χωρίς την φλούδα, κρεμμύδι και σκόρδο μαζί με πάπρικα για πιο έντονη προσωπικότητα και μαύρη ζάχαρη για μια καραμελένια πιπεριά πρότεινε σε μια συνταγή σάλτσας η αγαπημένη Εύη Βουτσινά (που δεν θα ξεχαστεί ποτέ) κι εγώ το μόνο που άλλαξα είναι η προσθήκη λευκού βαλσαμικού ξιδιού αντί για χυμό λεμονιού.
      Ανάμεσα σε σάλτσα και τσάτνεϋ, θα πρόσθετα, πολύ κοντά σε ντιπ και άλειμμα με ολοφάνερη την γλυκιά σφραγίδα της ζουμερής, κατακόκκινης πιπεριάς Φλωρίνης και το χρώμα του πάθους.

      Ένα προϊόν με νοστιμιά delicatessen που όμως μπορεί να γίνει πανεύκολα στην κουζίνα μας και να συνδυαστεί καταπληκτικά με ζυμαρικά, ρύζι, κοτόπουλο ή μπριζόλα αλλά και να ξαπλώσει σε μια μπρουσκέτα με λίγη ρόκα και μια πικάντικη γραβιέρα, λίγο μελίχλωρο Λήμνου ή λαδοτύρι Μυτιλήνης. 
      Δοκιμάστε την σαν άλειμμα, με καπνιστό Μετσόβου (Μετσοβόνε) και θα σας ξετρελλάνει! Απολαύστε την ιδιαιτερότητά της σαν ντιπ με τηγανιτές ή ψητές πατατούλες αλλά και με νάτσος (μοναδικά απολαυστικό σπιτικό fast food) και σε ένα απλό και βαρετό (κατά τα άλλα) σάντουιτς που, αμέσως, αποκτά απίθανες πιπεροπινελιές! Δύο κουταλιές της μεταμορφώνουν σε γαστρονομική εμπειρία τις πατάτες ή τα φασολάκια γιαχνί!
      Αυτή η σάλτσα παίρνει την μορφή που θέλετε ανάλογα με το πόση ώρα θα την βράσετε για να είναι ρευστή σάλτσα ή πιο συμπυκνωμένο άλειμμα και ντιπ.
      Όποια, όμως, μορφή και να έχει... ένα είναι σίγουρο... είναι απίστευτα νόστιμη! Κι αν είστε οπαδοί της καυτερής, πικάντικης σάλτσας δεν έχετε παρά να προσθέσετε στα υλικά της 1-2 μικρές, κόκκινες καυτερές πιπεριές.
      Κλείστε τον θησαυρό σας σε βάζα και φυλάξτε τον όπως του αξίζει... σε σκοτεινό και δροσερό ντουλάπι... όπως παλιά... το ντουλάπι με τους χειροποίητους θησαυρούς της γιαγιάς.
      ΥΛΙΚΑ για 2-3 βαζάκια 250 ml
      • 8-10 μέτριες Φλωρίνης, χωρίς την φλούδα και ψιλοκομμένες
      • 1 μεγάλο κόκκινο κρεμμύδι, ψιλοκομμένο
      • 3 μεγάλες σκελίδες σκόρδου, ψιλοκομμένες
      • 2 κ.σ. πάπρικα γλυκιά
      • 4 κ.σ. λευκό βαλσαμικό ξίδι (η αρχική συνταγή είχε χυμό λεμονιού)
      • 2 κ.σ. μαύρη ζάχαρη
      • 4 κ.σ. ελαιόλαδο
      • 1 πρέζα αλάτι
      ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
      Ξεφλουδίζουμε τις πιπεριές
      • Βάζουμε σε ταψάκι τις πιπεριές Φλωρίνης και τις ψήνουμε στο γκριλ, μέχρι να δούμε ότι έχουν σκούρα στίγματα.
      • Τις κλείνουμε σε πλαστική σακούλα τροφίμων και τις αφήνουμε για 15-20 λεπτά έτσι.
      • Τις βγάζουμε και αφαιρούμε προσεκτικά τις φλούδες για να έχουμε το φιλέτο της πιπεριάς.
      Ετοιμάζουμε την σάλτσα
      • Βάζουμε όλα τα υλικά σε μια κατσαρόλα σε χαμηλή φωτιά στην αρχή.
      • Ανακατεύουμε μέχρι να διαλυθεί η ζάχαρη  και στο μεταξύ έχουν μαραθεί κάπως τα υλικά. 
      • Δυναμώνουμε λίγο τη φωτιά και συνεχίζουμε το μαγείρεμα ανακατεύοντας για 15-25 λεπτά περίπου μέχρι να μαλακώσουν τα υλικά και να εξατμιστούν τα  υγρά της.
      • Εάν θέλουμε την σάλτσα πιο συμπυκνωμένη, χαμηλώνουμε την φωτιά και συνεχίζουμε το βράσιμο μέχρις ότου η σάλτσα έχει την υφή που επιθυμούμε.
      • Αποσύρουμε τη σάλτσα από τη φωτιά και τη μοιράζουμε σε 2-3 αποστειρωμένα βαζάκια.
      • Γεμίζουμε τα βάζα και τα τοποθετούμε ανάποδα σε μια πετσέτα μέχρι να κρυώσουν.
      • Τα αφήνουμε σε σκιερό, δροσερό και σκοτεινό μέρος για να ωριμάσει η γεύση πριν τα ανοίξουμε.
      • Τη σάλτσα μπορούμε να τη χρησιμοποιήσουμε για ντιπ, άλειμμα σε μπρουσκέτες με ένα ωραίο σαγανάκι από πάνω, για ζυμαρικά ή ρύζι αλλά και για να χαρίσουμε προσωπικότητα σε μια απλή σάλτσα ντομάτας.
      Πηγή: "Βιβλιοθήκη της Γεύσης" της εφημερίδας "Καθημερινή", συνταγή της Εύης Βουτσινά  

      Καλή σας μέρα και καλό Σαββατοκύριακο!




      Read more »
      Tante Kiki
      4 ΣΧΟΛΙΑ
      Σπιτική μουστάρδα λευκού κρασιού

      Σπιτική μουστάρδα λευκού κρασιού


      Σπιτική μουστάρδα λευκού κρασιού

      Καλή σας μέρα!!! Καλοκαίρι και ζέστη πάνε μαζί... κι οι παραλίες το ίδιο και τα μπάνια! Ας τα απολαύσουμε όσο ο μήνας προχωρά προς το τέλος του μια και είμαστε ήδη 2 μόνον μέρες πριν την μεγάλη γιορτή του Δεκαπενταύγουστου! 
      Μια τέτοια μέρα, ηλιόλουστη και ζεστή πριν xxxx χρόνια ήρθε στον κόσμο ένα μωράκι, στρουμπουλό και όμορφο, με λιγοστό ξανθό μαλλάκι και φουσκωτά μαγουλάκια! Η αδερφούλα μου!! Για μένα ήσουν ένα πανέμορφο δώρο που λάτρεψα από την πρώτη κιόλας στιγμή!
      Αδερφούλα μου, σου εύχομαι, λοιπόν, σήμερα μέσα από την καρδιά μου ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ κι ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΑ!! Μακάρι όλα σου τα όνειρα να γίνουν πραγματικότητα! Να σε χαιρόμαστε και να χαίρεσαι την οικογένειά σου! Και του χρόνου με υγεία και χαρά!
      Και τώρα στην σημερινή μας διαφορετική συνταγή! Μια συνταγή για σπιτική μουστάρδα που την φτιάχνω εδώ και 3 χρόνια πολύ συχνά και μάλιστα με διαφορετικής "έντασης και ποιότητας" σκόνη μουστάρδας (απαλή ή καυτερή). Η συγκεκριμένη έγινε με δυνατή, καυτερή σκόνη μουστάρδας και αραιώθηκε με αλεύρι (όσο περισσότερο αραιώνεται με αλεύρι τόσο πιο άτονη γίνεται). 
      Η σπιτική μουστάρδα είναι εύκολη! Πολύ εύκολη, θα έλεγα, αλλά θέλει να τη δοκιμάζουμε για να σταματήσουμε την προσθήκη υλικών στο σημείο που μας αρέσει η γεύση της.

      Σπιτική μουστάρδα λευκού κρασιού

      Το ξέρετε ότι η πρώτη συνταγή μουστάρδας χάνεται στα βάθη των αιώνων; Σε Ινδικά και Σουμεριακά κείμενα η μουστάρδα εμφανίζεται από το 3000 πΧ.! Οι Έλληνες και οι Ρωμαίοι χρησιμοποιούσαν τους σιναπόσπορους για να καρυκεύουν κρεατικά και ψάρια και αφού τους πολτοποιούσαν, τους ανακάτευαν με κρασί κι έφτιαχναν ένα είδος σάλτσας. Ήταν κάπου στον 6ο αιώνα, στην Βουργουνδία που έκανε την πρώτη της εμφάνιση. Αργότερα, τον 14ο αιώνα ο πάπας Ιωάννης είχε τέτοια λατρεία στη μουστάρδα που δημιούργησε τη θέση του μουσταρδιέρη. Προχωρώντας στον 16ο αιώνα βρίσκουμε την πρώτη μουστάρδα με ξύδι στη Νέα Ορλεάνη και γύρω στο 1630 στη Ντιζόν, όπου, σήμερα, υπάρχει και το αντίστοιχο μουσείο. Το 1866 ο Τζ. Κόλμαν, της γνωστής μάρκας μουστάρδας, διορίσθηκε επίσημος μουσταρδοποιός της βασίλισσας Βικτωρίας. Κάπου στον 18ο αιώνα εμφανίστηκε και η συνταγή της "δυνατής" μουστάρδας. 
      Η μουστάρδα διαφοροποιείται ανάλογα με τους σπόρους που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή της. Από το σινάπι φτιάχνουμε τη λευκή και κίτρινη μουστάρδα, από το Brassica juncea την καφέ μουστάρδα και από το Β. Νιγρα την μαύρη μουστάρδα. Σήμερα οι ποικιλίες και οι γεύσεις μουστάρδας είναι πάρα πολλές κι έχουν εμπλουτιστεί με φρούτα, αρωματικά, μπαχαρικά, μέλι ακόμα και λικέρ!
      Και με τη σημερινή ανάρτηση σας αφήνω για λίγες μέρες! 

      Σπιτική μουστάρδα λευκού κρασιού

      ΥΛΙΚΑ για 170 γρ. μουστάρδα
      • 3 κ.σ. σκόνη μουστάρδας
      • 6 κ.σ. μηλόξιδο
      • 3 κ.γλ. μέλι
      • 4 κ.σ. απαλό ελαιόλαδο ή ηλιέλαιο
      • 5 κ.σ. αλεύρι
      • 4 κ.σ. λευκό κρασί
      • 1-2 κ.σ. νερό
      • 1/2 κ.γλ. αλάτι

      ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
      1. Βάζουμε τη σκόνη μουστάρδας και 1 κ.σ. αλεύρι σε ένα μπολ.
      2. Προσθέτουμε 2 κ.σ. μηλόξιδο, 1 κ.γλ. μέλι, 2 κ.σ. ελαιόλαδο και το αλάτι.
      3. Ανακατεύουμε με το σύρμα σιγά σιγά έως ότου ομογενοποιηθεί το μίγμα.
      4. Προσθέτουμε σταδιακά (μία μία κουταλιά από το καθένα) και πάντα ανακατεύοντας το αλεύρι, το κρασί, το μέλι, το μηλόξιδο, το ελαιόλαδο.
      5. Ανακατεύουμε καλά μέχρι να έχουμε ένα καλά ομογενοποιημένο μίγμα.
      6. Εάν, όταν τελειώσουμε τα υλικά, το μίγμα μας είναι πηχτό, προσθέτουμε και 1-2 κ.σ. νερό και ανακατεύουμε και πάλι καλά.
      7. Εάν, είναι αραιό, προσθέτουμε λίγο αλεύρι.
      8. Όταν έχουμε μια μουστάρδα με την υφή της έτοιμης ή την υφή που θέλουμε τότε την βάζουμε σε αποστειρωμένο (όχι ζεστό) βάζο και την αφήνουμε στο ψυγείο για 24 ώρες, ώστε να "δέσουν" γεύσεις και αρώματα.
      9. Όσο περνούν οι μέρες η γεύση της γίνεται πιο μεστή.
      10. Διατηρείται στο ψυγείο για 2 μήνες σε καλά κλειστό γυάλινο βάζο.
      Σπιτική μουστάρδα λευκού κρασιού

      ΜΥΣΤΙΚΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ

      * Καλό είναι όταν αγοράσουμε την σκόνη μουστάρδας να γνωρίζουμε (εάν την αγοράσουμε από μπαχαράδικο έχουν πάνω από ένα είδος) εάν πρόκειται για δυνατή, απαλή ή όχι.
      Αυτό επηρεάζει ΑΜΕΣΑ την ποσότητα άλευρου που θα προσθέσουμε για να την κάνουμε όπως θέλουμε.
      Η δική μου σκόνη ήταν για καυτερή, δυνατή μουστάρδα κι έτσι πρόσθεσα αρκετό αλεύρι, ελαιόλαδο και μέλι για να την κάνω πιο απαλή.
      * Επειδή η ποιότητα και η "δύναμη" της σκόνης μουστάρδας διαφέρει καλό είναι να προσθέτουμε σταδιακά τα υλικά (σιγά σιγά από κάθε ένα) και να δοκιμάζουμε για να πετύχουμε τη γεύση που θέλουμε και να σταματήσουμε να προσθέτουμε τα υλικά στο σημείο που αυτή η γεύση μας ικανοποιεί.
      * Εάν θέλουμε η μουστάρδα μας να έχει ένα ιδιαίτερο άρωμα τότε αντικαθιστούμε το νερό με χυμό πορτοκαλιού και λίγο ξύσμα πορτοκαλιού (ή αντίστοιχα λεμονιού).
      * Εάν αναμείξουμε αυτή τη μουστάρδα με μαγιονέζα (έτοιμη ή, ακόμα καλύτερα, σπιτική έχουμε ένα καταπληκτικό αποτέλεσμα για να δώσουμε γεύση σε σαλάτες ή διάφορα σάντουιτς.
      * Τέλος, προσθέτοντας στη μουστάρδα πιπέρι ή αρωματικά, όπως εστραγκόν, θυμάρι, δεντρολίβανο (γίνεται καταπληκτική) έχουμε μια ιδιαίτερη γεύση για ψητά ή μπιφτέκια.

      Σπιτική μουστάρδα λευκού κρασιού

      Πηγές πληροφοριών: www.news.gr & ginorto.blogspot.com

      Read more »
      Tante Kiki
      23 ΣΧΟΛΙΑ
      Φτιάχνουμε σπιτική Crème fraîche και Sour cream

      Φτιάχνουμε σπιτική Crème fraîche και Sour cream


      Καλημέρα και καλή εβδομάδα!!! Στον απόηχο των εκλογών πια, επιστρέφουμε και πάλι στην καθημερινότητά μας, στη δουλειά αλλά και στην κουζίνα μας! :)
      Δύο ξενόφερτα καλούδια αλλά και η διαδικασία που χρειάζεται για να τα φτιάξουμε στο σπίτι, σήμερα θα τραβήξουν την προσοχή μας. Δυό κρέμες, η μια γαλλική και η άλλη αγγλοαμερικανική. Δυό κρέμες που απογειώνουν πολλά πιάτα, κρύα ή ζεστά. Θέλησα πρόσφατα να βρω sour cream αλλά ...τίποτε ...τουλάχιστον στο μάρκετ της γειτονιάς μου όπου κάποτε υπήρχε και αυτή αλλά και η crème fraîche που τη λάτρευα! "Αποτέλεσμα της κρίσης", σκέφτηκα απογοητευμένη!
      Αλλά το έχω ξαναπεί... πιστεύω πώς τα πάντα έχουν δύο όψεις ...εξαρτάται αν βλέπεις το ποτήρι μισοάδειο ή μισογεμάτο! Κι εγώ προτιμώ το δεύτερο και σπάνια με έχει απογοητεύσει! :) Ο υπολογιστής ...η πιο εύκολη εγκυκλοπαίδεια, το τετραήμερο των πρώτων εκλογών.... η τέλεια συγκυρία κι εγώ ...στο ψάξιμο που, τελικά, αποδείχθηκε πολύ απλό και αποδοτικό. 
      Έμαθα πληροφορίες που δεν τις γνώριζα (τί πιο ωραίο!) και βρήκα συνταγές για να φτιάξω και τις δύο κρέμες (ακόμα πιο ωραίο!). Με τη μόνη διαφορά ότι οι κρέμες γάλακτος που είχα ήταν UHT (δηλαδή παστεριωμένες σε υψηλή θερμοκρασία) ενώ η παρασκευή και των δύο αυτών κρεμών απαιτεί (ή τουλάχιστον έτσι αναφέρουν τα food blogs που συμβουλεύτηκα και ήταν περισσότερα του ενός) απλά παστεριωμένες. Δεν πειράζει... πορευόμαστε με ό,τι έχουμε!!! Το πείραμα πέτυχε παρά τις UHT κρέμες!!
      Τα υλικά μπήκαν στα βάζα τους, οι κρέμες ανακατεύθηκαν καλά με το κουτάλι, κουκουλώθηκαν με μια κουβέρτα (να και οι μνήμες από την κουζίνα της γιαγιάς όπου κάτω από μια ειδική κουβέρτα ...ετοιμαζόταν σχεδόν πάντα ένα μπολ με σπιτικό γιαούρτι) και κάθησαν ήσυχα στη γωνιά τους για 24 ώρες. Ήσυχα... μια κουβέντα ήταν γιατί κάθε 6 ώρες τις άνοιγα και τις ανακάτευα σύμφωνα με τις οδηγίες των συνταγών.
      Μέχρι όμως να γίνουν οι δύο κρέμες μας ...ας δούμε μερικές πληροφορίες για να τις γνωρίσουμε από πιο κοντά! 
      Η crème fraîche είναι μια γαλλική ολόπαχη κρέμα γάλακτος που έχει υποστεί ζύμωση για να αποκτήσει μια ελαφρώς όξινη γεύση. Η crème fraîche είναι ουσιαστικά μια πολύ καλή ποιοτικώς sour cream. Η βασική τους διαφορά είναι ότι η crème fraîche έχει περισσότερα λιπαρά (30-45%) αν και τώρα πια κυκλοφορεί στο εμπόριο και με λίγα λιπαρά και δεν είναι τόσο όξινη ενώ η sour cream έχει  λιγότερα λιπαρά (15-20%) και είναι πιο όξινη. Επίσης, είναι πιο πηχτή από την sour cream. Η πιο διάσημη και καλή ποιοτικώς crème fraîche ανήκει στη Νορμανδία και συγκεκριμένα στην πόλη Isigny-sur-Mer της περιοχής Calvados. Είναι η μόνη που είναι προϊόν AOC... δηλαδή έχει ονομασία προέλευσης κατοχυρωμένη και κέρδισε βραβείο γεύση το 1986. Χρησιμοποιείται πολύ στην Γαλλική κουζίνα, σε ζεστά ή κρύα πιάτα, σαν φινίρισμα σε σαλάτες, φρουτοσαλάτες και γλυκά. H sour cream χρησιμοποιείται επίσης σε σαλάτες, φρουτοσαλάτες, μπισκότα και κέικ (κάνοντάς τα πιο αφράτα και πιο νόστιμα) αλλά και σε διάφορες σάλτσες. Με άλλα λόγια, οι δύο κρέμες έχουν ελάχιστες διαφορές πέρα από την καταγωγή και τα λιπαρά τους. 
      Προσωπικά, επέλεξα στην sour cream να προσθέσω και λίγο ελληνικό, φρέσκο γιαούρτι αν και τα περισσότερα blogs την φτιάχνουν είτε με αριάνι, είτε με γιαούρτι (όχι και τα δύο) είτε ακόμα και με ξινόγαλα. 
      Διαβάζοντας και μαθαίνοντας οι ώρες πέρασαν και τα βάζα απέκτησαν περιεχόμενο σφιχτοδεμένο κι όμως αέρινο! Οι δυο κρεμούλες, η μια πιο πηχτή ( η crème fraîche) από την άλλη (την sour cream) είναι τώρα πια έτοιμες να ικανοποιήσουν τον ουρανίσκο μας και να μας χαρίσουν υπέροχες γευστικές εμπειρίες χωρίς να χρειαστεί να τις ψάχνουμε στο μάρκετ!! :)
      ΥΛΙΚΑ
      1- Crème fraîche
      250 ml κρέμα γάλακτος 35% λιπαρά
      2 κ.σ. αρριάνι
      2- Sour cream
      250 ml κρέμα γάλακτος 15% λιπαρά
      4 κ.σ. αρριάνι
      2 κ.σ. γιαούρτι φρέσκο (ζωντανό) 


      ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
      Ακολουθούμε την ίδια διαδικασία και στις δύο περιπτώσεις.
      Αφήνουμε την κρέμα γάλακτος, το γιαούρτι και το αρριάνι για 1 ώρα εκτός ψυγείου έτσι ώστε να είναι σε θερμοκρασία δωματίου.
      Βάζουμε τα υλικά σε δύο γυάλινα βάζα και τα ανακατεύουμε.
      Καλύπτουμε με μια χαρτοπετσέτα και την στερεώνουμε με ένα λαστιχάκι ή σχοινάκι.
      Σκεπάζουμε με μια κουβέρτα τα βάζα και τα αφήνουμε για 24 ώρες σε ζεστό μέρος.
      Κάθε 6-8 ώρες ανακατεύουμε λίγο.
      Οι κρέμες μας έχουν πια πήξει.
      Κλείνουμε τα βάζα με το καπάκι και τα βάζουμε στο ψυγείο για άλλες 24 ώρες πριν χρησιμοποιήσουμε έτσι ώστε να πάρουν την τελική τους μορφή και να μετατραπούν η μια σε νοστιμότατη crème fraîche και η άλλη σε υπέροχη sour cream.
      Διατηρούνται στο ψυγείο για 8-10 μέρες.
      ΣΗΜ. Ο Στ. Παρλιάρος φτιάχνει sour cream με μια κρέμα γάλακτος και χυμό από μισό λεμόνι ως εξής: ρίχνουμε το χυμό λεμονιού στην κρέμα και ανακατεύουμε για λίγο με το σύρμα ή ένα πηρούνι. 
      Αφήνουμε σε θερμοκρασία δωματίου για 10-12 ώρες και χρησιμοποιούμε αμέσως ή βάζουμε σε βάζο που το διατηρούμε στο ψυγείο καλά κλειστό για 8-10 μέρες. 
      Μπορούμε να το δούμε σαν εναλλακτική όταν δεν έχουμε αριάνι ή γιαούρτι στο σπίτι. 
      Πηγή: www.foodell.com & www.foodwishes.blogspot.com
      http://alchemybaking.blogspot.gr/2013/05/make-your-own-homemade-sour-cream.html
       
      Read more »
      Tante Kiki
      24 ΣΧΟΛΙΑ
      Αγγουράκια πίκλες για τα σάντουιτς των εκδρομών σε χρόνο ρεκόρ!!

      Αγγουράκια πίκλες για τα σάντουιτς των εκδρομών σε χρόνο ρεκόρ!!


      Καλοκαίρι... ήλιος, ζέστη, θάλασσα, άδεια, διακοπές... εκδρομές! Και μόνον η λέξη καλοκαίρι οδηγεί συνειρμικά σε όλα τα υπόλοιπα! Είναι η εποχή με τις περισσότερες εκδρομούλες και ταξιδάκια,  κοντινά ή πιο μακρινά! Οι μαύρες σκέψεις αν δεν φεύγουν... υποχωρούν και με έναν καταγάλανο ουρανό και ένα υπέρλαμπρο ήλιο να μας λέει καλημέρα πρωί πρωί ο νους ταξιδεύει ή σχεδιάζει ταξιδάκια κι εκδρομές για μικρές, απλές απολαύσεις! Γιατί τί είναι η ζωή;;; Μικρές, απλές απολαύσεις, καθημερινές ή εβδομαδιαίες σαν μικρά, φωτεινά ανοίγματα σ' ένα τούνελ. Όσο πιο πολύ μαθαίνουν να χαιρόμαστε αυτά τα σύντομα ανοίγματα τόσο πιο πολύ ΖΟΥΜΕ!!! Ναι με κεφαλαία γράμματα γιατί αν περιμένουμε τις μεγάλες χαρές για να ζήσουμε καλά τότε θα χάσουμε ένα μεγάλο μέρος της καθημερινότητάς μας περιμένοντας!!
      Ανοίγοντας το σεντούκι των αναμνήσεων για μια ακόμη φορά, ταξιδεύω στην εποχή που ήμουν μικρή και όλα ήταν πιο απλά... πιο καθημερινά. Τότε που η εργασία βρίσκονταν σε μια ισορροπία με την υπόλοιπη ζωή... τότε που ο εργαζόμενος ζούσε καλά με τον μισθό που κέρδιζε... τότε που ο ελεύθερος χρόνος σήμαινε απλές χαρές... μια παρέα φίλων, λίγα κρακεράκια ή άλλα μεζεδάκια, μπυρίτσα, ούζο ή κρασάκι, κουβεντούλα ατελείωτη και γέλια... Τότε που η επιβίωση ήταν αυτονόητη, τότε που το πολυτελές αυτοκίνητο ή σπίτι δεν ήταν απαραίτητο εισητήριο για την ευτυχία (όπως λίγα χρόνια πριν ξεσπάσει η κρίση), τότε που οι ανθρώπινες σχέσεις ήταν αυτές που μετρούσαν.
      Θυμάμαι... τις εκδρομές που κάναμε, τις αναπολώ κι αναρωτιέμαι αν τα μικρά μας θα ζήσουν ξανά μια τέτοια ξενοιασιά! Όχι μη φανταστείτε εκδρομές σε μέρη εξωτικά γιατί αυτά είναι ταξίδια και όχι εκδρομές! Στην οικογένειά μου, όπως και σε πολλές άλλες εκείνης της εποχής, το ταξίδι ήταν πάντα ένα έξοδο προγραμματισμένο για την άδεια του μπαμπά και πάντα βάσει σχεδίου για να περιλαμβάνει ξένοιαστες, οικογενειακές ώρες αλλά και γνώση για μικρούς και μεγάλους. Έχω περάσει ατελείωτες ώρες επισκέψεων σε μουσεία και αρχαιολογικές τοποθεσίες αλλά και ξενάγηση με διάφορες ιστορικές και γεωγραφικές λεπτομέρειες σαν παιδί, εντός και εκτός Ελλάδας και, αν και τότε μας φαινόταν βαρετά ...τώρα καταλαβαίνω την αξία τους! (Μεγαλώνοντας, έμαθα να δοκιμάζω και τις διάφορες τοπικές σπεσιαλιτέ γιατί συνειδητοποίησα ότι το φαγητό ενός τόπου είναι άμεσα συνδεδεμένο με την κουλτούρα του, πέρα από τα τοπικά προϊόντα).
      Εκδρομές κάναμε, πολλές, ειδικά το καλοκαίρι. Πικ νικ στο ένα ή το άλλο χωράφι του παππού, σε κάποιο κοντινό δασάκι, σε κοντινές παραθαλάσσιες πόλεις, σε κάποια αμμουδιά συνδυασμένο με  απογευματοβραδινό ψάρεμα. Όλες οι εκδρομούλες μας είχαν κάποια κοινά σημεία που έχουν πραγματικά σφραγίσει τη μνήμη και τη καρδιά μου... μεγάλη παρέα, πολλά παιδιά, σπιτικές λιχουδιές σε ταπεράκια σε απίστευτη και γελοία, μερικές φορές, ποικιλία (οι τηγανιτές μελιτζάνες, τα κολοκυθάκια, τα κεφτεδάκια σκέτα ή με σάλτσα (!!!) "πήγαιναν σύννεφο") αλλά και τα σάντουιτς γεμάτα με κάθε είδους καλούδια.
      Και θα σταθώ στα σάντουιτς... πού ήταν, είναι και θα είναι πάντα μια νόστιμη και υγιεινή λύση για κάθε εκδρομή και κείνα τα φουσκωτά ψωμάκια που φούσκωναν ακόμη περισσότερο και ξεχείλιζαν από λαχανικά, κεφτεδάκια, τυρί, μουστάρδα ή σπιτική μαγιονέζα!!!
      Αυτά τα σάντουιτς ποτέ δεν απογοήτευσαν κανέναν... κι όταν κάποια στιγμή δοκίμασα μέσα σε κάποιο σάντουιτς ένα είδος αυτοσχέδιου τουρσί αγγουράκι... το... "ερωτεύτηκα" και δεν το αποχωρίστηκα ξανά!!!
      Έτσι, σκέφτηκα να σας δώσω τη συνταγή για γρήγορες πίκλες αγγουριού... όχι με τα κανονικά μικρά αγγουράκια αλλά με τα απλά αγγουράκια της χωριάτικης με μια μικρή δική μου παραλλαγή... ότι τα ξεφλουδίζω ενώ κανονικά δεν τα ξεφλουδίζουν... αλλά δεν το μπορώ... όσο καλά και αν τα έχω πλύνει!
      Ας φτιάξουμε σήμερα μικρές και νόστιμες πίκλες με αγγουράκι που μπορούμε να τις χρησιμοποιήσουμε σε σάντουιτς που θα μας συντροφεύουν στις καλοκαιρινές μας εξορμήσεις αλλά και σε σαλάτες.
      ΥΛΙΚΑ
      3 αγγούρια λεπτά
      Αλάτι (χοντρό ή επιτραπέζιο)
      2 φλ.τσ. λευκό ξίδι
      2 κ.σ. ζάχαρη
      1 φλ.τσ. νερό  καυτό
      2 κ.γλ. αλάτι
      1 κ.γλ. σπόρους σιναπιού
      1/2 κ.γλ. σπόρους άνηθου
      1 κ.σ. άνηθο ψιλοκομμένο
      2 κρεμμυδάκια φρέσκα ψιλοκομμένα
      ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
      Ξεφλουδίζουμε τα αγγουράκια και τα κόβουμε σε πολύ λεπτές φέτες.
      Βάζουμε μια στρώση από τις φέτες σε ένα μπολ και πασπαλίζουμε  με λίγο αλάτι.
      Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία, στρώνοντας κι άλλη σειρά με φέτες, αλατίζοντας και πάλι.
      Τα σκεπάζουμε και τα αφήνουμε έτσι για 3-4 ώρες.
      Ύστερα τα ξεπλένουμε με κρύο νερό και τα στραγγίζουμε πολύ καλά.  
      Βάζουμε το ξίδι, τη ζάχαρη, το καυτό νερό, το αλάτι, τους σπόρους σιναπιού και άνηθου σε μια κατσαρόλα και τα αφήνουμε σε σιγανή φωτιά να πάρουν μια βράση έως ότου λιώσει η ζάχαρη.
      Σιγοβράζουμε, χωρίς καπάκι, για 5 λεπτά.
      Ύστερα, ρίχνουμε μέσα τις φέτες από τα αγγουράκια και τα αφήνουμε να πάρουν μια βράση.
      Προσθέτουμε και τις λωρίδες πιπεριάς και μετά από 1-2 λεπτά, αποσύρουμε από τη φωτιά.
      Γεμίζουμε τα αποστειρωμένα βάζα με τα αγγουράκια και το μίγμα από το ξίδι, φροντίζοντας τα αγγουράκια να είναι καλυμμένα με το ξίδι.
      Κλείνουμε τα βάζα, τα τοποθετούμε ανάποδα σε μια πετσέτα και τα αφήνουμε να κρυώσουν.
      Ένα από τα βάζα το κρατούμε για άμεση κατανάλωση.
      Τα αγγουράκια πίκλες είναι έτοιμα σε 2 ώρες από τη στιγμή που θα μπουν στο βάζο.
      Διατηρούνται σε σκοτεινό μέρος και δροσερό μέρος και μετά το άνοιγμα, στο ψυγείο.
      Έχουμε έτοιμα ζεστά και αποστειρωμένα βάζα.
      Read more »
      Tante Kiki
      16 ΣΧΟΛΙΑ
      Χειροποίητα φλωμάρια

      Χειροποίητα φλωμάρια


      Καλή σας μέρα! Για τα φλωμάρια σας έχω ξαναμιλήσει παλιότερα. Τα αγαπημένα αυτά λημνιά ζυμαρικά όπου τα βρίσκω δεν τα αφήνω σε... ησυχία! Τα φλωμάρια γίνονται με γάλα και αυγά και το υπέροχο, κατακίτρινο και πολύ χαρακτηριστικό για την καλή του ποιότητα, σκληρό αλεύρι του νησιού.
      Read more »
      Tante Kiki
      21 ΣΧΟΛΙΑ
      Πάντα έτοιμο ξύσμα εσπεριδοειδών κι ένα γλυκύτατο βραβείο

      Πάντα έτοιμο ξύσμα εσπεριδοειδών κι ένα γλυκύτατο βραβείο


      Ένας καταπληκτικός τρόπος για να έχουμε πάντα πολύ αρωματικό ξύσμα πορτοκαλιού ακόμη κι όταν δεν έχουμε πορτοκάλια στο σπίτι.
      Το άκουσα για πρώτη φορά σε μια εκπομπή του Στ. Παρλιάρου και ...με στοίχειωσε... έψαξα... και το βρήκα. Ο αγαπημένος Παρλιάρος το ονόμαζε "αλάτι πορτοκαλιού" αλλά εγώ το βρήκα απλά σαν ξύσμα πορτοκαλιού αποξηραμένο και είναι από κείνα τα "κολπάκια" που κάνουν τη ζωή στην κουζίνα πιο εύκολη! Ειδικά όταν προετοιμάζουμε κάποιο γλυκό ή φαγητό είναι μεγάλη ευκολία να έχεις δίπλα το βαζάκι με το αποξηραμένο αλλά εξίσου αρωματικό ξύσμα πορτοκαλιού, λεμονιού, μοσχολέμονου ή μανταρινιού αντί να πρέπει εκείνη τη στιγμή να το φτιάξεις και σε κάθε περίπτωση... γλυτώνεις χρόνο που κάποιες φορές είναι πολύτιμος!
      Το δοκίμασα με πορτοκάλι αλλά και με λεμόνι... έγινε πράγματι πολύ αρωματικό και τις επόμενες μέρες θα το χρησιμοποιήσω σε κάποια κρέμα αλλά και σε κοτόπουλο με άρωμα εσπεριδοειδών. Διατηρείται πολύ καλά σε αεροστεγές γυάλινο βάζο (απ' αυτά με το βιδωτό καπάκι) και αξίζει τον κόπο ειδικά όταν, το καλοκαίρι δεν βρίσκουμε πορτοκάλια ή μανταρίνια για να το χρησιμοποιούμε αντί για το άρωμα πορτοκαλιού σε υγρή μορφή που, προσωπικά εμένα, δεν μου αρέσει ιδιαίτερα (χωρίς να ξέρω και το γιατί)! -:))
      Πάντως, αξίζει να αγοράσουμε ακέρωτα εσπεριδοειδή διάφορα, να πάρουμε το ξύσμα και να το βάλουμε σε 2 λαμαρίνες φούρνου για να μην καίμε περισσότερο ηλεκτρικό ρεύμα. Δεν πειράζει που αναμιγνύονται τα αρώματα καθώς ψήνονται γιατί μετά όταν μπαίνουν στα βαζάκια τους είναι εντάξει και το καθένα διατηρεί το δικό του άρωμα.
      ΥΛΙΚΑ
      Ξύσμα από 1-2 πορτοκάλια
      Ξύσμα από 1-2 λεμόνια
      Ξύσμα από 2-3 μανταρίνια
      ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
      Απλώνουμε το ξύσμα πορτοκαλιού και δίπλα το ξύσμα λεμονιού σε αντικολλητική επιφάνεια σε μια λαμαρίνα φούρνου.
      Εάν έχουμε ξύσμα και από άλλα εσπεριδοειδή βάζουμε σε σειρά με απόσταση μεταξύ τους το ένα από το άλλο.
      Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 60-70 βαθμούς Κελσίου και βάζουμε το ξύσμα να αποξηρανθεί για 50 - 60 λεπτά.
      Αφού αποξηρανθεί το ξύσμα στο φούρνο, το αφήνουμε να κρυώσει και μετά το ψιλοκόβουμε στο multi.
      Διατηρούμε σε βάζο γυάλινο που κλείνει αεροστεγώς.
      Με τον τρόπο αυτό μπορούμε να κάνουμε ξύσμα από κάθε είδους εσπεριδοειδές.
      Αλλά αυτή την εβδομάδα είχα δύο πολύ ευχάριστες εκπλήξεις που μου έφτιαξαν τη διάθεση πουτον τελευταίο καιρό έχει γίνει "ασανσέρ"!!
      Η πρώτη έκπληξη ήρθε από την αγαπημένη μπλογκοφίλη Σόφη του υπέροχου blog "Γιαγιά Κασσιανή" με το βραβείο του ροζ αρκούδου που μου χάρισε... 
      Σόφη μου σ' ευχαριστώ πολύ για την αγάπη σου και τα καλά σου λόγια... συνέχισε αυτό που κάνεις με τόση αγάπη και επιτυχία... λατρεύω τις αναρτήσεις σου και το έχω δηλώσει κατ' επανάληψη. -:))
      Και τώρα πρέπει να απαντήσω στις 4 επόμενες ερωτήσεις...
      1- Γιατί δημιούργησα το blog μου.
      --- Γιατί μου άρεσε η μπλογκογειτονιά από την πρώτη στιγμή που την ανακάλυψα και γιατί λατρεύω τη μαγειρική, τη ζωγραφική αλλά και τη φωτογραφία.
      2- Ποια blogs επισκέπτομαι συνήθως.
      --- Όλα όσα είναι στη λίστα των ιστολογίων μου και ακόμα περισσότερα. Γενικά όσα έχουν αυτό το κάτι που με κάνει να θέλω να τα επισκέπτομαι.
      3- Ποιά είναι τα αγαπημένα μου θέματα.
      --- Η ζαχαροπλαστική, η μαγειρική, το blogging, η φωτογραφία, τα ταξίδια και η λογοτεχνία και προσφάτως οι πολιτικοοικονομικές μελέτες.
      4- Ποιά λέξη χρησιμοποιώ συνήθως στο blog μου.
      --- "Λοιπόν" και δεν ξέρω και γιατί!!!!!!!!!!!!!
      Και τώρα πρέπει να το χαρίσω σε 5 φίλες και φίλους για να παίξουν κι αυτοί...
      2- στην Ελένη του  http://toplextompiskoto.blogspot.gr/
      3- στη Φλώρα του http://texnistories.blogspot.gr/
      4- στα κορίτσια του  http://koritsiagiaspiti.blogspot.gr/
      5- στη Φιλία   http://filiascrafts.blogspot.gr/
      Η δεύτερη έκπληξη ήρθε με το ταχυδρομείο εχθές και είναι μια υπέροχη καρφίτσα, από τη Φλώρα του "Texnistories" που είχε κερδίσει το ένα βιβλίο στο Giveaway.
      Θα ήθελα να την ευχαριστήσω πολύ για το δωράκι που μου έστειλε.. Είναι πραγματικά αριστούργημα... τέλεια χρώματα, τέλεια δουλειά!! 
      Φλώρα σε ευχαριστώ πάρα πολύ.
      Καλή σας μέρα και καλή συνέχεια!
      Read more »
      Tante Kiki
      31 ΣΧΟΛΙΑ
      No