Πάντα έτοιμο ξύσμα εσπεριδοειδών κι ένα γλυκύτατο βραβείο


Ένας καταπληκτικός τρόπος για να έχουμε πάντα πολύ αρωματικό ξύσμα πορτοκαλιού ακόμη κι όταν δεν έχουμε πορτοκάλια στο σπίτι.
Το άκουσα για πρώτη φορά σε μια εκπομπή του Στ. Παρλιάρου και ...με στοίχειωσε... έψαξα... και το βρήκα. Ο αγαπημένος Παρλιάρος το ονόμαζε "αλάτι πορτοκαλιού" αλλά εγώ το βρήκα απλά σαν ξύσμα πορτοκαλιού αποξηραμένο και είναι από κείνα τα "κολπάκια" που κάνουν τη ζωή στην κουζίνα πιο εύκολη! Ειδικά όταν προετοιμάζουμε κάποιο γλυκό ή φαγητό είναι μεγάλη ευκολία να έχεις δίπλα το βαζάκι με το αποξηραμένο αλλά εξίσου αρωματικό ξύσμα πορτοκαλιού, λεμονιού, μοσχολέμονου ή μανταρινιού αντί να πρέπει εκείνη τη στιγμή να το φτιάξεις και σε κάθε περίπτωση... γλυτώνεις χρόνο που κάποιες φορές είναι πολύτιμος!
Το δοκίμασα με πορτοκάλι αλλά και με λεμόνι... έγινε πράγματι πολύ αρωματικό και τις επόμενες μέρες θα το χρησιμοποιήσω σε κάποια κρέμα αλλά και σε κοτόπουλο με άρωμα εσπεριδοειδών. Διατηρείται πολύ καλά σε αεροστεγές γυάλινο βάζο (απ' αυτά με το βιδωτό καπάκι) και αξίζει τον κόπο ειδικά όταν, το καλοκαίρι δεν βρίσκουμε πορτοκάλια ή μανταρίνια για να το χρησιμοποιούμε αντί για το άρωμα πορτοκαλιού σε υγρή μορφή που, προσωπικά εμένα, δεν μου αρέσει ιδιαίτερα (χωρίς να ξέρω και το γιατί)! -:))
Πάντως, αξίζει να αγοράσουμε ακέρωτα εσπεριδοειδή διάφορα, να πάρουμε το ξύσμα και να το βάλουμε σε 2 λαμαρίνες φούρνου για να μην καίμε περισσότερο ηλεκτρικό ρεύμα. Δεν πειράζει που αναμιγνύονται τα αρώματα καθώς ψήνονται γιατί μετά όταν μπαίνουν στα βαζάκια τους είναι εντάξει και το καθένα διατηρεί το δικό του άρωμα.
ΥΛΙΚΑ
Ξύσμα από 1-2 πορτοκάλια
Ξύσμα από 1-2 λεμόνια
Ξύσμα από 2-3 μανταρίνια
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Απλώνουμε το ξύσμα πορτοκαλιού και δίπλα το ξύσμα λεμονιού σε αντικολλητική επιφάνεια σε μια λαμαρίνα φούρνου.
Εάν έχουμε ξύσμα και από άλλα εσπεριδοειδή βάζουμε σε σειρά με απόσταση μεταξύ τους το ένα από το άλλο.
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 60-70 βαθμούς Κελσίου και βάζουμε το ξύσμα να αποξηρανθεί για 50 - 60 λεπτά.
Αφού αποξηρανθεί το ξύσμα στο φούρνο, το αφήνουμε να κρυώσει και μετά το ψιλοκόβουμε στο multi.
Διατηρούμε σε βάζο γυάλινο που κλείνει αεροστεγώς.
Με τον τρόπο αυτό μπορούμε να κάνουμε ξύσμα από κάθε είδους εσπεριδοειδές.
Αλλά αυτή την εβδομάδα είχα δύο πολύ ευχάριστες εκπλήξεις που μου έφτιαξαν τη διάθεση πουτον τελευταίο καιρό έχει γίνει "ασανσέρ"!!
Η πρώτη έκπληξη ήρθε από την αγαπημένη μπλογκοφίλη Σόφη του υπέροχου blog "Γιαγιά Κασσιανή" με το βραβείο του ροζ αρκούδου που μου χάρισε... 
Σόφη μου σ' ευχαριστώ πολύ για την αγάπη σου και τα καλά σου λόγια... συνέχισε αυτό που κάνεις με τόση αγάπη και επιτυχία... λατρεύω τις αναρτήσεις σου και το έχω δηλώσει κατ' επανάληψη. -:))
Και τώρα πρέπει να απαντήσω στις 4 επόμενες ερωτήσεις...
1- Γιατί δημιούργησα το blog μου.
--- Γιατί μου άρεσε η μπλογκογειτονιά από την πρώτη στιγμή που την ανακάλυψα και γιατί λατρεύω τη μαγειρική, τη ζωγραφική αλλά και τη φωτογραφία.
2- Ποια blogs επισκέπτομαι συνήθως.
--- Όλα όσα είναι στη λίστα των ιστολογίων μου και ακόμα περισσότερα. Γενικά όσα έχουν αυτό το κάτι που με κάνει να θέλω να τα επισκέπτομαι.
3- Ποιά είναι τα αγαπημένα μου θέματα.
--- Η ζαχαροπλαστική, η μαγειρική, το blogging, η φωτογραφία, τα ταξίδια και η λογοτεχνία και προσφάτως οι πολιτικοοικονομικές μελέτες.
4- Ποιά λέξη χρησιμοποιώ συνήθως στο blog μου.
--- "Λοιπόν" και δεν ξέρω και γιατί!!!!!!!!!!!!!
Και τώρα πρέπει να το χαρίσω σε 5 φίλες και φίλους για να παίξουν κι αυτοί...
2- στην Ελένη του  http://toplextompiskoto.blogspot.gr/
3- στη Φλώρα του http://texnistories.blogspot.gr/
4- στα κορίτσια του  http://koritsiagiaspiti.blogspot.gr/
5- στη Φιλία   http://filiascrafts.blogspot.gr/
Η δεύτερη έκπληξη ήρθε με το ταχυδρομείο εχθές και είναι μια υπέροχη καρφίτσα, από τη Φλώρα του "Texnistories" που είχε κερδίσει το ένα βιβλίο στο Giveaway.
Θα ήθελα να την ευχαριστήσω πολύ για το δωράκι που μου έστειλε.. Είναι πραγματικά αριστούργημα... τέλεια χρώματα, τέλεια δουλειά!! 
Φλώρα σε ευχαριστώ πάρα πολύ.
Καλή σας μέρα και καλή συνέχεια!
Tante Kiki
31 Comments
No