Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Λικέρ - Κρασιά. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Λικέρ - Κρασιά. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Λικέρ 44... ένα παλιό γαλλικό λικέρ

Λικέρ 44... ένα παλιό γαλλικό λικέρ


Καλημέρα και καλή εβδομάδα!! Στον απόηχο του χειμώνα και με τον ερχομό της άνοιξης έτυχε να συμπέσει η μέρα που άνοιξα, για δεύτερη φορά, ένα αγαπημένο, παραδοσιακό, γαλλικό λικέρ... το λικέρ 44 όπως το λένε ή αλλιώς ένα λικέρ που παντρεύει με απόλυτη αρμονία το πορτοκάλι (ή μανταρίνι) με τον καφέ.
Liqueur quarante quatre ή αλλιώς λικέρ 44, παραδοσιακό λικέρ από τη Νορμανδία που γίνεται με το γνωστό μπράντυ μήλου Καλβαντός (Calvados), στο οποίο προσθέτουν 44 κύβους λευκής ζάχαρης και 44 κόκκους καφέ που τους μπήγουν μέσα σ' ένα πορτοκάλι το οποίο τρυπούν 44 φορές. Μετά από 44 μέρες και αφού η ζάχαρη έχει λιώσει τελείως το λικέρ είναι έτοιμο για κατανάλωση.
Το αυθεντικό λικέρ 44 έχει αλκοόλ 25 βαθμών είναι βελούδινο και πολύ αρωματικό και πίνεται σε θερμοκρασία δωματίου αν και πολλοί είναι εκείνοι που το προτιμούν παγωμένο ή με παγάκια μια και πρόκειται για ένα δυνατό λικέρ!
Ένα λικέρ που, μάλλον, χειμωνιάτικο παρά ανοιξιάτικο είναι, ωστόσο, αν το φτιάξεις μια φορά πάει και τελείωσε... θα σου γίνει συνήθεια και θα φτιάχνεις συνέχεια!! Αυτό έπαθα κι εγώ... κι αυτή είναι η δεύτερη φορά που φτιάχνω το συγκεκριμένο λικέρ! Πόσο δημιουργική διαδικασία είναι!! Και πόσο όμορφη εικόνα ...ένα πορτοκάλι και μερικοί κόκκοι καφέ, που σιγά σιγά, χαρίζουν το άρωμά τους στο οινόπνευμα μέσα στο οποίο κολυμπούν ενώ ταυτόχρονα, 44 κύβοι ζάχαρης ολοένα και μικραίνουν μέσα στην ίδια πισίνα! Αχ, αυτή η αναμονή... σε ξελογιάζει ακόμα περισσότερο!!
Κι αν πάλι θέλεις μια παραλλαγή, αντί για πορτοκάλι βάλε 2 μανταρίνια στο κι έτσι θα ετοιμάσεις ένα εξίσου υπέροχο λικέρ!
Η αλήθεια είναι ότι αυτό το λικέρ μπορεί να μοιάζει ή και να είναι ...χειμωνιάτικο αλλά κανείς δεν μπορεί εύκολα να το αρνηθεί σε όποια εποχή κι αν ετοιμαστεί. 
Απολαυσέ το κι ετοίμασέ το, λοιπόν, όσο ακόμα υπάρχουν πορτοκάλια! 
ΥΛΙΚΑ

  • 1 πορτοκάλι ακέρωτο (ή 2 μανταρίνια ακέρωτα)
  • 44 κόκκους καφέ (φίλτρου ή εσπρέσσο)
  • 44 κύβους ζάχαρης ( ή 44 κ. γλ. ζάχαρη)
  • 500 ml βότκα  (ή τσίπουρο χωρίς γλυκάνισο)
  • 500 ml κονιάκ 3 αστέρων (ή μόνον βότκα, μόνον κονιάκ, μόνον τσίπουρο)

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

  • Με ένα ξυλάκι για σουβλάκια, τρυπάμε τo πορτοκάλι και σε κάθε τρυπούλα βάζουμε από έναν κόκκο καφέ έτσι ώστε συνολικά να είναι 44 κόκκοι καφέ.
  • Σε ένα γυάλινο βάζο με φαρδύ στόμιο, λάστιχο για να κλείνει αεροστεγώς και χωρητικότητας 1,5 λίτρου τοποθετούμε την ζάχαρη, το πορτοκάλι (ή τα μανταρίνια), το κονιάκ και την βότκα (ή το τσίπουρο).
  • Κλείνουμε  το βάζο και το αφήνουμε σε ξηρό και σκοτεινό μέρος για 44 μέρες.
  • Κάθε μέρα κουνάμε το βάζο, για να λιώσει η ζάχαρη αλλά και για να βγάλει περισσότερο υγρό  το πορτοκάλι (ή τα μανταρίνια).
  • Μετρούμε 44 ημέρες και το λικέρ είναι έτοιμο.
  • Το σουρώνουμε με ένα φίλτρο γαλλικού καφέ και το βάζουμε σε μπουκάλι.
  • Δυνατό λικέρ που πίνεται σκέτο ή με πάγο.
  • Με τον χρόνο γίνεται ακόμα καλύτερο και φτάνει στο βέλτιστό του μετά από 2-3 χρόνια!
Read more »
Tante Kiki
15 ΣΧΟΛΙΑ
Σπιτικό λικέρ με στιγμιαίο καφέ

Σπιτικό λικέρ με στιγμιαίο καφέ


Καλή σας μέρα και καλή εβδομάδα!
Ξεκινώντας τη νέα χρονιά πάντα κάνεις έναν μικρό απολογισμό της χρονιάς που πέρασε, έτσι δεν είναι; Πολλές φορές, ειδικά τα τελευταία χρόνια, καταλήγεις κι εσύ, όπως κι εγώ, να σκέφτεσαι ότι έφυγε ακόμα μια δύσκολη χρονιά και κάπου εκεί κοντά στο τέλος της ή στην αρχή της νέας χρονιάς, αρχίζεις να κάνεις σχέδια για το πώς η νέα χρονιά θα είναι καλύτερη, πιο οργανωμένη, πιο εύκολη! Παίρνεις μεγαλύτερες ή μικρότερες αποφάσεις, σχεδιάζεις, οργανώνεις, συμμαζεύεις σπίτι και σκέψεις καθισμένη στον καναπέ ή στο γραφείο.
Το θέμα είναι...τελικά, τί απ' αυτά πραγματοποιείς; Και βέβαια, ένα ακόμα μεγαλύτερο θέμα... η χρονιά που πέρασε, ήταν πράγματι τόσο άσχημη όσο νομίζεις ή μήπως απλά οι δυσκολίες, ειδικά, των τελευταίων χρόνων σε έκαναν, κι εσένα όπως κι εμένα, λίγο αρνητικούς, με μπόλικη απαισιοδοξία.
Μήπως, μήπως λέω, κάτι έχει διαφύγει και στους δυό μας; Μήπως οι δυσκολίες αποτελούν ένα μάθημα ζωής... δείχνοντάς μας τον δρόμο της υπομονής και της επιμονής, τον τρόπο να αντιμετωπίζουμε καταστάσεις βρίσκοντας λύσεις;
Μήπως πρέπει να μάθουμε, και οι δύο,  να εκτιμούμε τις μικρές, καθημερινές χαρές, να ονειρευόμαστε και να αισιοδοξούμε... όχι υπερβολικά αλλά έστω λίγο... πιασμένοι εκεί στην άκρη του ονείρου μας για το μέλλον;
Απογοητεύσεις, προσμονή, ελπίδες, όνειρα, ευχές έτσι κι αλλιώς όλα αυτά είναι ο καλύτερος καμβάς της καθημερινότητας. Κάπου εκεί μέσα μπλέκονται όλα όσα κάνεις κι εσύ κι εγώ! Διάβασμα, λίγο τηλεόραση, μουσική, κουβεντούλα με αγαπημένους δίπλα στο αναμμένο τζάκι κρατώντας στο χέρι ένα ποτήρι κρασί ή ένα γλυκόπιοτο λικέρ.
Γι αυτό ακριβώς το λικέρ θα σου μιλήσω σήμερα. Για το λικέρ που άνετα μπορείς να φτιάξεις στο σπίτι και, μάλιστα, με ελάχιστα έξοδα και κόπο και που μπορεί να σου προσφέρει την απαραίτητη χαλάρωση το βραδάκι που γυρνάς στο σπίτι κι αποζητάς αυτό ακριβώς... χαλάρωση και θαλπωρή.
Απλά, με 3 υλικά + νεράκι, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια ούτε υπερβολικό χρόνο ωρίμανσης γίνεται αυτό το λικέρ που σας προτείνω σήμερα και που μοιάζει λίγο με το γνωστό, έτοιμο λικέρ καφέ που κυκλοφορεί, ιδιαίτερα αν αντί για τσίπουρο χρησιμοποιήσουμε ρούμι ή αντί για καστανή χρησιμοποιήσουμε μαύρη ζάχαρη έτσι ώστε να στεφανωθεί με καραμελένιες νότες.
Απολαυστικό, ιδιαίτερο και απόλυτα ταιριαστό με σοκολατάκια λευκής σοκολάτας πρόκειται για ένα λικέρ που αφήνει την σφραγίδα του ακόμα και στον πιο απαιτητικό και σχολαστικό ουρανίσκο. Ετοίμασέ το, απόλαυσέ το,  χάρισέ το και οι αποδέκτες του θα σε ευγνωμονούν και θα σε θυμούνται ακόμα κι αν δεν είναι έτοιμο και γράψεις στην ετικέτα την ημέρα που θα πρέπει να το ανοίξουν!
ΥΛΙΚΑ
250 ml νερό
30 γρ. στιγμιαίο καφέ με άρωμα βανίλια (όχι πολύ δυνατό)
350 ml τσίπουρο χωρίς γλυκάνισο (ή βότκα)
150 ml κονιάκ 3 αστέρων 
Για το σιρόπι
300 γρ. άσπρη ζάχαρη
150 γρ. καστανή ζάχαρη (ή μαύρη ζάχαρη για καραμελένιες νότες)
350 ml νερό
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Ζεσταίνουμε τα 250 ml νερό και προσθέτουμε τον καφέ, ανακατεύοντας σε χαμηλή φωτιά μέχρι να διαλυθεί εντελώς .
Σε άλλη κατσαρόλα βάζουμε τις δύο ζάχαρες με τα 350 ml νερό.
Αφήνουμε το σιρόπι να βράσει για 4 λεπτά από την στιγμή που θα αρχίσει να κοχλάζει.
Ενώνουμε τα δύο μείγματα (σιρόπι + καφέ) και τα αφήνουμε για άλλα 2-3 λεπτά να βράσουν μετρώντας, και  πάλι, από τη στιγμή που θα αρχίσουν να κοχλάζουν.
Αφήνουμε το σιρόπι του καφέ για 2 ώρες έτσι ώστε να κρυώσει πολύ καλά.
Βάζουμε σε μπουκάλι και προσθέτουμε το αλκοόλ (τσίπουρο και κονιάκ).
Ανακατεύουμε και αφήνουμε σε δροσερό μέρος για 3-4 εβδομάδες έτσι ώστε να αναμειχθούν τα αρώματα και να "μεστώσει" η γεύση.
Όταν το λικέρ είναι έτοιμο, το δοκιμάζουμε. 
Εάν είναι δυνατό, προσθέτουμε ακόμα λίγο σιρόπι αλλά εάν είναι αδύναμο προσθέτουμε λίγο ακόμα κονιάκ ή τσίπουρο.
TIPS
* Βάζοντας ρούμι αντί για κονιάκ πλησιάζουμε περισσότερο στην αυθεντική γεύση του λικέρ Kalhua.
* Αν θέλουμε να κάνουμε το λικέρ δώρο πριν αυτό να είναι τελείως έτοιμο για κατανάλωση μπορούμε στην ετικέτα να γράψουμε: "Να ανοιχθεί μετά τις + ημερομηνία" .
* Αν το λικέρ μας φανεί δυνατό, ετοιμάζουμε κι άλλο σιρόπι και το προσθέτουμε στο λικέρ. Αν πάλι το θέλουμε πιο δυνατό του προσθέτουμε κι άλλο αλκοόλ σιγά σιγά.
Read more »
Tante Kiki
11 ΣΧΟΛΙΑ
Χριστουγεννιάτικο λικέρ με ψητά φρούτα και ούζο

Χριστουγεννιάτικο λικέρ με ψητά φρούτα και ούζο


Χριστουγεννιάτικο λικέρ με ψητά φρούτα και ούζο

Καλή σας μέρα!!! Σας το είχα υποσχεθεί από χθες κι εγώ τις υποσχέσεις μου τις κρατάω. Μεθυστικά Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά θα περάσουμε με το σημερινό λικέρ που είναι ό,τι πιο αρωματικό και πιο γρήγορο μπορούμε να φτιάξουμε. Ένα καταπληκτικό λικέρ σε 3 μέρες μόνον... ένα λικέρ που ταιριάζει υπέροχα με τα γλυκά της γιορτής αλλά και με σοκολατάκια ειδικά πικρής κουβερτούρας. 

Χριστουγεννιάτικο λικέρ με ψητά φρούτα και ούζο

Μπορεί να γίνει όσο δυνατό το θέλουμε αλλά κι αν δεν μας αρέσει το ούζο με το υπέροχο άρωμα γλυκάνισου μπορούμε να το φτιάξουμε με κονιάκ που είναι το ίδιο χειμωνιάτικο.

Χριστουγεννιάτικο λικέρ με ψητά φρούτα και ούζο

Ψητά χειμωνιάτικα φρούτα με άρωμα κανέλας, γλυκάνισου κ
αι γαρίφαλου αλλά και πορτοκαλιού που μας χαρίζουν ένα νοστιμότατο επιδόρπιο με λίγες θερμίδες που με το σιρόπι τους φτιάχνουμε αυτό το σκουροκόκκινο, ελαφρώς θολό αλλά πολύ γιορτινό λικέρ, που ξεχειλίζει άρωμα χειμώνα και που θα μας γίνει συνήθεια ή μάλλον εθισμός!
Δικό σας με την ευχή να περάσετε υπέροχα τα Χριστούγεννα με την οικογένεια, τους αγαπημένους και τους φίλους σας!

Χριστουγεννιάτικο λικέρ με ψητά φρούτα και ούζο

ΥΛΙΚΑ
  • 4-5 μέτρια κυδώνια κομμένα σε φέτες
  • 6-7 δαμάσκηνα κομμένα στα τέσσερα
  • 800 γρ. καστανή ζάχαρη
  • 4 κ.σ. μέλι
  • 2 αστεροειδείς γλυκάνισους
  • 2 ξυλάκια κανέλας
  • 7-8 μοσχοκάρφια (καρφάκια γαρίφαλου)
  • Χυμό από 2 πορτοκάλια
  • 500 ml ούζο με γλυκάνισο
Χριστουγεννιάτικο λικέρ με ψητά φρούτα και ούζο

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
  1. Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 170 βαθμούς Κελσίου.
  2. Πλένουμε καλά και τρίβουμε λίγο εξωτερικά τα κυδώνια και τα δαμάσκηνα και τα κόβουμε με τις φλούδες.
  3. Τα βάζουμε σε ταψί και προσθέτουμε την καστανή ζάχαρη, τους γλυκάνισους, τα ξυλάκια κανέλας και τα καρφάκια γαρίφαλου.
  4. Περιχύνουμε με το χυμό από τα πορτοκάλια.
  5. Βάζουμε σε μια κατσαρόλα 1 λίτρο νερό και προσθέτουμε το μέλι.
  6. Μόλις το νερό ζεσταθεί (χωρίς να βράσει) και διαλυθεί το μέλι το ρίχνουμε επάνω στα φρούτα.
  7. Καλύπτουμε το ταψί με αλουμινόχαρτο και το βάζουμε στο φούρνο.
  8. Αφήνουμε τα φρούτα να ψηθούν για 2 ώρες περίπου.
  9. Ύστερα αφαιρούμε το αλουμινόχαρτο και ελέγχουμε εάν τα φρούτα έχουν μαλακώσει αρκετά.
  10. Εάν όχι ξανακαλύπτουμε με αλουμινόχαρτο το ταψί, τα αφήνουμε για άλλα 30 λεπτά και μετά ακολουθούμε την παρακάτω διαδικασία.
  11. Εάν έχουν μαλακώσει τόσο όσο θέλουμε αφαιρούμε το αλουμινόχαρτο και ξαναβάζουμε το ταψί στο φούρνο αυξάνοντας τη θερμοκρασία στους 180 βαθμούς για να επιταχύνουμε το δέσιμο του σιροπιού μέσα στα επόμενα 20-25 λεπτά.
  12. Το σιρόπι πρέπει να δέσει ελαφρώς, δηλαδή να είναι ελαφρώς παχύρρευστο.
  13. Βγάζουμε το ταψί από το φούρνο και αφού κρυώσουν λίγο τα φρούτα τα αφαιρούμε και τα τοποθετούμε σε ένα μπολ γιατί είναι ένα υπέροχο διαιτητικό επιδόρπιο που τρώγεται μόνο του αλλά ταιριάζει τέλεια και με κρέμα, γιαούρτι αλλά και κέικ.
  14. Το σιρόπι που απέμεινε είναι περίπου 1300-1350 γρ.
  15. Το βάζουμε σε ένα μπουκάλι με βιδωτό καπάκι και προσθέτουμε τα 500ml ούζο.
  16. Ανακινούμε καλά και αφού δοκιμάζουμε εάν είναι όπως το θέλουμε (μπορεί να το θέλουμε πιο δυνατό οπότε προσθέτουμε λίγο ακόμη ούζο) το αφήνουμε κλειστό για 2-3 μέρες για να δέσουν τα αρώματά του πριν το καταναλώσουμε.
Χριστουγεννιάτικο λικέρ με ψητά φρούτα και ούζο

Και μ' αυτή τη συνταγή θα ήθελα να σας ευχηθώ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ γεμάτα υγεία, χαρά και νοστιμιές! Εμείς θα τα ξαναπούμε στις 29 του μηνός με προτάσεις για το Πρωτοχρονιάτικο τραπέζι και μια βασιλόπιτα γεμάτη νοστιμιά!
Read more »
Tante Kiki
56 ΣΧΟΛΙΑ
Αρωματικό λικέρ ροδάκινο με λευκό κρασί

Αρωματικό λικέρ ροδάκινο με λευκό κρασί


Καλησπέρα σας!!! Σήμερα σας έχω μια διαφορετική πρόταση! Ένα ηδύποτο, πολύ αρωματικό, σχεδόν διαφανές με μια ιδιαίτερη προσωπικότητα που θα σας γλυκάνει τη ψυχή. Όχι, δεν είναι ένα συνηθισμένο λικεράκι, είναι ένα λικέρ με λευκό κρασί που δίνει ένα διαφορετικό γευστικό αποτέλεσμα, δεν θα το έλεγα πιο ελαφρύ θα το χαρακτήριζα πιο...αέρινο, πιο αιθέριο που πλησιάζει λίγο περισσότερο σε γλυκό κρασί και ταιριάζει καταπληκτικά με φρουτένια (ειδικά ροδακινένια) επιδόρπια, με μαρέγκες πικραμύγδαλου αλλά και με ελαφρές αρωματικές κρέμες. 
Πλησιάζοντας το ποτήρι, μικρό ή μεγάλο, στο στόμα, το άρωμα του ροδάκινου σε πλημμυρίζει. Η επαφή με τα χείλη είναι μια δροσερή έκπληξη που σε γεμίζει γλύκα και προχωρώντας προς τον ουρανίσκο νιώθεις την υπέροχη δροσιά του να σε αποπλανεί.
Αξίζει να το φτιάξουμε γιατί είναι εύκολο και γρήγορο... είναι ένα ηδύποτο της μιας εβδομάδας, χωρίς μακροχρόνια αναμονή!!!
ΥΛΙΚΑ
750-800 ml λευκό κρασί (1 μπουκάλι)
650 γρ. ροδάκινα (λευκόσαρκα και γιαρμάδες), ξεφλουδισμένα και κομμένα σε φέτες
600 γρ. ζάχαρη
350-400 ml τζίν ή βότκα ή τσίπουρο χωρίς γλυκάνισο
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Για καλύτερο αποτέλεσμα μπορούμε να βάλουμε μερικά λευκόσαρκα (πού είναι πολύ αρωματικά) ροδάκινα, μερικούς γιαρμάδες και μερικά νεκταρίνια.
Βάζουμε το κρασί με τα ροδάκινα και τη ζάχαρη σε μια μεγάλη κατσαρόλα (εγώ την πάτησα και η κατσαρόλα που χρησιμοποίησα ήταν ίσα ίσα κάτι που με δυσκόλεψε αρκετά όταν ζέσταινα το μίγμα).
Σε σιγανή φωτιά ζεσταίνουμε το μίγμα μέχρι να λιώσει η ζάχαρη και μετά, δυναμώνουμε τη φωτιά σε μέτρια και αφήνουμε να πάρει μια βράση για 5 λεπτά.
Αποσύρουμε από την εστία, αφήνουμε το μίγμα να κρυώσει και μετά μεταφέρουμε το κρασί και τα ροδάκινα μέσα σε βάζο με φαρδύ στόμιο.
Αφήνουμε για 5 μέρες σε σκοτεινό και δροσερό μέρος και μετά, σουρώνουμε το μίγμα με τουλπάνι ή πυκνό σουρωτήρι και προσθέτουμε το τζιν ή τη βότκα ή το τσίπουρο χωρίς τον γλυκάνισο.
Αφήνουμε για άλλες 2-3 μέρες και το αρωματικό λικέρ μας είναι έτοιμο να το απολαύσουμε.
Εάν, δε το βάλουμε και σε μια ωραία καράφα ή ένα όμορφο μπουκάλι, αποτελεί ένα καταπληκτικό καλοκαιρινό δώρο από τα χεράκια μας.
Καλό σας βράδυ και αύριο με υγεία! Να περάσετε μιαν υπέροχη Κυριακή! -:))
Read more »
Tante Kiki
4 ΣΧΟΛΙΑ
Λικέρ κανέλας ...το αρωματικό

Λικέρ κανέλας ...το αρωματικό


Θέλετε ένα γρήγορο λικέρ;;; Πιο γρήγορο δεν νομίζω ότι γίνεται!!! Λικέρ κανέλας!!! Μέσα σε 4-5 μέρες είναι έτοιμο!!! Αρωματικό και πολύ εύγευστο!!
Θα μου πείτε εδώ ήρθε η άνοιξη κι εσύ φτιάχνεις λικέρ που θυμίζουν χειμώνα;;; Εντάξει προλαβαίνουμε ακόμη κι εξάλλου δεν έπιασαν και οι ζέστες... Αυτό το λικέρ, στο χρώμα του κεχριμπαριού είναι ένας θησαυρός... πολύ αρωματικός κι εύγευστος, που ξυπνά τις αισθήσεις και γλυκαίνει απίστευτα τον ουρανίσκο!!! Κανέλα, μοσχοκάρφια, πορτοκαλόφλουδα, κονιάκ και μέλι συνομωτούν για να αποπλανήσουν τις αισθήσεις μας.
Κι όταν κάνουν παρέα και με λίγη σοκολάτα πραλίνα ή ακόμα καλύτερα με ένα ολοστρόγγυλο τρουφάκι πραλίνας, μικρό σαν πολύτιμο κόσμημα γίνονται ένα υπέροχο δίδυμο για κέρασμα ή γιατί όχι, για προσωπική χαλάρωση!!
Δοκιμάστε να το φτιάξετε... αξίζει!!!
ΥΛΙΚΑ για 1 1/2 - 2 λίτρα, περίπου
1 lt νερό
900 γρ. ζάχαρη
6 ξυλάκια κανέλας
8-10 καρφάκια γαρίφαλο
2 κ.σ. μέλι
Φλούδα από 1 πορτοκάλι ακέρωτο
250 γρ. κονιάκ
450 γρ τσίπουρο χωρίς γλυκάνισο (ή βότκα)
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Σε μια κατσαρόλα βάζουμε το νερό, τη ζάχαρη, το μέλι, την κανέλα, τα γαριφαλάκια, τη φλούδα του πορτοκαλιού και τα βράζουμε για 15 λεπτά σε χαμηλή προς μέτρια φωτιά ή μέχρι να δούμε ότι το σιρόπι έχει γίνει ελαφρώς παχύρρευστο.
Αφήνουμε να κρυώσει το σιρόπι και μετά το σουρώνουμε απλά με ένα πυκνό σουρωτήρι (απ' αυτό που χρησιμοποιούμε και για τσάι) σκέτο γιατί δεν έχει υπολείμματα για να χρειάζεται φίλτρο καφέ ή τουλπάνι και προσθέτουμε το κονιάκ και το τσίπουρο.
Βάζουμε σε μπουκάλια, κλείνουμε καλά και αφήνουμε σε σκοτεινό και δροσερό μέρος για 6-7 μέρες.
Το λικέρ μας είναι έτοιμο!!!
Εάν όταν το δοκιμάσουμε μας φανεί:
1- αδύνατο όσον αφορά στο αλκοόλ, προσθέτουμε λίγο ακόμη κονιάκ
2- δυνατό όσον αφορά στο αλκοόλ, φτιάχνουμε λίγο ακόμα σιρόπι και το προσθέτουμε.
Καλή σας μέρα και καλή συνέχεια!!!
Read more »
Tante Kiki
32 ΣΧΟΛΙΑ
Καλή Πρωτοχρονιά κι ένα γλυκό ζεστό κρασί

Καλή Πρωτοχρονιά κι ένα γλυκό ζεστό κρασί


Καλημέρα σας!! Δευτέρα σήμερα, ο χρόνος μετράει αντίστροφα για το Πρωτοχρονιάτικο βράδυ και όλοι κάτι έχουμε να κάνουμε.
Read more »
Tante Kiki
15 ΣΧΟΛΙΑ
Σιρόπι και λικέρ πραουστιού από το ...πουθενά !!!

Σιρόπι και λικέρ πραουστιού από το ...πουθενά !!!


Καλημέρα και πάλι!!! Πριν μερικές μέρες προβληματίστηκα πολύ...να γράψω τη σημερινή ανάρτηση ή όχι;;; Αλλά μετά σκέφτηκα ...γιατί όχι;;; Κυριολεκτικά από το τίποτε... μου προέκυψε ένα σιρόπι με υπέροχο άρωμα πράουστου και, σχεδόν αμέσως μετά, ένα λικέρ που όταν το δοκίμασα, μόνον 10 μέρες, αφότου το "σκαρφίστηκα" ήταν απλά υπέροχο, σε άρωμα αλλά και σε γεύση
Ακούστε, λοιπόν, τί συνέβη... Εχθές σας είπα πώς βρέθηκαν στην κουζίνα μου τα πραούστια ή πράουστα!!! Μ' έναν μαγικό τρόπο ...σαν να τα οδήγησαν ...νεράιδες (εντάξει είμαι επηρεασμένη από τις ιστορίες που διαβάζουμε με τις μικρούλες ανιψιές μου χαχαχα) στην πόρτα μου κι εκεί ...θυσιάστηκαν στο βωμό της γλυκιάς γεύσης που θα τέρπει για καιρό τον ουρανίσκο μας αλλά και θα ταλαιπωρεί γλυκά τους γευστικούς μας κάλυκες! -:)) Εκείνο που δεν σας ανέφερα, εχθές, είναι ότι τα φρούτα, τα ξεφλούδισα νωρίς το βράδυ και, επειδή όπως πάντα, αν και ήμουν σίγουρη ότι θα αντέξω να τα φτιάξω την ίδια μέρα ...φυσικά και δεν άντεξα... τα έβαλα μέσα σε μια λεκανίτσα με 1 1/2 λίτρο νερό και το χυμό από 1 μεγάλο λεμόνι, για να μην "μαυρίσουν" και τα άφησα μέχρι το επόμενο πρωί πού έφτασε η ώρα της ...θυσίας. (χεχεχεχε)
Την άλλη μέρα, λοιπόν, τα μεν πράουστα πήραν τον δρόμο για την κατσαρόλα με το σιρόπι (στο οποίο το 1 ποτήρι ήταν από το νερό που έμειναν και έκαναν "ολονυκτία") και το υπόλοιπο νερό, γύρω στα 900 γρ.  κατευθυνόταν προς τον νεροχύτη όταν ξαφνικά... μια ιδέα σταμάτησε το χέρι μου που σήκωνε την λεκανίτσα για να την αδειάσει!!!! Κι αν το έκανα σιρόπι;;;;; Μα είχε τέτοια μοσχοβολιά αυτό το νερό! Τόσο άρωμα από τα πράουστα που φοβήθηκα μήπως θα έχω ένα άνοστο γλυκό του κουταλιού (ευτυχώς αυτά τα φρούτα είναι ...υπερκορεσμένα σε άρωμα και γεύση)! 
Το πείραμα, λοιπόν, άρχισε και το αποτέλεσμα ήταν ένα εκπληκτικό σιρόπι με άρωμα και νοστιμιά πράουστου αλλά και ένα λικέρ που προέκυψε όπως αυτό που σας έδειξα με τη βυσσινάδα, από σιρόπι και κονιάκ αυτή τη φορά και όχι βότκα!!
Εεεεεε, λοιπόν, και τα δύο έγιναν απίστευτα ωραία και ήταν κάτι που δεν το περίμενα γιατί έγιναν από ένα προϊόν που θα το πετούσα... 
Όποιος το δοκίμασε... έμεινε ενθουσιασμένος, τόσο που το μεν σιρόπι κοντεύει να τελειώσει μιας και συνόδευσε κρέμες, γιαούρτια αλλά και ρυζόγαλο, το δε λικέρ συνόδευσε  μικρά σοκολατάκια, που τα ανέδειξε όσο τίποτε άλλο!!!Το αστείο είναι ότι κανείς δεν με πίστευε όταν του έλεγα από τί έγινε...
'Ενα σας λέω, και απευθύνομαι κυρίως στις νέες νοικοκυρές, γιατί είμαι σίγουρη ότι οι παλιές έχουν κάνει τέτοια επιτυχημένα πειράματα αρκετές φορές... μην πετάτε εύκολα τίποτε από την κουζίνα σας... βάλτε τη φαντασία σας να δουλέψει, πειραματιστείτε, δοκιμάστε και τολμήστε γιατί ...όπου δεν υπάρχει τόλμη, πείραμα ακόμη και αποτυχία, δεν υπάρχει ούτε επιτυχία, δημιουργικότητα, χαρά! Και, πιστέψτε με, δεν έχει καμία σχέση με την εποχή που ζούμε... αυτή είναι μια διαχρονική ικανοποίηση!
Δοκιμάστε να φτιάξετε κάτι ανάλογο με το ίδιο φρούτο αλλά και με ένα φρούτο που αγαπάτε και είμαι σίγουρη ότι κάτι καλό θα προκύψει!!!! 
Ας δούμε όμως τη συνέχεια...
ΣΙΡΟΠΙ  ΠΡΑΟΥΣΤΟΥ
ΥΛΙΚΑ
900 γρ. νερό με γεύση πράουστου (γίνεται όταν αφήνουμε τα πράουστα κομμένα στη μέση για μια νυχτα στο νερό)
500 γρ. ζάχαρη
χυμός από 1 λεμόνι
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Βάζουμε το νερό με τη ζάχαρη και το λεμόνι σε μια κατσαρόλα και βράζουμε σε σιγανή φωτιά για 10-12 λεπτά, χωρίς να ανακατεύουμε, μετρώντας το χρόνο από τη στιγμή που θα κοχλάσει το νερό.
Γεμίζουμε με το σιρόπι ένα ή περισσότερα αποστειρωμένα βάζα ή μπουκάλια.
ΛΙΚΕΡ ΠΡΑΟΥΣΤΟΥ
600 ml σιρόπι πράουστου
750-800 ml κονιάκ
1 ξυλάκι κανέλας μικρό
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Βάζουμε σε 2 γυάλινα μπουκάλια, το σιρόπι, το κονιάκ, το ξυλάκι κανέλας και, αφού τα ανακινήσουμε καλά, τα αφήνουμε για 15 μέρες να "μεστώσει" η γεύση τους. 
Μετά, το σουρώνουμε σε άλλο μπουκάλι, χρησιμοποιώντας 2-3 φίλτρα καφέ για να γίνει λίγο πιο διαφανές αν και γενικά είναι ημιδιαφανές.
Read more »
Tante Kiki
17 ΣΧΟΛΙΑ
Λικέρ βύσσινο από... γλυκό βύσσινο ή φράουλα

Λικέρ βύσσινο από... γλυκό βύσσινο ή φράουλα


Καλησπέρα σας!! Αλήθεια, τί το κάνετε το σιρόπι που περισσεύει από τα γλυκά του κουταλιού;;; Το ξέρετε ότι μπορείτε να το κάνετε λικέρ;;; 
Μέχρι πριν δύο χρόνια το σιρόπι αυτό το κρατούσα και το έβαζα σε σιρόπι που έφτιαχνα για να "μουσκεύω" το παντεσπάνι όταν έκανα τούρτα ή για να σερβίρω παγωτό. Κάποιες φορές, όταν ήταν σιρόπι από γλυκό φράουλα ή βύσσινο, το έβαζα μέσα στο παγωτό βανίλια για να το "εμπλουτίσω" με ακόμα μια γεύση ή πολύ απλά τα έβαζα σ' ένα ποτήρι με κρύο νερό κι έφτιαχνα, στη στιγμή, φραουλάδα ή πολυαγαπημένη βυσσινάδα!
Ένα βράδυ που επέστρεψα στο σπίτι μετά τα μαθήματα και κάθισα να φάω, είδα μπροστά μου ένα μικρό γυάλινο μπουκαλάκι με ένα σιρόπι μέσα, σκούρου χρώματος, κάτι ανάμεσα σε μαύρο, πράσινο και καφέ. Φυσικά, το άνοιξα και τη μύτη μου γαργάλισε το άρωμα του γαρίφαλου που η μαμά μου βάζει στο γλυκό καρύδι (είναι το παραδοσιακά "φημισμένο" γλυκό της γιαγιάς μου κι όλοι στο σόι μας όταν πήγαιναν στο σπίτι της το "τιμούσαν". Όσο για μένα... το "αποδεκάτιζα"!! -:))) που φτιάχνει υπέροχα!!!
Γεμάτη απορία και πριν δοκιμάσω τη ρωτάω: "Μαμά, τί είναι αυτό;;;; Να δοκιμάσω;;;;" 
"Φυσικά, μου απαντάει, είναι λικέρ από το σιρόπι του γλυκού με τσίπουρο χωρίς γλυκάνισο".
Στην αρχή, απόρησα και μετά το δοκίμασα!!! Τέλειοοοοο!!!!! Καμία διαφορά με το κανονικό λικέρ!!! Θα μου πείτε γιατί να έχει διαφορά, αφού είναι κανονικό λικέρ.
Να λοιπόν ακόμα μια χρήση για τα σιρόπια από τα γλυκά του κουταλιού...όταν αυτά περισσεύουν.
Προσωπικά όταν κάνω γλυκά του κουταλιού φτιάχνω αρκετό σιρόπι κι έτσι σχεδόν πάντα περισσεύουν έστω και σε μικρή ποσότητα.
Η αναλογία σιροπιού με αλκοόλ είναι συνήθως 1 ποτήρι σιρόπι με 1 ποτήρι αλκοόλ (+ λίγο ακόμη σιρόπι κάποιες φορές). Κάποια γλυκά του κουταλιού με ελαφρύ άρωμα εξαιρούνται και έχουν μεγαλύτερη ποσότητα σιροπιού από αλκοόλ π.χ. για το γλυκό μελιτζανάκι ( 1 δόση σιρόπι με 1/2 δόση κονιάκ) και το γλυκό φιστίκι (3 δόσεις σιρόπι με 1/2 δόση τσίπουρο).
Εάν, κι εσείς θέλετε να δοκιμάσετε (με σιρόπι βύσσινο ή φράουλας) διαβάστε τη συνταγή...
ΥΛΙΚΑ
1 1/4 δόση σιρόπι (π.χ. 1 ποτήρι)
1 δόση τσίπουρο χωρίς γλυκάνισο*
1 ξυλάκι κανέλας
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Αναμιγνύουμε το σιρόπι με το τσίπουρο και ελέγχουμε εάν μας φαίνεται αρκετά γλυκό ή όχι.
Προσθέτουμε και το ξυλάκι κανέλας.
Εάν το λικέρ μας φανεί πολύ γλυκό, τότε προσθέτουμε λίγο ακόμα αλκοόλ.
Εάν, πάλι, μας φανεί δυνατό τότε προσθέτουμε λίγο ακόμα σιρόπι.
Αφήνουμε το λικέρ να αναπαυθεί για 15-20 μέρες και ...στην υγειά μας!!!!
TIPS
* Εάν χρησιμοποιήσουμε βότκα τότε βάζουμε ίση ποσότητα σιροπιού και βότκας, εκτός αν δεν το θέλουμε τόσο δυνατό, οπότε αυξάνουμε το σιρόπι ...έως ότου "φτάσουμε" στο γευστικό αποτέλεσμα που θέλουμε!
Καλό σας βράδυ!
Read more »
Tante Kiki
26 ΣΧΟΛΙΑ
Λικέρ φράουλας, καθαρό και διάφανο

Λικέρ φράουλας, καθαρό και διάφανο


Θέλετε ένα διάφανο λικέρ φράουλας, με έντονο φραουλί χρώμα και άρωμα;;; Εάν ναι, τότε πάμε να το φτιάξουμε με τον παρακάτω τρόπο! Φτιάχνω αυτό το λικέρ εδώ και 4-5 χρόνια με τον ίδιο τρόπο. Κάπου είχα  διαβάσει τη συνταγή αλλά δεν κράτησα το χαρτί απλώς την αντέγραψα σ' ένα από τα τετράδια συνταγών μου (ζητώ συγγνώμην ...αλλά δεν θυμάμαι πού, μιας και τότε δεν είχα foodblog και δεν ενδιαφερόμουν άμεσα για την πηγή της συνταγής). Είναι ένα λικέρ που γίνεται πάντα διάφανο σαν... πολύτιμο ρουμπίνι και το άρωμα του εξιτάρει τις αισθήσεις αλλά και την ψυχή σου καθώς το νιώθεις να διαπερνά τον ουρανίσκο σου. ΜΟΝΑΔΙΚΟ και ταυτόχρονα ...καθημερινά εύκολο! Πρίν, λοιπόν, τελειώσουν οι φράουλες... γρήγορα... αγοράστε μερικές και κάντε λικέρ για να ...αιχμαλωτίσετε το άρωμα και τη γεύση τους... για όλο τον χειμώνα... αν προλάβει να διατηρηθεί!!!
ΥΛΙΚΑ
1 κιλό φράουλες
1 κιλό ζάχαρη
700 ml  βότκα χωρίς άρωμα
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Δεν βάζουμε τη φράουλα στο αλκοόλ γιατι λιώνει και θολώνει το ποτό.
Πλένουμε και κόβουμε σε κομμάτια τις φράουλες.
Τις βάζουμε σε μπολ με καπάκι και τις καλύπτουμε με τη ζάχαρη.
Αφήνουμε στο ψυγείο το μπολ για 3 μέρες (εκτός αν οι φράουλες είναι σκληρές οπότε τις αφήνουμε και 1-2 μέρες παραπάνω).
Πότε πότε ανακινούμε ελαφρά το μπολ για να λιώσει πιο εύκολα η ζάχαρη.
Οι φράουλες βγάζουν τα υγρά τους κι έτσι παίρνουμε ένα σιρόπι (αν έχει μείνει ακόμη ζάχαρη που δεν έχει λιώσει... δεν πειράζει).
Μετά από τις μέρες αυτές, βλέπουμε ότι οι φράουλες αρχίζουν να επιπλέουν στο σιρόπι κι αυτό σημαίνει ότι δεν έχουν πια τίποτε άλλο να βγάλουν και το σιρόπι μας είναι έτοιμο.
Σουρώνουμε σε βάζο, με φαρδύ στόμιο και βιδωτό καπάκι, το σιρόπι, περνώντας το μέσα από ένα σουρωτήρι στο οποίο έχουμε βάλει ένα διπλό κομμάτι τουλπάνι (γάζα).
Προσοχή : δεν στύβουμε τις φράουλες γιατί θα θολώσει το σιρόπι και δεν το θέλουμε.
Ζυγίζουμε το σιρόπι και προσθέτουμε ίση ποσότητα βότκας (όσο πιο ώριμες είναι οι φράουλες τόσο πιο πολύ σιρόπι παίρνουμε) δηλαδή εάν έχουμε 700 ml σιρόπι προσθέτουμε 700 ml βότκας.
Κλείνουμε το βάζο και το αφήνουμε 40 μέρες στον ήλιο.
Μετά έχουμε ένα εκπληκτικό διαυγές λικέρ φράουλας.
TIPS
* Εάν το λικέρ μας φανεί πολύ γλυκό όταν είναι έτοιμο, μπορούμε να αυξήσουμε την ποσότητα του αλκοόλ.
 Δεν προσθέτουμε καθόλου νερό στις φράουλες για να αυξήσουμε τη ποσότητα του σιροπιού.
ΕΕΕΕΕ!! Μην μεθύσετε και μην το πιείτε όλοοοοοο!!!! -:))))))))
Read more »
Tante Kiki
53 ΣΧΟΛΙΑ
No