Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Παιδικά μαγειρέματα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Παιδικά μαγειρέματα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Ψωμάκια Ναάν με "La vache qui rit" ή  γαλλικά ...τυρόψωμα;

Ψωμάκια Ναάν με "La vache qui rit" ή γαλλικά ...τυρόψωμα;


Αφράτα, γιαουρτένια, που κλείνουν μέσα τους ένα μικρό, τυρένιο μυστικό! Τα μικρά, τριγωνικά τυράκια με την "αγελάδα που γελάει" που τόσο αγαπούσα στα φοιτητικά μου χρόνια. Κατάλληλα για πρωινό, σνακ αλλά και για να συνοδεύσουμε μια νόστιμη σαλάτα! Απίστευτα νόστιμα αυτά τα ψωμάκια ναάν ή καλύτερα οι ...πιτούλες ναάν από την πρώτη στιγμή που θα τα γευθείς θα χαραχθούν βαθιά στη γευστική σου μνήμη και θα τα αποζητάς σε κάθε ευκαιρία!
Μια συνταγή που θα λατρέψει ο κάθε ουρανίσκος και ειδικά ο παιδικός ουρανίσκος μια και η γεύση που έχουν αυτές οι πιτούλες ναάν είναι ό,τι πιο ήπιο και μαμαδίστικο μπορούμε να βρούμε. 
Με τα μικρά, τρίγωνα τυράκια "La vache qui rit" για γέμιση τα αφράτα αυτά ψωμάκια τρώγονται σαν αλμυρό σνάκ αλλά δεν λένε όχι και σε μια ή δύο κουταλιές μέλι για την πιο τέλεια αλμυρόγλυκη γεύση που θυμίζει κρητική λιχουδιά!
Πέρα απ' όλα αυτά όμως υπάρχει κι ένα άλλο μυστικό σε τούτη τη συνταγή... ένα μυστικό πολύτιμο που την κάνει να διαφέρει από πολλές άλλες τόσο ως προς την διαδικασία όσο και ως προς το αποτέλεσμα. Ποιό είναι αυτό το μυστικό;;; Τα δυο μικρά χεράκια (που μπορεί να γίνουν και τέσσερα) που βοηθούν στο ζύμωμα της απαλής ζύμης και η ευκαιρία να περάσουν ένα δημιουργικό και χαρούμενο μισάωρο, πασπαλισμένα πρώτα με αλεύρι και μετά, εφοδιασμένα μ' ένα τοσοδούλι ρολό ζύμης για να ανοίξουν τα πιτάκια που θα φιλοξενήσουν στην καρδιά τους το περίφημο τυράκι! Πώς, λοιπόν, τούτα τα ψωμάκια να μην είναι τα καλύτερα απ' όλα;;;
  • Μερίδες : 4                       
  • Προετοιμασία - ζύμωμα: 10 λεπτά              
  • Φούσκωμα ζύμης: 1 1/2 ώρα
  • Ψήσιμο: 20 λεπτά            
  • Συνολικός χρόνος: 30 λεπτά  + 1 1/2 ώρα
ΥΛΙΚΑ
Για τα ψωμάκια
300 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
150 ml νερό, σε θερμοκρασία δωματίου.
1 1/2 κ.γλ. αλάτι
2 κ.γλ. ζάχαρη
2 κ.γλ. μπέικιν πάουντερ
2 κ.γλ. μαγιά ξηρή
2 κ.γλ. γιαούρτι αγελάδος
2 κ.σ. ελαιόλαδο
Για τη γέμιση
8 τρίγωνα τυράκια "La vache qui rit" (2 για κάθε πιτούλα)
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Βάζουμε το αλεύρι σε ένα μεγάλο μπολ.
Διαλύουμε το αλάτι στο νερό.
Προσθέτουμε το μπέικιν, την ζάχαρη, το γιαούρτι, το ελαιόλαδο και την μαγιά.
Ανακατεύουμε το μείγμα με ένα μαχαιράκι.
Προσθέτουμε σταδιακά το νερό, ζυμώνοντας μέχρι να έχουμε την τελική ζύμη που είναι μαλακή και δεν κολλάει στα χέρια.
Αλευρώνουμε ελαφρά το μπολ, βάζουμε μέσα τη ζύμη και καλύπτουμε το μπολ με διαφανή μεμβράνη.
Αφήνουμε σε ζεστό μέρος ή στον φούρνο της κουζίνας στους 30 βαθμούς Κελσίου τη ζύμη για 1 1/2 ώρα έτσι ώστε να φουσκώσει και να διπλασιαστεί σε όγκο.
Ύστερα, την πιέζουμε να ξεφουσκώσει και αφού την πασπαλίσουμε με λίγο αλεύρι, την χωρίζουμε σε 4 κομμάτια.
Κάθε ένα απ' αυτά, το ανοίγουμε σε ένα στρογγυλό πιτάκι με διάμετρο γύρω στα 10 -12 εκατοστά.
Κλείνουμε μέσα τα τυράκια και ανοίγουμε με το ρολό ζύμης ή τα χέρια την πιτούλα.
Βάζουμε στην εστία ένα αντικολλητικό τηγάνι και χωρίς λιπαρή ύλη, μόλις ζεσταθεί καλά βάζουμε την πιτούλα.
Αφήνουμε σε μέτρια φωτιά να ψηθεί για 3-4 λεπτά από την κάθε πλευρά έτσι ώστε να πάρει ένα ωραίο καστανό χρώμα.
Απολαμβάνουμε τις πιτούλες ζεστές ή κρύες, σκέτες ή με σαλάτα.

Πηγή:  ΕΔΩ

Read more »
Tante Kiki
33 ΣΧΟΛΙΑ
Αφράτα πεϊνιρλάκια...

Αφράτα πεϊνιρλάκια...


Καλοκαίρι και βόλτα στη γειτονική Δράμα!!! Μια πόλη που, οι Καβαλιώτες την επισκέπτονται συχνά για διάφορους λόγους!! Συνήθεια παλιά, λοιπόν και για μένα... συνήθεια που δεν κόβεται γιατί είναι όμορφη!!! Βόλτα στα στενά της δρομάκια γύρω από την κεντρική πλατεία, οι κυβόλιθοι, τα μικρά ή μεγαλύτερα πανέμορφα μαγαζάκια με τις κουκλίστικες βιτρίνες και κάπου εκεί... μια μοσχοβολιά που ...γαργαλάει τη μύτη κι αγγίζει, σχεδόν, το στομάχι! 
Άρωμα ψωμιού, φρεσκοψημένου που σε ...υπνωτίζει και σε στέλνει κατευθείαν σε ένα μικρό μαγαζάκι με το όνομα "Σίμος"! Απλό μαγαζί, μάλλον άχρωμο από άποψη διακόσμησης που ίσως και να μην το πρόσεχε κανείς αν δεν... είχε τόσο αφράτα και νόστιμα πεϊνιρλί, σκέτα ή με σουβλάκι!!!! 
Δοκιμάζοντας την πρώτη φορά ...εντυπωσιάζει η αφρατάδα και η μοσχοβολιά της ζύμης, μια γεύση που αν κλείσει κάποιος τα μάτια μετατρέπεται σε αληθινή απόλαυση των δύο τόσο απλών υλικών... της ψωμένιας ζύμης και του πεντανόστιμου κασεριού... χαρίζοντας στο σουβλάκι μια θέση μηδαμινή ...σχεδόν περιττή!!! Κι ύστερα... ύστερα έρχεται ο ...εθισμός!!! Ύστερα, έρχεται η σκέψη ..."ήρθα στη Δράμα και δεν θα γευτώ αυτό το υπέροχο πεϊνιρλί";;;; Και το γεύεσαι... και κάθε χρόνο το βρίσκεις ίδιο κι απαράλλαχτο με την ίδια μοναδική ποιότητα κι ας μας επισκέφθηκε η οικονομική κρίση, πρόφαση για μερικούς του κλάδου για να "χαμηλώσουν" την ποιότητά τους αυξάνοντας το κέρδος τους!!!
Κάθε φυσιολογικός άνθρωπος μένει στην σκέψη αυτή... άντε να ψάξει να βρει στην πόλη που μένει κάποιο αντίστοιχο μαγαζί. Η σκέψη ενός ...μανιακού food blogger, όμως, ταξιδεύει αλλού!!! Αλήθεια μπορώ να το φτιάξω;;; Εντάξει, δεν θα το εμπορευτώ αλλά θα μπορώ να το γεύομαι... με αγνά υλικά και όποτε θέλω!!! Και τώρα πείτε μου... δεν είναι παγίδα η σκέψη αυτή;;;; Να σας πω κι εγώ!!! Είναι παγίδα γιατί αρχίζεις και ψάχνεις συνταγές, κάνεις δοκιμές, σου χαρίζει και κανένα κιλάκι παραπάνω, σκας κι όλους τους αγαπημένους με τις δοκιμές ... "σου μοιάζει αυτό με το άλλο;" "Είναι εξίσου νόστιμο κι αφράτο;"
Κι όταν ξαφνικά ανακαλύπτεις μια ζύμη που μοιάζει ... κάνεις ένα ταψί και θέλεις να το φας για να ...είσαι σίγουρη ότι μοιάζει... τότε είναι η εποχή που έχεις αρχίσει να προσπαθείς να διώξεις το κιλάκι που λέγαμε και που πήρες κατά τη διάρκεια των δοκιμών κι εσύ γεύεσαι ΕΝΑ!!!!!!!!!!!!! Σνιφφφφφφφφφφφφ!!!
Όμως, παρηγοριέσαι γιατί βρήκες αυτή τη συνταγή και την έχεις γράψει και ξέρεις ότι μπορείς να την επαναλάβεις μόλις φύγει αυτό το ...άτιμο το κιλάκι!!!!
Μέχρι τότε όμως... τί λέτε... θέλετε να δοκιμάσετε κι εσείς μια τόσο αφράτη και νόστιμη ζύμη που περιβάλλει ένα κατάχρυσο και πεντανόστιμο κασεράκι;;;
Αφήστε που μπορούμε να το κάνουμε πλούσιο με υλικά όπως αυτά της πίτσας ή με σουβλάκι, μπιφτεκάκια αλλά και λουκάνικο αλλά και να κάνουμε τις βαρκούλες παρέα με τα μικρά μας!!
Τώρα που αρχίζει η νέα σχολική χρονιά είναι ένα καταπληκτικό βραδινό για τα πιτσιρίκια αλλά και κολατσιό για το σχολείο. 
ΥΛΙΚΑ για 15-19 πεϊνιρλάκια ανάλογα με το μέγεθος
Για τη ζύμη
160-170 γρ. χλιαρό γάλα (15-16 κ.σ.)
2 κ.σ. ελαιόλαδο
1/2 κ.γλ. ζάχαρη
1 φακελάκι ξηρή μαγιά (ή 30 γρ. νωπή μαγιά)
250 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1/4 κ.γλ. αλάτι
Για τη γέμιση
8-9 φέτες κασέρι της αρεσκείας μας κομμένο σε μπαστουνάκια ή τριμμένο
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Σε ένα μπολ, διάλυουμε τη μαγιά στο γάλα και τη ζάχαρη (χωρίς αυτό να είναι απαραίτητο γιατί, επειδή είναι ξηρή, μπορούμε απλά να την προσθέσουμε στο αλεύρι).
Βάζουμε σε άλλο μπολ, το αλάτι, το αλεύρι και το ελαιόλαδο και προσθέτουμε το μίγμα του γάλακτος με τη ζάχαρη και τη μαγιά και αρχίζουμε το ζύμωμα.
Ζυμώνουμε μέχρι να έχουμε μια ζύμη μαλακή που δεν κολλάει στα χέρια.
Βάζουμε λίγο αλεύρι στο μπολ, τοποθετούμε τη ζύμη και την αφήνουμε να φουσκώσει για 45-50 λεπτά.
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 190 βαθμούς Κελσίου.
Ύστερα, ανοίγουμε σε φύλλο και κόβουμε με ένα ποτήρι ή με κουπ πάτ στρογγυλά κομμάτια.
Τοποθετούμε στο κέντρο τα μπαστουνάκια τυριού και κλείνουμε τις δύο άκρες έτσι ώστε να σχηματισθούν μικρές βαρκούλες.
Τα βάζουμε σε ένα ταψί καλυμμένο με αντικολλητικό χαρτί και τα αφήνουμε να σταθούν για άλλα 15-20 λεπτά να ξαναφουσκώσουν.
Ψήνουμε για 10-12 λεπτά ή μέχρι να αποκτήσουν ένα ωραίο χρυσόξανθο χρώμα.
Καλή σας μέρα και καλή εβδομάδα γεμάτη υγεία και χαμόγελο!!! -:)))
Πηγή της συνταγής: Ένθετο περιοδικού "Τηλεθεατής", "Τα Σμυρνέικα, Μπαχάρι & Κανέλα" 
Read more »
Tante Kiki
40 ΣΧΟΛΙΑ
Σταφιδόψωμο αφράτο και  λαχταριστό

Σταφιδόψωμο αφράτο και λαχταριστό


Μύρισε καλοκαιράκι πια! Ο ήλιος, η γλυκιά ζέστη (αν και όχι πάντα σταθερή κι ευτυχώς όχι υπερβολική) κι ένας καταγάλανος ουρανός μας συντροφεύουν, ευτυχώς τις περισσότερες μέρες. Τόσο όμορφες μέρες και τα παιδιά, μιαν ανάσα πια από τις διακοπές συνεχίζουν να δίνουν εξετάσεις! Δύσκολες μέρες γι αυτά, μέρες που δεν έχουν τον χρόνο ή ίσως τη διάθεση να απολαύσουν τον ήλιο και να χαρούν ξένοιαστα. Γι αυτά οι μέρες είναι παραγωγικές, πρέπει να ξεσκονίσουν την κάθε γωνιά για να ανασύρουν γνώσεις μιας ολόκληρης χρονιάς και να τις αποτυπώσουν σε κάποιες γραμμές μιας κάτασπρης κόλλας χαρτιού. 
Τα τελευταία 25 χρόνια ζω τις χαρές και τις αγωνίες τους, τις απορίες και τις προσπάθειες απόκτησης γνώσεων... την καθημερινή τους πάλη!!! Πώς θα μπορούσα, λοιπόν, τέτοιες μέρες να μην τους αφιερώσω μια, τόση δα απλή, απλούστατη, συνταγούλα;;;; Μια μικρή κι εύκολη συνταγή, που οι μαμάδες όλου του κόσμου μπορούν να φτιάξουν με λιγοστά υλικά και τα παιδιά όλου του κόσμου να απολαύσουν για να πάρουν δύναμη, ενέργεια αλλά και ένα πλήθος, άλλων θρεπτικών συστατικών που τους  είναι απαραίτητα αυτή την περίοδο και όχι μόνον! Σταφιδόψωμο...ένα αφράτο, αρωματικό και γλυκύτατο σταφιδόψωμο που τρώγεται πρωί αλλά και απόγευμα, σκέτο ή με γάλα, ακόμη και με καφέ!
Οι σταφίδες είναι άφθονες στη χώρα μας όπως άλλωστε και τα αμπέλια. Είναι από τα δώρα της ευλογημένης, ελληνικής γης. Η διατροφική αξία που έχουν αυτές οι ξανθές ή μαύρες γλυκομπουκιές είναι απίστευτα σημαντική. Είναι μια καλή πηγή σιδήρου, σεληνίου και καλίου.  Περιέχουν βιταμίνη Α,  βιταμίνες του συμπλέγματος Β και είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες. Έχουν πολλά σάκχαρα που στο μεγαλύτερο ποσοστό τους είναι φρουκτόζη. Περιέχουν αντιοξειδωτικά και ένα μικρό ποσοστό βιταμίνης C.
Παλιότερα αποτελούσαν ένα από τα κύρια εξαγώγιμα προϊόντα της Ελλάδας και έπαιξε σημαντικό ρόλο σε στιγμές φτώχειας για την Ελλάδα όταν με τη μορφή της κρέμας θρεψίνης βοηθούσε τα Ελληνόπουλα να είναι γερά και δυνατά.
Από τη μαύρη σταφίδα έπαιρναν, επίσης, το σιρόπι σταφιδίνη που χρησιμοποιούνταν στην αρτοζαχαροπλαστική για γλυκαντικό και που μέχρι το 1965 αποτελούσε το κύριο γλυκαντικό μέσο και λόγω της τιμής του.
Δεν θα ξεχάσω ποτέ τη γιαγιά μου που, μιας και ήμουν ένα παιδί δύσκολο στο φαγητό (πού να φανταστεί την εξέλιξη!!!), ειδικά το χειμώνα με παρότρυνε να τρώω σταφίδες.
Ας δούμε όμως τη συνταγή του... γιατί αξίζει να φτιάξουμε αυτό το σταφιδόψωμο!!
ΥΛΙΚΑ  για 4-6 σταφιδόψωμα
480-500 γρ. σκληρό αλεύρι, κοσκινισμένο
25 γρ. μαγιά νωπή + 30 γρ. νερό χλιαρό
60 γρ. βούτυρο λιωμένο
230 γρ. γάλα χλιαρό (κανονικό ή με λίγα λιπαρά)
70 γρ. ζάχαρη
140 γρ. σταφίδες ξανθές (σουλτανίνα)
1 κ.γλ. κανέλα
1 πρέζα μοσχοκάρυδο (προαιρετικά)
Ελάχιστο αλάτι
1 αυγό + 1-2 κ.σ. νερό για την επικάλυψη
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Βάζουμε το βούτυρο με το αλάτι σε ένα μικρό μπολ και το λιώνουμε.
Το αφήνουμε να κρυώσει.
Στο χλιαρό νερό διαλύουμε τη μαγιά.
Βάζουμε τα 2/3 από το αλεύρι, τη ζάχαρη, την κανέλα, το μοσχοκάρυδο, τις σταφίδες, το χλιαρό γάλα και το νερό με τη μαγιά, το μισό από το βούτυρο και αρχίζουμε να  τα ζυμώνουμε όλα μαζί.
Σταδιακά, προσθέτουμε και το υπόλοιπο αλεύρι, βρέχουμε τα χέρια μας  στο βούτυρο και ζυμώνουμε μέχρι να έχουμε μια ζύμη μαλακή που όμως δεν κολλάει καθόλου στα χέρια.
Βάζουμε τη ζύμη σε ζεστό μέρος να ξεκουραστεί και να φουσκώσει. 
Συνήθως χρειάζεται 2 ώρες, περίπου για να διπλασιαστεί σε όγκο.
Ύστερα, ξαναζυμώνουμε και χωρίζουμε τη ζύμη σε 10 μικρά τσουρεκάκια των 90-100 γρ. (η τελική ζύμη είναι περίπου 1 κιλό).
Τα πλάθουμε στο σχέδιο που θέλουμε ή τα κάνουμε μικρά απλά καρβελάκια, σαν τα σταφιδόψωμα του εμπορίου και τα αφήνουμε άλλα 50 λεπτά περίπου να ξαναφουσκώσουν.
Ύστερα, ανάβουμε το φούρνο να προθερμανθεί στους 170 βαθμούς Κελσίου. 
Εν τω μεταξύ, χτυπάμε ελαφρά ένα αυγό με 1 κ.σ. νερό και αλείφουμε τα σταφιδοψωμάκια με πολλή προσοχή για να μην "ξεφουσκώσουν".
Τα βάζουμε στο φούρνο και τα ψήνουμε για 15-20 λεπτά ή μέχρι να ροδοκοκκινήσουν.
TIPS
* To σταφιδόψωμο γίνεται εξίσου καλό και ακόμα πιο αφράτο με αλεύρι για τσουρέκι.
* Μπορούμε, να θέλουμε να αντικαταστήσουμε τις σταφίδες με αποξηραμένα βύσσινα, κεράσια ή cranberries ή να τα βάλουμε μισά-μισά με σταφίδες.
Read more »
Tante Kiki
40 ΣΧΟΛΙΑ
Cupcakes καρότου με μανταρίνι

Cupcakes καρότου με μανταρίνι


Καλή σας μέρα και καλή εβδομάδα! Άλλο ένα Σαββατοκύριακο απίστευτα κουραστικό και γεμάτο πέρασε! Μερικές φορές έχω την αίσθηση ότι οι καθημερινές είναι πιο εύκολες μέρες και με λιγότερο τρέξιμο!!
Read more »
Tante Kiki
33 ΣΧΟΛΙΑ
Cupcakes με μέλι και ελαιόλαδο

Cupcakes με μέλι και ελαιόλαδο


Μέλι και ελαιόλαδο δύο από τα πιο αγαπημένα προϊόντα της ευλογημένης γης μας που ποτέ δεν με αφήνουν ασυγκίνητη! Δύο προϊόντα που τυχαίνει να τα έχω αγορασμένα από πολύ κοντινή μου οικογένεια... έτσι υπάρχουν πάντα στην κουζίνα μου Αν σ' αυτά τα δύο προστεθεί και το άρωμα κανέλας ...τότε η γοητεία φτάνει στο αποκορύφωμά της και οι αντιστάσεις μου παύουν, πολύ απλά, να υφίστανται!! Ας αρχίσω όμως από την αρχή...
Read more »
Tante Kiki
55 ΣΧΟΛΙΑ
Μπισκότα βουτύρου με κακάο

Μπισκότα βουτύρου με κακάο


Νοστιμότατα  μπισκοτάκια βουτύρου, με κακάο, που κρατούν τέλεια το σχήμα τους αλλά και που είναι  τόσο εύκολο να γίνουν θα σας δείξω σήμερα. Αλλά δεν έχουν μόνον αυτά τα πλεονεκτήματα, έχουν κι άλλα! Κατ' αρχήν η ποικιλία των υλικών τους τα κάνει θρεπτικά και πολύ αγαπητά από τα πιτσιρίκια κι έπειτα το ότι δεν έχουν αυγό βοηθάει στο να τα φτιάξουμε με τα μικρά μας, χωρίς το φόβο να βάλουν το χέρι στο στόμα ενώ το έχουν βάλει σε μια ζύμη με ωμό αυγό και με όσους κινδύνους συνεπάγεται αυτό.
Πάρτε, λοιπόν, τα πλαστικά σας κουπ πάτ, καθίστε όλοι γύρω από το τραπέζι της κουζίνας και ...παίξτε δημιουργικά κι ευχάριστα.
Τα δικά μας τα φτιάξαμε σκέτα... τα δικά σας μπορείτε να τα φτιάξετε διπλά, μικρά ή μεγαλύτερα σαντουιτσάκια ...ενωμένα με άσπρη ή χρωματιστή ζαχαρόπαστα και σκεπασμένα με χρωματισμένη ζάχαρη, γλάσο ή ζαχαρόπαστα. Φτιάξτε τα τώρα και είναι σίγουρο ότι θα τα ξαναφτιάξετε τα Χριστούγεννα, με χριστουγεννιάτικα κουπ πάτ για να γεμίσετε και να στολίσετε τις πιατέλες σας αλλά και για μικρά, λιχούδικα δωράκια!
ΥΛΙΚΑ
Για τα μπισκότα
400-450 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις, κοσκινισμένο
1/4 κ.γλ. αλάτι
250 γρ. βούτυρο, σε θερμοκρασία δωματίου
100 ml γάλα
2 κ.σ. μέλι
160 γρ. ζάχαρη άχνη
2 κ.σ. νιφάδες ή τρούφα κουβερτούρας
2 κ.σ. κακάο, κοσκινισμένο
Για τη γέμιση
125 γρ. βούτυρο ή μαργαρίνη σε θερμοκρασία δωματίου
1 φακελάκι ζάχαρη με άρωμα βανίλιας
300 γρ. ζάχαρη άχνη
2 κ.σ. γάλα
λίγες σταγόνες χρώμα ζαχαροπλαστικής για χρωματιστή βουτυρόκρεμα
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Ετοιμάζουμε τα μπισκότα
Σε μεσαίο μπολ αναμιγνύουμε το αλεύρι, το κακάο και το αλάτι.
Βάζουμε το γάλα να γίνει χλιαρό και λιώνουμε σ' αυτό το μέλι.
Στο μπολ του μίξερ, χτυπάμε στη δυνατή ταχύτητα το βούτυρο μέχρις ότου αφρατέψει, γίνει κρεμώδες και άσπρο.
Προσθέτουμε την άχνη και χτυπάμε το μείγμα έως ότου ομογενοποιηθεί.
Προσθέτουμε εναλλάξ και σταδιακά το γάλα και το μείγμα του άλευρου και ζυμώνουμε έως ότου έχουμε έχουμε μια ζύμη λεία, όχι σκληρή που δεν κολλάει στα χέρια.
Προσοχή στην ποσότητα του αλεύρου γιατί μπορεί να διαφοροποιείται ελάχιστα δηλαδή εγώ χρειάστηκα 420 γραμμάρια ακριβώς αλλά όταν τα ξαναφτιάξαμε χρειάστηκα 440.
Αυτό σημαίνει ότι προσθέτουμε το αλεύρι σταδιακά έως ότου έχουμε τη ζύμη που θέλουμε.
Τυλίγουμε την έτοιμη ζύμη σε διαφανή μεμβράνη και τη βάζουμε στο ψυγείο για 30 λεπτά.
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 190 βαθμούς Κελσίου.
Στρώνουμε 2 λαμαρίνες και  1 ταψί με αντικολλητικό χαρτί.
Ανοίγουμε τη ζύμη σε φύλλο πάχους 0,5 εκατοστού και με τα κουπ πατ που έχουμε διαλέξει κόβουμε τα σχήματα.
Την υπόλοιπη ζύμη την ξαναπλάθουμε και κόβουμε κι άλλα μπισκότα έως ότου τελειώσει η ζύμη μας.
Βουτάμε τα μπισκότα σε ζάχαρη, αν θέλουμε, και τα τοποθετούμε στα ταψιά.
Ψήνουμε για 8-10 λεπτά.
Τα αφήνουμε να κρυώσουν εντελώς και μετά τα διατηρούμε σε αεροστεγές μεταλλικό κουτί.
Ετοιμάζουμε τη γέμιση
Στο μπολ του μίξερ, χτυπάμε στη δυνατή ταχύτητα το βούτυρο με τη ζαχαροβανίλια έως ότου γίνουν ένα αφράτο και κρεμώδες μείγμα.
Ύστερα, πορσθέτουμε την άχνη και το γάλα, συνεχίζοντας το χτύπημα.
Τέλος, χρωματίζουμε με το χρώμα που θέλουμε, αν θέλουμε, ανακατεύουμε καλά και στρώνουμε το ένα από τα δύο μπισκότα που εν τω μεταξύ έχουν κρυώσει καλά για να μην λιώσει η βουτυρόκρεμα.
Καλύπτουμε με το άλλο μπισκοτάκι και βάζουμε σε πιατέλες.
Read more »
Tante Kiki
13 ΣΧΟΛΙΑ
Κρουασάν βουτύρου, μικρά και τρυφερά

Κρουασάν βουτύρου, μικρά και τρυφερά


Μικρά και τρυφερά, νόστιμα και με τη γεύση του βουτύρου να κατακλύζει στόμα και νου. Σκανδαλιστικά νόστιμα θα τα χαρακτήριζα κι έτσι πως είναι μικρά αν βάλουμε στη μέση ένα μικρό σοκολατάκι υγείας μπαίνουν στην χώρα της μικρής αμαρτίας που καταναλώνεται με ...λίγες τύψεις ξεσηκώνοντας όμως ...όλες τις ορμόνες της χαράς.
Read more »
Tante Kiki
34 ΣΧΟΛΙΑ
Σταφιδοκέικ βανίλιας και ...η επιστροφή της chef Ιωάννας!!!

Σταφιδοκέικ βανίλιας και ...η επιστροφή της chef Ιωάννας!!!


Επιτέλους, η chef Ιωάννα επανήλθε στην κουζίνα δριμύτερη. Αιτία κι αφορμή;;; Το πανέμορφα πολύχρωμο βιβλίο του Αλ. Παπανδρέου "Μαμά, μαγειρεύουμε μαζί;".
Read more »
Tante Kiki
33 ΣΧΟΛΙΑ
Ζυμαρόπιτες , σκέτες ή γεμιστές

Ζυμαρόπιτες , σκέτες ή γεμιστές


...σε ελάχιστη ώρα
Χρόνια πολλά σε όσες και όσους γιορτάζουν, με τις καλύτερες ευχές για υγεία, ευτυχία και αγάπη!
Καλησπέρα. Ελπίζω όλοι εκεί έξω να είστε καλά! Σήμερα από το πρωί σκέφτομαι... η μυζήθρα θέλει και την παρέα της... πώς να το κάνουμε!!! Βέβαια, εγώ της είχα ετοιμάσει πρώτα την παρέα αλλά δεν έχει σημασία. Αυτό που μετράει είναι ότι οι ζυμαρόπιτες ταιριάζουν απόλυτα με τη μυζήθρα.
Κολατσιό εύκολο κι αγαπημένο από τα περισσότερα παιδιά, μπορούν να συνδυαστούν και με μικρά μπιφτεκάκια, ψαροκροκέτες ή κροκέτες λαχανικών για κυρίως γεύμα, αλλά και κομμένες με σαλάτα, οι ζυμαρόπιτες δεν θα απασχολήσουν τη δημιουργό τους με την επιτυχία ή την αποτυχία τους αλλά ούτε και με την προετοιμασία τους. Τέλειες για το παιδικό πάρτυ σαν ζυμαρόπιτες ή ακόμη και σαν "τορτίγιες" χωρίς καλαμποκάλευρο (εάν τις ανοίξουμε σε λεπτό φύλλο) και αν τις συνδυάσουμε με γλυκιά μυζήθρα και λίγο μέλι ... τότε περνούν στην κατηγορία του πρωινού. Κι αν συνυπολογίσουμε τις λίγες θερμίδες που έχουν... τότε σίγουρα θα τις αγαπήσουν μικρά και μεγάλα παιδιά!!! Πάμε να τις φτιάξουμε;;
ΥΛΙΚΑ
250 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1/3 φλ. τσ. ελαιόλαδο
2/3 φλ. τσ. χλιαρό νερό
1 πρέζα αλάτι
1 πρέζα ζάχαρη
200 γρ. μυζήθρα (αλατισμένη ή ανάλατη) ή φέτα θρυμματισμένη (προαιρετικά)**
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Πώς γεμίζονται οι ζυμαρόπιτες
Πώς τηγανίζονται οι ζυμαρόπιτες
Κοσκινίζουμε το αλεύρι και το βάζουμε σε μια λεκανίτσα κουζίνας, μαζί με το ελαιόλαδο, το αλάτι, τη ζάχαρη και το μισό από το χλιαρό νερό.
Αρχίζουμε να ζυμώνουμε, προσθέτοντας σιγά-σιγά και το υπόλοιπο νερό έως ότου έχουμε μια ζύμη μαλακή που όμως δεν κολλάει στα χέρια.
Τυλίγουμε τη ζύμη με διαφανή μεμβράνη και τη βάζουμε στο ψυγείο για 10-15 λεπτά.
Μετά, τη χωρίζουμε σε 10 μικρά μπαλάκια.
Παίρνουμε ένα-ένα μπαλάκι, το ανοίγουμε λίγο με το χέρι μας και βάζουμε μέσα μυζήθρα (αυτή που φτιάξαμε σε προηγούμενη ανάρτηση)* ή τρίμματα φέτας.
Κλείνουμε το μπαλάκι, το ζυμώνουμε ελάχιστα για να πάει παντού το τυρί ή η μυζήθρα και το κάνουμε πλακέ όσο περίπου η παλάμη μας ή με τον πλάστη το ανοίγουμε σε πιο λεπτό φύλλο.
Ζεσταίνουμε καλά ένα αντικολλητικό τηγάνι και χωρίς λιπαρή ουσία ψήνουμε την κάθε ζυμαρόπιτα, σε σιγανή προς μέτρια φωτιά, έως ότου κάνει φουσκάλες και καστανές κηλίδες (περίπου για 3-4 λεπτά από κάθε πλευρά).
TIPS & Προτάσεις
* Εάν αφήσουμε τη μυζήθρα μας ανάλατη,  τη βάζουμε επάνω σε  σκέτη ζυμαρόπιτα,  με μέλι και κανέλα.
Ζυμαρόπιτα γεμιστή με ανάλατη μυζήθρα γαρνιρισμένη με μέλι
** Εάν ψήσουμε τις ζυμαρόπιτες σκέτες μπορούμε να τις χρησιμοποιήσουμε με διάφορους τρόπους ακόμα και για φαγητό ή σαλάτα.
*** Προσοχή: οι συγκεκριμένες ζυμαρόπιτες δεν τυλίγονται εύκολα σε ρολό, όπως η πίτα για σουβλάκια. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει μόλις τις βγάλουμε ζεστές να τις τυλίξουμε ρολό με ελαφρώς βρεγμένη πετσέτα και να την αφήσουμε για λίγο έτσι.
**** Προσοχή στο νερό που θα προσθέσουμε γιατί πολλές φορές η ακριβής ποσότητά του εξαρτάται από την ποιότητα του αλλά και την μάρκα του αλεύρου. 
***** Η ζύμη τους είναι τόσο εύκολη και απλή, χωρίς αβγά ή άλλα συστατικά που τα παιδιά δεν πρέπει να βάλουν στο στόμα, που και τα ίδια τα παιδιά μπορούν να τις ζυμώσουν με ελάχιστη βοήθεια στην προετοιμασία των υλικών. Τέλειο για απασχόληση σε παιδικό πάρτυ αλλά και για να μοιραστούν την εμπειρία μαμάδες και παιδιά.
Φυσικά, η μαμά πάντα είναι αυτή που ψήνει τις πίτες ή τα μεγαλύτερα παιδιά, αλλά  είναι σίγουρο ότι μ' αυτόν τον τρόπο, οι μικροί δημιουργοί τις τρώνε με μεγάλη ευχαρίστηση.
Καλό Σαββατοκύριακο !
Read more »
Tante Kiki
17 ΣΧΟΛΙΑ
Muffins με σταγόνες σοκολάτας γάλακτος...χωρίς μίξερ

Muffins με σταγόνες σοκολάτας γάλακτος...χωρίς μίξερ


...το απόλυτο κολατσιό
Καλησπέρα σας! Σάββατο απόγευμα, ο καιρός συννεφιασμένος προμηνύει το πραγματικό φθινόπωρο που επιτέλους έρχεται (ίσως και τον χειμώνα που περιμένει ανυπόμονα να έρθει η σειρά του) και η διάθεσή μου για μια ακόμη φορά αρκετά πεσμένη μια και τον τελευταίο καιρό η μια αναποδιά διαδέχεται την άλλη. Λέτε να είναι η εποχή της αναποδιάς;;;; 
Read more »
Tante Kiki
12 ΣΧΟΛΙΑ
Κρέμας συνέχεια και...

Κρέμας συνέχεια και...


...η chef Ιωάννα κερνάει τη παρέα της!
Σε όλους τους παλιούς αναγνώστες αυτού του blog είναι γνωστή η άποψή μου, που ευτυχώς κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος, ότι τα παιδιά πρέπει να "μπαίνουν" από μικρά στην κουζίνα, να "βοηθούν" τη μαμά ή ακόμα καλύτερα να μαγειρεύουν μαζί της γιατί έτσι αναπτύσσεται ακόμα ένας δεσμός μεταξύ τους αλλά και να "μαγειρεύουν" ή μάλλον να πειραματίζονται, ανάλογα πάντα με την ηλικία τους, μόνα τους ή με τους φίλους τους αλλά και να βάζουν στόχο να ετοιμάσουν εδέσματα για να περιποιηθούν τους φίλους τους. Είναι γνωστό ότι αυτή η διαδικασία, συμβάλλει στην ωρίμανσή τους, στο να παίρνουν πρωτοβουλίες, να γίνονται υπεύθυνα αναλαμβάνοντας ευθύνες αντίστοιχες της ηλικίας τους αλλά και να γίνονται και να αισθάνονται δημιουργικά, παραγωγικά, ικανά να αντιμετωπίσουν δυσκολίες και να τις ξεπεράσουν. 
Φυσικά, αυτά προσπαθούμε να τα εφαρμόζουμε και στα βλαστάρια της οικογένειας... και, μετά από καιρό, η μικρή μας Ιωάννα, αποφάσισε να περιποιηθεί τις  δύο φίλες  που είχε καλέσει για παιχνίδι. 
Συζητώντας, λοιπόν, ως προς το τί θα ετοιμάζαμε και τί θα ετοίμαζε η ίδια (και μια που ήταν επίκαιρη η ανάρτηση για τη κρέμα ζαχαροπλαστικής) ζήτησε να τους φτιάξει κρέμα και μάλιστα όχι μία αλλά με τρεις διαφορετικές γεύσεις (όπως είχα ετοιμάσει εγώ κι έβαλα στην συγκεκριμένη ανάρτηση). Φυσικά, δεν ήταν δυνατόν ένα κοριτσάκι 6 χρονών να ετοιμάσει κανονική κρέμα (ή τουλάχιστον εμείς φοβόμαστε τη διαδικασία βρασμού) κι έτσι βρήκαμε τη λύση της κρέμας με άνθος αραβοσίτου στιγμής (pudding pie filling) η οποία βέβαια δεν συγκρίνεται με την κανονική γευστικά αλλά είναι ό,τι πρέπει για να την φτιάξουν τα παιδιά και να αισθανθούν ότι κάνουν θαύματα και περιποιούνται τους φίλους τους...εξ άλλου συνεχίζει να είναι θρεπτική μιας και περιέχει γάλα!
Πήγαμε, λοιπόν, μαζί στο σούπερ μάρκετ, η Ιωάννα μας διάλεξε τις γεύσεις κρέμας που ήθελε και δείτε τί ετοίμασε... ή μάλλον... ας φτιάξουμε μαζί με την Ιωάννα μια τρίχρωμη κρέμα γαρνιρισμένη με γκοφρέτα ακολουθώντας πιστά τις οδηγίες!
ΥΛΙΚΑ
1 φάκελο άνθος αραβοσίτου στιγμής με γεύση φράουλα
1 φάκελο άνθος αραβοσίτου στιγμής με γεύση βανίλια
1 φάκελο άνθος αραβοσίτου στιγμής με γεύση σοκολάτα
2 γκοφρέτες με σοκολάτα γάλακτος ή με κουβερτούρα
3 κ.σ. ζάχαρη
1lt φρέσκο γάλα πλήρες 
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Χωρίζουμε το γάλα σε τρία ίσα μέρη, μοιράζοντάς το σε 3 ίδια ποτήρια που θα τα βάλουμε στη σειρά για να μπορούμε να το υπολογίσουμε.
Για την κρέμα με γεύση φράουλα
Βάζουμε σε ένα μπολ, το πρώτο ποτήρι κρύο γάλα και ρίχνουμε μέσα το περιεχόμενο του φακέλου με τη γεύση φράουλα.
Παίρνουμε έναν αβγοδάρτη (το "σύρμα", εάν δεν το γνωρίζουμε το ζητάμε από τη μαμά) και χτυπούμε το μείγμα για 2 λεπτά, έως ότου γίνει πηχτό.
Βάζουμε σε 4 μπολάκια ή ποτήρια και αφήνουμε για 20 λεπτά μέσα ή έξω από το ψυγείο για να πήξει εντελώς.
Πλένουμε αμέσως το μπολ και τον αβγοδάρτη (το σύρμα που είπαμε) για να τα ξαναχρησιμοποιήσουμε, έτσι ώστε να μην λερώνουμε πολλά σκεύη και να είναι συμμαζεμένη η κουζίνα μας.
Για την κρέμα με γεύση σοκολάτα
Βάζουμε στο ίδιο μπολ, το δεύτερο ποτήρι με κρύο γάλα και ρίχνουμε μέσα το περιεχόμενο του φακέλου με τη γεύση σοκολάτα.
Παίρνουμε πάλι τον αβγοδάρτη (που τον έχουμε πλύνει μετά το χτύπημα της κρέμας με γεύση φράουλα) και χτυπούμε το μείγμα για 2 λεπτά, έως ότου γίνει πηχτό (όπως πριν).
Βάζουμε στα μπολάκια ή ποτήρια πάνω από την κρέμα φράουλα και αφήνουμε για 20 λεπτά μέσα ή έξω από το ψυγείο για να πήξει εντελώς.
Για την κρέμα με γεύση βανίλια
Ξαναπλένουμε το μπολ και το σύρμα (αβγοδάρτη) και βάζουμε το τελευταίο  ποτήρι με κρύο γάλα.
Ρίχνουμε μέσα το περιεχόμενο του φακέλου με τη γεύση βανίλια.
Παίρνουμε τον αβγοδάρτη (το "σύρμα"που τώρα πια το γνωρίζουμε καλά) και χτυπούμε το μείγμα για 2 λεπτά, έως ότου γίνει πηχτό.
Βάζουμε την κρέμα βανίλια πάνω από την κρέμα σοκολάτα και αφήνουμε για 20 λεπτά μέσα ή έξω από το ψυγείο για να πήξει εντελώς.
Μέχρι να πήξει και η τελευταία κρέμα, σπάζουμε τις γκοφρέτες σε κομματάκια και με τα κομματάκια αυτά γαρνίρουμε τις κρέμες μας.
Και τώρα...μπορούμε περήφανοι για τις ικανότητές μας να περιποιηθούμε τους φίλους και τις φίλες μας και, εάν θέλουν, να τους δώσουμε και τη συνταγή.
Μιαν άλλη ιδέα είναι να βάλουμε ανάμεσα στην κάθε στρώση κρέμας, αλλά και από πάνω τριμμένα μπισκότα (όποια μπισκότα μας αρέσουν περισσότερο) ή ακόμη και μερικά φρέσκα φρούτα σε κομματάκια (αλλά προσοχή στο μαχαίρι) ή ρώγες από σταφύλι ή ξηρούς καρπούς ψιλοκομμένους. 
Read more »
Tante Kiki
10 ΣΧΟΛΙΑ
Cupcakes κανέλας... το κέικ των 5 λεπτών!

Cupcakes κανέλας... το κέικ των 5 λεπτών!


...για κυριακάτικο πρωινό ή για κολατσιό
Ένα κέικ που είναι έτοιμο να μπει στο φούρνο κυριολεκτικά σε 5 λεπτά μπορεί να είναι υπέροχο και φουσκωτό και νόστιμο και εύκολο να το πάρουμε μαζί μας ή να το φάμε την Κυριακή το πρωί ζεστό ζεστό με μυρωδάτο καφέ, γάλα ή τσάι; Φυσικότατα!!!! 
Read more »
Tante Kiki
6 ΣΧΟΛΙΑ
Mousse γιαουρτιού σε πέντε λεπτά... ένα λαχταριστό δροσερό γλυκό για μικρούς και  μεγάλους

Mousse γιαουρτιού σε πέντε λεπτά... ένα λαχταριστό δροσερό γλυκό για μικρούς και μεγάλους



Καλησπέρα... τώρα που καλοκαιριάζει μια δροσερή μους γιαουρτιού είναι ό,τι πρέπει για μικρούς και μεγάλους (για τους μικρούς για να απολαμβάνουν ένα  γλυκό υγιεινό και για τους μεγάλους για να ξεχνούν τον ...πόνο τους από την καθημερινότητα. :)). Εύκολη, γρήγορη και πεντανόστιμη εκτός από δροσερή, ας την φτιάξουμε με τα παιδιά μας για να έχουμε μαζί τους δημιουργικά παιχνίδια και να τους δείξουμε από μικρά τον δρόμο για την υγιεινή διατροφή.
Το μόνο που χρειάζεται από μας, είναι να χτυπήσουμε τη σαντιγύ και να έχουμε τις φράουλες κομμένες κι αυτό εάν τα παιδάκια που θα την φτιάξουν είναι μικρά και δεν ξέρουν να χρησιμοποιούν το μαχαίρι.

ΥΛΙΚΑ για 6 άτομα
200 γρ. κρέμα γάλακτος
400 γρ γιαούρτι
12-18 μπισκότα petit-beurre
μερικές φράουλες 
1 κ.σ. άχνη (προαιρετικά)

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Βάζουμε την κρέμα γάλακτος στο μπολ του μίξερ.
Η μαμά ή κάποιος "μεγάλος" που μας βοηθάει ανοίγει τον διακόπτη του μίξερ και χτυπάμε την κρέμα γάλακτος μέχρι να γίνει σαντιγύ.


Προσθέτουμε το γιαούρτι.
Εάν θέλουμε, προσθέτουμε και 1 κ.σ. άχνη για να γίνει πιο γλυκό.


Ανακατεύουμε καλά με μια μαρίζ ή με ένα κουτάλι.


Σπάζουμε από 2-3 μπισκότα σε κάθε μπολάκι και με ένα κουτάλι.


Γεμίζουμε τα μπολ ή τα ποτηράκια με το μίγμα του γιαουρτιού. 


Ύστερα, το γαρνίρουμε με κομμένες φράουλες και το βάζουμε για λίγο στο ψυγείο.

TIPS
* Εάν θέλουμε, μπορούμε να ζητήσουμε να μας πολτοποιήσουμε μερικές φράουλες και να τις ρίξουμε μέσα στο μίγμα του γιαουρτιού με την σαντιγύ για να αλλάξει και χρώμα. Προσθέτουμε όση άχνη θέλουμε για να είναι γλυκό (αυτό εξαρτάται από το πόσο ώριμες είναι οι φράουλες) αλλά καλό είναι να μην είναι πάρα πολύ γλυκό!!!
* Επίσης, μπορούμε να αυξήσουμε την ποσότητα των μπισκότων και να γαρνίρουμε τη σαντιγύ μας με μπισκότα και μετά φράουλες.

Καλή μας όρεξη!!! 
Αααααα! και δεν ξεχνούμε να το φάμε!!!!!
Read more »
Tante Kiki
9 ΣΧΟΛΙΑ
No