Αφράτα πεϊνιρλάκια...


Καλοκαίρι και βόλτα στη γειτονική Δράμα!!! Μια πόλη που, οι Καβαλιώτες την επισκέπτονται συχνά για διάφορους λόγους!! Συνήθεια παλιά, λοιπόν και για μένα... συνήθεια που δεν κόβεται γιατί είναι όμορφη!!! Βόλτα στα στενά της δρομάκια γύρω από την κεντρική πλατεία, οι κυβόλιθοι, τα μικρά ή μεγαλύτερα πανέμορφα μαγαζάκια με τις κουκλίστικες βιτρίνες και κάπου εκεί... μια μοσχοβολιά που ...γαργαλάει τη μύτη κι αγγίζει, σχεδόν, το στομάχι! 
Άρωμα ψωμιού, φρεσκοψημένου που σε ...υπνωτίζει και σε στέλνει κατευθείαν σε ένα μικρό μαγαζάκι με το όνομα "Σίμος"! Απλό μαγαζί, μάλλον άχρωμο από άποψη διακόσμησης που ίσως και να μην το πρόσεχε κανείς αν δεν... είχε τόσο αφράτα και νόστιμα πεϊνιρλί, σκέτα ή με σουβλάκι!!!! 
Δοκιμάζοντας την πρώτη φορά ...εντυπωσιάζει η αφρατάδα και η μοσχοβολιά της ζύμης, μια γεύση που αν κλείσει κάποιος τα μάτια μετατρέπεται σε αληθινή απόλαυση των δύο τόσο απλών υλικών... της ψωμένιας ζύμης και του πεντανόστιμου κασεριού... χαρίζοντας στο σουβλάκι μια θέση μηδαμινή ...σχεδόν περιττή!!! Κι ύστερα... ύστερα έρχεται ο ...εθισμός!!! Ύστερα, έρχεται η σκέψη ..."ήρθα στη Δράμα και δεν θα γευτώ αυτό το υπέροχο πεϊνιρλί";;;; Και το γεύεσαι... και κάθε χρόνο το βρίσκεις ίδιο κι απαράλλαχτο με την ίδια μοναδική ποιότητα κι ας μας επισκέφθηκε η οικονομική κρίση, πρόφαση για μερικούς του κλάδου για να "χαμηλώσουν" την ποιότητά τους αυξάνοντας το κέρδος τους!!!
Κάθε φυσιολογικός άνθρωπος μένει στην σκέψη αυτή... άντε να ψάξει να βρει στην πόλη που μένει κάποιο αντίστοιχο μαγαζί. Η σκέψη ενός ...μανιακού food blogger, όμως, ταξιδεύει αλλού!!! Αλήθεια μπορώ να το φτιάξω;;; Εντάξει, δεν θα το εμπορευτώ αλλά θα μπορώ να το γεύομαι... με αγνά υλικά και όποτε θέλω!!! Και τώρα πείτε μου... δεν είναι παγίδα η σκέψη αυτή;;;; Να σας πω κι εγώ!!! Είναι παγίδα γιατί αρχίζεις και ψάχνεις συνταγές, κάνεις δοκιμές, σου χαρίζει και κανένα κιλάκι παραπάνω, σκας κι όλους τους αγαπημένους με τις δοκιμές ... "σου μοιάζει αυτό με το άλλο;" "Είναι εξίσου νόστιμο κι αφράτο;"
Κι όταν ξαφνικά ανακαλύπτεις μια ζύμη που μοιάζει ... κάνεις ένα ταψί και θέλεις να το φας για να ...είσαι σίγουρη ότι μοιάζει... τότε είναι η εποχή που έχεις αρχίσει να προσπαθείς να διώξεις το κιλάκι που λέγαμε και που πήρες κατά τη διάρκεια των δοκιμών κι εσύ γεύεσαι ΕΝΑ!!!!!!!!!!!!! Σνιφφφφφφφφφφφφ!!!
Όμως, παρηγοριέσαι γιατί βρήκες αυτή τη συνταγή και την έχεις γράψει και ξέρεις ότι μπορείς να την επαναλάβεις μόλις φύγει αυτό το ...άτιμο το κιλάκι!!!!
Μέχρι τότε όμως... τί λέτε... θέλετε να δοκιμάσετε κι εσείς μια τόσο αφράτη και νόστιμη ζύμη που περιβάλλει ένα κατάχρυσο και πεντανόστιμο κασεράκι;;;
Αφήστε που μπορούμε να το κάνουμε πλούσιο με υλικά όπως αυτά της πίτσας ή με σουβλάκι, μπιφτεκάκια αλλά και λουκάνικο αλλά και να κάνουμε τις βαρκούλες παρέα με τα μικρά μας!!
Τώρα που αρχίζει η νέα σχολική χρονιά είναι ένα καταπληκτικό βραδινό για τα πιτσιρίκια αλλά και κολατσιό για το σχολείο. 
ΥΛΙΚΑ για 15-19 πεϊνιρλάκια ανάλογα με το μέγεθος
Για τη ζύμη
160-170 γρ. χλιαρό γάλα (15-16 κ.σ.)
2 κ.σ. ελαιόλαδο
1/2 κ.γλ. ζάχαρη
1 φακελάκι ξηρή μαγιά (ή 30 γρ. νωπή μαγιά)
250 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1/4 κ.γλ. αλάτι
Για τη γέμιση
8-9 φέτες κασέρι της αρεσκείας μας κομμένο σε μπαστουνάκια ή τριμμένο
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Σε ένα μπολ, διάλυουμε τη μαγιά στο γάλα και τη ζάχαρη (χωρίς αυτό να είναι απαραίτητο γιατί, επειδή είναι ξηρή, μπορούμε απλά να την προσθέσουμε στο αλεύρι).
Βάζουμε σε άλλο μπολ, το αλάτι, το αλεύρι και το ελαιόλαδο και προσθέτουμε το μίγμα του γάλακτος με τη ζάχαρη και τη μαγιά και αρχίζουμε το ζύμωμα.
Ζυμώνουμε μέχρι να έχουμε μια ζύμη μαλακή που δεν κολλάει στα χέρια.
Βάζουμε λίγο αλεύρι στο μπολ, τοποθετούμε τη ζύμη και την αφήνουμε να φουσκώσει για 45-50 λεπτά.
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 190 βαθμούς Κελσίου.
Ύστερα, ανοίγουμε σε φύλλο και κόβουμε με ένα ποτήρι ή με κουπ πάτ στρογγυλά κομμάτια.
Τοποθετούμε στο κέντρο τα μπαστουνάκια τυριού και κλείνουμε τις δύο άκρες έτσι ώστε να σχηματισθούν μικρές βαρκούλες.
Τα βάζουμε σε ένα ταψί καλυμμένο με αντικολλητικό χαρτί και τα αφήνουμε να σταθούν για άλλα 15-20 λεπτά να ξαναφουσκώσουν.
Ψήνουμε για 10-12 λεπτά ή μέχρι να αποκτήσουν ένα ωραίο χρυσόξανθο χρώμα.
Καλή σας μέρα και καλή εβδομάδα γεμάτη υγεία και χαμόγελο!!! -:)))
Πηγή της συνταγής: Ένθετο περιοδικού "Τηλεθεατής", "Τα Σμυρνέικα, Μπαχάρι & Κανέλα" 
Tante Kiki
40 Comments

40 σχόλια:

  1. Τι νοστιμιές είναι αυτές πρωί πρωί, Κική μου; Μπουκίτσα και απόλαυση, είναι αυτά τα πεϊνιρλί!! Και πανεύκολα!! Δεν σου λέω να στείλεις κανένα προς τα εδώ, γιατί σίγουρα έγιναν ανάρπαστα!!
    Καλή σου ημέρα και καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μικρά γευστικά θαύματα συμβαίνουν στην κουζίνα σου Κική μου!!!!!!Είναι από τις λιχουδιές που δυστυχώς ξεχνιέσαι,πέφτοντας στην παγίδα του δήθεν μικρού κομματιού,για να έχεις την δικαιολογία της απροσμέτρητης κατανάλωσης!Είναι πραγματικά προκλητικά και τόσο πετυχημένα στην όψη!!!Τελικά είναι να μη σου μπει κάτι στο μάτι ...
    Καλή σου μέρα Κική μου!!!Πολλά πολλά φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΄Εχεις απόλυτο δίκιο Φωτεινή μου ...μήπως να τα φτιάχνω μεγάλα που είναι και πιο χορταστικά;;;
      Καλό βράδυ!!

      Διαγραφή
  3. Μα αυτά είναι τόσο χαριτωμένα, που μόνο τρυφερά, παιδικά χεράκια θα πρέπει να τα πιάνουν!

    Εγώ βέβαια ευχαρίστως θα έκλεβα ένα...τουλάχιστον! :)
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κική μου είναι τόσο πετυχημένα τα μικρούλια πεϊνιρλί σου, που τα λαχταράω!
    Καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να σου στείλω Αγγελική μου ;;;;;;
      Επίσης καλή εβδομάδα (έστω και αργά)!

      Διαγραφή
  5. Βλέπω ότι η εβδομάδα ξεκίνησε δυναμικά και με νοστιμιές! Μη μιλάμε για κιλάκια τώρα, αυτά άλλη ώρα π.χ. αφού τα φάμε! Επειδή είμαι λίγο τεμπέλα -μ' έχεις καταλάβει νομίζω- μπορώ να τα φτιάξω και λίγο μεγαλύτερα φαντάζομαι! Πολύ ωραία σου βγήκαν. Φαντάζομαι τη νοστιμιά τους με το κασεράκι!
    Καλή εβδομάδα Κική μου! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά χρειάζεται να μιλήσουμε μετά;;;; Μετά τη γευστική απόλαυση ...ξεχνάμε τα υπόλοιπα!!! Και αρκετά μεγαλύτερα είναι εξίσου απολαυστικά! Είναι πολύ νόστιμα!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  6. Βρε Κική, έχω φάει, πίνω τον ελληνικό καφέ μου και όμως τα πεϊνιρλάκια σου με έκαναν και πείνασα!
    Φαίνονται τόσο ωραία και με ζουμερή γέμιση! Πρέπει να τα φτιάξω κι εγώ, δεν θα έχουν καμιά σχέση με τα έτοιμα!
    Φιλιά και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ααααααααα!!! Να σου στείλω;;;;; :))) 'Έγιναν πολύ ωραία!!!!!!!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  7. Αμάν τι ήθελα και άνοιξα τέτοια ώρα τον ευλογημένο τούτο μπλοκοχώρο!!!
    Και όχι τίποτε άλλο Κική μου, σήμερα δεν προβλέπεται χρόνος για κουζίνα και μαγειρέματα καθώς άλλα έχουν μπει στο απογευματινό μας πρόγραμμα.
    Τέλεια τα πεϊνιρλάκια σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν Πηνελόπη μου γιατί είναι νοστιμότατα και πολύ αφράτα!

      Διαγραφή
  8. Αφράτα και πεντανόστιμα δείχνουν τα πεϊνιρλάκια σου Κική μου, σκέτος πειρασμός!
    Φιλάκια, καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έγιναν πολύ ωραία Έλενά μου!!!! Είναι πειρασμός!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  9. Κική,εμείς που είμαστε από Δράμα και τα έχουμε στα πόδια μας τι να πούμε;Δεν υπάρχει περίπτωση να μη δοκιμάσουμε τη συνταγή,γιατί και μεις ψάχνουμε κάποια που να μοιάζουν στα πεϊνιρλί του Σίμου!!!!!!!!!!!!Καλή βδομάδα να έχεις!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκιμάστε τα Μαριλένη μου και περιμένω να μου πείτε τη γνώμη σας γιατί αυτά τα πεϊνιρλί του Σίμου τα λατρεύω αν και συνήθως αποφεύγω τα έτοιμα γεύματα!!!
      Επίσης!
      -:))

      Διαγραφή
  10. Μα τι ωραία που σου έγιναν, Κική μου, λαχταριστά!
    θα έπαιρνα κέρασμα! Ευχαριστώ πολύ για τη συνταγή.

    Καλό σου βράδυ! Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολύ νόστιμα φαίνονται Κική μου! Μα είναι έτσι εύκολα; Αντιγράφω τη συνταγή και κάποια στιγμή θα τα δοκιμάσω οπωσδήποτε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Θα τα τιμήσουμε σίγουρα!!
    Ότι πρέπει για το σχολείο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αξίζουν Ράνια μου και είναι πολύ ωραίο σνακ για το σχολείο!

      Διαγραφή
  13. Εχω παει τοσες φορες στη Δραμα κι ομως αυτο το μαγαζι δεν το γνωριζα. Τι μου κανεις τωρα;;; Ας οψεται... Αφου δινεις συνταγη και μαλιστα τοσο καλη θα μας αναγκασεις να τα φτιαξουμε μονες μας. Ζουμερα και στρουμπουλα ετσι οπως τα βλεπω με εχουν ξελιγωσει!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την επόμενη φορά που θα πας Χρυσαυγή μου... δοκίμασέ τα ...αξίζουν. Δοκίμασε όμως κι αυτά και ...περιμένω τις εντυπώσεις σου!-:))

      Διαγραφή
  14. Πωπω τι νόστιμα που φαίνονται! Η συνταγή αντιγράφεται αμέσως και κάποια στιγμή θα τα επιχειρήσω!!! Στην Δράμα δεν έχω πάει ποτέ ,επλίζω κάποια στιγμή να την επισκεφτώ! φιλιά πολλά κικίτσα μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς σε ξαναβρίσκω Κατερίνα μου!!! Δοκίμασέ τα ...μικρά ή μεγαλύτερα θα σε ενθουσιάσουν!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  15. Τί νόστιμα καί λαχταριστά τά πεϊνιρλάκια σου Κική μου!!!
    Σκέτος πειρασμός!!!Καί λίγο βούτυρο γάλακτος από πάνω,πρίν ψηθούν,σκέτη κόλαση!!!!Καλή σου μέρα!!!Φιλάκια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν Δήμητρα γιατί αξίζουν ...είναι νοστιμότατα, πολύ αφράτα και πειρασμός!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  16. Και έχω και καιρό να φτιάξω!!!
    Yummy!!!
    Φιλάκια πολλά, κούκλα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να τα δοκιμάσεις Ιωάννα μου και δεν θα απογοητευθεις!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  17. Τι ωραία και εύκολα πεινιρλάκια!!!
    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Κική μου δείχνουν υπέροχα, αφράτα αφράτα και σίγουρα νοστιμότατα!!!Γεια στα χέρια σου!!!
    Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Τι νόστιμα που φαίνονται!Γεια στα χέρια σου, Κική μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Τα αφράτα σου πεινιρλάκια Κικίτσα μου τα μελέτησα είναι απίστευτα και έτσι όπως μας τα περιγράφεις κατάχρυσα και πεντανόστιμα κασεράκια πρέπει να λιώνουν στο στόμα,,για παιδιά και γονείς για κάθε μέρα για πάρτυ για εκδρομή τα βλέπω ιδανικά!!εννοείται ότι καταγράφονται στα επείγοντα!!φιλάκια άπειρα και σ'ευχαριστώ κοριτσάκι μου..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι υπέροχο και νοστιμότατο σνακ για κάθε ώρα!
      Αξίζουν!
      Φιλιά!

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!

No