Μαρμελάδα σύκο

Καλή σας μέρα!!! Καλό φθινόπωρο και πάλι αλλά και καλή εβδομάδα!!!! 
Νέα εποχή, νέες σκέψεις, νέες ιδέες, νέα όνειρα που... δεν έχει σημασία αν ή πότε θα πραγματοποιηθούν, σημασία έχει να υπάρχουν και μετά ...βλέπουμε!!! Φυσικά και θέλουμε να πραγματοποιηθούν, φυσικά κι ελπίζουμε να πραγματοποιηθούν αλλά κι όταν κάτι αντίθετο γίνεται... καλό είναι να θυμόμαστε τη γνωστή φράση... "ό,τι δεν μας σκοτώνει μας κάνει πιο δυνατούς!!!".
Για να είμαι ειλικρινής, μου αρέσει όταν πέφτει στο κεφάλι μου το μενίρ της αισιοδοξίας (μου θυμίζω λίγο Γαλάτη κάποιες φορές!!! χαχαχα)!!!! Μου αρέσει γιατί με βοηθάει να συνεχίζω την προσπάθεια για την καθημερινότητα, με βοηθάει να στέκομαι στα πόδια μου και να προσπαθώ να βρω λύσεις σε προβλήματα, με βοηθάει γιατί με κάνει να χαμογελάω και είναι γνωστό ότι το χαμόγελο είναι ...δύναμη, αλλά και γιατί συνειδητοποιώ ότι ο εαυτός μας έχει πάντα κρυμμένες δυνάμεις για τις ...δύσκολες ώρες! -:))
Εμπρός, λοιπόν, με δύναμη, κουράγιο και διάθεση για τη νέα εποχή, για το φθινόπωρο που μας περιμένει με τα καλά και τα στραβά του!!! 
Και τότε είναι που συνέρχομαι από την ...πτώση του μενίρ αισιοδοξίας και νοερά γυρίζω πίσω στο χρόνο για να βρεθώ μικρή σε εποχές που, τίποτε και κανείς, δεν εμπόδιζε τον ήλιο να φωτίσει νου κι αισθήσεις.
Στην άκρη της μεγάλης αυλής του πέτρινου σπιτιού μια γέρικη συκιά με μαύρα, βασιλικά σύκα δεσπόζει. Μμμμμμ! Όταν είναι μεγάλα και ώριμα, δεν υπάρχει καλύτερη νοστιμιά... παρά τις άστοχες πτώσεις τους στο χορτάρι κάτω από το πανύψηλο δέντρο! 
Λίγο πιο δίπλα, στην αυλή του θείου μιαν άλλη συκιά, όχι τόσο επιβλητική, με λιγότερα χρόνια "στην πλάτη της", δείχνει να σέβεται τη γριά, μεγαλόπρεπη γειτόνισσά της παρά το γεγονός ότι οι καταπράσινοι καρποί της κοντράρονται στη γλύκα και τη νοστιμιά με τους μαύρους συναγωνιστές τους!!
Κι όμως όταν οι καρποί, μαύροι ή καταπράσινοι, κατέληγαν στην κατσαρόλα για να γίνουν μια από τις μαρμελάδες που στοιβάζονταν στο μπουφέ της γιαγιάς και που θα μας γλύκαιναν όλο το χειμώνα ήταν εξίσου νόστιμοι! Η νοστιμιά τους σημάδευε ανεξίτηλα τη στιγμή και χαραζόταν με γλαφυρά χρώματα στη γευστική μας μνήμη τόσο που ακόμη και τώρα αισθάνομαι το άρωμα της να παιδεύει την όσφρησή μου και τη γλύκα της επάνω στο, αλειμμένο με βούτυρο, χωριάτικο ψωμί να ξεσηκώνει τους σιελογόνους αδένες.
Μετά, απ' όλα αυτά πώς θα ήταν δυνατόν να μην φτιάξω μαρμελάδα σύκο;;; Μαύρα, "βασιλικά" και πράσινα, "πριγκιπικά" σύκα συμμάχησαν για μιαν ακόμη φορά με αποτέλεσμα μια καταπληκτική γλυκολιχουδιά που ταιριάζει με ψωμί και βούτυρο, με γιαουρτάκι αλλά και με τυρί, ειδικά μανούρι ή και κάποια πικάντικη γραβιέρα!!
Απολαύστε μαζί μου τη συκομαρμελάδα και γλυκάνετε την πρώτη μέρα της νέας εποχής...
ΥΛΙΚΑ 
500 γρ. μαύρα σύκα
500 γρ. πράσινα σύκα
1/3 κ.γλ. γαρίφαλο σκόνη
700 γρ. ζάχαρη (λευκή ή καστανή)
Χυμό από 1/2 λεμόνι
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Καθαρίζουμε τα σύκα και αφού τα κόψουμε στη μέση τα βάζουμε στην κατσαρόλα και τα καλύπτουμε με τη ζάχαρη και τα αφήνουμε για 3-4 ώρες να βγάλουν τα υγρά τους.
Ύστερα, βάζουμε να βράσει η μαρμελάδα σε μέτρια φωτιά, προσέχοντας πάντα να μην φουσκώσει.
Μπορούμε να την αφήσουμε να βράσει σε χαμηλή φωτιά αλλά τότε αποκτά ένα πιο σκούρο χρώμα.
Αφήνουμε τη μαρμελάδα να βράσει (συνήθως χρειάζεται 20-30 λεπτά) και βάζουμε ένα άδειο πιατάκι στο ψυγείο.
Μετά από 15 λεπτά ελέγχουμε πόσο έχει δέσει, βάζοντας λίγη στο κρύο πιατάκι.
Εάν χωρίσουμε στη μέση τη μαρμελάδα και ο "δρόμος" που ανοίξαμε δεν εξαφανιστεί σημαίνει ότι η μαρμελάδα είναι έτοιμη.
Προσθέτουμε και το χυμό του λεμονιού και αφήνουμε να πάρει 1-2 βράσεις ακόμα.
Εάν η μαρμελάδα μας δεν έχει "δέσει" ακόμα, αφήνουμε να βράσει κι άλλο και προσθέτουμε αργότερα το χυμό του λεμονιού (λίγο πριν αποσύρουμε την κατσαρόλα από την εστία).
Γεμίζουμε ζεστά και αποστειρωμένα βάζα με τη ζεστή μαρμελάδα.

24 σχόλια:

  1. Καλημέρα και καλό μήνα Σεπτέμβριο Βασιλική μου!

    Με το που διάβασα τα γραφόμενά σου ομολογώ ότι ένα μέρος αισιοδοξίας εισέπραξα και εγώ. Λες να με βρήκε το μενίρ ξώφαλτσα; :)
    Σπουδαία κινητήρια δύναμη και απαράμιλλο ενισχυτικό της διάθεσης. Η αισιόδοξη οπτική έχει θετική επίδραση στις δραστηριότητες μας!

    Όσο για τη μαρμελάδα σου, ευχαρίστως θα απλώσω λίγη στη φρυγανιά μου!

    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης Ζαμπία μου, με υγεία και χαρά!
      Χαίρομαι που η αισιοδοξία είναι μεταδοτική γιατί πράγματι είναι ενισχυτικό της διάθεσης.
      Έλα πάρε μια φρυγανιά... :))

      Διαγραφή
  2. Αχχχ υπέροχη!!πρέπει να ταιριάζει πάρααααααα πολύ και με τυράκι!!σε cheese platter!κρίμα που τα έφαγα όλα μας τα σύκα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι είναι υπέροχη με τυριά και ειδικά γραβιέρα!!!

      Διαγραφή
  3. Μία από τις πιο νόστιμες μαρμελάδες Κική μου!Ιδιαίτερα για τους τυχερούς ,που τα σύκα βρίσκονται στον κήπο τους και ενώνουν τις διαφορετικές νοστιμιές τους και οι δύο ποικιλίες!!Τα εμφανή κομματάκια σύκου που επίτηδες εγκαταλείφθηκαν,ενισχύουν την απίθανη γεύση της.
    Όσο για τα κύματα αισιοδοξίας που ταξίδεψαν μέσα από το υπέροχο κείμενο εισαγωγής σου,μας ακούμπησαν και μας δρόσισαν.Όπως πολύ σωστά λέει και η Ζαμπία,η αισιοδοξία δρα ευεργετικά και μόνο στη ζωή μας!
    Φιλιά πολλά,πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Φωτεινή μου, είναι νοστιμότατα φρούτα αλλά δυστυχώς τείνουν να εξαφανιστούν, η ποσότητά τους έχει μειωθεί πολύ τα τελευταία χρόνια!!!
      Νομίζω αυτή η μαρμελάδα τα αποζητάει τα κομματάκια. Χαίρομαι που σας άγγιξαν τα κύματα αισιοδοξίας γιατί τα χρειαζόμαστε στην καθημερινότητά μας.
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  4. Μια από τις καλύτερες μαρμελάδες, έχω ήδη φτιάξει αρκετή κι αν βρω κι άλλα σύκα θα συνεχίσω.
    Καλό μήνα και καλή εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο Ξανθή και καλά θα κάνεις γιατί ταιριάζει με πολλά και με χειμωνιάτικες πουτίγκες και φαγητά! -:))
      Αντεύχομαι κι από δω...

      Διαγραφή
  5. Εφτιαξες μια από τις πιο αγαπημένες μου μαρμελάδες Κικίτσα, και αν κρίνω από το χρώμα και την όψη, σου έγινε απίθανη!
    Φιλάκια, καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι έγινε πολύ νόστιμη Έλενά μου!!! Χαίρομαι που σου άρεσε!
      Φιλάκια!
      Καλή εβδομάδα και καλά να περνάτε!

      Διαγραφή
  6. Υπέροχη μαρμελάδα με τα λατρεμένα σύκα!!!
    Πολλά φιλιά Κική μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι νόστιμη η μαρμελάδα σύκου Ρούλα μου...αξίζει να τη δοκιμάσεις!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  7. Σαν το Γαλάτη λέει! Χααα,χα,χα,χαα! Καλό! Πάντως μόνο αν το ρίξουμε ολίγον στην παλαβή θα βγει κι αυτή η χρονιά, αλλιώς... Ιουουουου!
    Ωραία κι εύκολη η μαρμελάδα σου Κική μου! Καιρός να φτιάξω κι εγώ κάποια, γιατί ξέμεινα.
    Πολλά πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς σαν τον Γαλάτη!!!! Πράγματι Πηνελόπη ...αφού δεν μπορούμε να κάνουμε και πολλά καλύτερα να ...αισιοδοξούμε!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Αξίζει η μαρμελάδα ... δοκίμασέ την!!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  8. Καλό φθινόπωρο, καλό μήνα και καλή εβδομάδα Κική μου!
    Τι ωραία που είναι τα σύκα, μέσα στη γλύκα και τη νοστιμιά!
    Μαρμελάδα σύκο δεν έχω φάει ποτέ ομολογουμένως!
    Πρέπει να είναι πολύ καλή!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης κι από δω Ερμιόνη μου... αξίζει να τη δοκιμάσεις γιατί είναι πεντανόστιμη!!!!
      Καλή επιτυχία στη βάφτισή σας!! -:))
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Καλό Φθινόπωρο και από εμένα. Δεν έχω δοκιμάσει μαρμελάδα σύκο, όμως ως φρούτο μου αρέσει πολύ. Βασικά τα τσακίζω, αρκεί να τα βρω, γιατί τα τελευταία χρόνια το δεντράκι μας δεν μας κάνει τη χάρη και τα βγάζει όχι και πολύ καλά.
    Καλή εβδομάδα να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ ωραία μαρμελάδα κι αξίζει να τη δοκιμάσεις!
      Επίσης καλή εβδομάδα και καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  10. Καλό μήνα Κικη μου, όμορφο και γλυκό να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης Δημιουργία μου και σε σένα!!!
      Καλό φθινόπωρο με υγεία, αγάπη και χαρά!

      Διαγραφή
  11. Καλό φθινόπωρο, καλό μήνα και καλή εβδομάδα Κική !!!
    Τήν ίδια ακριβώς συνταγή κάνω καί εγώ!!!Τό τριμμένο γαρίφαλλο δίνη στήν μαρμελάδα σύκου,μία ιδιαίτερη γεύση,πού τρώς,τρώς καί δέν τήν χορταίνης!!!Καλή συνέχεια!!!Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης κι από δω Δήμητρά μου!!! Άρα ξέρεις πόσο της ταιριάζει το γαρίφαλο, γίνεται υπέροχηηηηηη!!!!
      Φιλάκια κι επίσης καλή συνέχεια!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  12. καλό μήνα και γλυκό φθινόπωρο Κικιτσα μου...σπουδαία η πρότασή σου για την μαρμελάδα με πράσινα και μαύρα σύκα!είναι κάτι που δεν το έχω φτιάξει ποτέ.το θεωρούσα μάλλον δύσκολο στο πίσω μέρος του μυαλού μου..το έδωσες πολύ απλά ώστε να το επιχειρήσω!!καλή συνέχεια στις δημιουργίες σου τις συναρπαστικές!!φιλάκια άπειρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης Καίτη μου...αξίζει να την κάνεις αυτή τη μαρμελάδα γιατί είναι νοστιμότατη και ακριβώς όπως οι άλλες μαρμελάδες ...δηλαδή δεν είναι πιο δύσκολη!!!!

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!