Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Τσουρέκια - Βασιλόπιτες. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Τσουρέκια - Βασιλόπιτες. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εύκολα τσουρέκια στην κουζινομηχανή

Εύκολα τσουρέκια στην κουζινομηχανή


Εύκολα τσουρέκια στην κουζινομηχανή

Μεγάλη Τρίτη σήμερα και τα φετινά μας τσουρέκια είναι έτοιμα. Αυτά τα τσουρέκια είναι για τους βιαστικούς, για τους εργαζόμενους αλλά και για όσους κάνουν για πρώτη φορά τσουρέκια αρκεί να έχουν κουζινομηχανή. Γίνονται εύκολα και χωρίς να απαιτούν πολύ από τον χρόνο μας μια και όλα τα υλικά μπαίνουν στην κουζινομηχανή που τα ζυμώνει κι αυτό είναι όλο! 

Εύκολα τσουρέκια στην κουζινομηχανή

Φυσικά, αν κάποιος θέλει να τα ζυμώσει χωρίς κουζινομηχανή γίνεται αλλά θέλει... υπομονή για να ζυμώσει τη ζύμη για 20 περίπου λεπτά, έως ότου ενεργοποιηθεί η γλουτένη και η ζύμη γίνει ελαστική. Κατά τα άλλα, εξακολουθούν να είναι υπέροχα και αφράτα σαν αφρός. Αν λοιπόν θέλετε την εμπειρία του ζυμώματος τσουρεκιών δεν έχετε παρά να τα φτιάξετε είτε με κουζινομηχανή είτε στο χέρι. Εξάλλου, η διαδικασία δεν είναι απλά μια εμπειρία αλλά μια ιεροτελεστία κυριολεκτικά. Νιώθεις πια ότι πλησιάζει το Πάσχα όταν βλέπεις αυτή τη μαλακή και τρυφερή ζύμη που, κυριολεκτικά, γλιστράει από τα χέρια αλλά κι όταν αναπνέεις αρώματα από πορτοκάλι, μαχλέπι, κακουλέ.

Εύκολα τσουρέκια στην κουζινομηχανή

Παραδοσιακά στο σπίτι μας τα τσουρέκια ετοιμάζονταν τη Μεγάλη Τετάρτη (και όχι την Μεγάλη Πέμπτη, για να μοιράζονται οι δουλειές). Ωστόσο, τώρα πια με τους ρυθμούς της καθημερινότητας τα τσουρέκια τα ετοιμάζω κάπου ανάμεσα στη Μεγάλη Δευτέρα και τη Μεγάλη Τετάρτη, όπου δεν έχουμε μπει για τα καλά στις πασχαλιάτικες προετοιμασίες. Βέβαια, ενώ άλλες χρονιές τα ζύμωνα στο χέρι, φέτος είπα να αλλάξω κι έτσι ζυμώθηκαν στην κουζινομηχανή. Το ένα πλεονέκτημα είναι ότι έτσι μπορείς να κάνεις ταυτόχρονα κι άλλες δουλειές (εγώ διόρθωνα γραπτά) όση ώρα ζυμώνονται, το άλλο ότι γίνονται πολύ αφράτα!

Εύκολα τσουρέκια στην κουζινομηχανή


Εύκολα τσουρέκια στην κουζινομηχανή
            https://akispetretzikis.com/recipe/7870/to-pio-grhgoro-tsoureki
          Print Friendly and PDF
Περιγραφή: Αφράτα τσουρέκια χωρίς κόπο
Μερίδες: 3 τσουρεκάκια των 450 γρ. (περίπου)

ΥΛΙΚΑ
    • 600 - 610 γρ. αλεύρι για τσουρέκι, κοσκινισμένο
    • 170 γρ. κρυσταλλική ζάχαρη + 50 γρ. μέλι
    • 2 κ.σ. ξύσμα πορτοκαλιού
    • 200 γρ. γάλα πλήρες
    • 2 αυγά  μεγάλα + 1 ασπράδι (τον κρόκο για την επιφάνεια)
    • 1 πρέζα αλάτι
    • 100 γρ. χλιαρό νερό (για τη μαγιά)
    • 16 γρ. ξηρή μαγιά (2 φακελάκια)
    • 1 φακελάκι μαχλέπι
    • 1 φακελάκι κακουλέ
    • 100 γρ. βούτυρο σε κύβους, σε θερμοκρασία δωματίου
    • 3 κ.σ. ηλιέλαιο ή αραβοσιτέλαιο

    Για την επάλειψη
    • 1 κρόκο αυγού αραιωμένο με 1.5 κ.σ. γάλα 
    • Αμύγδαλο φιλέ ή σουσάμι για την επιφάνεια
        
        ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ
        1. Πριν αρχίσουμε, βγάζουμε από το ψυγείο τα αυγά και το γάλα που πρέπει να είναι σε θερμοκρασία δωματίου.
        2. Σε ένα μπολ, βάζουμε 100 γρ. νερό χλιαρό, τη μαγιά και 1 κ.σ. ζάχαρη, καλύπτουμε με διαφανή μεμβράνη και αφήνουμε τη μαγιά να φουσκώσει και να ενεργοποιηθεί.
        3. Ρίχνουμε στον κάδο της κουζινομηχανής, το γάλα, τα αυγά, τη ζάχαρη, το ξύσμα, το αλάτι, το μαχλέπι, τον κακουλέ και το μισό αλεύρι.
        4. Αρχίζουμε το ζύμωμα σε μέτρια ταχύτητα και προσθέτουμε το υπόλοιπο αλεύρι και το βούτυρο.
        5. Ζυμώνουμε για 10-15 λεπτά στη δυνατή ταχύτητα μέχρις ότου η ζύμη να ξεκολλάει από τα τοιχώματα του μπολ. Έτσι, καταλαβαίνουμε ότι είναι έτοιμη.
        6. Αλείφουμε τα χέρια μας κι ένα μεγάλο μπολ με το σπορέλαιο και αφού βγάλουμε τη ζύμη από το μπολ της κουζινομηχανής το μεταφέρουμε στο λαδωμένο μπολ.
        7. Το σκεπάζουμε με διαφανή μεμβράνη και μια πετσέτα και το βάζουμε στον φούρνο της κουζίνας, στη μεσαία σχάρα με αναμμένο το φως του φούρνου στους 30 βαθμούς.
        8. ΠΡΟΣΟΧΗ!! Η θερμοκρασία του φούρνου δεν πρέπει να ξεπερνάει του 30 βαθμούς για να μην "καεί" η μαγιά.
        9. Γεμίζουμε ένα ταψάκι με πολύ ζεστό νερό, το βάζουμε κάτω από το μπολ και κλείνουμε την θερμοκρασία του φούρνου αλλά όχι το φως. 
        10. Αφήνουμε τη ζύμη για 1-1,5 ώρα ή μέχρις ότου φουσκώσει και διπλασιαστεί σε όγκο (συνήθως χρειάζεται λιγότερη ώρα). 
        11. Βγάζουμε το μπολ από τον φούρνο, ξεφουσκώνουμε τη ζύμη και κάνουμε 3-4 διπλώματα (όχι ζύμωμα).
        12. Η ζύμη είναι συνολικά περίπου 1.350 γραμμάρια
        13. Την χωρίζουμε σε 3 κομμάτια (περίπου 450 γρ. το κάθε ένα)  και το κάθε κομμάτι σε άλλα 3 κομμάτια (περίπου 150 γρ. το κάθε ένα) για να φτιάξουμε τα φυτίλια που θα πλέξουμε σε τσουρέκια.
        14. Πλάθουμε ανά 3 τα φυτίλια και τα πλέκουμε σε πλεξίδα. Αν η ζύμη κολλάει λίγο στα χέρια μας δεν βάζουμε αλεύρι αλλά ελάχιστο σπορέλαιο.
        15. Βάζουμε αντικολλητικό χαρτί σε ένα ταψί 26x36 και, αφού επαναλάβουμε την ίδια διαδικασία και για τα άλλα δύο τσουρέκια, τα τοποθετούμε στο ταψί κατά μήκος της στενής του πλευράς.
        16. Τα σκεπάζουμε και πάλι με διαφανή μεμβράνη και πετσέτα και τα αφήνουμε σε ζεστό μέρος να ξαναφουσκώσουν για 1 ώρα (περίπου).
        17. Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 160 βαθμούς Κελσίου, στον αέρα.
        18. Χτυπάμε τον κρόκο με 1 κ.σ. γάλα και αλείφουμε τα τσουρέκια μας.
        19. Πασπαλίζουμε με αμύγδαλο φιλέ ή σουσάμι και τα φουρνίζουμε.
        20. Ψήνουμε για 30-35 λεπτά (περίπου και ανάλογα με τον φούρνο)
        21. Μόλις δούμε ότι ψήθηκαν, ξεφουρνίζουμε και αφήνουμε να κρυώσουν λίγο πριν βγάλουμε από το ταψί.
        Τι πρέπει να γνωρίζω
        • Το μέλι δίνει υγρασία στο τσουρέκι.
        • Είναι σημαντικό να σταματήσουμε το χτύπημα στην κουζινομηχανή, όταν η ζύμη ξεκολλάει από τα τοιχώματα γιατί αλλιώς θα απλώσει το τσουρέκι.
        • Η ενεργοποίηση της ξηρής μαγιάς δεν είναι απαραίτητη, απλά βοηθά στο πιο γρήγορο φούσκωμα των τσουρεκιών.
        • Από τη συγκεκριμένη ζύμη μπορούν να βγουν και 4 μικρότερα τσουρέκια.
        • Εάν θέλουμε να αυξήσουμε πολύ τη ζάχαρη πρέπει να χρησιμοποιήσουμε μαγιά ζαχαροπλαστικής που είναι πιο δυνατή.

        https://akispetretzikis.com/recipe/7870/to-pio-grhgoro-tsoureki
        Read more »
        Tante Kiki
        0 ΣΧΟΛΙΑ
        Το κέικ του "φοιτητή" : ένα υπέροχο γιαουρτοκέικ

        Το κέικ του "φοιτητή" : ένα υπέροχο γιαουρτοκέικ


        Το κέικ του φοιτητή: ένα υπέροχο γιαουρτοκέικ

        Το κέικ του ...φοιτητή! Γιατί το κέικ του φοιτητή; Για ένα πλήθος λόγων. Γιατί είναι εύκολο, δεν χρειάζεται ούτε μεζούρες (ποιός φοιτητής έχει κάτι ανάλογο;), ούτε ζυγαριά (ούτε στον ύπνο μου δεν την είχα δει ως φοιτήτρια), ούτε απλά φλιτζάνια (απ' αυτά που υπάρχουν σε όλες τις κουζίνες... φοιτητικές και μη) για το μέτρημα των υλικών. Ωστόσο είναι ένα κέικ ...πολυμορφικό, αλλάζοντας δηλαδή τα αρωματικά (εδώ σμυρνιό και βανίλιες) αλλά και τις σταφίδες και τα αμύγδαλα μπορούμε να έχουμε κάθε φορά ένα διαφορετικό κέικ ή ακόμα και μια πανεύκολη βασιλόπιτα. Ποιος, λοιπόν, φοιτητής ή φοιτήτρια (και όχι μόνον για να είμαστε ειλικρινείς) δεν θέλει ένα τέτοιο γιαουρτοκέικ στο τραπέζι του;

        Το κέικ του φοιτητή: ένα υπέροχο γιαουρτοκέικ

        Εγώ το πρωτοέφτιαξα των Φώτων για να κρατήσω την οικογενειακή παράδοση της "Φωτίτσας" μια μικρής πίτας τύπου βασιλόπιτας που κόβουμε κάθε χρόνο.
        Αν και το αδικούν λίγο οι φωτογραφίες (μια και όταν το έφτιαξα ο φούρνος μου είχε κάποιο πρόβλημα) είναι ένα κέικ πολύ αφράτο και πεντανόστιμο. Ουσιαστικά, είναι μια συνταγή βάσης για διάφορα κέικς για αρχάριους στην κουζίνα, για φοιτητές, για μαμάδες που δουλεύουν πολλές ώρες και θέλουν κάτι εύκολο και γρήγορο αλλά, οπωσδήποτε,νόστιμο.

        Το κέικ του φοιτητή: ένα υπέροχο γιαουρτοκέικ

        Το κέικ του φοιτητή: ένα υπέροχο γιαουρτοκέικ
        Το κέικ του φοιτητή: ένα υπέροχο γιαουρτοκέικ

        Print Friendly and PDF
        Περιγραφή: Καταπληκτικό κέικ χωρίς αυγά.
        Μερίδες: 8-10 / ταψί με διάμετρο 24 εκ.
        ΥΛΙΚΑ
          • 2 κεσεδάκια γιαούρτι
          • 2 κεσεδάκια φαρίνα που φουσκώνει μόνη της
          • 3 κεσεδάκια ζάχαρη καστανή ή λευκή
          • 1/2 κεσεδάκι ελαφρύ ελαιόλαδο ή αραβοσιτέλαιο
          • 1/2 κ.γλ. μπέικιν πάουντερ
          • 2 βανίλιες
          • 1 κ.σ. σμυρνιό (μπαχαρικό) ή κανέλα και γαρίφαλο
          • 3 κ.σ. σταφίδες μαύρες (προαιρετικά)
          • 4-5 κ.σ. αμύγδαλα φιλέ για την επιφάνεια(προαιρετικά)
          • ζάχαρη άχνη για το πασπάλισμα
            ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ
            1. Προθερμαίνουμε τον φούρνο στον αέρα στους 180 βαθμούς Κελσίου.
            2. Σε ένα μπολ, βάζουμε τα γιαούρτια και μετά πλένουμε τα δύο κεσεδάκια, τα οποία χρησιμοποιούμε για μεζούρες.
            3. Προσθέτουμε τη ζάχαρη, τις βανίλιες, το σμυρνιό και το ελαιόλαδο και ανακατεύουμε καλά με ένα πιρούνι.
            4. Τέλος, ανακατεύουμε στην φαρίνα το μπέικιν και τις σταφίδες και το προσθέτουμε στο μείγμα του κέικ.
            5. Ανακατεύουμε καλά μέχρι να έχουμε ένα ομογενοποιημένο μείγμα.
            6. Καλύπτουμε τον πάτο του ταψιού με αντικολλητικό χαρτί και αλείφουμε τα πλαϊνά του ταψιού με ελαιόλαδο (ή αραβοσιτέλαιο).
            7. Ρίχνουμε το μείγμα του κέικ στο ταψί, πασπαλίζουμε με τα αμύγδαλα φιλέ και βάζουμε στον φούρνο.
            8. Ψήνουμε για 40-50 λεπτά μέχρι να δοκιμάσουμε το κέικ (βυθίζοντας ένα μαχαίρι που πρέπει να είναι καθαρό όταν το βγάλουμε) και να δούμε ότι έχει ψηθεί.
            9. Βγάζουμε από τον φούρνο, αφήνουμε λίγο να κρυώσει και μετά βγάζουμε από το ταψί κι αν θέλουμε πασπαλίζουμε με άχνη.
            ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
            1- Αυτό το κέικ για το οποίο δεν χρειαζόμαστε ούτε μεζούρες, ούτε φλιτζάνια, ούτε ζυγαριά είναι ένα κέικ βάσης. Μπορούμε να προσθέσουμε ό,τι θέλουμε για άρωμα και γεύση κι έτσι μπορούμε να φτιάξουμε πολλά και διαφορετικά κέικς.
            2- Εάν θέλουμε κακάο στο κέικ αφαιρούμε μισό ή ένα κεσεδάκι από το μείγμα και του προσθέτουμε 2-3 κ.σ. κακάο. Ανακατεύουμε καλά, το προσθέτουμε στο υπόλοιπο μείγμα και με ένα μαχαίρι κάνουμε σχέδια.
            3- Μπορούμε, επίσης, να προσθέσουμε 100 γρ. σταγόνες σοκολάτας και 1 κ.σ. καφέ στιγμιαίο (έτοιμο φτιαγμένο) στο μείγμα.
            4- Είναι ένα κέικ που μπορούμε να το κάνουμε σαν βασιλόπιτα για την Πρωτοχρονιά.

            Το κέικ του φοιτητή: ένα υπέροχο γιαουρτοκέικ
            Read more »
            Tante Kiki
            3 ΣΧΟΛΙΑ
            Μίνι τσουρεκάκια σκέτα, με μαρμελάδα ή με σταφίδες

            Μίνι τσουρεκάκια σκέτα, με μαρμελάδα ή με σταφίδες


            Μίνι τσουρεκάκια με σταφίδες

            Καλημέρα σας και καλή εβδομάδα! Η Μεγάλη Εβδομάδα είναι πια πραγματικότητα! Πέρα, λοιπόν, από τα τσουρέκια που ετοιμάσαμε για τους νονούς και τις νονές αρχίζουμε να σκεφτόμαστε και το πρωινό του Πάσχα. Ένα πρωινό που, καθιερωμένα πια, απολαμβάνουμε διάφορες νοστιμιές μια και είμαστε χαλαροί!
            Η σημερινή μου πρόταση δεν είναι τίποτε άλλο από ένα υπέρ-αφράτο, άκρως αρωματικό τσουρέκι, γεμάτο κλωστές και ίνες που ταιριάζει απίστευτα με γάλα, καφέ, κακάο αλλά και τσάι! 

            Μίνι τσουρεκάκια με μαρμελάδα ή με σταφίδες

            Φέτος, τα τσουρέκια που προορίζονται για δώρα, έγιναν με διάφορες συνταγές. Η φετινή μου μανία... η αναζήτηση του τέλειου τσουρεκιού αλλά με κανονικό αλεύρι... όχι επαγγελματικό! Τσουρέκια χωρίς ζύμωμα με ψυγείο, τσουρέκια χωρίς ζύμωμα χωρίς ψυγείο, τσουρέκια με μίξερ, τσουρέκια με ζύμωμα στο χέρι, τσουρέκια με 2, 3, 4 λωρίδες και πάει λέγοντας. 

            Μίνι τσουρεκάκια με μαρμελάδα

            Εκείνο που συνειδητοποίησα είναι ότι το τσουρέκι είναι μια ολόκληρη επιστήμη!! Η ποσότητα και το είδος της μαγιάς, η θερμοκρασία, η υγρασία, το ζύμωμα αλλά και η ώρα ζυμώματος, η ποσότητα των πρωτεϊνών (μεταξύ των οποίων και η γλουτένη) κάνουν ένα τσουρέκι να διαφέρει σημαντικά. Μια επιστήμη γοητευτική, θα έλεγα, αλλά για αυτό ελπίζω να σας μιλήσω στην αμέσως επόμενη ανάρτηση!

            Μίνι τσουρεκάκια με σταφίδες

            'Ετσι, λοιπόν, κατέληξα στην σημερινή μου πρόταση για δύο ειδών διαφορετικά τσουρεκάκια... μαφινάκια γεμιστά με μαρμελάδα και τσουρεκοκουλουράκια ή αλλιώς τσουρεκάκια - πλεξιδούλες, μικρά, σχεδόν σαν τα παραδοσιακά κουλουράκια που ετοιμάζονται σε χρόνο ρεκόρ, ζυμώνονται με το μίξερ και τρώνονται σε ελάχιστα δευτερόλεπτα μια και είναι ...στην κυριολεξία θεϊκά!!! Και φυσικά... δεν είναι μόνον για το Πάσχα!! 😉

            Μίνι τσουρεκάκια με μαρμελάδα ή με σταφίδες

            ΥΛΙΚΑ

            • 500 γρ. αλεύρι Robin  (ή  αλεύρι για τσουρέκι) κοσκινισμένο
            • 200 ml γάλα
            • 70 ml κρέμα γάλακτος με 35% λιπαρά
            • 100 γρ. βούτυρο
            • 100 γρ. ζάχαρη + 2 κ.σ. μέλι ανθέων (ή 110 γρ. ζάχαρη)
            • 35 γρ. μαγιά νωπή
            • 1 αυγό (L)
            • 2.5 γρ. μαχλέπι
            • 1.5 γρ. κακουλέ (κάρδαμο)
            • 1 γρ. τζίντζερ
            • 1 φιαλίδιο βανιλίνη
            • 1 πρέζα αλάτι
            • 4 κ.σ. σταφίδες μαύρες 
            • Μαρμελάδα φράουλα ή άλλη της αρεσκείας μας
            • 1 αυγό + 1 κ.γλ. ζάχαρη + 1 κ.σ. γάλα για την επάλειψη της επιφάνειας
            Μίνι τσουρεκάκια, η παρασκευή τους
            Μίνι τσουρεκάκια, η παρασκευή τους
            Μίνι τσουρεκάκια, η παρασκευή τους
            ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
            1. Σε ένα μπολ, βάζουμε το αυγό και το χτυπάμε ελαφρά με την βανιλίνη.
            2. Σε άλλο μπολ, βάζουμε τις σταφίδες μέσα σε νερό για να φουσκώσουν και να μαλακώσουν.
            3. Σε άλλο μπολ, βάζουμε το μισό γάλα, 1 κ.γλ. από τη ζάχαρη και 1 κ.σ. από το αλεύρι και τα αφήνουμε σε ζεστό μέρος για να ενεργοποιηθεί η μαγιά.
            4.  Σε μια κατσαρόλα, βάζουμε το μισό γάλα, την κρέμα γάλακτος, το βούτυρο, την ζάχαρη, το μαχλέπι, τον κακουλέ, το τζίντζερ, το αλάτι και την αφήνουμε σε μέτρια φωτιά, ανακατεύοντας συνεχώς, μέχρι να ομογενοποιηθούν τα υλικά.
            5. Μόλις έχουμε ένα ομογενοποιημένο μείγμα, κατεβάζουμε την κατσαρόλα από την φωτιά και αφήνουμε την θερμοκρασία του να πέσει στους 20-25 βαθμούς Κελσίου.
            6. Προσθέτουμε στο μείγμα το χτυπημένο αυγό και την μαγιά που έχει, ήδη, ενεργοποιηθεί (έχει αυξηθεί σε όγκο και η επιφανειά της έχει αποκτήσει φουσκάλες).
            7. Ρίχνουμε στον κάδο του μίξερ το μείγμα αυτό και σταδιακά προσθέτουμε το αλεύρι (σε 3 δόσεις), ζυμώνοντας (με τον γάντζο) για τα πρώτα 5 λεπτά στην αργή ταχύτητα και για τα επόμενα 10 λεπτά στη μεσαία ταχύτητα, μέχρι το ζυμάρι να ξεκολλάει από τα τοιχώματα και να αποκτήσει ελαστικότητα.
            8. Ύστερα, σταματάμε την ανάδευση και χωρίζουμε τη ζύμη στη μέση.
            9. Τη μισή ζύμη την βγάζουμε από τον κάδο του μίξερ και την βάζουμε σε μια λεκάνη κουζίνας, σκεπάζοντάς την με δαφανή μεμβράνη και μια πετσέτα.
            10. Στην υπόλοιπη μισή ζύμη, προσθέτουμε τις σταφίδες και ζυμώνουμε με τον γάντζο για άλλα 5 λεπτά μέχρι αυτές να ενσωματωθούν στη ζύμη.
            11. Σκεπάζουμε το μπολ με μεμβράνη και με μια πετσέτα και το βάζουμε μαζί με την λεκάνη που έχει την άλλη ζύμη σε ζεστό μέρος (25-27 βαθμούς Κελσίου) για 30-40 λεπτά περίπου, μέχρι να ωριμάσουν και να φουσκώσουν και οι δύο ζύμες.
            12. Αφού δούμε ότι οι ζύμες διπλασιάστηκαν σε όγκο, τις ζυμώνουμε για 2-3 λεπτά για να ξεφουσκώσουν και τις χωρίζουμε σε μικρές μπάλες των 30-60 γραμμαρίων (ή ανάλογα με το μέγεθος που θέλουμε να τους δώσουμε).
            13. Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου.
            14. Καλύπτουμε 1 λαμαρίνα με αντικολλητικό χαρτί και 1 φόρμα για μάφιν με τετράγωνα κομμάτια από αντικολλητικό χαρτί ή χάρτινα θηκάκια.
            15. Αρχίζουμε να φτιάχνουμε τα μαφινάκια από τσουρέκι.
            16. Ανοίγουμε σε  μικρό δίσκο κάθε μπαλίτσα ζύμης, βάζουμε μέσα μια μικρή ποσότητα μαρμελάδας και αφού την κλείσουμε, ζυμώνοντας τις άκρες, την τοποθετούμε σε μια θήκη της φόρμας.
            17. Μόλις τελειώσουμε με τα μαφινάκια, παίρνουμε μια από τις μπαλίτσες και αφού την κάνουμε μπαστουνάκι, την πλάθουμε σαν κουλουράκι. 
            18. Έτσι, έχουμε ένα "τσουρεκοκουλουράκι" γεμάτο σταφιδούλες.
            19. Φυσικά, μπορoύμε να κάνουμε μερικά τσουρεκομαφινάκια, τσουρεκοκουλουράκια και ένα ...σχεδόν κανονικό σε μέγεθος, τσουρέκι.
            20. Αφήνουμε τα μίνι τσουρεκάκια σε θερμοκρασία 30-35 βαθμούς Κελσίου για 40-50 λεπτά ή μέχρι να διπλασιαστούν σε όγκο.
            21. Ανακατεύουμε το αυγό με τη ζάχαρη και το γάλα και αλείφουμε την επιφάνεια των τσουρεκιών.
            22. Προαιρετικά, πασπαλίζουμε με λίγο αμύγδαλο φιλέ ή με σουσάμι.
            23. Χαμηλώνουμε την θερμοκρασία στους 170 βαθμούς Κελσίου και ψήνουμε τα τσουρεκάκια για 15-25 λεπτά (εάν είναι μεγάλο τσουρέκι ψήνουμε για 25-35 λεπτά).
            24. Βγάζουμε από τον φούρνο, αφήνουμε λίγο να κρυώσουν και απολαμβάνουμε με μια κούπα καφέ, με γάλα αν και είναι ιδανικά και για το σχολικό ταπεράκι.
            Μίνι τσουρεκάκια με σταφίδες
            🍴Συνταγή από το βιβλίο "Τσουρέκι, 20 συνταγές" του Γιώργου Καραγιάννη
            Read more »
            Tante Kiki
            14 ΣΧΟΛΙΑ
            Βασιλόπιτα - Φωτίτσα ή Τσουρέκι με γάλα καρύδας

            Βασιλόπιτα - Φωτίτσα ή Τσουρέκι με γάλα καρύδας


            Καλημέρα!! Καλή Χρονιά!! Σας εύχομαι ο νιογέννητος χρόνος 2015 να είναι πολύ καλύτερος απ' αυτόν που έφυγε! Να φέρνει μαζί του υγεία, αγάπη, χαμόγελα, ευημερία, δημιουργικότητα και νοστιμιές! Να φέρνει ειρήνη και γαλήνη για όλο τον κόσμο!
            Έτσι... για το καλό του νέου χρόνου η πρώτη ανάρτηση, η ανάρτηση καλωσορίσματός του θέλω να είναι γλυκιά, αρωματική, με τη νοστιμιά να περισσεύει.
            Στο σπίτι μας, όσο θυμάμαι τον εαυτό μου κόβαμε πάντα τρεις βασιλόπιτες... μια την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, μια ανήμερα... το μεσημέρι της Πρωτοχρονιάς και μια το μεσημέρι των Θεοφανείων! Το έθιμο αυτό ζητούσε... αλλά και πάλι... υπήρχαν φορές, καθώς μεγάλωνα κι όλα περνούσαν από τη σφαίρα του συναισθήματος στη σφαίρα της λογικής, που σκεφτόμουν ..."μήπως κόβουμε τόσες φορές βασιλόπιτα για να ικανοποιούνται όλα τα ξαδέρφια με την ελπίδα να κερδίσουν το φλουρί;" ...μια και αυτό γινόταν σταθερά ένα σημείο αναφοράς κάθε φορά που μια βασιλόπιτα στρογγυλοκαθόταν στο τραπέζι. Τώρα πια, τόσα χρόνια μετά, ξέρω ότι αυτό ήταν ένας συνδυασμός κάποιων εθίμων... της "Βασιλόπιτας" αλλά και της "φωτίτσας", της πίτας, δηλαδή, που σε πολλά μέρη της Ελλάδας κόβουν ανήμερα των Φώτων!
            Σήμερα, λοιπόν, ξεκινώντας γλυκά και καλοπιάνοντας τον νέο χρόνο θα σας δείξω μια νέα συνταγή βασιλόπιτας που γίνεται με ζύμη τσουρεκιού (άρα μπορεί να γίνει και τσουρέκι για το Πάσχα), είναι απίστευτα αφράτη με πλούσια γεύση που της χαρίζουν οι σταφίδες και οι κύβοι πορτοκαλιού. Αυτή την βασιλόπιτα την λάτρεψα!!! Δεν είναι δύσκολη αν και έχει λίγο διαφορετική διαδικασία γιατί δεν αφήνουμε τη μαγιά με το γάλα και τη ζάχαρη να φουσκώσει αλλά βάζουμε και το μισό αλεύρι. Κάνουμε δηλαδή ένα είδος γρήγορου προζυμιού και το αφήνουμε να φουσκώσει πριν προσθέσουμε τα υπόλοιπα υλικά. Το τονίζω ...δεν είναι καθόλου δύσκολη απλά χρειάζεται λίγο περισσότερο χρόνο που, όμως, τον "ροκανίζουμε" βάζοντάς την να φουσκώσει στο φούρνο της κουζίνας! 
            Και κάτι τελευταίο... δεν χρειάζεται να χρειαζόμαστε βασιλόπιτα, φωτίτσα ή τσουρέκι για να τη φτιάξουμε... καφεδάκι και τσαγάκι πίνουμε, τα παιδιά γάλα πίνουν αλλά παίρνουν και κολατσιό στο σχολείο... οπότε έχουμε πολλούς λόγους για να την ..."σκαρώσουμε"!! 
            Πάμε να δούμε τα υλικά;

            ΥΛΙΚΑ για ένα ταψί με 32 εκατοστά διάμετρο (περίπου 1.700 γρ.)
            • 820-830 γρ. αλεύρι για τσουρέκι κοσκινισμένο
            • 160 γρ. Flora με βούτυρο λιωμένο και χλιαρό
            • 250 γρ. ζάχαρη κρυσταλλική
            • 260 γρ. γάλα καρύδας (ή κανονικό γάλα) χλιαρό
            • 120 γρ. χυμό πορτοκαλιού χλιαρό
            • 3 αυγά μεγάλα (L)
            • 3 φακελάκια ξηρή μαγιά
            • 1 φακελάκι κακουλέ
            • 1 φακελάκι μαχλέπι
            • Ξύσμα από 1 πορτοκάλι 
            • 1 φλ.τσ. σταφίδες ανάμικτες, ξανθές και μαύρες 
            • 2/3 φλ.τσ. ζαχαρωμένους κύβους πορτοκαλιού
            • 1 πρέζα αλάτι
            • 2 φακελάκια βανίλιας
            Για την επικάλυψη
            • 1 κρόκος αυγού
            • 2 κ.σ. νερό
            • 1 κ.γλ. ζάχαρη
            • Λίγα αμύγδαλα φιλέ
            ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
            1. Βάζουμε το χλιαρό γάλα καρύδας και τον χυμό πορτοκαλιού σε μια λεκάνη κουζίνας και προσθέτουμε τη μαγιά, 1 κ.σ. ζάχαρη και το μισό αλεύρι.
            2. Ζυμώνουμε τα υλικά μέχρι να έχουμε μια ομοιογενή ζύμη.
            3. Σκεπάζουμε τη λεκάνη με μια βρεγμένη πετσέτα κουζίνας και τη βάζουμε στο φούρνο στους 35 βαθμούς Κελσίου (όχι περισσότερο).
            4. Την αφήνουμε μέχρι η ζύμη να διπλασιαστεί σε όγκο (χρειάζεται περίπου 40 λεπτά).
            5. Μέχρι να φουσκώσει η ζύμη που ετοιμάσαμε, βάζουμε σε ένα άλλο μπολ τη ζάχαρη, τα αυγά, το αλάτι, τις βανίλιες, το μαχλέπι, τον κακουλέ και το μισό βούτυρο και τα χτυπάμε με το μίξερ χειρός μέχρι να έχουμε ένα ανοιχτόχρωμο, αφράτο μείγμα σαν κρέμα.
            6. Μόλις δούμε ότι το μείγμα έχει φουσκώσει αρκετά, σταματάμε το χτύπημα. 
            7. Σε μια άκρη στη λεκανίτσα με το αλεύρι προσθέτουμε το ξύσμα πορτοκαλιού.
            8. Στο μεταξύ, η αρχική ζύμη έχει ήδη φουσκώσει και σ' αυτήν προσθέτουμε το μείγμα των αυγών, τις σταφίδες, τους κύβους πορτοκαλιού και τη μισή ποσότητα από το αλεύρι.
            9. Ζυμώνουμε και σταδιακά προσθέτουμε το υπόλοιπο βούτυρο και το αλεύρι.
            10. Συνεχίζουμε το ζύμωμα, σηκώνοντας τη ζύμη από κάτω προς τα πάνω πριν την "ρίξουμε" προς το κέντρο του μείγματος. 
            11. Με τον τρόπο αυτό σχηματίζονται οι λεγόμενες "κλωστές".
            12. Ζυμώνουμε για 3-4 λεπτά μέχρι η ζύμη να μην κολλάει και την βάζουμε και πάλι στον φούρνο, στους 35 βαθμούς, για να φουσκώσει (άλλα 50-60 λεπτά).
            13. Ετοιμάζουμε το ταψί μας καλύπτοντας τον πάτο του με αντικολλητικό χαρτί. Τα τοιχώματά του τα αλείφουμε με λίγο λιωμένο βούτυρο.
            14. Μόλις η ζύμη φουσκώσει, την "ξεφουσκώνουμε" ζυμώνοντάς την για 1-2 λεπτά.
            15. Την τοποθετούμε στο ταψί και την βάζουμε για τελευταία φορά στο φούρνο μέχρι να φουσκώσει (πάλι στους 35 βαθμούς Κελσίου). 
            16. Χρειάζεται περίπου 40 λεπτά.
            17. Ύστερα, βγάζουμε το ταψί από το φούρνο και το αφήνουμε σε ζεστό μέρος.
            18. Δυναμώνουμε τη θερμοκρασία του φούρνου στους 170 βαθμούς Κελσίου.
            19. Σε ένα μπολ, χτυπάμε τον κρόκο με το νερό και τη ζάχαρη και μόλις ο φούρνος ετοιμαστεί, αλείφουμε με το μείγμα αυτό την επιφάνεια της βασιλόπιτας.
            20. Πασπαλίζουμε με τα αμύγδαλα φιλέ και βάζουμε το ταψί στο φούρνο.
            21. Ψήνουμε τη βασιλόπιτα για 40-50 λεπτά ή μέχρι να δούμε ότι απέκτησε ένα ωραίο καστανό χρώμα.
            22. Δοκιμάζουμε εάν έχει ψηθεί, βάζοντας ένα μαχαίρι στο κέντρο της που πρέπει να είναι στεγνό και καθαρό όταν το βγάλουμε.
            23. Αφήνουμε τη βασιλόπιτα να κρυώσει καλά πριν την βγάλουμε από το ταψί.
            TIPS
            * Εάν θέλουμε να καλύψουμε την επιφάνεια της βασιλόπιτας με ζαχαρόπαστα ή γλάσο δεν χρειάζεται να την αλείψουμε με αυγό πριν το ψήσιμο. Για να κολλήσει η ζαχαρόπαστα αλείφουμε την επιφάνεια της βασιλόπιτας με λίγη μαρμελάδα αραιωμένη με χλιαρό νερό ή απλά με ελάχιστο νερό για να μην υπάρχει άλλη γεύση.
            Επίσης, εάν υπάρχουν στην οικογένεια άτομα που δεν τους αρέσει η ζαχαρόπαστα (όπως στη δική μας οικογένεια) κάνουμε το εξής κόλπο (το έκανα για πρώτη φόρα εφέτος και "δούλεψε" μια χαρά). Τοποθετούμε τη ζαχαρόπαστα επάνω στη βασιλόπιτα χωρίς να βρέξουμε πρώτα την επιφάνειά της παρά μόνον 2-3 σημεία στις άκρες για να "κολλήσει" και την πιέζουμε ελαφρά με το χέρι σαν να την στρώνουμε. Διακοσμούμε και όταν κόψουμε τη βασιλόπιτα, η ζαχαρόπαστα αφαιρείται πάρα πολύ εύκολα. Έτσι έχουμε μια στολισμένη βασιλόπιτα και όλους ευχαριστημένους. :)
            Και η βασιλόπιτα με τα ξερά φρούτα για το μεσημέρι της πρώτης μέρας του χρόνου... που κι αυτή μπορεί να γίνει ένα υπέροχο κέρασμα για καφέ ή τσάι.
            Σας εύχομαι και πάλι να έχετε μιαν υπέροχη χρονιά γεμάτη υγεία, αγάπη και χαρά!!
            Read more »
            Tante Kiki
            43 ΣΧΟΛΙΑ
            Αρωματική βασιλόπιτα-κέικ για να υποδεχθούμε το 2015

            Αρωματική βασιλόπιτα-κέικ για να υποδεχθούμε το 2015



            Διαφορετική, σοκολατένια αλλά και με αρώματα παραδοσιακής βασιλόπιτας, εύκολη και οικονομική η βασιλόπιτα που θα υποδεχθεί το 2015. Μια βασιλόπιτα με υλικά που αγαπά ο περισσότερος κόσμος, που γίνεται σε χρόνο ρεκόρ (όπως τα περισσότερα κέικ), που μπορεί να την κάνει ακόμα και κάποιος που δεν "επισκέπτεται" συχνά την κουζίνα! Γιατί λοιπόν όχι κι εσύ;;;
            Εξ άλλου το έθιμο της βασιλόπιτας είναι από τα πιο δυνατά στη χώρα μας και όχι μόνον! Ένα έθιμο που μας κάνει να υποδεχόμαστε όμορφα τον νέο χρόνο, ελπίζοντας πάντα ότι θα τον γλυκάνουμε τόσο και θα τον πείσουμε να μας χαρίσει υγεία, όμορφες στιγμές, αγάπη και αισιοδοξία απαλαμβάνοντας την πρώτη γλυκιά γεύση της νέας χρονιάς και ψάχνοντας ανυπόμονα για το φλουρί.
            Οι αναμνήσεις γεμίζουν πάντα το νου καθώς το πρώτο κομμάτι κόβεται... αναμνήσεις από τα παιδικά χρόνια όπου κάθε ένα από τα αδέρφια και ξαδέρφια άπλωνε το χέρι του να πάρει γρήγορα το κομμάτι του για να ανακαλύψει αν "νίκησε" ή όχι. Και μετά... κερδίζαμε ή όχι το φλουρί... η απογοήτευση έδινε τη θέση της στην ικανοποίηση της γεύσης, εκείνης της παραδοσιακά θεϊκής γεύσης που θαρρείς και δεν υπήρχε καμιά άλλη φορά μέσα στη χρονιά! Και ...ίσως να μην υπήρχε... ίσως το όνομα και μόνον "βασιλόπιτα" να χάριζε στη γεύση της πολλή μαγεία!
            Στο σπίτι μας η βασιλόπιτα ήταν, συνήθως, βασιλόπιτα-τσουρέκι... ίδια με τα τσουρέκια του Πάσχα που όμως εκείνα είχαν άλλη γεύση άλλη νοστιμιά!! Την βασιλόπιτα-κέικ προσωπικά, την δοκίμασα πολύ αργότερα σε σπίτι φίλων και, μπορώ να πω, ότι την αγάπησα το ίδιο με την παραδοσιακή. Πιο εύκολη, πιο "βατή" αλλά το ίδιο νόστιμη και ...μαγική!!!
            Στις παρακάτω φωτογραφίες φαίνεται το πόσο αφράτη είναι εσωτερικά και ...όχι, δεν έκοψα την κανονική βασιλόπιτα αλλά την μικρή που έφτιαξα με την ίδια ζύμη, όπως κάνω πάντα όταν κάνω μια καινούργια συνταγή, όσο σίγουρη κι αν είμαι για την επιτυχία της. Η συγκεκριμένη βασιλόπιτα ταξίδεψε ήδη στο σπίτι του ξαδέρφου μου για να τους γλυκάνει την Πρωτοχρονιά και να τους φέρει τύχη! :)
            Σήμερα λοιπόν, σας προτείνω μια τέτοια βασιλόπιτα, μια βασιλόπιτα μοντέρνα αλλά με άρωμα παράδοσης και πινελιές σύγχρονες που αξίζει να τη δοκιμάσετε, με την ευχή ο νέος χρόνος, το 2015 να φέρει σε όλο τον κόσμο όλα όσα λείπουν... υγεία, αγάπη, ευημερία, αισιοδοξία, δύναμη αλλά και ευαισθησία ψυχής και ειρήνη...με άλλα λόγια ευτυχία!
            ΥΛΙΚΑ για ταψί 26-28 εκ.
            250 γρ. βούτυρο σε θερμοκρασία δωματίου 
            400 γρ. ζάχαρη άσπρη κρυσταλλική
            3 αυγά μεγάλα
            60 γρ. καρύδια ψιλοκομμένα
            60 γρ. αμύγδαλα ψιλοκομμένα
            100 γρ. σταγόνες σοκολάτας γάλακτος
            200 γρ. γιαούρτι
            1 κ.γλ. ξύσμα πορτοκαλιού
            Χυμό από 1 μεγάλο πορτοκάλι (90-95 γρ.)
            3 φακελάκια βανίλια φυσική Vahiné
            1 κ.γλ. μαχλέπι
            1 κ.γλ. κακουλέ
            500 γρ. φαρίνα που φουσκώνει μόνη της
            1 κοφτό κ.γλ. μπέικιν πάουντερ
            1/2 κ.γλ. σόδα φαγητού (σκόνη)
            1 πρέζα αλάτι
            ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
            Σε ένα μπολ κοσκινίζουμε τη φαρίνα και προσθέτουμε σ' αυτή το μπέικιν πάουντερ και το αλάτι.
            Βάζουμε τις σταγόνες σοκολάτας στην κατάψυξη για 10 λεπτά και μετά τις ανακατεύουμε με το μισό αλεύρι.
            Βάζουμε στο μπολ του μίξερ το μαλακό βούτυρο, τις βανίλιες, τη ζάχαρη, τη σόδα φαγητού, το ξύσμα, το μαχλέπι και τον κακουλέ και χτυπάμε το μείγμα για 3 λεπτά στην χαμηλή ταχύτητα και μετά για άλλα 4-5 λεπτά στη δυνατή ταχύτητα μέχρι να έχουμε ένα αφράτο μείγμα.
            Χαμηλώνουμε και πάλι την ταχύτητα του μίξερ και προσθέτουμε ένα ένα τα αυγά. 
            Μόλις το μείγμα ομογενοποιηθεί προσθέτουμε το χυμό του πορτοκαλιού, τα αμύγδαλα και τα καρύδια.
            Ακολουθεί το γιαούρτι και τέλος το αλεύρι με τις σταγόνες σοκολάτας και το υπόλοιπο αλεύρι που το προσθέτουμε στο μείγμα σε 2 ή 3 δόσεις.
            Μόλις το μείγμα, που είναι λίγο πιο σφιχτό από το μείγμα του κανονικού κέι, ομογενοποιηθεί σταματάμε το χτύπημα.
            Καλύπτουμε τον πάτο του ταψιού ή της φόρμας με αντικολλητικό χαρτί και αλείφουμε με λίγο βούτυρο τα τοιχώματα για να ξεκολλήσει πιο εύκολα.
            Γεμίζουμε με το μείγμα και αφού χτυπήσουμε το ταψί από κάτω με το χέρι μας 4-5 φορές για να φύγει ο αέρας και να μην φουσκώσει στο κέντρο, βάζουμε στο φούρνο.
            Ψήνουμε για 45-55 λεπτά και ελέγχουμε βυθίζοντας τη λάμα ενός μαχαιριού, που πρέπει να είναι καθαρή όταν την βγάλουμε από το γλυκό, για να είμαστε σίγουροι ότι ψήθηκε καλά πριν βγάλουμε από το φούρνο.
            Αφήνουμε να κρυώσει η βασιλόπιτα και την ξεφορμάρουμε.
            Για την διακόσμηση
            Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε απλά άχνη ζάχαρη και να σχηματίσουμε επάνω το 2015. 
            Προσωπικά, συχνά χρησιμοποιώ γλάσο που το κάνουμε με 1 κ.σ. σκόνη μαρέγκας, 4 κ.σ. χυμό πορτοκαλιού και 1-1 1/2 φλ.τσ. άχνη έτσι ώστε να μην είναι ιδιαίτερα αραιό και να σχηματίζει μυτούλες.
            Τέλος, είναι η βασιλόπιτα αυτή είναι ιδανική για να την διακοσμήσουμε με ζαχαρόπαστα γιατί ακριβώς δεν φουσκώνει στο κέντρο.
            TIPS
            * Για να κερδίσουμε χρόνο μπορούμε το βούτυρο να το βάλουμε σε ένα ειδικό μπολ και να το βάλουμε να μαλακώσει (χωρίς να λιώσει εντελώς) στον φούρνο μικροκυμμάτων στο ξεπάγωμα.
            Για να αντικαταστήσουμε την άσπρη ζάχαρη με καστανή θα πρέπει να αυξήσουμε την ποσότητά της στα 420γρ. έτσι ώστε να επιτύχουμε την ίδια γλυκύτητα με ελαφρά όμως αλλαγή στη γεύση.
            * Εάν χρησιμοποιήσουμε φόρμα με έλασμα η βασιλόπιτα-κέικ ξεφορμάρεται πολύ πιο εύκολα.
            Εάν θελήσουμε να στολίσουμε τη βασιλόπιτα με ζαχαρόπαστα μπορούμε είτε να την αλείψουμε με λίγη μαρμελάδα πορτοκαλιού που την έχουμε αραιώσει με ελάχιστο χλιαρό νερό είτε να φτιάξουμε μια δόση σοκολατένια γκανάς (σε 200 γρ. κρέμα γάλακτος λιώνουμε 350 γρ. κουβερτούρα γάλακτος) και να την καλύψουμε μ' αυτή. 


            Read more »
            Tante Kiki
            49 ΣΧΟΛΙΑ
            No