Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Σάλτσες γλυκιές. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Σάλτσες γλυκιές. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Σάλτσα πραλίνας και ένα σοκολατένιο ημισφαίριο με παγωμένη καρδιά

Σάλτσα πραλίνας και ένα σοκολατένιο ημισφαίριο με παγωμένη καρδιά


Καλημέρα και καλή εβδομάδα! 
Έχεις παρατηρήσει πώς κάποιοι άνθρωποι, στην εποχή μας, αρνούνται τα γλυκά και πως αυτό το ποσοστό αυξάνεται; Μια ιδιαίτερη αποστροφή προς την καταστροφική... ζάχαρη, προς κάθε γλυκιά απόλαυση που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την λεπτή ισορροπία της ανθρώπινης υγείας! Σε αντίθεση αντί για ζάχαρη είναι πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν μέλι, σιρόπι αγαύης, πετιμέζι, χυμό σταφυλιού, στέβια, φρουκτόζη αλλά και γλυκαντικά! Τελικά ...είναι μόδα; Αυτοί οι άνθρωποι βλέπουν μπροστά ή φτάνουν σε σημείο υπερβολής (εκτός κι αν έχουν κάτι παθολογικό) λόγω μόδας ή μάλλον απόψεων και καταναλωτικών τάσεων που επικρατούν; Ο χρόνος θα δείξει και το λέω αυτό γιατί η επιστήμη και η έρευνα προχωρά όπως και η ζωή!
Προσωπικά, δεν νομίζω ότι υπάρχει άνθρωπος που να μην θέλει να είναι υγιής. Αλλά δεν είναι λυπηρό να απαρνείσαι έστω και μια μπουκιά από ένα υπέροχο επιδόρπιο που, στο κάτω κάτω, δεν είναι τόσο επικίνδυνο για την υγεία και ειδικά ...όταν δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος; Θεωρώ ότι πιο επικίνδυνη σε κάθε περίπτωση είναι η υπερβολή και όχι μόνον στη διατροφή αλλά και στα πιστεύω μας και σε ό,τι κάνουμε γενικότερα.
Αρκετά παλιά, τον Ιούνιο του 1959 στο Αλγέρι γεννήθηκε κάποιος που ήταν γραφτό να αγαπήσει πολύ την γλυκιά γεύση. Ο μπέμπης έφυγε από το Αλγέρι και μεγάλωσε σε  γαλλικό ψαροχώρι (τότε) ...πόλη (τώρα) με το όνομα Bandol, στην Γαλλική Προβηγκία. Ο μπέμπης που λεγόταν Jacques Torres όταν έγινε 15 χρονών πήγε σε ένα μικρό ζαχαροπλαστείο και σχολή και απέκτησε τις πρώτες γνώσεις ζαχαροπλαστικής. Τελείωσε αριστούχος και δούλεψε στο ξενοδοχείο Νεγκρέσκο της Νίκαιας με τον, βραβευμένο με δύο αστέρια Μισελέν, σεφ Μαξιμίν. Το παιδί που λάτρευε τις γλυκές γεύσεις και αργότερα την σοκολάτα, προχώρησε κι άλλο, κι άλλο, κέρδισε άπειρα βραβεία για την αγάπη του στην ..."καταστροφική" γλύκα, μέχρι που έγινε διάσημος chocolatier και πήρε το όνομα "Mr Chocolate". Αυτός ήταν που πρωτοείπε την φράση.. 
Θα μου πεις... τί λες;; Εμείς δεν ήμαστε που απαγορεύουμε το επιδόρπιο στα παιδιά πριν τελειώσουν το φαγητό τους; Φυσικά αλλά... υπάρχει πάντα ένα αλλά! Εκεί ακριβώς, σ' αυτό το "αλλά" κρύβεται το μυστικό! Μια φράση που πρωτοείπε ο Κλεόβουλος...ένας από κείνους τους αρχαίους μας προγόνους που τους θεωρούμε πάντα ...σοφούς! "Παν μέτρον άριστον"! Εκεί, λοιπόν, βρίσκεται η ουσία των πραγμάτων αλλά και το μυστικό ακόμα και για τις γλυκολιχουδιές!
Για το σοκολατένιο ημισφαίριο χρησιμοποίησα ακόμα μια φορά την αγαπημένη μου φόρμα της Silikomart.
Η σημερινή μου πρόταση γλυκολιχουδιάς είναι ιδιαίτερη, είναι εορταστική, είναι αρωματική και πολυεπίπεδη, εύκολη στην πρώτη φάση αν και θέλει προσοχή στην επόμενη φάση, αλλά ένα είναι σίγουρο... θα εντυπωσιάσει τον κάθε καλεσμένο. Ένα παγωτό καλά κρυμμένο μέσα σε ένα σοκολατένιο ημισφαίριο που λιώνει καθώς κυλά πάνω του η καυτή σάλτσα πραλίνας και ενώ το παγωτό αρχίζει να βγαίνει από το καταφύγιό του, γίνονται όλα μια θεϊκή λάβα που, αιχμαλωτίζοντας το βλέμμα, κάνει την καρδιά να αρχίσει να χτυπά άτακτα!! Στην θέα του αυτού του γλυκού με τα μικρά ή μεγαλύτερα κομμάτια καρυδιών η φαντασία καλπάζει στη στιγμή που η πρώτη κουταλιά θα εισβάλλει στο στόμα και τα καρύδια θα σκάνε στο δόντι μαζί με την χλιαρή καραμελοσοκολατένια βανίλια να γεμίζει τον ουρανίσκο ευτυχία!
Παρόλα αυτά μπορούμε να φτιάξουμε την σάλτσα πραλίνας και να την χρησιμοποιήσουμε όπως θέλουμε... σε παγωτό, σε κρέπες, σε βάφλες ακόμα και μια καρυδόπιτα ή όπου αλλού μας οδηγήσουν τα μονοπάτια της δικής μας δημιουργικής φαντασίας. Ένα είναι σίγουρο... σε όποιο γλυκό κι αν την προσθέσουμε θα το απογειώσει!
Η σάλτσα διατηρείται στο ψυγείο χωρίς να πήξει καθόλου. Μετά, την ξαναζεσταίνουμε (χωρίς να την αφήσουμε να βράσει) σε χαμηλή θερμοκρασία.
ΥΛΙΚΑ
2 φλ.τσ. καστανή ζάχαρη
1 φλ.τσ. γάλα εβαπορέ
4-5 σταγόνες φυσικό άρωμα αμυγδάλου ή βανίλιας
1/2 φλ.τσ. καρύδια κομμένα (ή άλλα της αρεσκείας μας)

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Σε μια μικρή κατσαρόλα με βαρύ πάτο βάζουμε την ζάχαρη, το γάλα και το φυσικό άρωμα.
Τα αφήνουμε να βράσουν για 5 λεπτά σε σιγανή προς μέτρια φωτιά.
Προσθέτουμε τα καρύδια, ανακατεύουμε καλά και αποσύρουμε από την φωτιά.
Γαρνίρουμε παγωτό ή κρέμα με την σάλτσα σε θερμοκρασία δωματίου ή χλιαρή.
Για την παρουσίαση του παγωτού σε σοκολατένιο ημισφαίριο
Χρησιμοποιούμε την φόρμα σιλικόνης της Silikomart (ΕΔΩ)
Λιώνουμε στα μικροκύμματα ή σε μπαιν μαρί δύο κουβερτούρες των 200 γραμμαρίων.
Αλείφουμε με ελάχιστο ηλιέλαιο τις κοιλότητες της φόρμας.
Απλώνουμε με ένα πινέλο μια στρώση σοκολάτας σε κάθε κοιλότητα.
Αφήνουμε την σοκολάτα να στερεοποιηθεί και χωρίς να το βγάλουμε από την φόρμα το γεμίζουμε με παγωτό της αρεσκείας μας (το παγωτό-βανίλια αποτελεί τέλειο συνδυασμό), αφού πρώτα το έχουμε αφήσει να μαλακώσει λίγο για να μπορούμε να το πιέσουμε στην κάθε κοιλότητα ώστε να μην έχει κενά.
Βάζουμε στην κατάψυξη την φόρμα και την αφήνουμε για 2 ώρες.
Όταν θελήσουμε να σερβίρουμε, βάζουμε το παγωτό σε πιάτο βαθύ και μόλις το δώσουμε στον καλεσμένο μας, το περιχύνουμε με την σάλτσα πραλίνας ζεστή έτσι ώστε η σοκολάτα να αρχίσει να λιώνει.
TIPS

* To σοκολατένιο ημισφαίριο πρέπει να έχει μια στρώση σοκολάτας για να μπορεί να λιώσει καθώς πέφτει πάνω του η ζεστή σάλτσα πραλίνας.
* Δεν μπορούμε να το βγάλουμε πριν από ώρα από το ψυγείο γιατί το παγωτό θα αρχίσει να λιώνει εκτός κι αν αφού βάλουμε το παγωτό και το αφήσουμε να παγώσει προσθέσουμε και από πάνω μια στρώση κουβερτούρας, οπότε κλείνουμε το παγωτό εντελώς μέσα στην κουβερτούρα και μπορούμε αφού το βγάλουμε από το ψυγείο να το αφήσουμε για 5-6 λεπτά ανάλογα με την θερμοκρασία του χώρου.
Η σάλτσα πραλίνας δεν πρέπει να βράσει για δεύτερη φορά γιατί θα αρχίσει να πήζει και δεν θα έχει την απαιτούμενη ρευστότητα όταν θα πέσει επάνω στο σοκολατένιο  ημισφαίριο με το παγωτό, οπότε δεν θα είναι όμορφη. Δείτε στη φωτό τα λάθη...
Η συγκεκριμένη συνταγή θέλει λίγη προσοχή έτσι ώστε να πετύχουμε την καλύτερη στιγμή για να ρίξουμε την καυτή σάλτσα πραλίνας για να μπορέσει να λιώσει ένα τμήμα της σοκολάτας, να χυθεί το παγωτό και να αναμιχθεί παγωτό-σοκολάτα-σάλτσα πραλίνας και να έχουμε την τέλεια γεύση.
Read more »
Tante Kiki
10 ΣΧΟΛΙΑ
Σάλτσα (coulis) φράουλας

Σάλτσα (coulis) φράουλας


Καλή σας μέρα!!  Τί κάνετε; Ελπίζω να είστε καλά!!  :)
Γλυκιά, κόκκινη με μικρά σποράκια για να φαίνεται ότι είναι σπιτική (που εάν δεν θέλουμε να υπάρχουν μπορούμε να περάσουμε το χυμό από το σουρωτήρι), ελαφρώς παχύρρευστη και με ένα απίστευτο άρωμα που το χαρίζει όπου προστεθεί.
Η καλύτερη εποχή για τις φράουλες είναι αυτή που είμαστε. Ζουμερές, ώριμες όσο πρέπει, περισσότερο ή λιγότερο σφιχτοδεμένες αλλά πάντα ιδιαίτερα αρωματικές! Η προσθήκη του λεμονιού αυξάνει το άρωμα και τη νοστιμιά τους.
Αλήθεια, γνωρίζετε ότι η φράουλα είναι από τα φρούτα με υψηλή διατροφική αξία; Αυτό το καταπληκτικό κατακόκκινο φρούτο με τα κίτρινα σποράκια πιθανότατα κατάγεται από τη Χιλή. Στην Ευρώπη πρωτοκαλλιεργήθηκε στη Ρώμη κατά τον Μεσαίωνα και προέρχονταν από τις Άλπεις. Υπάρχουν πάνω από 600 ποικιλίες φράουλας. Με λίγες θερμίδες και ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, ένα φλιτζάνι φράουλες μας χαρίζει βιταμίνη C περισσότερη από την ημερήσια συνιστώμενη δόση αλλά και αρκετό μαγγάνιο. Είναι πλούσια σε πηκτίνη και άρα βοηθά να μειωθεί η χοληστερίνη. Περιέχει φαινόλες που της δίνουν αντιφλεγμονώδη δράση και την κάνουν ιδανικό φρούτο για όσους πάσχουν από ρευματοειδή αρθρίτιδα, οστεοαρθρίτιδα αλλά και άσθμα. Λόγω της υψηλής τους περιεκτικότητας σε κάλλιο και μαγνήσιο συμβάλλουν στην μείωση της αρτηριακής πίεσης. Οι επιστήμονες είναι σίγουροι ότι μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης της εκφύλισης της ωχράς κηλίδας. Περιέχουν όμως και βιταμίνη Κ που είναι σημαντική για τα ανθρώπινα οστά αλλά και βιταμίνη Α.
Αυτό το φρούτο-πειρασμός και απόλαυση ταυτόχρονα, είναι κεντημένο στο μαντήλι της Δυσδαιμόνας στον Οθέλλο, έγινε ταινία από τον Μπέργκμαν ("Άγριες
Φράουλες") και της αφιέρωσαν ένα ολόκληρο μουσείο στο Βέλγιο!!
Και για να επιστρέψουμε στη σημερινή μας ...λιχουδιά... φτιάχνουμε τη σάλτσα και τη διατηρούμε σε βαζάκι στο ψυγείο αν και ...μη νομίσετε ότι θα μείνει εκεί για πολύ!!! :)
ΥΛΙΚΑ
300 γρ. φράουλες πολύ ώριμες 
4-5 κ.σ. ζάχαρη
1 κοφτή κ.σ. κούσταρ πάουντερ βανίλια (ή κόρν φλάουρ ή νισεστέ)
2 κ.σ. χυμό λεμονιού
2 κ.σ. κονιάκ (προαιρετικά)
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Αφαιρούμε τα φύλλα και τα κοτσάνια από τις φράουλες και τις πολτοποιούμε στο multi.
Κρατάμε 3-4 κ.σ. πολτό φράουλας και διαλύουμε εκεί το κούσταρ πάουντερ.
Βάζουμε τον πολτό (μπορούμε να προσθέσουμε και το λίγο νεράκι με το οποίο θα ξεπλένουμε το multi για να μη μείνει πολτός που θα πάει χαμένος) σε κατσαρόλα.
Προσθέτουμε το κονιάκ και το χυμό λεμονιού στην κατσαρόλα.
Μόλις ο πολτός αρχίσει να βράζει προσθέτουμε το διαλυμένο κούσταρ πάουντερ και ανακατεύουμε καλά για να ομογενοποιηθεί το μίγμα.
Βράζουμε σε χαμηλή φωτιά μέχρι το μίγμα να πήξει και να γίνει μια ελαφρώς "δεμένη" και γυαλιστερή σάλτσα.
TIPS
* Tη σάλτσα αυτή μπορούμε να τη χρησιμοποιήσουμε και για επικάλυψη cheesecake, για κέικς αλλά και για γέμιση σε μπεζέδες αρκεί να αυξήσουμε κατά 1 1/2 κ.σ. (δηλαδή συνολικά 2 1/2 κ.σ.) το κούσταρ πάουντερ ώστε να πήξει τόσο και να στέκεται επάνω στη γέμιση με τυρί.
* Είναι όμως υπέροχη και σε παγωτό ή σε γιαούρτι αλλά και σε κρέπες!
 Πηγή: Προσαρμογή από το βιβλίο "Γιορτινό τραπέζι" της Β.Αλεξιάδου
Read more »
Tante Kiki
12 ΣΧΟΛΙΑ
Σιρόπι ή σάλτσα καραμέλας-σοκολάτας

Σιρόπι ή σάλτσα καραμέλας-σοκολάτας


ΠΡΟΣΟΧΗ!!!! Ακολουθεί ανάρτηση και συνταγή ΕΘΙΣΤΙΚΗ!!! Όσοι δεν μπορούν να αντισταθούν γιατί ανήκουν στο σωματείο των λιχούδηδων καλύτερα να ...απομακρυνθούν (αν μπορούν βέβαια). Εάν διαβάσουν παρακάτω... η ευθύνη είναι αποκλειστικά δική τους!!!!!!!!!!! -:)))
Οι σάλτσες, γλυκές ή αλμυρές είναι η αλχημεία του μάγειρα ή του ζαχαροπλάστη για να δυναμώνει την υπέροχη γεύση ενός πιάτου ή ενός γλυκού... λέει ο διάσημος Μισέλ Ρου, ο οποίος πιστεύει ότι η μαγειρική είναι σαν ένα εκατοντάχρονο δέντρο που γεμάτο ζωή απλώνει τα κλαδιά του προς κάθε κατεύθυνση καθώς ο κορμός του μπορεί και τα τρέφει όλα. Μια από τις ρίζες αυτού του δέντρου, εκεί βαθιά στη γη, είναι οι σάλτσες, γλυκές και αλμυρές, απλές η πιο σύνθετες.
Καθώς το σκέφτομαι, μου φαίνεται ότι έχει κάποιο δίκιο... εσείς τί λέτε;;; Οι σάλτσες πράγματι συμπληρώνουν αλλά και εντείνουν τη νοστιμιά ενός πιάτου ή ενός γλυκού. Είναι το ίδιο ένα ψητό κοτόπουλο σκέτο με ένα άλλο που συνοδεύεται από μια υπέροχη κόκκινη ή άσπρη σάλτσα;;; Είναι ίδιο ένα παγωτό βανίλια σκέτο με ένα παγωτό βανίλια που συνοδεύεται από μια σάλτσα καραμέλας ή ακόμα καλύτερα σοκολάτας ή ακόμα πιο τέλεια μια σάλτσα καραμέλας με σοκολάτα;;;;
Η τελευταία νομίζω ότι θα ήταν η αγαπημένη του Λιχούδη αν κι η Στρουμφίτα θα την απολάμβανε μια φορά το μήνα ίσως... εκτός κι αν δεν είχε πρόβλημα! -:)) Το σίγουρο είναι ότι και οι δύο θα την απολάμβαναν... όπως την απολαύσαμε κι εμείς και γι αυτό αποφάσισα να σας την χαρίσω!
Καραμέλα, σοκολάτα δύο γεύσεις που είναι πολυλατρεμένες αλλά και εθιστικές!!! Δεν συμφωνείτε;;; Γνωρίζετε πολλούς που μπορούν να πουν ανενδοίαστα ότι δεν αγαπούν αυτές τις δύο γεύσεις;;; Κι αν γνωρίζετε, σίγουρα δεν είναι πολλοί και ίσως (λέω ίσως) ανήκουν κυρίως στον ανδρικό πληθυσμό γιατί στον γυναικείο πληθυσμό αυτές οι γεύσεις κάνουν ...θραύση!!!!
Σκεφτείτε, λοιπόν, τον συνδυασμό τους!!! Νοστιμιά και απόλαυση (μάλλον ηδονή) επί δύο ή μάλλον στην δευτέρα για να θυμηθώ και λίγο τα μαθηματικά!!!!
Αν, δε, σας πω ότι η συνταγή για την καραμέλα είναι του διάσημου Μισέλ Ρού κι εγώ το μόνο που έκανα ήταν να προσθέσω την κουβερτούρα...εεεεεεεεεε, τότε, νομίζω ότι θα υποκύψετε χωρίς δεύτερη κουβέντα!!!!
Μια σάλτσα θεσπέσια για παγωτό, τηγανίτες ή pancakes, λουκουμάδες, γιαούρτι αλλά και αυγόφετες!!! Μια σάλτσα που έχει υπέροχη υφή, ούτε πολύ ρευστή ούτε πολύ πηχτή (όταν κρυώσει, φυσικά) και ακόμα πιο υπέροχη καραμελοσοκολατένια γεύση!!! 
Ξέρω ή μάλλον φαντάζομαι... δεν μπορείτε να περιμένετε άλλο κι εγώ δεν θα σας έχω σκοπό να σας κάνω να υποφέρετε άλλο, γι αυτό πάμε στη συνταγή!!!!!!!!!
ΥΛΙΚΑ για 600 γρ. περίπου σάλτσα 
100 γρ. ζάχαρη
70 γρ. βούτυρο
400 ml κρέμα γάλακτος φυτική
125 γρ. κουβερτούρα, σε κομμάτια
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Βάζουμε τη ζάχαρη και το βούτυρο σε μια μικρή κατσαρόλα, σε χαμηλή φωτιά.
Μόλις το βούτυρο λιώσει, αρχίζουμε να ανακατεύουμε με μια ξύλινη κουτάλα μέχρι να λιώσει και η ζάχαρη τελείως.
Το επόμενο στάδιο είναι το μίγμα μας να γίνει όπως γίνεται το σιμιγδάλι όταν φτιάχνουμε χαλβά.
Συνεχίζουμε να ζεσταίνουμε σε χαμηλή φωτιά το μίγμα που αρχίζει να λιώνει και να γίνεται καραμέλα. 
Εν τω μεταξύ σε μια άλλη μικρή κατσαρόλα ζεσταίνουμε την κρέμα γάλακτος, σε χαμηλή, επίσης, φωτιά χωρίς όμως να την αφήσουμε να βράσει.
Αυτό το κάνουμε για να ενσωματωθεί πιο εύκολα και να πιτσιλάει λιγότερο όταν θα την ρίξουμε μέσα στην καραμέλα.
Μόλις έχουμε στην πρώτη κατσαρόλα μας μια, ωραίου χρώματος, καραμέλα, με προσοχή προσθέτουμε και την κρέμα γάλακτος και ανακατεύουμε συνέχεια και γρήγορα.
Η καραμέλα στερεοποιείται στην αρχή αλλά μετά, όπως συνεχίζουμε να ανακατεύουμε, λιώνει.
Δυναμώνουμε λίγο τη φωτιά και αφήνουμε το μίγμα μας να βράσει σε σιγανή φωτιά, ανακατεύοντας συνέχεια μέχρι να λιώσει η καραμέλα και μετά, δυναμώνουμε τη φωτιά σε μέτρια και αφήνουμε το μίγμα να βράσει για άλλα 5 λεπτά.
Τέλος, προσθέτουμε και τα κομμάτια της κουβερτούρας και αφήνουμε για 3-4 λεπτά μέχρι να λιώσει. 
Ανακατεύουμε και πάλι με την ξύλινη κουτάλα και μόλις το μίγμα ομογενοποιηθεί, αποσύρουμε από τη φωτιά.
Εάν χρειάζεται (συνήθως δεν χρειάζεται) μπορούμε να περάσουμε το μίγμα από σουρωτήρι για να είναι τέλειο σε υφή.
Βάζουμε σε ζεστά, αποστειρωμένα βάζα, αφήνουμε ανάποδα να κρυώσει και μετά, διατηρούμε τα βάζα στο ψυγείο για 3-4 μέρες.
Read more »
Tante Kiki
32 ΣΧΟΛΙΑ
Παγωτό βανίλια με Butterscotch

Παγωτό βανίλια με Butterscotch


Καλημέρα σας! Τί κάνετε;;; Ελπίζω να είστε όλοι καλά και να έχει φτιάξει η διάθεσή σας με τον ήλιο που μας κάνει την χάρη να εμφανίζεται ολοένα και πιο συχνά. Άντε, η άνοιξη μπήκε για τα καλά, παρά την ελαφριά ψύχρα που είχε σήμερα εδώ στη Θεσσαλονίκη.
Τρεις μέρες πριν την 25η Μαρτίου, μιας και το φαγητό παραήταν "φορτωμένο" είχα ένα θέμα με το γλυκό. Στην αρχή σκέφτηκα ότι μια μους ή κρέμα λεμονιού ήταν το καλύτερο για να φύγει και η γεύση του ψαριού αλλά μετά καταλήξαμε κατόπιν οικογενειακής διαβούλευσης ότι σε όλους θα άρεσε ένα παγωτό βανίλια.
Έτσι, την Παρασκευή, η αδερφούλα μου κι εγώ ετοιμάσαμε το εν λόγω παγωτό. Θα μου πείτε "καλά, τί το διαφορετικό έχει, ένα απλό παγωτό με γεύση βανίλια είναι!". Κι εμείς έτσι νομίζαμε γι αυτό και δεν είχα σκοπό, ούτε καν να σας το αναφέρω!!! Όμως, υπήρξε μιαν ευχάριστη έκπληξη κι αυτή αφορά στην υφή του παγωτού. Η αλήθεια είναι ότι σαντιγύ σε σκόνη πρώτη φορά χρησιμοποίησα σε παγωτό μιας και συνήθως χρησιμοποιώ είτε φυτική σαντιγύ ψυγείου είτε Μόρφατ.
Φτιάξαμε το συγκεκριμένο παγωτό, λοιπόν την Παρασκευή μεσημέρι, και αν και σκεφτόμουν μετά από λίγες ώρες να το ξαναχτυπήσουμε, τελικά δεν κάναμε τίποτε γιατί ...το ξεχάσαμε, ασχολούμενες με διάφορα άλλα!!!!! Και τώρα η έκπληξη που... για σας μπορεί να μην είναι και να το γνωρίζετε ήδη αλλά για μένα ήταν. Όταν βγάλαμε να σερβίρουμε παγωτό την Κυριακή το μεσημέρι, το παγωτό δεν ήταν καθόλου σκληρό ούτε κρυσταλλωμένο (ξέρετε πώς γίνεται το σπιτικό παγωτό εάν δεν χτυπηθεί 2-3 φορές ξανά ή εάν δεν έχει μέλι)!!!! Ήταν απλά τέλειο και, εάν το προσέξετε, φαίνεται και στην φωτογραφία!!! Αυτός είναι και ο μόνος λόγος που σας αναφέρω το συγκεκριμένο παγωτό μιας και είμαι σίγουρη ότι δεν λείπει από καμμία (ή σχεδόν) ελληνική κουζίνα!!!
Βέβαια, η αποθέωση ήταν η butterscotch, που έγινε την Κυριακή το πρωί, από συνταγή του μοναδικού Στ. Παρλιάρου και γέμισε τον ουρανίσκο με την υπέροχη γεύση της καραμέλας.
Εύκολο επιδόρπιο, δροσερό, ό,τι καλύτερο για να κλείσει ένα πιο "βαρύ" γεύμα αλλά και χωρίς ιδιαίτερη προετοιμασία. Ταιριάζει στα χρώματα της άνοιξης και του καλοκαιριού και φυσικά είναι πεντανόστιμο και διαχρονικό!
ΥΛΙΚΑ
Για το παγωτό
  • 1 κουτί γάλα ζαχαρούχο
  • 1 μικρό κουτί γάλα εβαπορέ (170 γρ.)
  • 2 κ.σ. "υποβρύχιο" βανίλια, χλιαρό για να είναι ρευστό
  • 1 φακελάκι φυτική σαντιγύ Garni, σε σκόνη
  • 1 βανιλίνη 

Για τη γλυκιά σάλτσα
  • 200 γρ. ζάχαρη
  • 200 γρ. κρέμα γάλακτος με 35% λιπαρά, χλιαρή
  • 80 γρ. βούτυρο

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Για το παγωτό
  1. Βάζουμε στο μπολ του μίξερ τη σαντιγύ σε σκόνη και προσθέτουμε το γάλα εβαπορέ.
  2. Χτυπάμε έως ότου γίνει ένα παχύρρευστο μείγμα.
  3. Τέλος, σιγά σιγά, με σταθερή ροή, προσθέτουμε το ρευστό "υποβρύχιο" βανίλια και το ζαχαρούχο γάλα.
  4. Χτυπάμε σε σιγανή ταχύτητα μέχρι να ομογενοποιηθούν τα υλικά και να έχουμε ένα παχύρρευστο μείγμα (όχι σφιχτή σαντιγύ).
  5. Βάζουμε σε μπολ και μετά στην κατάψυξη.

Για τη γλυκιά σάλτσα

  1. Βάζουμε τη ζάχαρη σε βαθύ αντικολλητικό τηγάνι και προσθέτουμε ελάχιστο νερό, τόσο όσο να υγρανθεί η ζάχαρη.
  2. Αφήνουμε να βράσει μέχρι να πάρει σκούρο χρώμα.
  3. Προσθέτουμε σιγά σιγά την κρέμα χλιαρή, πολύ προσεκτικά, γιατί η κρέμα αφρίζει όταν πέφτει.
  4. Ανακατεύουμε συνεχώς μέχρι να ομογενοποιηθεί το μείγμα και μετά αποσύρουμε από τη φωτιά.
  5. Προσθέτουμε το βούτυρο και ανακατεύουμε έως ότου τα υλικά ενωθούν καλά.
Πηγή της butterscotch: "Λαχταριστές και γρήγορες" του Στ. Παρλιάρου
Read more »
Tante Kiki
31 ΣΧΟΛΙΑ
Σοκολατένιο κέικ με ζεστή σως καραμέλας

Σοκολατένιο κέικ με ζεστή σως καραμέλας


...τόσο νόστιμο που δεν θέλω να τελειώσει!
Καλησπέρα σας! Ένα από τα αγαπημένα κέικ της νονάς μου έφτασε στα χέρια μου, μιας και μου έδωσε τη συνταγή παραμονές Χριστουγέννων. Είναι το κέικ που ξετρελλαίνει μικρούς και μεγάλους όταν το φτιάχνει.
Read more »
Tante Kiki
25 ΣΧΟΛΙΑ
Γλυκειά σάλτσα εσπεριδοειδών (και γενικά φρούτων)

Γλυκειά σάλτσα εσπεριδοειδών (και γενικά φρούτων)


Τη συνταγή αυτή την διάβασα σε ένα βιβλίο της  Β. Αλεξιάδου και είναι για σάλτσα φράουλας.
Τη χρησιμοποιώ για να γαρνίρω κρέμες, cheese cake ή ρυζόγαλο όπως έκανα στη περίπτωση αυτή.
Είναι η βασική μου συνταγή και, πάνω σ' αυτή, φτιάχνω σάλτσα με οποιοδήποτε φρούτο της εποχής αλλά και με ξερά φρούτα ή φρούτα σε κομπόστα.
Πάντα, όμως, είναι καλό να προτιμούμε τα φρούτα και τα λαχανικά που είναι στην εποχή τους γιατί είναι πολύ πιο εύγευστα αλλά και πιο φθηνά. 
Εξ άλλου, είναι, κι αυτός, ένας τρόπος να νιώθεις την αλλαγή των εποχών και την ομορφιά της ζωής.
ΥΛΙΚΑ
1 φλιτζάνι πολτό από 1 πορτοκάλι και 2 μανταρίνια
3 κ.σ. ζάχαρη καστανή ή λευκή (ή 1 1/2 κ.σ. φρουκτόζη)
2 κ.γλ. κορν φλάουρ
1 κ.γλ. χυμό λεμόνι
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ 
Πολτοποιούμε το πορτοκάλι και τα μανταρίνια ή όποιο άλλο φρούτο έχουμε.
Τα βάζουμε σε μικρή κατσαρόλα μαζί με τη ζάχαρη και το λεμόνι, σε σιγανή φωτιά.
Στο μεταξύ, διαλύουμε το κορν φλάουρ σε 2 κ.σ. χυμό πορτοκαλιού και το προσθέτουμε στη σάλτσα.
Αφήνουμε σε σιγανή φωτιά, ανακατεύοντας συνεχώς, μέχρι να γίνει παχύρρευστη (για μερικά λεπτά)
TIPS
* Εάν τη συγκεκριμένη σάλτσα εσπεριδοειδών την σερβίρουμε με κρέμα ή ρυζόγαλο μπορούμε να τη συνδυάσουμε με κανέλα.
Με την πρώτη ευκαιρία, δοκιμάστε την, είναι τ έ λ ε ι α  με όποιο φρούτο κι αν την κάνετε και με όποιο γλυκό κι αν την σερβίρετε, ακόμη και με απλές μαρέγκες ή γιαούρτι.
Να έχετε όλοι μια πολύ όμορφη μέρα!!!!!!!
Read more »
Tante Kiki
1 ΣΧΟΛΙΑ
No