Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Μπισκότα - Κουλουράκια αλμυρά. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Μπισκότα - Κουλουράκια αλμυρά. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Αλμυρά μπισκότα με 3 γεύσεις

Αλμυρά μπισκότα με 3 γεύσεις


Το μεγάλο κίτρινο μπολ επάνω στον πάγκο της κουζίνας γεμίζει με χρώματα κι αρώματα... κατακόκκινη πάπρικα, κάτασπρο αλεύρι, κατακίτρινη μουστάρδα, ένα ολοστρόγγυλο πορτοκαλί αυγό με στητό κρόκο και μικρά,  μπεζ "ροκανίδια" κεφαλογραβιέρας που κατακλύζουν τον τόπο καθώς ξεχύνονται με δύναμη μέσα από τον μεταλλικό τρίφτη. Μικρά, ξερά φυλλαράκια ρίγανης που μοσχοβολούν, σχεδόν αφόρητα συμπληρώνουν την παρέα όταν μια γέρικη, ξύλινη κουτάλα βουτάει και τριγυρίζει μέσα στο μπολ κάνοντάς τα όλα ...άνω κάτω!
Κι ύστερα... μερικά κυβάκια και φλουδάκια από ένα βούτυρο τόσο παγωμένο που πάγωσε όλο τον τόπο!!
Το χέρι άγγιξε το βούτυρο και προχώρησε... χώθηκε στο αλεύρι κι άρχισε δουλεύει απαλά το μείγμα μέχρι που εκείνο έγινε ψίχουλα και μετά μιαν ανάλαφρη, αλμυρούτσικη ζύμη! Ωστόσο, το μυαλό της ταξίδευε! Μακριά, πίσω στον χρόνο... αναζητώντας τις στιγμές που, σαν παιδί, είχε γευθεί μπισκοτάκια τυρένια, πικάντικα, αλμυρούτσικα! Δεν θυμόταν! Το μόνο που της ερχόταν στο νου ήταν τα μπατόν σαλέ που αγόραζαν από το γνωστό ζαχαροπλαστείο στο κέντρο της πόλης! Ήταν το καλύτερο! Καμιά αντίρρηση! Γιατί όμως στο στόμα της έμενε μια περίεργη γεύση και μια ...επίμονη... βουτυρίλα που την ενοχλούσε τόσο; 
Όχι! Δεν τα συμπαθούσε τα αλμυρά μπισκοτάκια ή μάλλον τα γνωστά... μπατόν σαλέ! Δεν τα έτρωγε, δεν τα δοκίμαζε... ήταν άχρηστα! Εξάλλου, μπισκότο σημαίνει ζάχαρη, κανέλα, σοκολάτα, μαρμελάδα όχι πάπρικα, τυρί, μουστάρδα κι ίσως ίσως ...πιπέρι! Μπισκότο σημαίνει καφές, τσάι, γάλα! Πώς να φας με τον καφέ ένα τυρένιο μπισκότο που έχει κατακόκκινη πάπρικα και κατακίτρινη μουστάρδα; Απλά... δεν γίνεται!
Και ξαφνικά συνειδητοποίησε κάτι! Κάτι μαγικό! Τ' ακροδάχτυλά της δεν ένιωθαν πια παρά μια μαλακή κι απαλή ζύμη! Μια μπάλα που μοσχοβολούσε σαν να είχε, μόλις, ξεπηδήσει από την αγαπημένη της ταινία... την "Πολίτικη Κουζίνα". Πλησίασε αργά την ζυμένια μπάλα στη μύτη και πήρε μια βαθιά ανάσα... ωωωω, μυρίζει υπέροχα... καμιά σχέση μ' αυτό που η γευστική της μνήμη είχε, τόσα χρόνια, κρατήσει! Υπέροχα, μονολόγησε και κατευθύνθηκε στο ντουλάπι με την διαφανή μεμβράνη... κι είχε δίκιο!
Καμία σχέση! Το διαπίστωσε κι όταν τα μικρά, αλμυρά μπισκοτάκια, βουτηγμένα στο σουσάμι, στο αλάτι, στη ρίγανη και στα φουντούκια βγήκαν ροδοκοκκινισμένα από τον φούρνο κι άλλαξαν τα δεδομένα της μνήμης της!
Ένα ποτήρι λευκό κρασί, μερικά μπισκοτάκια τυρένια σαν τούτα δω κι ένα βιβλίο είναι αρκετά για να περάσω μιαν ώρα χαλάρωσης δίπλα στο τζάκι... σκέφτηκε! Κι είχε δίκιο!! 
Αλμυρά μπισκοτάκια γραβιέρας ...γιατί κι αυτά είναι μπισκότα!! Αφιερωμένα σε όσους λατρεύουν τα ...μπατόν σαλέ!!
ΥΛΙΚΑ 
170 γρ. βούτυρο κρύο, τριμμένο στον χοντρό τρίφτη (ή κομμένο σε κυβάκια)
170 γρ.  κεφαλογραβιέρα (παρμεζάνα ή cheddar) ψιλοτριμμένη
1 αυγό μεγάλο (L)
2-3 κ.σ. γάλα (ή νερό)
300 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1/2 κ.γλ. αλάτι 
1/2 κ.γλ. μουστάρδα σε σκόνη
1/2 κ.γλ. πάπρικα γλυκιά (ή καυτερή)
1/2 κ.γλ. ρίγανη
Για το πασπάλισμα
Ρίγανη - Αλάτι & Σουσάμι
Φουντουκόψιχα ψιλοτριμμένη
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Σε ένα μεγάλο μπολ, βάζουμε το αλεύρι, την κεφαλογραβιέρα, την ρίγανη, το αλάτι, την μουστάρδα σε σκόνη, την πάπρικα και τα ανακατεύουμε καλά με ένα κουτάλι.
Προσθέτουμε το βούτυρο και με τα ακροδάχτυλά μας ζυμώνουμε το μείγμα μέχρι να γίνει "ψιχουλιαστό".
Ανοίγουμε μια μικρή λακούβα στο κέντρο και ρίχνουμε το αυγό.
Ζυμώνουμε, προσθέτοντας και το γάλα μέχρι να έχουμε μια ομοιογενή ζύμη που δεν κολλάει στα χέρια.
Χωρίζουμε τη ζύμη σε τρία μέρη και σχηματίζουμε τρία μπαστουνάκια.
Τα τυλίγουμε σε διαφανή μεμβράνη και τα αφήνουμε για 30 λεπτά στο ψυγείο.
Στο μεταξύ, προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου.
Με ένα κοφτερό μαχαίρι κόβουμε τα μπαστουνάκια σε φέτες.
Αν θέλουμε, με τις φέτες από το μπαστουνάκι που θα μείνει χωρίς επικάλυψη σχηματίζουμε μικρά μπατόν σαλέ.
Το δεύτερο μπαστουνάκι το κόβουμε σε φέτες και το τυλίγουμε σε φουντουκόψιχα.
Τις φέτες από το τρίτο μπαστουνάκι τις πασπαλίζουμε με ρίγανη, αλάτι και λίγο σουσάμι.
Τοποθετούμε τα μπισκοτάκια σε 2 λαμαρίνες φούρνου που τις έχουμε καλύψει με αντικολλητικό χαρτί.
Ψήνουμε για 12-15 λεπτά ή μέχρι να αποκτήσουν ένα ανοιχτό καστανό χρώμα γύρω γύρω.
Εάν τα μπισκοτάκια τα θέλουμε ελαφρώς σκληρά τα ψήνουμε 15-20 λεπτά.
Read more »
Tante Kiki
23 ΣΧΟΛΙΑ
Αλμυρά μπισκοτάκια... αγαπημένα τυρογατάκια

Αλμυρά μπισκοτάκια... αγαπημένα τυρογατάκια


Καλημέρα και καλή εβδομάδα! 
Είναι κάποιες μέρες που, όσο και να μην πίνεις, δεν λες όχι σε ένα ποτηράκι λευκό κρασί! Έτσι, γιατί είναι Σαββατόβραδο και θέλεις να απολαύσεις μια ταινία χωμένη στον καναπέ σου ή γιατί θέλεις να χαλαρώσεις λίγο περισσότερο όταν γύρω σου όλα συνηγορούν στο να έχεις νεύρα κορδόνια! Έλα όμως που το κρασάκι θέλει το κάτι τις του!
Τα φώτα χαμηλωμένα, στην τηλεόραση η ταινία που διάλεξες να δεις και δίπλα σου στον καναπέ ο καλός σου που, ευτυχώς του άρεσε η ταινία κι έτσι δεν διαμαρτύρεται παρά βλέπει σιωπηλός και συνεπαρμένος από την πλοκή!
Παίρνει το μπουκάλι και γεμίζει δυο ποτήρια με ένα κατάξανθο, αρωματικό κρασί... μια πολύ καλή παρέα για τέτοια Σαββατόβραδα που το cocooning (αλήθεια το θυμάται κανείς τώρα που πέρασε η μόδα του;;) είναι το μόνο που επιθυμείς.
Με το τηλεκοντρόλ στο χέρι και το δάχτυλο να πιέζει το pause... σηκώνεσαι και πας τρέχοντας στην κουζίνα όπου δίπλα στις μικρές μπρουσκέτες με κοτοσαλάτα και στα χορτοπιτάκια βρίσκεται μια ακόμα πιατέλα αλλά αυτή γεμάτη με μικρές, καστανόμαυρες.... γατούλες! Γατούλες μπατόν σαλέ ή αλλιώς μικρά ελιοτυρένια, καστανόξανθα αλμυρά μπισκοτάκια που είναι ό,τι πρέπει για συνταίριασμα στον λευκό θησαυρό που γέμισε τα ποτήρια. 
Αχ αυτές οι τυρένιες γατούλες είναι άκρως δελεαστικές! Από την πρώτη στιγμή, εκεί στον πάγκο της κουζίνας, που έχεις μπροστά σου το μπολ με το κίτρινο τυρί (το Ορεινό Χανίων τα απογειώνει αλλά και το Πεκορίνο Αμφιλοχίας τους δίνει ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα) όπου προσγειώνονται τα κομματάκια από τις ελιές Καλαμών οι αισθήσεις σου παίρνουν φωτιά! Η αίσθηση της αλμυρής ζύμης στα χέρια σου, τα αρώματα του τυριού και της ελιάς και το απαλό αλεύρι (λευκό, ολικής ή ανάμικτο) σε γεμίζουν ανυπομονησία! Υπομονή όμως! Τα μπισκοτάκια θα γίνουν, θα φουρνιστούν, θα γεμίσουν αρώματα την κουζίνα και μόλις κρυώσουν θα γίνουν οι μικρές, αμαρτωλές μπουκίτσες για κάθε ώρα και κάθε στιγμή ...πόσο μάλλον για μια ωραία ταινία με ένα ποτήρι λευκό κρασί στο χέρι.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ
ΨΥΓΕΙΟ
ΨΗΣΙΜΟ
ΣυνολικΟσ χρονοσ
ΚΟΜΜΑΤΙΑ
 15 λεπτά
20-25 λεπτά
12-15 λεπτά
47-55 λεπτά
40-55 μικρά

ΥΛΙΚΑ 
125 γρ. βούτυρο από το ψυγείο
170 γρ. τριμμένη γραβιέρα "Ορεινό Χανίων" ψιλοτριμμένο
10-12 ελιές Καλαμών ψιλοκομμένες
5 κ.σ. γάλα
1 κ.γλ. αλάτι
1/2 κ.γλ. ζάχαρη
1/3 κ.γλ. πιπέρι μαύρο φρεσκοτριμμένο
260-280 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Καλύπτουμε 2 λαμαρίνες φούρνου με αντικολλητικό χαρτί.
Κόβουμε σε λεπτά φετάκια το κρύο βούτυρο.
Ανακατεύουμε το τυρί με τις ελιές σε ένα μπολ.
Βάζουμε το βούτυρο σε ένα μπολ με το αλάτι, το πιπέρι και τη ζάχαρη και το χτυπάμε μέχρι να αφρατέψει.
Προσθέτουμε το τυρί με τις ελιές ανακατεύοντας στην πιο χαμηλή ταχύτητα.
Σταδιακά προσθέτουμε το αλεύρι και μόλις το μείγμα πήξει είτε χρησιμοποιούμε τα άγκιστρα του μίξερ για το ζύμωμα είτε ζυμώνουμε με το χέρι μέχρι να έχουμε μια ομοιογενή ζύμη ελαφρώς σφιχτή.
Ανοίγουμε σε φύλλο με πάχος μισό εκατοστό περίπου και με ένα κουπ-πάτ κόβουμε στο σχήμα που θέλουμε.
Εναλλακτικά, κόβουμε με ένα μαχαίρι τετράγωνα ή μακρόστενα μπισκοτάκια.
Τοποθετούμε στις λαμαρίνες που έχουμε ετοιμάσει.
Βάζουμε τις λαμαρίνες για 20-25 λεπτά στο ψυγείο.
Στο μεταξύ, προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 170 βαθμούς Κελσίου.
Ψήνουμε τα μπισκότα για 12-15 λεπτά ή μέχρι να δούμε ότι απέκτησαν ένα χρυσόξανθο χρώμα.
Προσοχή: Όταν βγάλουμε τα μπισκότα από τον φούρνο θα είναι μαλακά αλλά θα γίνουν κανονικά μόλις κρυώσουν.
Αφήνουμε τα μπισκότα να κρυώσουν καλά πριν τα τοποθετήσουμε σε πιατέλα ή σε μπολ που κλείνει αεροστεγώς για να τα διατηρήσουμε για 1 εβδομάδα.
Read more »
Tante Kiki
29 ΣΧΟΛΙΑ
Τα Μεσογειακά scones και ο... οβελίας

Τα Μεσογειακά scones και ο... οβελίας


Συνοδεύουν τέλεια μια δροσερή, απογευματινή μπυρίτσα αλλά και τσάι ζεστό ή κρύο. Τρώγονται μια χαρά και μόνα τους... έτσι για να κόψουν μια ξαφνική λιγούρα! Είναι όμως και ένα τέλειο μεζεδάκι για να περιμένουμε να ψηθεί ο Πασχαλιάτικος οβελίας γιατί κι αυτός θέλει την υπομονή του αλλά και τα μεζεδάκια του!
Μικρά τρυφερά και αφράτα αγγλοσαξωνικά scones μετακόμισαν στη χώρα μας και έγιναν... μεσογειακά και μάλιστα ελληνικά! Λιαστές ντομάτες, τυρί φέτα και αρωματικός άνηθος ή δεντρολίβανο τρύπωσαν σ' αυτήν την απλή αλλά υπέροχα αφράτη ζύμη και της έδωσαν άλλη χάρη κι άλλη νοστιμιά!
Το μεγαλείο της απλότητας και η επιτομή της μεσογειακής νοστιμιάς κρύβονται σ' αυτά τα μικρά τετραγωνάκια που δεν είναι καθόλου απαραίτητο να κοπούν με κάποιο φορμάκι γιατί είναι εξίσου καταπληκτικά κι όταν κοπούν απλά με μαχαίρι.
Θα μπορούσα να προσθέσω και ελιά ή να τα βουτήξω σε ελληνικότατο τζατζίκι αλλά και να τα κόψω σαν μπαστουνάκια κι ας μην είναι κριτσίνια αλλά, όπως και νάχει, σε λίγες στιγμές μετά την πρώτη μπουκιά η πείνα έχει κάνει φτερά νικημένη από την εκπληκτική τους γεύση.
Ωστόσο γίνονται λίγα! Εντυπωσιακά λίγα! Είναι να μην δαγκώσεις το πρώτο γιατί, αμέσως μετά απλώνεις το χέρι και πιάνεις ένα δεύτερο κι ύστερα ένα τρίτο κι ένα τέταρτο... εεεεεεεεεεε... τί κάνεις; Θα τα εξαφανίσεις όλα! Άσε και για κανέναν άλλο! Ναι, ναι για κανέναν... συμφωνώ! Ας κανόνιζες να κάνεις 2-3 δόσεις κι όχι μόνον μία! Εντάξει! Αύριο θα ξαναφτιάξω... εξάλλου γίνονται σε χρόνο ρεκόρ και με τόσο καθημερινά υλικά!
Για τον οβελία ...λοιπόν! Μικρά αγγλοσαξωνικά scones που επισκέφθηκαν την μεσογειακή, ταλαιπωρημένη χώρα μας και πήραν άλλη... αξία! Γιατί έτσι γίνεται συνήθως... η μικρή μας χώρα προσφέρει αξία όπου χαρίζει τις λιχουδιές της!
ΥΛΙΚΑ για 23 μικρά scones
200 γρ. φαρίνα που φουσκώνει μόνη της κοσκινισμένη
1/4 κ.γλ. αλάτι
40 γρ. βούτυρο κρύο και ψιλοκομμένο
100 γρ. γάλα
60 γρ. τυρί φέτα τριμμένο ή κεφαλοτύρι
4 φέτες λιαστές ντομάτες ψιλοκομμένες
1 κ.γλ. άνηθο ψιλοκομμένο
Για την επιφάνεια
Λίγο γάλα και λίγο αλάτι για την επικάλυψη
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 200 βαθμούς Κελσίου.
Βάζουμε σε ένα μπολ, την φαρίνα,  με το ψιλοκομμένο βούτυρο και το αλάτι.
Τρίβουμε το μείγμα με τα ακροδάχτυλά μας μέχρις ότου έχει "ψιχουλιαστή" υφή.
Προσθέτουμε το γάλα, τις λιαστές ντομάτες και ζυμώνουμε.
Η ζύμη μας πρέπει να είναι μαλακή αλλά να μην κολλάει στα χέρια.
Ανοίγουμε τη ζύμη σε φύλλο πάχους 1-1.5 εκατοστό.
Κόβουμε τα scones στο σχήμα που θέλουμε.
Αλείφουμε με το γάλα και ρίχνουμε λίγο αλάτι.
Βάζουμε στο φούρνο για 10 λεπτά ή μέχρι να αποκτήσουν ένα ελαφρώς χρυσαφένιο χρώμα.
Αφήνουμε να κρυώσουν για λίγο και σερβίρουμε μετά.
Read more »
Tante Kiki
22 ΣΧΟΛΙΑ
Μπισκότα με κεφαλοτύρι και καπνιστό μπέικον

Μπισκότα με κεφαλοτύρι και καπνιστό μπέικον


Μπισκότα με κεφαλοτύρι και καπνιστό μπέικον

Καλημέρα σας!! Μπισκότα αλμυρά, τραγανά απ' έξω και αφράτα από μέσα έχει σήμερα η κουζίνα μου! Μπισκοτάκια μικρά που ταιριάζουν με ζεστές σούπες αλλά και με τσάι ή καφεδάκι, αν δεν είστε φανατικοί της γλυκιάς παρέας του καφέ. Φοβερό τυρένιο σνάκ! 
Πάντως η αδυναμία μου σε κάθε τι που είναι γρήγορο και νόστιμο δεν κρύβεται. Γιατί εδώ που τα λέμε η σύγχρονη γυναίκα και ειδικά η εργαζόμενη πόσο χρόνο έχει να διαθέσει καθημερινά στην κουζίνα; Προσωπική μου άποψη όχι πολύ, αν εξαιρέσουμε το Σαββατοκύριακο! Τα προηγούμενα χρόνια τα έτοιμα φαγητά και σνακ κυριάρχησαν. Τώρα όμως... στην εποχή της διατροφικής αβεβαιότητας και της απόλυτης συνειδητοποίησης ότι το σπιτικό είναι μακράν καλύτερο του έτοιμου, αυτές οι συνταγές λύνουν τα χέρια! 

Μπισκότα με κεφαλοτύρι και καπνιστό μπέικον

Εύκολες, γρήγορες και κυρίως νόστιμες για μικρούς και μεγάλους! Μετά από 10λεπτη προετοιμασία τα μπισκότα αυτά με το τραγανό κέλυφος και την αφράτη καρδιά μπαίνουν στο φούρνο για άλλα δέκα λεπτά. Κι ύστερα;; Έτοιμα να μας χαρίσουν τη νοστιμιά τους... με τον καφέ, το τσάι (ταιριάζουν φανταστικά!!) αλλά κι ένα πιάτο ζεστή σούπα που της προσφέρουν μια ιδιαίτερη πινελιά με το κεφαλοτύρι και το καπνιστό τους μπέικον. Δικά σας ...για να ενθουσιαστείτε κι εσείς όσο κι εγώ! 

Μπισκότα με κεφαλοτύρι και καπνιστό μπέικον

ΥΛΙΚΑ
για 35-38 μέτρια σε μέγεθος μπισκότα
  • 180 γρ. φαρίνα που φουσκώνει μόνη της
  • 50 γρ. καλαμποκάλευρο
  • 2 κ.γλ. ζάχαρη
  • 1/2 κ.γλ. μπέικιν πάουντερ
  • 1 πρέζα σόδα φαγητού (σκόνη)
  • 1/2 κ.γλ. αλάτι
  • 1 πρέζα μαύρο πιπέρι
  • 150 γρ. κεφαλοτύρι ψιλοτριμμένο
  • 100 γρ. καπνιστό μπέικον ψιλοκομμένο
  • 200 γρ. κρέμα γάλακτος με λίγα λιπαρά (απ' όπου κρατάμε 2 κ.σ. για την επάλειψη)
Μπισκότα με κεφαλοτύρι και καπνιστό μπέικον
Μπισκότα με κεφαλοτύρι και καπνιστό μπέικον

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
  1. Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 200 βαθμούς Κελσίου.
  2. Βάζουμε τη φαρίνα, το καλαμποκάλευρο, τη ζάχαρη, το μπέικιν, τη σόδα, το αλάτι και το πιπέρι σε ένα μεγάλο μπολ.
  3. Προσθέτουμε το κεφαλοτύρι και το μπέικον.
  4. Ρίχνουμε τη μισή κρέμα γάλακτος και αρχίζουμε να ανακατεύουμε το μίγμα με μια ξύλινη σπάτουλα.
  5. Αρχίζοντας το ζύμωμα με το χέρι, προσθέτουμε σιγά σιγά την υπόλοιπη κρέμα γάλακτος (εκτός από τις 2 κουταλιές της σούπας).
  6. Ζυμώνουμε το μείγμα μέχρι να έχουμε μια ζύμη μέτρια μαλακή που όμως δεν κολλάει στα χέρια.
  7. Αλευρώνουμε μια επιφάνεια και με το ρολό ζύμης, ανοίγουμε φύλλο πάχους 1 εκατοστού.
  8. Κόβουμε με μαχαίρι ή κουπ πάτ στο σχήμα που θέλουμε.
  9. Εγώ τα περισσότερα τα έκοψα τετράγωνα με το κουπ πάτ και μετά τα έκοψα στη μέση κάνοντάς τρίγωνα και άλλα τα έκοψα με κουπ πάτ καρδιά.
  10. Τα τοποθετούμε σε λαμαρίνα φούρνου που έχουμε καλύψει με αντικολλητικό χαρτί ή αντικολλητική επιφάνεια και βάζουμε στο φούρνο για 10 λεπτά.
Μπισκότα με κεφαλοτύρι και καπνιστό μπέικον
Read more »
Tante Kiki
31 ΣΧΟΛΙΑ
Τραγανά μπισκότα με καρύδια και μπλε τυρί

Τραγανά μπισκότα με καρύδια και μπλε τυρί


Δήλωση πρώτη: όλοι οι άνθρωποι έχουν αδυναμίες! Δήλωση δεύτερη: εεεεε, άνθρωπος είμαι κι εγώ και δεν αποτελώ την εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα!!! Δήλωση τρίτη: Οι ανθρώπινες αδυναμίες συνήθως κοστίζουν ...άλλοτε πολύ, άλλοτε λίγο!! Δήλωση τέταρτη και τελευταία (γιατί θα βαρεθείτε, θα πατήσετε το ...μαγικό πλήκτρο του ποντικιού κι άντε να σας ψάχνω μετά!!! -:) ): Οι δικές μου αδυναμίες κατατάσσονται σ' αυτές που, μάλλον, κοστίζουν λίγο κι έτσι συμφέρουν σε περίοδο κρίσης αν και δεν συμφέρουν χωροταξικά!!! -:)))
Τί εννοώ;;;; Λατρεύω να αγοράζω βιβλία και περιοδικά... δεν με ενδιαφέρει να έχω μια τεράστια γκαρνταρόμπα (βολεύομαι και με τα απαραίτητα), δεν με ενδιαφέρει να έχω άπειρες τσάντες και παπούτσια αλλά ...μη μου κόψεις τα βιβλία και τα περιοδικά!!! 
Παθιασμένη με τη γυμναστική;;;; Όλα τα σχετικά περιοδικά!!!
Παθιασμένη με τη λογοτεχνία;;;; Άπειρα βιβλία!!!
Παθιασμένη με τη μαγειρική και τη ζαχαροπλαστική;;; Όλα ή σχεδόν τα περιοδικά!!!! Καλό για την ενημέρωση... δεν λέω αλλά για τις βιβλιοθήκες ...κακό... μεγάλο κακό γιατί γεμίζουν!! Ξέρω, το βλέπω το συννεφάκι πάνω από το κεφάλι ..."κι εμάς τί μας ενδιαφέρουν όλα αυτά;;;".
Κι εγώ πώς θα σας εξηγήσω πώς κατέληξα στη σημερινή συνταγή;;;; 
Ιδού λοιπόν...
"Αλμυρές ιστορίες" πρώτο τεύχος... και ο Στ. Παρλιάρος φιγουράρει στο μαύρο εξώφυλλο δίνοντάς μας νοερά την υπόσχεση ότι τώρα εκτός από γλυκές λιχουδιές θα μας "ετοιμάζει" και αλμυρές!!! 
Εγώ, χωμένη (ή μήπως χαμένη), κυριολεκτικά, μέσα στις σελίδες του εν λόγω περιοδικού να διαβάζω ή καλύτερα να "βυθίζομαι" απολαμβάνοντας φωτογραφίες και συνταγές. Η γευστική μου περιπλάνηση φέρνει αποτέλεσμα!!! Οι "κεραίες" μου άρχιζουν και πάλι να λειτουργούν και να "πιάνουν" σήματα, όχι από το υπερπέραν, αλλά από τις εντυπωσιακές περιπέτειες στον αλμυρό κόσμο του Στ. Παρλιάρου. :))
Νόστιμα αλμυρά μπισκοτάκια, τραγανά και πικάντικα από τη γεύση του μπλε τυριού που το λατρεύω που έχοντας για παρέα τα καρύδια... απογειώνονται.
Σας λέω αυτό και περνάω αμέσως στη συνταγή... το μόνο που άλλαξα ήταν ότι μείωσα τη ζάχαρη γιατί έβαλα άσπρη κρυσταλλική αντί για καστανή (από 150 γρ. στα 130 γρ. γιατί μου φάνηκαν γλυκά). 
Εάν, λοιπόν, βάλετε άσπρη ζάχαρη βάλτε 130 γρ. αλλά εάν βάλετε καστανή ακολουθήστε τη συνταγή, βάζοντας 150 γρ.
ΥΛΙΚΑ για 600 γρ. περίπου
150-160 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
150 γρ. ζάχαρη καστανή (ή 130 γρ. άσπρη κρυσταλλική)
150 γρ. μπλε τυρί
75 γρ. βούτυρο ή μαργαρίνη
150 γρ. καρύδια αλεσμένα σε σκόνη
1/4 κ.γλ. πιπέρι φρεσκοτριμμένο
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 160-170 βαθμούς Κελσίου.
Βάζουμε όλα τα υλικά μαζί και τα ζυμώνουμε με τα χέρια ή με το μίξερ μέχρι να γίνουν μια σφιχτή ζύμη.
Αν το ζυμάρι είναι μαλακό το βάζουμε στο ψυγείο για λίγο μέχρι να σφίξει.
Εκεί μπορούμε να το διατηρήσουμε για μια εβδομάδα.
Ανοίγουμε σε φύλλο πάχους 3 χιλ. και κόβουμε σε τετράγωνα με τη ροδέλα ή σε ότι σχήμα θέλουμε.
Τοποθετούμε σε λαμαρίνα που έχουμε καλύψει με αντικολλητικό χαρτί ή αντικολλητική επιφάνεια.
Βάζουμε στο φούρνο και ψήνουμε για 15 λεπτά.
Καλή σας μέρα !!! -:))
Πηγή: Περιοδικό "Αλμυρές Ιστορίες", τεύχος 1, Σεπτέμβριος 2013
Read more »
Tante Kiki
28 ΣΧΟΛΙΑ
Μπισκοτάκια με λιαστές ντομάτες και βασιλικό

Μπισκοτάκια με λιαστές ντομάτες και βασιλικό


Καλή σας μέρα! Τί κάνετε; Ελπίζω να είστε καλά!
Μια ηλιόλουστη μέρα ξημέρωσε σήμερα στη Θεσσαλονίκη, η δεύτερη στη σειρά χωρίς μουντάδα και υγρασία. Νομίζω ότι επιτέλους έφτασε η άνοιξη!! Από μόνο του αυτό το γεγονός μας χαρίζει έστω και λίγη καλή διάθεση και αισιοδοξία. Αν το συνδυάσουμε και με το ότι έχουμε μπροστά μας Σαββατοκύριακο, νομίζω ότι αξίζει να το ...γιορτάσουμε! 
Γι αυτό σήμερα έχω να σας προτείνω ένα διαφορετικό μπισκοτάκι, αυτοσχέδιο μεν, νοστιμότατο και μεσογειακότατο δε!!! Ένα μπισκοτάκι που του ταιριάζει απίστευτα λίγη κρύα μπυρίτσα (ακούς Σκοτεινούλα;;;;) τώρα πια μπύρα ακριβώς δεν ξέρω αλλά νομίζω ότι η Dark Chef είναι πιο ειδική να  μας ενημερώσει επί του θέματος γιατί είναι εξπέρ!!! -:)))
Πάντως, ένα θα σας πω... αυτά τα μπισκοτάκια με το λίγο αλεύρι ολικής άλεσης, τις λιαστές ντομάτες, το βασιλικό αλλά και τους κόκκους ροζ πιπεριού να ...σκάνε απρόσμενα στο στόμα και να μας χαρίζουν ένα πολύ πικάντικο άρωμα είναι ό,τι πρέπει για βραδιές με φίλους ή για βραδιές μπροστά στην τηλεόραση με ένα καλό φιλμ που θα μας προτείνει η Cine Marion.-:)))
Είδατε;;;; Σας έχω έτοιμο το πρόγραμμα για το Σαββατόβραδο!!!
Μια σημείωση μόνον... εάν δεν σας αρέσει το ροζ πιπέρι απλά παραλείψτε το και απολαύστε το μεσογειακό αλμυρό μπισκοτάκι!!
Επίσης, προσοχή στο πόσο αλμυρό θα είναι το κεφαλοτύρι σας! Ανάλογα μ' αυτό το δεδομένο θα προσθέσετε και το αντίστοιχο πιπέρι!!!
ΥΛΙΚΑ
100 ml ελαιόλαδο ελαφρύ
50 ml ελαιόλαδο από λιαστές ντομάτες
50 ml νερό (ή γάλα), σε θερμοκρασία δωματίου
60 γρ. φουντούκια, αλεσμένο σε σκόνη
60 γρ. κεφαλοτύρι, ψιλοτριμμένο
80 γρ. αλεύρι ολικής άλεσης
200 γρ. αλεύρι που φουσκώνει μόνο του, κοσκινισμένο 
4-5 φέτες λιαστής ντομάτας, ψιλοκομμένες
1 κ.γλ. βασιλικό ξερό
1 πρέζα πιπέρι, φρεσκοτριμμένο
2 κ.γλ. ροζ πιπέρι, σε κόκκους (προαιρετικά)
1 πρέζα αλάτι
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Σε ένα μπολ βάζουμε τα δύο λάδια, το νερό (ή γάλα) τις ψιλοκομμένες λιαστές ντομάτες, το βασιλικό, το φρεσκοτριμμένο πιπέρι, το αλάτι, το κεφαλοτύρι και τα φουντούκια.
Προσθέτουμε τη μισή ποσότητα από αλεύρι και αρχίζουμε να ανακατεύουμε στην αρχή που το μίγμα είναι αραιό με ένα κουτάλι και μόλις πηχτώσει αρχίζουμε να ζυμώνουμε.
Προσθέτουμε και το υπόλοιπο αλεύρι και αν θέλουμε, αν δηλαδή μας αρέσει, βάζουμε και το ροζ πιπέρι.
Ζυμώνουμε τα μπισκότα μέχρι να ομογενοποιηθεί η ζύμη και πλάθουμε μικρά μπισκοτάκια.
Βάζουμε τα μπισκοτάκια σε ταψί και τα ψήνουμε για 20-25 λεπτά.
Όταν τα βγάζουμε από το φούρνο, τα μπισκοτάκια είναι ακόμα μαλακά αλλά μόλις κρυώσουν σκληραίνουν.
Απολαμβάνουμε με κρύα μπυρίτσα ή σκέτα!
Να έχετε ένα όμορφο Σαββατοκύριακο!!! 
Read more »
Tante Kiki
21 ΣΧΟΛΙΑ
Μίνι κρακεράκια με κεφαλοτύρι και μυρωδικά

Μίνι κρακεράκια με κεφαλοτύρι και μυρωδικά


Εεεε ας φάμε και μια μπουκιά αλμυρή!!! Αν και μπορώ να πω ότι τα γλυκά είναι η αχίλλειος πτέρνα μου... ειδικά τον τελευταίο καιρό! Όμως δεν λέω όχι και σ' αυτά τα μικρά, τοσοδούλικα, μίνι κρακεράκια τυριού, σκέτα, με βασιλικό ή με λιαστές ντομάτες. Για σκεφτείτε τα... έτσι είναι ένα απλό, νοστιμότατο σνακ που  μπορεί να συνοδεύσει ακόμη κι ένα ποτάκι! Αν όμως γίνουν μεγαλύτερα  μπορούν να συνδυαστούν με κάποια άλλη γαρνιτούρα και να "στρογγυλοκαθίσουν" σ΄ έναν μπουφέ σαν μίνι ορεκτικά ή μεζεδάκια.
Ο βασιλικός και οι λιαστές ντομάτες καταφθάνουν για να τους δώσουν μια μοναδική μεσογειακή όψη και να τα κάνουν ακόμα πιο αρωματικά και ιδιαίτερα. Πιστέψτε με ... είναι νοστιμότατα και γίνονται πανεύκολα!!!
ΥΛΙΚΑ για μια λαμαρίνα φούρνου 
120 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις, κοσκινισμένο
30 γρ. αλεύρι καλαμποκιού (προαιρετικά ή 150 αλεύρι για όλες τις χρήσεις)
70 γρ. πεκορίνο Αμφιλοχίας ψιλοτριμμένο
1/2 κ.γλ. αλάτι
2 κ.σ. ελαιόλαδο
4 κ.σ. βούτυρο, λιωμένο και σε θερμοκρασία δωματίου
4 κ.σ. κρέμα γάλακτος ελαφριά
Τα μυρωδικά
1 πρέζα βασιλικός ξερός
2 ψιλοκομμένες λιαστές ντομάτες



ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ 
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 200 βαθμούς Κελσίου.
Καλύπτουμε μια λαμαρίνα φούρνου με αντικολλητικό χαρτί ή επιφάνεια σιλικόνης.
Βάζουμε σε ένα μπολ το αλεύρι ή τα δύο άλευρα, το πεκορίνο, το αλάτι, το ελαιόλαδο, το βούτυρο (που έχουμε λιώσει κι έχουμε αφήσει να κρυώσει) και την κρέμα γάλακτος και ζυμώνουμε τη ζύμη έως ότου γίνει μια ζύμη όχι ιδιαίτερα μαλακή που όμως δεν κολλάει στα χέρια.
Τη ζυμώνουμε για 10 λεπτά, περίπου. 
Εάν η ζύμη μας κολλάει στα χέρια προσθέτουμε λίγο κεφαλοτύρι ακόμα.
Εάν πάλι είναι σφιχτή και τρίβεται, προσθέτουμε 1-2 κ.σ. κρέμας γάλακτος.
Χωρίζουμε τη ζύμη σε τρία μικρά μπαλάκια.
Ανοίγουμε τη ζύμη με το ρολό σε φύλλο, το ένα από τα τρία μπαλάκια και κόβουμε με μικρά κουπ πάτ στο σχήμα που θέλουμε.
Τοποθετούμε στο ταψί.
Στο άλλο μπαλάκι προσθέτουμε τις λιαστές ντομάτες και το ζυμώνουμε έως ότου γίνει πάλι μια ομοιόμορφη ζύμη, προσθέτοντας, αν χρειάζεται, λίγο ακόμη τυρί (σε περίπτωση που οι λιαστές ντομάτες έχουν λάδι και κάνουν τη ζύμη λιπαρή).
Ανοίγουμε σε φύλλο και κόβουμε με φορμάκια ή σχηματίζουμε μικρά μπισκοτάκια και τοποθετούμε στο ταψί.
Το τρίτο μπαλάκι ζύμης το ζυμώνουμε με βασιλικό και αφού το ανοίξουμε και το κόψουμε κι αυτό με κουπ πάτ σε μικρά κρακεράκια τα βάζουμε στο ταψί.
Βάζουμε στο φούρνο και ψήνουμε για 12-13 λεπτά ή έως ότου πάρουν ένα ανοιχτό καστανό χρώμα στις άκρες τους.
Όταν τα βγάλουμε από το φούρνο είναι μαλακά αλλά μόλις κρυώσουν γίνονται τραγανά.
Καλό σας Σαββατοκύριακο!!
Read more »
Tante Kiki
42 ΣΧΟΛΙΑ
Μπατόν σαλέ με κεφαλογραβιέρα Μετσόβου και πέστο βασιλικού

Μπατόν σαλέ με κεφαλογραβιέρα Μετσόβου και πέστο βασιλικού


Καλή σας μέρα! Σήμερα, προτελευταία μέρα του Ιούλη, είπα να ξεκινήσουμε την εβδομάδα με μια αλμυρή νοστιμιά μιας και είναι ένα ιδανικό σνακ για καλοκαιρινή εκδρομή, για την παραλία, για πάρτι αλλά και για ξαφνικές λιγούρες! Απλά, αλλά νόστιμα μπαστουνάκια, πανεύκολα στην παρασκευή τους, χωρίς απαιτήσεις μαγειρικής δεξιοτεχνίας ούτε και πείρας μπορούν να συνοδεύσουν ιδανικά τα καλοκαιρινά μας ντιπ... δοκιμάστε τα με το πατέ κόκκινης πιπεριάς που θα βρείτε ΕΔΩ και θα σας ενθουσιάσει ο συνδυασμός των γεύσεων. Φτιάξτε τα για το πάρτι του μικρού σας πρίγκιπα ή της μικρής σας πριγκίπισσας και ...σε χρόνο ρεκόρ θα αναρωτιέστε ...πού πήγαν! Μοσχοβολούν κυριολεκτικά και η αλήθεια είναι ότι τούτη τη στιγμή που γράφω τη συνταγή, μου "έχουν σπάσει τη μύτη" κι έτσι δεν μπόρεσα να αντισταθώ και έφαγα ...δύο!!!! Αυτά τα μπαστουνάκια θα σας "σέρνουν από τη μύτη" γι αυτό προσέξτε είναι άκρως ...επικίνδυνα με την ιδιαίτερη νοστιμιά τους και την επίγευση που αφήνουν στο στόμα... αυτή του πέστο βασιλικού.
Η συνταγή είναι προσαρμοσμένη από το βιβλίο "Μαγειρική για κορίτσια" των εκδόσεων "Ψυχογιός".
ΥΛΙΚΑ
150 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
60 - 80 γρ. καλαμποκάλευρο
125 γρ. κρύα μαργαρίνη σε κυβάκια
60 γρ. κεφαλογραβιέρα Μετσόβου ψιλοτριμμένη + λίγη ακόμη για το πασπάλισμα
40 γρ. κεφαλοτύρι ψιλοτριμμένο (π.χ. Πεκορίνο Αμφιλοχίας)
1 αβγό ολόκληρο + 1 κρόκο (από αβγά μεγέθους L) 
2 κ.σ. σάλτσα πέστο βασιλικού *
1 πρέζα αλάτι** 
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου.
Κοσκινίζουμε και τα δύο άλευρα και ρίχνουμε το αλάτι.
Προσθέτουμε τους κύβους της μαργαρίνης και ζυμώνουμε το μείγμα με τα ακροδάχτυλά μας έως ότου γίνει ένα μείγμα "ψιχουλιαστό".
Προσθέτουμε το τριμμένο τυρί και τα αβγά και ζυμώνουμε έως ότου έχουμε μια ζύμη μαλακή που δεν κολλάει στα χέρια.
Βάζουμε τη ζύμη να ξεκουραστεί για 20 λεπτά στο ψυγείο.
Ύστερα, την ανοίγουμε σε φύλλο 28x23 εκατοστά με τον πλάστη (αν χρειαστεί αλευρώνουμε την επιφάνεια ανοίγματος του φύλλου) και το κόβουμε στη μέση.
Κάθε κομμάτι το ισομοιράζουμε σε 15 μπαστουνάκια.
Μπορούμε βέβαια να τα πλάσουμε με τα χέρια μας αλλά ο πρώτος τρόπος είναι πολύ πιο γρήγορος κι εύκολος.
Το μόνο που χρειάζεται να προσέξουμε είναι να είναι το φύλλο ισόπαχο παντού.
Καλύπτουμε μια λαμαρίνα φούρνου με αντικολλητική επιφάνεια σιλικόνης ή αντικολλητικό χαρτί και τοποθετούμε επάνω τα μπαστουνάκια μας.
Αλείφουμε με το ασπράδι αβγού που μας περίσσεψε και πασπαλίζουμε με λίγο ακόμη τυρί τριμμένο.
Βάζουμε στο φούρνο για 12-15 λεπτά ή έως ότου ροδίσουν.
Βγάζουμε τη λαμαρίνα από το φούρνο, τα αφήνουμε για 5 λεπτά να κρυώσουν και μετά τα μεταφέρουμε σε σχάρα για να κρυώσουν πιο εύκολα, χωρίς να νοτίσει η κάτω πλευρά τους.
TIPS
* Αντί για πέστο βασιλικού μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πέστο ρόκας (θα το βρείτε ΕΔΩ) ή πέστο μαϊντανού (θα το βρείτε ΕΔΩ) ή πατέ κόκκινης πιπεριάς (θα το βρείτε ΕΔΩ).
** Προσοχή στην ποσότητα του αλατιού που θα χρησιμοποιήσουμε. Εξαρτάται από το πόσο αρμυρά είναι τα τυριά και το πέστο που θα χρησιμοποιήσουμε. Για να μπορέσουμε να δοκιμάσουμε τη ζύμη καλό είναι να ακολουθήσουμε την εξής σειρά:
Βάζουμε πρώτα τα τυριά και το πέστο.
Δοκιμάζουμε πόσο αρμυρό είναι το μείγμα μας και προσθέτουμε το αλάτι, έχοντας κατά νου ότι  θα τα πασπαλίσουμε και με λίγο ακόμη τυρί.
Τέλος, προσθέτουμε τα αβγά και ζυμώνουμε.
*** Η κεφαλογραβιέρα Μετσόβου που χρησιμοποίησα δεν είναι ένα τυρί αρμυρό, το κεφαλοτύρι αλλά και το πεκορίνο είναι πιο αρμυρά τυριά.
Καλή σας εβδομάδα!!!
Read more »
Tante Kiki
26 ΣΧΟΛΙΑ
No