Χριστουγεννιάτικο λικέρ ούζου και ψητά φρούτα... 2 σε 1


Καλή σας μέρα!!! Σας το είχα υποσχεθεί από χθες κι εγώ τις υποσχέσεις μου τις κρατάω. Μεθυστικά Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά θα περάσουμε με το σημερινό λικέρ που είναι ό,τι πιο αρωματικό και πιο γρήγορο μπορούμε να φτιάξουμε. Ένα καταπληκτικό λικέρ σε 3 μέρες μόνον... ένα λικέρ που ταιριάζει υπέροχα με τα γλυκά της γιορτής αλλά και με σοκολατάκια ειδικά πικρής κουβερτούρας. Μπορεί να γίνει όσο δυνατό το θέλουμε αλλά κι αν δεν μας αρέσει το ούζο με το υπέροχο άρωμα γλυκάνισου μπορούμε να το φτιάξουμε με κονιάκ που είναι το ίδιο χειμωνιάτικο.
Ψητά χειμωνιάτικα φρούτα με άρωμα κανέλας, γλυκάνισου και γαρίφαλου αλλά και πορτοκαλιού που μας χαρίζουν ένα νοστιμότατο επιδόρπιο με λίγες θερμίδες που με το σιρόπι τους φτιάχνουμε αυτό το σκουροκόκκινο, ελαφρώς θολό αλλά πολύ γιορτινό λικέρ, που ξεχειλίζει άρωμα χειμώνα και που θα μας γίνει συνήθεια ή μάλλον εθισμός!
Δικό σας με την ευχή να περάσετε υπέροχα τα Χριστούγεννα με την οικογένεια, τους αγαπημένους και τους φίλους σας!
ΥΛΙΚΑ
5 μέτρια κυδώνια κομμένα σε φέτες
6-7 δαμάσκηνα κομμένα στα τέσσερα
800 γρ. καστανή ζάχαρη
4 κ.σ. μέλι
2 αστεροειδείς γλυκάνισους
2 ξυλάκια κανέλας
7-8 μοσχοκάρφια (καρφάκια γαρίφαλου)
Χυμό από 2 πορτοκάλια
500 ml ούζο με γλυκάνισο

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 170 βαθμούς Κελσίου.
Πλένουμε καλά και τρίβουμε λίγο εξωτερικά τα κυδώνια και τα δαμάσκηνα και τα κόβουμε με τις φλούδες.
Τα βάζουμε σε ταψί και προσθέτουμε την καστανή ζάχαρη, τους γλυκάνισους, τα ξυλάκια κανέλας και τα καρφάκια γαρίφαλου.
Περιχύνουμε με το χυμό από τα πορτοκάλια.
Βάζουμε σε μια κατσαρόλα 1 λίτρο νερό και προσθέτουμε το μέλι.
Μόλις το νερό ζεσταθεί (χωρίς να βράσει) και διαλυθεί το μέλι το ρίχνουμε επάνω στα φρούτα.
Καλύπτουμε το ταψί με αλουμινόχαρτο και το βάζουμε στο φούρνο.
Αφήνουμε τα φρούτα να ψηθούν για 2 ώρες περίπου.
Ύστερα αφαιρούμε το αλουμινόχαρτο και ελέγχουμε εάν τα φρούτα έχουν μαλακώσει αρκετά.
Εάν όχι ξανακαλύπτουμε με αλουμινόχαρτο το ταψί, τα αφήνουμε για άλλα 30 λεπτά και μετά ακολουθούμε την παρακάτω διαδικασία.
Εάν έχουν μαλακώσει τόσο όσο θέλουμε αφαιρούμε το αλουμινόχαρτο και ξαναβάζουμε το ταψί στο φούρνο αυξάνοντας τη θερμοκρασία στους 180 βαθμούς για να επιταχύνουμε το δέσιμο του σιροπιού μέσα στα επόμενα 20-25 λεπτά.
Το σιρόπι πρέπει να δέσει ελαφρώς, δηλαδή να είναι ελαφρώς παχύρρευστο.
Βγάζουμε το ταψί από το φούρνο και αφού κρυώσουν λίγο τα φρούτα τα αφαιρούμε και τα τοποθετούμε σε ένα μπολ γιατί είναι ένα υπέροχο διαιτητικό επιδόρπιο που τρώγεται μόνο του αλλά ταιριάζει τέλεια και με κρέμα, γιαούρτι αλλά και κέικ.
Το σιρόπι που απέμεινε είναι περίπου 1300-1350 γρ.
Το βάζουμε σε ένα μπουκάλι με βιδωτό καπάκι και προσθέτουμε τα 500ml ούζο.
Ανακινούμε καλά και αφού δοκιμάζουμε εάν είναι όπως το θέλουμε (μπορεί να το θέλουμε πιο δυνατό οπότε προσθέτουμε λίγο ακόμη ούζο) το αφήνουμε κλειστό για 2-3 μέρες για να δέσουν τα αρώματά του πριν το καταναλώσουμε.
Και μ' αυτή τη συνταγή θα ήθελα να σας ευχηθώ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ γεμάτα υγεία, χαρά και νοστιμιές! Εμείς θα τα ξαναπούμε στις 29 του μηνός με προτάσεις για το Πρωτοχρονιάτικο τραπέζι και μια βασιλόπιτα γεμάτη νοστιμιά!
Tante Kiki
56 Comments

56 σχόλια:

  1. Μαγεία σκέτη! Το ούζο πιστεύω πως αδικείται λίγο, μια και μόνο σκέτο σαν ποτό έχουμε μάθει να το πίνουμε ενώ λόγω αρώματος είναι υπέροχο και στη μαγειρική αλλά και στη ζαχαροπλαστική. Νομίζω πως θα πήγαινα πετώντας σε πρόσκληση για απογευματινό σπιτικό ουζολικέρ συνοδεία τέτοιου φροτοεπιδορπίου!
    Καλές γιορτές εύχομαι, με υγεία, αγάπη και ό,τι εσύ επιθυμείς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 'Εχεις απόλυτο δίκιο Σκοτεινούλα... είναι υπέροχο τούτο το ουζολικέρ με το άρωμα του γλυκάνισου να κυριαρχεί (ενώ με το κονιάκ φαίνονται τα αρώματα των φρούτων και της κανέλας). Είναι υπέροχο!!
      Ευχαριστώ πολύ ...επίσης κι από δώ!

      Διαγραφή
  2. Υπεροχο λικερακι Κικη μου, αλλα και τα καραμελλωμενα φρουτα πρεπει να γινονται πολυ νοστιμα!
    Καλα Χριστουγεννα, με υγεια και χαρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Μαρίνα μου και τα δύο είναι υπέροχα και πολύ αρωματικά!
      Χρόνια πολλά!

      Διαγραφή
  3. Θα πρέπει να είναι πολύ νόστιμο και τι ωραίο χρώμα!!!!

    Καλά Χριστούγεννα Βασιλική!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εάν σου αρέσει το ούζο με τον γλυκάνισο (όπως σ' εμένα) Πέπη θα ενθουσιαστείς και από τη γεύση αλλά και από το άρωμά του... αλλιώς μπορείς να χρησιμοποιήσεις τσίπουρο χωρίς γλυκάνισο ή κονιάκ για να κυριαρχούν τα αρώματα των φρούτων και της κανέλας!
      Επίσης και τώρα πια Χρόνια πολλά και καλά και από δω!

      Διαγραφή
  4. μμμμμ και πως μαρεσουν τα λικερ,οτι πρεπει το κερσμα σου κικη!!!!!
    Καλα Χριστουγεννα με υγεια!!!!!!!
    φιλακια πολλααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν σου αρέσει το άρωμα του γλυκάνισου Κική μου αξίζει να το φτιάξεις έτσι ακριβώς αν πάλι όχι τότε δοκίμασέ το με κονιάκ ή τσίπουρο χωρίς γλυκάνισο για να είναι κυρίαρχα τα φρούτα και η κανέλα... έτσι κι αλλιώς όμως αξίζει!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  5. Δυναμίτης το λικέρ σου! Γεύση , άρωμα και χρώμα εκρηκτικό!Καλά Χριστούγεννα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Λίλια μου... είναι πολύ αρωματικό!!
      Επίσης και χρόνια πολλά!!

      Διαγραφή
  6. Κικη μου ευχομαι τα καλυτερα για τις γιορτες που ερχονται!!
    Το λικερ σου ειναι καταπληκτικο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης Χρυσαυγούλα μου και σε σένα!!!! Χαίρομαι που σου άρεσε το λικέρ!
      Χρόνια πολλά κι από δω!!

      Διαγραφή
  7. Το λικερ ουζου ειναι πολυ ιδιαιτερο, πρωτη φορα βλεπω αυτη τη συνταγη και φαινεται να ειναι νοστιμοτατο Κικη μου, στην υγεια σου λοιπον και καλα Χριστουγεννα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι δική μου συνταγή Μαίρη μου γιατί λατρεύω το άρωμα του γλυκάνισου στο ούζο και το λικέρ έγινε τέλειο, αρωματικό και κατακόκκινο!!
      Επίσης και χρόνια πολλά!!

      Διαγραφή
  8. Το κυδωνάκι μου αρεσει πολύ και δεν το έχω δοκιμάσει ποτε σε λικέρ! Στα συν και το διάφανο χρωματάκι του! Καλές γιορτες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριάδνη μου δοκίμασέ το αν και σ' αυτό το λικέρ με το ούζο υπερισχύει το άρωμα του γλυκάνισου. Εάν θέλεις να υπερισχύει το άρωμα των φρούτων και της κανέλας φτιάξτο με κονιάκ ή με τσίπουρο χωρίς γλυκάνισο αλλά ίσως χρειαστεί μικρή διαφοροποίηση ως προς τις αναλογίες.
      Το κουπονάκι θα σου το στείλω μεθαύριο γιατί δεν πρόλαβα.
      Χρόνια πολλά κι από δω!

      Διαγραφή
  9. Καλά γλυκά Χριστούγεννα Κικίτσα μου !!
    Με πολλή πολλή αγάπη
    Σόφη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τα δαμάσκηνα που είπες και ο αστεροειδής γλυκάνισος, με ξεσήκωσαν!!!
    Πρέπει να είναι super!
    Καλές γιορτές, κορίτσι μου!
    Να περάσεις ονειρεμένα!!
    ΣΣΣΣΜΟΥΤΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστά σε ξεσήκωσαν Ιωάννα μου ...είναι πολύ ωραίο λικέρ με έντονο το άρωμα του γλυκάνισου κι έχεις κι έξτρα μπόνους τα ψημένα και καραμελωμένα φρούτα.
      Χρόνια πολλά κι από δω!!!!
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  11. Διαφορετικό, ιδιαίτερο και φοβερό το λικέρ σου Κική!
    Καλά Χριστούγεννα σου εύχομαι, με υγεία και πολλή αγάπη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εϊναι πολύ ιδιαίτερο με το άρωμα του γλυκάνισου να κυριαρχεί Χρύσα!!!
      Χρόνια πολλά με υγεία και χαρά σου εύχομαι και από δω!!

      Διαγραφή
  12. πωπω έχω κατενθουσιαστεί!!!!!! σου έχω πει πόσο πολύ λατρεύω τα λικεράκια, ε? και αυτό που έχει και τετοια αρώματα ακόμα περισσσότερο!!! ευχαριστούμε πολύ για τη σούπερ γρήγοργη αυτή συνταγή!!! φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αξίζει να το φτιάξεις Εύη μου!!!! Το κουπονάκι ήδη ταξιδεύει προς εσένα!!
      Φιλάκια και χρόνια πολλά!

      Διαγραφή
  13. τι φοβερη ιδεα!!! πρεπει να ειναι γευστικοτατο το λεκερακι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ νόστιμο και αρωματικό λικεράκι!!! Η ιδέα ξεφύτρωσε από το δικής μας παραγωγής ούζο οπότε ήρθε από μόνη της... χαχαχα

      Διαγραφή
  14. Πολύ αρωματικό λικέρ!!! Τα φρούτα πρέπει να είναι απίθανα με γιαούρτι ή παγωτό!!! Χαρούμενα Χριστούγεννα σου εύχομαι, Κική μου, ΧΟΧΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι είναι πολύ αρωματικό λικέρ Χαρά μου... αλήθεια, εκεί βρίσκετε ούζο;;;;
      Όσο για τα φρούτα ...ναι είναι τέλεια με γιαούρτι, κρέμα, παγωτό!
      Χρόνια πολλά και καλά γεμάτα υγεία και χαρά αντεύχομαι!!!

      Διαγραφή
  15. Πολύ νόστιμο καί ιδιαίτερο τό λικεράκι σου Κική μου!!
    Καί τό χρώμα του φοβερό!!!Φαντάζομαι τί υπέροχη γεύση θά έχη!
    Χρόνια Πολλά!!Καλά Χριστούγεννα!!
    Νά περάσης υπέροχα μέ τούς αγαπημένους σου!!
    Πολλά φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι υπέροχο Δήμητρά μου και σαν γεύση αλλά και σαν άρωμα!!!
      Ευχαριστώ και αντεύχομαι για Χρόνια πολλά και καλά, γεμάτα υγεία, χαρά και δημιουργία κι από δω!!!
      Φιλάκια πολλά!!

      Διαγραφή
  16. Πιστεύω θα είναι πολύ μυρωδάτο και θα κλέψει εντυπώσεις ακόμα και ως δώρο!Καλά Χριστούγεννα με υγεία και αγάπη!Ό,τι επιθυμεί ο καθένας με όρεξη και αισιοδοξία!!!!!!!!!!Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις απόλυτο δίκιο Πινελιά μου!!!
      Χρόνια πολλά με υγεία, χαρά κι αγάπη και να χαίρεσαι την μικρούλα σου!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  17. Χρόνια πολλά,Κικίτσα! Τις θερμότερες ευχές μας για φωτεινά Χριστούγεννα!Στην υγειά μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης Λένια μου και σε σας Χρόνια πολλά με υγεία, χαρά, αισοδοξία και νοστιμιές πολλές!!!
      Στην υγειά μας!!

      Διαγραφή
  18. Ιδιαίτερα αρωματικό και με υπέροχο χρώμα!!!
    Ολόψυχες ευχές για υγεία, αγάπη και ευτυχία!!!!
    Καλά Χριστούγεννα να έχεις!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Σιλένα μου είναι πολύ αρωματικό και ιδιαίτερο με το ούζο ενώ είναι πιο... προσγειωμένο με το κονιάκ!!
      Χρόνια πολλά και καλά κι από δω εύχομαι!!

      Διαγραφή
  19. ツ Hummmmm.... bom demais!!!

    O Natal é a data mais linda do ano...
    relembra que...
    o menino Jesus está no nosso coração...
    então a nossa esperança se renova!...

    ❊..(
    ✿.(,)
    ❊|::::|.☆¸.¤ª“˜¨
    ✿|::::|)/¸.¤ª“˜¨˜“¨
    ❊|::¸.¤ª“˜¨¨˜“¨
    ⋯ ✰ ⋯
    FELIZ NATAL!!!
    ✿╯BOAS FESTAS!!!
    ╰✿╮

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καλά Χριστούγεννα με υγεία και αγάπη!!!!!! Φιλάκια!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά κυκλάμινό μου με υγεία, χαρά και αγάπη!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  21. Υπέροχα γιορτινες φωτογραφιες!

    Καλά Χριστούγεννα με υγεία :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά κι από δω Beauty μου, με υγεία, αγάπη κι ευτυχία!

      Διαγραφή
  22. χρονια πολλα με υγεια και ευτυχια.καλοπιοτο το λικερ.και αναμενουμε εγκαιρως τη συνταγη για βασιλοπιτα.να περνατε καλα και πολλα φιλια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Λίτσα μου και η συνταγή για τη βασιλόπιτα θα έρθει Δευτέρα ή Τρίτη για να έχετε καιρό να την φτιάξετε αν σας αρέσει!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  23. Χρόνια Πολλά με υγεία!
    Υπέροχο ζεστό εορταστικό τραπέζι!
    Το λικέρ τέλειο,εγώ έκανα με καρύδι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης Χρόνια πολλά με υγεία, αγάπη και χαρά!!! Καλώς ήρθες στο μπλογκοσπιτάκι μου κι ελπίζω να κεράστηκες λικέρ!! Ναι είναι πολύ αρωματικό. Λικέρ καρύδι δεν έχω κάνει ποτέ μου εκτός αν εννοείς με σιρόπι από γλυκό καρύδι που επίσης γίνεται πολύ ωραίο!!

      Διαγραφή
  24. χρονια πολλα γεματα υγεια και αγαπη Κικη μου !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Μαριλίζ μου και του χρόνου με υγεία, αγάπη και χαρά!!

      Διαγραφή
  25. Πολύ όμορφο φαίνεται!!!!
    Χρόνια Πολλά με υγεία και ευτυχία!!!
    Χαρούμενες γιορτές να περάσεις μαζί με αγαπημένα πρόσωπα!!!
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι όμορφο και νόστιμο! Χρόνια πολλά με υγεία, αγάπη και χαρά!!! Ελπίζω να πέρασες πανέμορφα!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  26. Χρόνια πολλά Κική μου και καλή χρονιά να έχουμε! Ωραίο το λικεράκι :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ενθουσιάστηκα! Εξαιρετικό! Με κέρδισε έχει υπέροχα υλικά! Πρωί πρωί έχει ψώνια θα ταιριάξει με τα υπόλοιπα μπουκαλάκια της πρόσφατης λικερομανίας μου! Μπράβο Κική! Χρόνια πολλά επί τη ευκαιρία και καλώς σε βρήκα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Εύχομαι από τη καρδιά μου μία όμορφη, τυχερή και ελπιδοφόρα χρονιά γεμάτη από όμορφες εμπειρίες και πολλή αγάπη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Χρόνια πολλά Κική.

    Ωραίο λικέρ πολύ γρήγορα.
    Οτι πρέπει για τις μέρες.

    Καλή χρονιά εύχομαι με υγεία και δημιουργίες

    Φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!

No