Χριστουγεννιάτικο ριζότο με καστανό ρύζι


Καλή σας μέρα! Παραμονές Χριστουγέννων... μιας γιορτής που την λατρεύω κι όμως η έμπνευση για να γράψω έναν πρόλογο της προκοπής δεν έρχεται... με έχει ξεχάσει τις τελευταίες εβδομάδες τόσο που σκέφτομαι να στείλω γράμμα στον Άη Βασίλη μήπως και μου την ξαναφέρει! :(

Χωρίς, λοιπόν, πολλά λόγια και μετά τους new age κουραμπιέδες που δεν λείπουν από κανένα, σχεδόν, ελληνικό σπίτι αυτή την εποχή, αλλά και τα βολοβάν της γιορτής που είναι ιδανικά για ορεκτικό σε καθιστό γεύμα ή δείπνο ή σε μπουφέ αυτές τις μέρες, την σημερινή πρόταση αποτελεί ένα καταπληκτικό ριζότο με καστανό ρύζι, λαχανικά, cranberries και σταφίδες. Ριζότο γεμάτο αρώματα και γεύσεις μαζεμένα σε μια πηρουνιά! Ταιριάζει απίστευτα με ψητή γαλοπούλα, κοτόπουλο, πάπια αλλά και χοιρινή μπριζόλα και είναι ένα υγιεινό και πολύχρωμο συνοδευτικό για τις μέρες που έρχονται και όχι μόνον γεμάτο γλυκόξινη νοστιμιά και δροσιά που του χαρίζει το μήλο.
Η αρχική συνταγή είναι του Ανδρέα Λαγού, από το περιοδικό "Olive" του Δεκεμβρίου 2014 και μόλις την αντίκρυσα την αγάπησα ...παρά τις παρεμβάσεις μου που είναι πολύ λίγες όπως η προσθήκη του κρασιού, των αμυγδάλων και των σταφίδων. Επίσης μείωσα κατά πολύ την προσθήκη ρίγανης γιατί ομολογώ ότι πιστεύω ότι είναι λάθος τυπογραφικό οι 3κ.σ. ρίγανη στο ριζότο αυτό... έτσι έβαλα μόνον 1/2 κ.γλ. και την προσθήκη ζάχαρης από 3 κ.σ. σε 1 κ.σ.
ΥΛΙΚΑ για 6-8 άτομα
300 γρ. καστανό ρύζι 10λέπτου
50 ml ελαιόλαδο
1 μέτριο κρεμμύδι ψιλοκομμένο
200 γρ. λάχανο ψιλοκομμένο
1 μεγάλο καρότο τριμμένο στον τρίφτη
1 κ.σ. καστανή ζάχαρη
2 κ.σ. μηλόξιδο
1/2 κ.γλ. ρίγανη
1 πράσινο μήλο σε κυβάκια
100 ml λευκό, ημίγλυκο κρασί
30 γρ. καρύδια ψιλοκομμένα
30 γρ. αμύγδαλα ψιλοκομμένα
40 γρ. cranberries αποξηραμένα
40 γρ. σταφίδες μαύρες ή ξανθές
Αλάτι και πιπέρι
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Σε μια κατσαρόλα, βάζουμε το ελαιόλαδο να ζεσταθεί και μόλις ζεσταθεί προσθέτουμε το κρεμμύδι, το λάχανο και το καρότο.
Τα σοτάρουμε μέχρι να μαραθούν και μετά προσθέτουμε και το καστανό ρύζι.
Πασπαλίζουμε με αλάτι, πιπέρι και την ζάχαρη και συνεχίζουμε το σοτάρισμα.
Σβήνουμε με το μηλόξιδο, ανακατεύουμε, προσθέτουμε 2 φλ.τσ. νερό και αφήνουμε το ριζότο να βράσει σε σιγανή προς μέτρια φωτιά μέχρι να εξατμιστεί το νερό.
Προσθέτουμε πάλι μισό φλιτζάνι νερό και αφήνουμε το ριζότο να βράσει μέχρι να εξατμιστούν και πάλι όλα τα υγρά.
Δοκιμάζουμε και εάν το ρύζι είναι τόσο μαλακό όσο μας αρέσει, προσθέτουμε 100 ml λευκό ημίγλυκο κρασί, τη ρίγανη, τα ψιλοκομμένα καρύδια και αμύγδαλα, τα cranberries και τις σταφίδες και το κυβάκια του μήλου.
Αφήνουμε και πάλι να βράσει έως ότου εξατμιστεί το κρασί και αφού αποσύρουμε την κατσαρόλα από τη φωτιά, την σκεπάζουμε με μια καθαρή πετσέτα και αφήνουμε το ριζότο για 10 λεπτά ή μέχρι να το σερβίρουμε.
Ταιριάζει απίστευτα με ψητή γαλοπούλα, κοτόπουλο, πάπια αλλά και χοιρινή μπριζόλα.

Tante Kiki
38 Comments

38 σχόλια:

  1. Να 'μαι και γω!Δε σημαίνει πως επειδή δε σχολιάζω συχνά όπως παλιά δεν παρακολουθώ!Το ρυζότο αυτό σίγουρα θα πρέπει να υπάρχει σε κάθε τραπέζι αφού θα συνοδεύει τέλεια τα κρεατικά!Ερώτηση:Το καστανό ρύζι δε θέλει περισσότερο βράσιμο ή είναι ιδέα μου?Αν βάλω λευκό θα χάσω στη γεύση? Α!Και κάτι άλλο!Έκανα τα λιγκουίνι με τα λουκάνικα (τύπου σπετσοφάι) και όλοι ξετρελάθηκαν!Είπα βέβαια πως η συνταγή είναι από το μπλογκ σου!Φιλάκια και ευχαριστώ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την Πινελιά μου!!! Έχεις απόλυτο δίκιο το ριζότο αυτό ταιριάζει με πολλά κρεατικά.
      Το συγκεκριμένο καστανό ρύζι (Agrino) είναι του δεκαλέπτου όπως αναφέρει η συσκευασία ...προσωπικά το βράζω 12 λεπτά αλλά κανονικά είναι για 10 λεπτά. Βάζοντας λευκό απλά υπάρχει μια διαφορά στη γεύση αλλά όχι ...τραγικά μεγάλη.
      Χαίρομαι που σας άρεσαν τα λιγκουίνι... μα δεν είναι πολύ χειμωνιάτικα;; Σ΄ευχαριστώ πολύ που το ανέφερες αν και σημασία έχει το ότι σας άρεσαν!
      Φιλάκια και καλές γιορτές!

      Διαγραφή
  2. ε όχι και πως έχασες την έμπνευσή σου με τόσες λαχταριστές και πρωτότυπες συνταγές που μας παρουσιάζεις!!! πάντα βάζεις τη δική σου πινελιά εξάλλου!!! :) ευχαριστούμε πολύ για τη συνταγή!!! φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχασα την έμπνευσή μου ως προς το να γράφω πρόλογο Εύη μου αν χάσω και τη μαγειρική έμπνευση την ..."έβαψα"! χαχαχα
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  3. Οι υπόλοιποι στην οικογένεια δεν νομίζω να τιμήσουν τα cranberries, αλλά ΑΣ ΤΑ ΒΑΖΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ! Θα κάνω και κάτι για μένα!!!
    ;-) χιχι!
    Μπράβο, Κική μου! Νομίζω πως η γεύση του θα είναι όνειρο!
    (όσο για τη... "χαμένη" σου έμπνευση, ένα έχω να σου πω "ΑΣΕ ΜΑΣ, ΚΟΥΚΛΙΤΣΑ ΜΟΥ!")
    ΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά-πολλά, γλυκιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άκου που σου λέω... την έχασα Ιωάννα μου... αρνείται να πάρει μπρος το ...μυαλό!!! Το ριζότο είναι νόστιμο αλλά εγώ δεν ήξερα τί να γράψω γι αυτό!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  4. Λατρεύω τά ριζότα Κική μου!!!
    Τί τέλεια καί πρωτότυπη συνταγή!!!
    Πολύ εντυπωσιακό τό ριζότο σου, καί σέ εμφάνιση αλλά καί σέ γεύση!!
    Αντί γιά αμύγδαλα θά βάλω κουκουνάρι!!
    Μπήκε στό εορταστικό μενού!!!
    Καλό Σ/Κ!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να βάλεις κουκουνάρι... θα έχει λίγο πιο διακριτική γεύση αλλά θα είναι εξίσου νόστιμο Δήμητρά μου!!! Αν το φτιάξεις ...περιμένω εντυπώσεις!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  5. αμα ειναι να χανεις την εμπνευση και να μαγειρευεις ετσι χαλαλι.για φαντασου να ειχες και εμπνευση τι θα εκανες.εγω θελω την κουκουναρα παντως.μου θυμιζει παλιο στολιδι.πολλα φιλακια.και με το μαλακο οι ετοιμασιες.την θελουμε τη μεσουλα μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εννοώ την έμπνευση για να προλογίσω το πιάτο... να σου τη στείλω την κουκουνάρα... Κι εγώ τις αγαπώ πολύ γιατί είναι στολίδια που έχουν μείνει ίδια από παλιά!!! Δεν έχεις άδικο... οι προετοιμασίες θέλουν προσοχή!

      Διαγραφή
  6. Πολύ νόστιμο και εμφανίσιμο το ριζότο σου Κική, και, κατά τη γνώμη μου οι προσθήκες που έκανες του ταιριάζουν τέλεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το καστανό ρύζι είναι το αγαπημένο μας και δεν χάνω ευκαιρία να δοκιμάζω νέες συνταγές μ'αυτό. Το γιορτινό ριζότο σου, Κική μου, μου φαίνεται τέλειο!!!!!!!!Θα το κάνω σίγουρα!! Καλές γιορτές να περάσεις, με υγεία και χαρά!!!! Φιλάκια πολλά!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τότε πρέπει να το δοκιμάσεις Μαριάννα μου και είμαι σίγουρη ότι θα σου αρέσει!! Επίσης καλές γιορτές με υγεία και χαρά!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  8. Πολύ διαφορετικό ριζότο. Έχω να φαω καστανο ρύζι, πολύ καιρό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τοσο γιορτινο ριζοτο μα ροσο γιορτινο...ε και τι σημασια εχςι αν σου φυγε η εμπνευση οπως λες και δεν ξερεις τι να γραψεις στον προλογο....το πιατο σου μιλαει απο μο ο του κικιτσα!!! Φιλακια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι το πιάτο είναι πολύ ωραίο αλλά εγώ θέλω την έμπνευσή μου πίσωωωωω!!! Μπουουυυυυυυ!
      Φιλάκια! Σνιφ!!!!!!!

      Διαγραφή
  10. περασα να αφησω την καλημερα μου και να ευχηθω καλο σκ! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πόσο μου αρέσουν αυτές οι συνταγές για ρυζάκι, Κική μου! Η δική σου άκρως εορταστική, πλούσια και χορταστική! Πολύ ωραίο συνοδευτικό για τα κρεατικά του γιορτινού μας τραπεζιού!
    Καλό Σαββατοκύριακο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ ωραίο συνοδευτικό Ειρήνη μου και το καστανό ρύζι του δίνει μιαν άλλη νότα... το ίδιο και τα cranberries!

      Διαγραφή
  12. Πολύ ωραιο side dish για το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Και πως να μην αγαπήσεις μια τέτοια συνταγή?Από τα νοστιμότερα ριζότο που έχω δει. Τα φιλιά μου και Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή


  14. Passei para ver as receitas de Natal.
    Além da apresentação atraente, os ingredientes também são atraentes... tudo de bom com certeza!!!!

    O Natal está chegando... o amor, chamado Jesus, nos pede permissão para entregar toda a paz e felicidade que nos são destinadas.

    Bom fim de semana!
    Beijinhos.
    °。✿⊱。。

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αυτα τα πλουσια ρυζια ειναι το φορτε μου. Τρελαινομαι να τα τρωω κυριως με ενα ωραιο και καλοψημενο στεγνο κρεας για να νιωθω ολα τους τα συστατικα!!!

    Οσο για την εμπνευση....τα ιδια τραβαω κι εγω. Μαλλον ειναι τα Χριστουγεννα κι ο φορτος τους που μας πηραν τα μυαλα!!
    Σε φιλω πολυ Κικουλα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι αυτά τα ριζότα θέλουν ένα καλοψημένο κρέας αν κι εγώ, Χρυσαυγή μου γλυκιά, τα καταβροχθίζω και σκέτα!!!
      Πώς με καταλαβαίνεις αν κι ευτυχώς σε σένα δεν φαίνεται γιατί τρελλαίνομαι για τα ποστ σου!!!
      Πολλά φιλάκια!

      Διαγραφή
  16. Υπέροχο και αρωματικό και εξοντωτικό, το θέλω έτσι ακριβώς σερβιρισμένο!
    Θα φτιαχτεί σύντομα...

    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι, όχι δεν είναι εξοντωτικό... το έφαγα και δεν με εξόντωσε!!! χαχαχαχα
      Να το δοκιμάσεις ...θα σου αρέσει!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  17. Πολύ μου άρεσαν τα υλικά που χρησιμοποίησες στο ριζότο σου, τα φρούτα και οι ξηροί καρποί πρέπει να συνέθεσαν ένα εξαιρετικό φαγητό για κάθε περίσταση!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ τρελλαίνομαι για ριζότο με φρούτα και ξηρούς καρπούς αν και πάντα μου θυμίζει γιορτή!!! Είναι πολύ νόστιμο!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  18. Olá amiga, hoje quero agradecer a Deus pelo dom da sua vida, e desejar a você e sua família
    um feliz e santo Natal, cheio de saúde e alegria!!!
    Que seu coração esteja preparado para receber o Menino Deus!!!
    Um grande abraço, Marie.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!

No