Γλυκό του κουταλιού με ξερά σύκα


Ξερά σύκα... προσωπικά τα λατρεύω ...ίσως περισσότερο κι από τα φρέσκα! Είναι θρεπτικά, υγιεινά, νόστιμα και απίθανα για σνακ αν και με αυξημένες θερμίδες σε σχέση με τα φρέσκα.
Η συκιά είναι γνωστή από τους προϊστορικούς χρόνους και στον ελλαδικό χώρο αναφέρεται από τα χρόνια του Ομήρου. Ο Ηρόδοτος εικάζει ότι ένας από τους λόγους που ο Ξέρξης θέλησε να κατακτήσει την Ελλάδα ήταν τα σύκα Αττικής!!! Στην Αρχαία Αθήνα η συκιά ήταν ιερό δέντρο.
Η πιο παλιά αναφορά για αποξηραμένα σύκα είναι τα αποξηραμένα και απανθρακωμένα σύκα που βρέθηκαν στη Μινωϊκή Κρήτη.
Οι Αρχαίοι Έλληνες εκτιμούσαν πολύ τα φρέσκα αλλά και τα ξερά σύκα που τα θεωρούσαν εκλεκτό γλύκισμα και τα κατανάλωναν στα συμπόσια μαζί με ξηρούς καρπούς.
Μ' αυτά τα ξερά σύκα, λοιπόν, έκανα ένα γλυκό του κουταλιού! Η συνταγή ...από το περιοδικό "Γλυκές Ιστορίες". Η παρασκευή εύκολη και το αποτέλεσμα ...ακόμα καλύτερο και από το αναμενόμενο! Έγινε ένα γλυκό του κουταλιού υπέροχο με άλλα λόγια ένα βάζο με γευστικό θησαυρό! -:))
Μόνο μελανό σημείο... το ότι αν θελήσει κάποιος να ελέγξει μέσα τα σύκα για να διαπιστώσει ότι είναι εντάξει κάνοντάς τους έστω και μια μικρή τομή, τότε θα γεμίσει το σιρόπι με τα μικρά τους κουκουτσάκια και θα πρέπει να το σουρώσει για να είναι αισθητικά όμορφο. Αυτό, εν μέρει μπορούμε να το αποφύγουμε αγοράζοντας ξερά σύκα πολύ καλής ποιότητας.
ΥΛΙΚΑ
150 γρ. ζάχαρη (έβαλα άσπρη και καστανή)
2 κ.σ. μέλι
800 γρ. νερό
300 γρ. ξερά σύκα
4-5 μοσχοκάρφια (καρφάκια γαρίφαλο)
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Πλένουμε καλά τα ξερά σύκα.
Σε μια κατσαρόλα, βάζουμε τη ζάχαρη με το νερό και το μέλι σε μέτρια φωτιά και ανακατεύουμε ελαφρώς.
Αφήνουμε το σιρόπι να βράσει χωρίς να ανακατέψουμε ξανά.
Μόλις η ζάχαρη λιώσει και το σιρόπι αρχίσει να κοχλάζει προσθέτουμε τα σύκα και τα μοσχοκάρφια.
Αφήνουμε το γλυκό να πάρει ξανά βράση και χαμηλώνουμε τη φωτιά, ώστε να σιγοβράσουν τα υλικά αλλά να μην εξατμίζεται γρήγορα το σιρόπι.
Το μείγμα πρέπει να σιγοβράσει για 25-30 λεπτά έως ότου δημιουργηθεί ένα παχύρρευστο σιρόπι.
Αποσύρουμε την κατσαρόλα από τη φωτιά και βάζουμε σε ζεστό, αποστειρωμένο βάζο.
Κλείνουμε καλά με το καπάκι και αφήνουμε το βάζο ανάποδα μέχρι να κρυώσει.
Πηγή: Γλυκές ιστορίες, Φεβρουάριος 2013
Καλή σας μέρα και καλή συνέχεια!
Tante Kiki
32 Comments

32 σχόλια:

  1. Καλημέρα! Πολύ επιτυχημένο φαίνεται αυτό το γλυκό και θα το φτιάξω σύντομα, είναι και πολύ εύκολο! Τέλεια συνταγή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα Κική μου!!!
    Το Σύκο είναι το αγαπημένο μου από τα γλυκά του κουταλιού. Έτσι όμως δεν το έχω δοκιμάσει.
    Πολύ ωραία πρόταση.
    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαι σίγουρη ότι θα σου αρέσει κι έτσι!!! Είναι υπέροχο!!!
      Φιλιά!!

      Διαγραφή
  3. Πάρα πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα και πρόταση!!!
    Καλημέρα!:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε!! Αξίζει να δοκιμαστεί!!
      Καλό βράδυ!!

      Διαγραφή
  4. To γνωστό συκαλάκι με το βελούδινο σμαραγδί χρώμα το λατρεύω!Όπως επίσης και τα ξερά σύκα ,ειδικά όταν επιμένουν οι στιγμές υπογλυκαιμίας,τότε είναι η ιδανική και γρήγορη λύση!Το ότι μπορώ να απολαύσω εύκολα και γρήγορα σε γλυκό του κουταλιού τα ξερά σύκα, πολύ μου αρέσει σαν ιδέα!Ωραία και πρωτότυπη παρασκευή Κική μου!Νόστιμη επάνοδος μετά την τριήμερη αργία!
    Φιλάκια πολλά,πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ το Φωτεινή μου...αξίζει! Εύκολο, γρήγορο, για κάθε εποχή γιατί έχει τη δική του γεύση, αγνό και χωρίς λιπαρά!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  5. Όντως πολύ εύκολο Κική μου! Η αλήθεια είναι ότι με ξερά σύκα δεν έχω δοκιμάσει, αλλά από τις φωτογραφίες φαίνεται πολύ πετυχημένη συνταγή! Μια υπογλυκαιμία τώρα την έχω...!!! Γεια στα χεράκια σου!
    Πολλά φιλιά! Καλό μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Πηνελόπη μου είναι νοστιμότατο και πολύ εύκολο. Αξίζει να το δοκιμάσεις!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  6. Σε τέτοια κεράσματα, εμείς δεν λέμε ΟΧΙ ποτέ, καλή μου Κική.
    Αρωματικό και γεύση εξαιρετική σίγουρα.
    Γειά στα χέρια σου φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ ωραίο Πηνελόπη μου ...αξίζει!
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  7. Δεν ήξερα πως γίνεται γλυκό κ' με τα ξερά σύκα...
    ΧΑΑΧΑΑ!!! Δουλειές μου άνοιξες!!!
    ;-)
    Παίρνω το κερασματάκι μου κ' την κάνω!!!
    Φιλάκιαααα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Ιωάννα μου, να πάρεις όσο θέλεις! Είναι ωραιότατο!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  8. Τι πρωτότυπο γλυκάκι!
    Μου αρέσουν τα σύκα, φρέσκα και ξερά, αλλά δεν ήξερα ότι γίνονται και γλυκό του κουταλιού!
    Και μάλιστα πολύ πολύ εμφανίσιμο και μες στη γλύκα!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Ερμιόνη μου! Γίνονται πολύ ωραίο γλυκό! -:))
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  9. Υπέροχο γλυκάκι Κική μου, κι εγώ αγαπώ πολύ τα ξερά σύκα!
    Ελπίζω να πέρασες όμορφα το τριήμερο!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι είναι ποιλύ ωραίο γλυκάκι Έλενά μου! Όσο για το τριήμερο ...όχι και τόσο αλλά τί να γίνει;;; Περιδιαβαίνει χαρούμενα η ίωση στο τριώροφο και όπως καταλαβαίνεις... άστα!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  10. Κικίτσα μου τι ωραία ιδέα;Μου άρεσε πάρα πολύ, θα το δοκιμάσω!!!
    Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πωπω και μόλις ξύπνησα και έχω μια υπογλυκαιμία!! Αύριο πρωί πρωί θα αγοράσω σύκα αποξηραμένα!!! Τα τρώω σε όλες τους τις εκδοχές αλλά έτσι δεν τα έχω δοκιμάσει! Είμαι σίγουρη ότι θα είναι τέλεια!! Ευχαριστώ για την συνταγή!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μιλάμε τώρα για το αγαπημένο μου φρούτο Κική. Και το έκανες γλυκό του κουταλιού στην αποξηραμένη του μορφή? Αυτό είναι είδηση!
    Μα τι ωραία που έχουν φουσκώσει τα συκαλάκια. Απέκτησαν όγκο και υγρασία που τους έλειπε όντας αποξηραμενα.

    Συνταγή που αξίζει να συζητηθεί μας έβαλες αυτή τη φορά!!
    Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι νοστιμότατο Χρυσαυγή μου!! Εϊναι και πολύ εύκολο!
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  13. ωραίο γλυκό έφτιαξες αλλά και χρήσιμες πληροφορίες να σαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Κικίτσα μου τι γλυκό αρχαιοελληνικό είν' αυτό;
    Υπέροχο....
    Ψάχνω αυθεντικές αρχαίες συνταγές από τα κείμενα, θα σε ενημερώσω
    Φιλάκια πολλά
    Γλυκαμένη νάσαι
    Σόφη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Σόφη μου... μου αρέσει η ιδέα σου για αυθεντικές αρχαίες συνταγές! Θα χαρώ να μάθω!!!
      Καλή σου μέρα και φιλάκια!

      Διαγραφή
  15. Εύκολο, νόστιμο και με επιτυχία! Τα σύκα είναι αγαπημένα ξερά φρούτα και μπορείς να τα βάλεις παντού.
    Σε ευχαριστούμε για την επιλογή.
    Καλή σου μέρα.
    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Και σαν γλυκό του κουταλιού Ελένη μου ειναι ωραιότατο!!
    Να είσαι καλά!! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!

No