Γλυκό κουταλιού τριμμένο καρότο


Καλή σας μέρα και καλή Σαρακοστή!!! Τη συνήθειά μου να αρχίζω γλυκά την εβδομάδα  τη γνωρίζετε καλά. Μου αρέσει αυτή η συνήθεια... έρχεται από παλιές θύμησες...εκείνα τα καλοκαιρινά πρωινά που ξυπνώντας στο σπίτι της γιαγιάς και του παππού, ερχόταν στα ρουθούνια μου η μυρωδιά του φρεσκοψημένου καφέ και κατεβαίνοντας στον κάτω όροφο, τους έβλεπα να υποδέχονται την κάθε μέρα με... ένα ελληνικό καφεδάκι κι ένα γλυκό του κουταλιού που "στρογγυλοκαθόταν" στα μικρά γυάλινα αλλά περίτεχνα διαφανή πιατάκια. 
Το άρωμα του ελληνικού καφέ και η "θέα" της γιαγιάς και του παππού να κάθονται στις δύο πλευρές του τραπεζιού του πιο λατρεμένου μου δωματίου του σπιτιού, έχοντας μπροστά τους ο καθένας το φλιτζανάκι του καφέ και το πιατάκι με το γλυκό... με ακολουθούν πάντα, ακόμη και τώρα, ζεσταίνοντας την καρδιά μου και ειδικά σε δύσκολες στιγμές. Είναι κάτι σαν ένα ...καταφύγιο αναμνήσεων όπου μπορώ να χωθώ... όπου κανείς και τίποτε να μπορεί να εισβάλει.
Ακολουθώντας, λοιπόν, τα μονοπάτια της συναισθηματικής μου μνήμης, αυτά τα μονοπάτια που όταν κάποιος τα διαβαίνει νιώθει ότι επιστρέφει εκεί... στο σπίτι του και κατακλύζεται από συναισθήματα ανείπωτης πληρότητας κι ευτυχίας, θα τολμούσα να πω, οδηγήθηκα σε ένα ακόμα γλυκό του κουταλιού. Κάθε φορά που φτιάχνω κάποιο τέτοιο γλυκό νιώθω τη γιαγιά μου να στέκεται κάπου εκεί σε μια γωνιά της κουζίνας και να με κοιτάζει χαμογελώντας με κείνο, το γεμάτο τρυφερότητα κι αγάπη βλέμμα που δεν θα ξεχάσω ποτέ όσο ζω.
Καρότο γλυκό κουταλιού! Ένα γλυκό που έπεισε και κάποιον από τους δύσκολους "κριτές" του τριωρόφου και ο οποίος, για κάποιον ανεξήγητο λόγο τρέφει μιαν απέραντη αντιπάθεια προς το συμπαθές κατά τα άλλα λαχανικό. Δοκίμασε το γλυκό και απεφάνθη... "μου φαίνεται ότι βρήκα έναν τρόπο να τρώω καρότο!!!" -:))) 
Η αλήθεια είναι ότι κι εγώ όταν "πρωτοσυνάντησα" το γλυκό καρότο σε κάποιο ζαχαροπλαστείο της Καβάλας, πριν αρκετά χρόνια (ένα γλυκό που ήταν φτιαγμένο από έναν τοπικό συνεταιρισμό γυναικών) αντέδρασα μάλλον αρνητικά.  Το δοκίμασα αλλά δεν ... δηλαδή δεν... Δεν ήταν άσχημο αλλά μου έπεφτε πολύ λαχανικό για να γίνει γλυκό (τότε ακόμα δεν είχε κυκλοφορήσει η ελιά σαν γλυκό του κουταλιού το οποίο ακόμη προσπαθώ να βρω τρόπο να το ...προσεγγίσω!!). Κάποια στιγμή όμως το δοκίμασα τριφτό, σαν το κυδώνι και τότε ήταν που το αγάπησα!!! Ούτε κι εγώ πίστευα τη διαφορά που μου φάνηκε ότι είχαν τα δύο γλυκά!!! Έτσι αποφάσισα να το φτιάξω για να το δοκιμάσω με τα δικά μου δεδομένα...
Είναι, πια, η τέταρτη ή πέμπτη φορά που φτιάχνω γλυκό καρότο τριφτό και για να είμαι ειλικρινής ...έκανε μια μεγαλοπρεπή είσοδο στα ...αγαπημένα μου γλυκά του κουταλιού! Τί να πρωτοθαυμάσει κανείς... γεύση, άρωμα, χρώμα;;;
Γνωρίζοντας ότι δεν ανακάλυψα την Αμερική, μιας και είναι πια ένα συνηθισμένο γλυκό του κουταλιού...θέλετε να διαβάσετε πώς το κάνω εγώ;;; 
Εάν απαντήσατε καταφατικά... ελάτε μαζί μου στην καροτένια γη...

ΥΛΙΚΑ
  • 1 κιλό τριμμένο καρότο
  • 1.100 γρ. ζάχαρη
  • 4 κ.σ. μέλι
  • 10-12 γαρίφαλα καρφάκια (μοσχοκάρφια)
  • 2 ξύλα κανέλας 
  • 1 φακελάκι ζάχαρη αρωματισμένη με βανίλια (ή με βανίλια και κανέλα)
  • Χυμό από 2 πορτοκάλια, περασμένο από σουρωτήρι για να μην έχει ίνες
  • 1.200 γρ. νερό
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
  1. Βάζουμε το τριμμένο καρότο σε νερό και το βράζουμε για 10-12 λεπτά σε μέτρια φωτιά για να μαλακώσει.
  2. Ύστερα το αδειάζουμε σε σουρωτήρι και το αφήνουμε να στραγγίσει εντελώς από τα υγρά του.
  3. Βάζουμε σε μια κατσαρόλα το νερό, το χυμό πορτοκαλιού, το μέλι, τη ζάχαρη, τα ξυλάκια κανέλας και τα καρφάκια του γαρίφαλου και αφήνουμε το σιρόπι να βράσει για 6-7 λεπτά. 
  4. Μετά προσθέτουμε το τριμμένο καρότο και αφήνουμε να βράσει για 20-25 λεπτά. Προσθέτουμε και το χυμό λεμονιού και αφήνουμε να πάρει ακόμα μια ή δύο βράσεις.
  5. Ελέγχουμε εάν το σιρόπι μας έδεσε καλά, ρίχνοντας μια σταγόνα σε πιατάκι που το έχουμε βάλει για λίγο στο ψυγείο και η οποία δεν πρέπει να απλώνεται.
  6. Εάν η σταγόνα απλώνεται τότε αφήνουμε για 2-3 λεπτά ακόμη να βράζει το σιρόπι.
  7. Αφήνουμε όλη τη νύχτα το γλυκό στην κατσαρόλα και το επόμενο πρωί ελέγχουμε μήπως έχει "αφήσει" υγρά οπότε αραίωσε το σιρόπι του.
  8. Εάν έχει συμβεί αυτό, ξαναβράζουμε το γλυκό για άλλα 5-7 λεπτά, για να "δέσει" καλά το σιρόπι και βάζουμε σε αποστειρωμένα βάζα.
  9. Τοποθετούμε τα γεμάτα βάζα επάνω σε πετσέτα κουζίνας ανάποδα μέχρι να κρυώσουν για να κλείσουν αεροστεγώς.
  10. Απολαμβάνουμε το γλυκό με το ελληνικό καφεδάκι μας, με γιαουρτάκι, με κρέμες βανίλιας, λεμονιού ή με ρυζόγαλο. Είναι υπέροχο επάνω σε μια φέτα ψωμί στρωμένη με λίγο βούτυρο ή επάνω σε μια φέτα ψωμιού που καλύπτεται από μια λεπτή φέτα κάποιου κίτρινου τυριού αν κι εμένα μου αρέσει πολύ κι επάνω σε μανούρι που έχει ψηθεί ελαφρώς!!!
Tante Kiki
25 Comments
No