Νηστίσιμα κουλουράκια κανέλας


Πολύ καλημέρα σας !!!! Μια πανέμορφη ανοιξιάτικη μέρα, σήμερα στην Θεσσαλονίκη και με τα κέφια μας "στα πάνω τους" απολαμβάνουμε τη φύση, στη βεράντα με έναν καφέ ή γάλα (ανάλογα με την ηλικία)με την απαραίτητη συνοδεία νηστίσιμου κέικ και νηστίσιμων "κουλουρακίων". 
Υπάρχει καλύτερη χαλάρωση; Νομίζω πως είναι η απόλυτη ηρεμία: οικογενειακό πρωινό κυριακής με καφέ (οι καφεϊνομανείς φαίνονται, χαχαχα) και κουβεντούλα... άντε και λίγες θερμίδες από κέικ, κουλούρια, τοστ και ό,τι άλλο επιθυμεί ο καθένας.
Άρχισα όμως πάλι τις φλυαρίες (κάθε Κυριακή με πιάνει η αμπελοφιλοσοφία) και... εντάξει μπορεί να με βαρεθείτε... να αποφεύγετε τις επισκέψεις στο σπιτάκι  μου... να χαθούμε εντελώς, όπως με κάτι αχώνευτες φίλες που θέλουμε πάντα να τις "χάσουμε...λόγω πολλών υποχρεώσεων"... γι αυτό σας δίνω τη συνταγή... και δεν ξαναμιλάω.
 Τώρα για να είμαι ειλικρινής ελπίζω να μου πείτε: ''όχι δεν μιλάς πολύ, μια χαρά είσαι και θέλουμε να σε επισκεπτόμαστε και σε συμπαθούμε και...και...και... αλλά δεν ξέρω. Είδατε άρχισα και τα παράπονα κυριακάτικα!!! 
Αααα! ξέχασα να σας πω ότι τη συνταγή τη βρήκα σε ένα παλιό περιοδικό του σούπερ μάρκετ ΑΒ και είναι εκπληκτικά πετυχημένη...
ΥΛΙΚΑ για 70-75 περίπου κουλουράκια
2 1/2 φλ. αραβοσιτέλαιο ή ελαφρύ ελαιόλαδο
1 φλ. ζάχαρη (έβαλα 1 κ.σ. περισσότερο... για να μην γκρινιάζει το οικογενειακό ασκέρι)
1 1/4 φλ. νερό
5 ξυλάκια κανέλας  
1/2 κ. γλ. Σμυρνιό (ένα μίγμα από κανέλα, μοσχοκάρυδο, γαρύφαλο και ζιγγίβερι δηλ. τζίντζερ που δεν το είχε η συνταγή αλλά το δικό μου "κόλλημα" μ' αυτό) 
1 κ.γλ. σόδα
χυμό από 1 πορτοκάλι
1 κιλό αλεύρι για όλες τις χρήσεις
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Βράζουμε το νερό με τα ξυλάκια κανέλας σε χαμηλή φωτιά για 10 λεπτά και το αφήνουμε να κρυώσει.
Χτυπούμε το λάδι με τη ζάχαρη και το σμυρνιό.
Προσθέτουμε το νερό που βράσαμε.
Διαλύουμε τη σόδα στο χυμό πορτοκαλιού και ανακατεύοντας, τα προσθέτουμε στο λάδι με τη ζάχαρη και το νερό.
Προσθέτουμε σιγά σιγά το αλεύρι, μέχρι να έχουμε μια ζύμη μαλακή, που να μην κολλάει στα χέρια.
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου.
Αφήνουμε να ξεκουραστεί για 15  λεπτά, περίπου.
Πλάθουμε κουλουράκια, τα βάζουμε στο ταψί σε αντικολλητικό χαρτί και τα ψήνουμε για 20-30 λεπτά περίπου, προσέχοντας πάντα γιατί ο χρόνος ψησίματος εξαρτάται από το φούρνο (στον δικό μου φούρνο ψήθηκαν σε 18 λεπτά, στην ίδια θερμοκρασία).
Αυτά για σήμερα και τώρα σας αφήνω γιατί πρέπει να τελειώσω το προφιτερόλ μου και να διορθώσω γραπτά (σνιφφφφφ!) για αύριο, μια και οι εξετάσεις γαλλικών πλησιάζουν επικίνδυνα και τα παιδάκια μου (οι μαθητές μου εννοώ, μην πάει αλλού ο νους σας...)  πρέπει να γράψουν καλά για να περάσουν! 
ΣΗΜ. Πάντως τα κουλουράκια, νηστίσιμα ή μη, είναι πεντανόστιμα... δοκιμάστε τα και θα με θυμηθείτε. Αφήστε που μπορεί να  χρησιμοποιηθούν σαν βάση για διάφορα γλυκά με νηστίσιμη κρέμα βανίλιας ή και σοκολάτας (σαν πρόχειρο προφιτερόλ)! 
Να περάσετε μια όμορφη Κυριακή και καλή εβδομάδα από αύριο!!!

Tante Kiki
27 Comments

27 σχόλια:

  1. Λατρεύω τη γεύση κανέλας στα κουλουράκια!! Κρατώ τη συνταγή σου στα υπόψιν και σ΄ευχαριστώ!!
    Φιλιά στην ηλιόλουστη, αγαπημένη μου Θεσσαλονίκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Salut Tante Kiki!
    Δεν μπορουσα να σου αφησω σχολιο...γιατι δεν υπαρχει η επιλογη Name/Url, αλλα τα καταφερα!
    Καλο σαβ/κο με γλυκες δημιουργιες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα anthivolon,χαίρομαι που σου άρεσαν τα κουλουράκια κι ευχαριστούμε για τα φιλιά που σου τα ανταποδίδουμε, η Θεσσαλονίκη κι εγώ!

    Salut Cathy, j'ai déjà visité ton blog et c'est super et tes recettes sont delicieuses!!! Merci de ta visite et si tu veux laisse-moi ta photo, en faisant un clic á "suivre". Bises!!!!
    Καλή Κυριακή στο Ναύπλιο, μια πολύ αγαπημένη πόλη που έχω επισκεφθεί αρκετές φορές!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Re bonjour Kiki!
    J'ai fait comme tu m'as dit....avec google friend, mais la photo ne renvoit pas a mon blog, parce que que ce n'est pas un blog de blogspot! C'est pour ca que je te disais de mettre aussi l'application Nom/Url dans les coms.....
    Merci de ta visite
    Le francais ? je suis francaise!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Rebonjour chère Cathty, je vais essayer de mettre cette application mais je ne sais pas comment! Alors, tu es française et tu habites Nafplio?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. γιαμ!!φιλια στη πανεμορφη Θεσ/νίκη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Oui!!!!!!! J'habite à Nafplio, η πολυ ομορφη πολη!! La prochaine fois que tu viens fais moi signe!!
    Bisou

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. cook, ευχαριστώ πολύ!!!

    Cathy, toi aussi, si tu viens à Thessalonique.
    Encore, quelque chose, je n'ai pas pu mettre à mes commentaires le URL... δεν ξέρω γιατί, ίσως θέμα Blogger!!! Bises

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Θα τα δοκιμάσω οπωσδήποτε Κική μου γιατί μου αρέσει πολύ η κανέλλα!Δείχνουν τέλεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Λατρευω τα κουλουρακια κανελας και θελω οπωσδηποτε να δοκιμασω την συνταγη σου!!!!!φιλια πολλα χ2 και καλη εβδομαδαααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Oh my goodness, your food looks delicious! Keep on posting it! Yummy!
    Thanks for visiting my blog, I apologize because Silvia's home is not in Tuscany, it is in Naples, Florida, USA. It was a bit confusing. She has a Tuscan style home...so I made it more clear on my post....sorry about that!
    Ixx

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Katerina, είναι εύκολα και νόστιμα... Φιλιά

    [handmade+art]x2, δοκιμασέ τα και πολλά φιλιά

    Ingrid de Villiers, these cookies are very nice and easy!As for the confusion, doesn't matter I liked anyway!!! Keep on showing us all these and I will be happy!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ils sont magnifiques, je prend note pour la Pâques, qui vient trés bientôt. Bonne semaine et un petit coucou de l'espagne.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Aγαπημένα κουλουράκια όλης της οικογένειας
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Kικίτσα μου από αύριο ξεκινάω (επιτέλους) νηστεία κι εγώ, τα κουλουράκια σου ότι πρέπει για τον μη νηστίσιμο καφεδάκο μου (πειράζει να βάζω λίιιγο γαλατάκι? δεν μπορώ να τον πιω σκέτο)
    Φιλάκια πολλά, καλή βδομάδα!!
    Και καλό κουράγιο με τις εξετάσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. κουλουράκια=βουτιά σε γάλα ή καφέ!!! αχ και βαχ αχ και βαχ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ήρθα να σου αφήσω ραβανί :D και να πάρω κουλουράκια κανέλας που μου αρέσουν πολύ!!!
    Φιλάκια
    Καλή εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Odile, merci de ton commentaire et n'hésite pas prépare ces cookies, ils sont super!
    Βonne semaine!

    manousina, χαίρομαι, φιλιά και καλή εβδομάδα!

    Γλυκιά μου ΕΛΕΝΑ, μην ανησυχείς κι εγώ μόνον με γάλα τον πίνω γιατί υποφέρω από το στομάχι μου, οπότε θα σου κάνω παρέα...με το κρέας δεν έχω πρόβλημα το σταματώ!! Ευχαριστώ για τις ευχές !Πολλά φιλιά και καλή εβδομάδα!!!

    Pansofix, σε κερνάω όσα θέλεις μόνον άσε τα αχ και βαχ! χαχαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. καλημέρα!!!!!!
    νόστιμα και μοσχομυριστα!!!!!!
    βάζεις εσύ τα κουλουράκια εγώ τον καφέ....
    μόνο με μια..προυπόθεση...χιχι
    να μου κρατήσεις θέση..κοντά στη θάλασσα....
    καλή εβδομάδαααααααααααααααα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Irtha ki egw gia antallagi cookies, alla thelw na ta parw ola giati ta cookies me kanela einai t'agapimena mou..Opws einai ki efkola, mou fainetai pws tha synehisoun ta cookies ki afti tin evdomada..Filakia!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αγαπημένη κανελίτσα!Ευχαριστώ για την συνταγούλα!Θα σου πω σύντομα εντυπώσεις!Καλή βδομάδα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Μυρωδάτα υγιεινά κουλουράκια!θα τα προτιμήσω με ελαιόλαδο γιατί το δικό μας είναι ελαφρότατο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Μ'αρέσουν πολύ τα κουλουράκια κανέλας!!Θα τα δοκιμάσω :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Καλημέρα! Επιτέλους και μετά από πολλές προσπάθειες κατάφερα να γίνω μέλος :) Χαίρομαι πάντως γιατί το ήθελα πολύ. Εύχομαι να έχεις μια όμορφη μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. irida, πολύ ευχαρίστως, σε περιμένω.

    mia xara, να σου φτιάξω δύο δόσεις;

    "Στον δικό μου υπέροχο κόσμο...." περιμένω με ανυπομονησία τις εντυπώσεις.

    Vita, είναι πολύ καλό αυτό αλλά εγώ έχω ελαιόλαδο από τη Θάσο και είναι λίγο "βαρύ" γι αυτό έβαλα αραβοσιτέλαιο (για να μην τρέχω στο μάρκετ χαχαχα).

    KONSTANTINA δοκίμασέ τα κι ελπίζω να σου αρέσουν.

    Phoebe ευχαριστώ πολύ κι εγώ χαίρομαι που σε ξαναβλέπω. Καλή σου μέρα!!!

    Φιλιά και Καλή σας μέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Kiki σ'εχαριστώ πολύ !! Το πρω'ί' θα φτιάξω τα κουλουράκια !! Πιστεύω να τα πετύχω !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Καλή επιτυχία Καλλίνα!! :) Ό,τι χρειαστείς πες μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!

No