Οι κρασάτες σουπιές της μαμάς μου... ένα νηστίσιμο πιάτο όχι μόνον για τη νηστεία


Μεγάλη Πέμπτη, ημέρα του Μυστικού Δείπνου, της βαφής των αυγών αλλά και  της ετοιμασίας των τσουρεκιών.
Όπως κάθε χρόνο, πρωί πρωί σήμερα, το πρώτο πράγμα που κάνουμε είναι να βάζουμε ένα κόκκινο πανί στη βεράντα κάτι που δείχνει ότι είναι η μέρα που βάφουμε τα αυγά και συμβολίζει το αίμα του Χριστού. Δεν υπήρξε Μεγάλη Πέμπτη χωρίς αυτό το έθιμο στο σπίτι μου.
Αλλά ας επανέλθουμε στη σημερινή μας συνταγή... και αργότερα θα σας δείξω τα τσουρέκια και τα αυγά μου.
Ένα από τα αγαπημένα φαγητά των γονιών μου (αν και όχι ιδιαιτέρως δικό μου) είναι οι σουπιές που η μαμά μου τις μαγειρεύει με διάφορους τρόπους κατά καιρούς. Ούτε να το συζητάμε να περάσει νηστεία χωρίς σουπιές εδώ δεν περνάει μήνας... τί να κάνω κι εγώ έμαθα να τις τρώω η "κακομοίρα".
Παρόλα αυτά, πρέπει να ομολογήσω ότι είναι ένα πεντανόστιμο πιάτο (άλλο εάν εγώ έχω μαλώσει με τα  ψάρια και τα θαλασσινά... μπορεί και να θέλω να τα προστατεύω από τον αφανισμό ... ποιός ξέρει !!!).
Να λοιπόν μία από τις συνταγές της μανούλας μου για τις σουπιές.
ΥΛΙΚΑ
1 κιλό σουπιές κομμένες σε κομμάτια
6 κρεμμύδια κομμένα σε φέτες
3-4 κρεμμυδάκια φρέσκα
2 πιπεριές Φλωρίνης
300 γρ σπανάκι ζεματισμένο (προαιρετικό)
1 μεγάλη ώριμη ντομάτα ψιλοκομμένη
1 συσκευασία χάρτινη (250 γρ) Pummaro (ή οποιαδήποτε άλλη αντίστοιχη)
4 κ.σ. μαϊντανό ψιλοκομμένο
2 κ.σ. άνηθο ψιλοκομμένο
1 ποτήρι νερού κόκκινο ξηρό κρασί
1 κ.γλ. ζάχαρη
Αλάτι και πιπέρι
Μερικά σπυριά μπαχάρι
1 φλ. τσ. ελαιόλαδο
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Στην κατσαρόλα, βάζουμε τις φέτες του κρεμμυδιού και τις βράζουμε με λίγο νερό για 2-3 λεπτά και ρίχνουμε το νερό.
Στην ίδια κατσαρόλα, προσθέτουμε τα φρέσκα κρεμμυδάκια, τις πιπεριές, το σπανάκι και τις σουπιές και τα ζεματισμένα κρεμμύδια με το ελαιόλαδο και τα σωτάρουμε για 4-5 λεπτά. 
Σβήνουμε με το κρασί και αφήνουμε να πάρουν μια βράση. 
Προσθέτουμε τη ψιλοκομμένη ντομάτα και το Pummaro, το μαϊντανό, τον άνηθο, τη ζάχαρη, το αλατοπίπερο και το μπαχάρι και 1 ποτήρι νερό και τα αφήνουμε να σιγοβράσουν.
Εάν χρησιμοποιήσουμε απλή κατσαρόλα, τα βράζουμε σε μέτρια φωτιά, προσέχοντας πάντα, κάθε φορά που λιγοστεύει το νερό τους να το αναπληρώνουμε μέχρι οι σουπιές να μαλακώσουν.
Στην απλή κατσαρόλα συνήθως για να ετοιμαστεί το φαγητό αυτό, χρειάζεται 1 ώρα περίπου.
Στην χύτρα ταχύτητος, από τη στιγμή που θα ακουστεί το σφύριγμα χρειάζεται 25 λεπτά, βράσιμο.
Όταν το φαγητό μας είναι έτοιμο, χαμηλώνουμε τη φωτιά και το αφήνουμε να μείνει με το ζουμάκι του. Καλή Όρεξη!!
Tante Kiki
6 Comments
No