Νηστίσιμα κουλουράκια σμυρνέικα

Καλημέρα σας!! Μεγάλη Δευτέρα σήμερα! Έφτασε και η εβδομάδα των Παθών (αν κι έχουμε μερικούς μήνες ή μάλλον 1-2 χρόνια των παθών αλλά λέμε τώρα!!). Εβδομάδα νηστείας και προσευχής!! Κατάνυξης κι, εδώ που τα λέμε, αυξημένης δουλειάς στο σπίτι με τις πασχαλιάτικες προετοιμασίες αλλά και μέρες που οι νονοί επισκέπτονται τα βαφτιστήρια τους!!  Απαραίτητο δεν είναι ένα κέρασμα στο σπίτι;;; Η γιαγιά μου πάντα, κατά τη διάρκεια της νηστείας και όχι μόνον, είχε γλυκό του κουταλιού και κουλουράκια νηστίσιμα ή όχι... θα  μου πείτε ...πού να βρει η γυναίκα την πάστα στο χωριό πριν από 30 χρόνια;;; Σωστά, αλλά πάλι όσο κι αν αγαπάμε τα σύγχρονα γλυκά με τη σοκολάτα, αυτά τα παραδοσιακά και απλά γλυκά που, βέβαια, είναι και πιο υγιεινά, έχουν την ομορφιά τους. Είναι εύκολα και υγιεινά, διατηρούνται για αρκετό καιρό και, βέβαια, μπορούν να γίνουν καταπληκτικά προσωπικά, χειροποίητα δωράκια-νοστιμιάς που θα κάνουν τους παραλήπτες τους να μας θυμούνται για πολύ καιρό με μια ...γλύκα στο στόμα! 
Τέτοιες μέρες, ποιός δεν θέλει να καλωσορίσει τους επισκέπτες με τσαγάκι, καφεδάκι ή ακόμα καλύτερα ένα νοστιμότατο φλιτζάνι με κακάο, κουλουράκι και γλυκό του κουταλιού ή ακόμα και με μια φέτα νηστίσιμο τσουρέκι (θα το βρείτε ΕΔΩ).
Ετοίμασα, λοιπόν, κι εγώ κουλουράκια σμυρνέικα νηστίσιμα αλλά με μια μικρή μικρή, τόση δα, αλλαγή στο αλεύρι. Αντικατέστησα ένα μέρος της φαρίνας με αλεύρι ολικής κι ένα άλλο με καλαμποκάλευρο άσπρο! Έγιναν ...υπέροχα!!!
Ετοίμασα και δύο δωράκια πασχαλινά με κουλουράκια, τσουρέκια νηστίσιμα και μη αλλά και σοκολατένια αβγά κι εμπρός για τις επισκέψεις μου (εντάξει αγόρασα και κάτι άλλο για τα δωράκια αλλά τα φαγώσιμα είναι από μένα με αγάπη)!!!
Κάθε δωράκι από τα χεράκια μας, νομίζω ότι, έχει ιδιαίτερη σημασία...
ΥΛΙΚΑ
1300 γρ. αλεύρι που φουσκώνει μόνο του, κοσκινισμένο
200 γρ. αλεύρι καλαμποκιού, άσπρο και κοσκινισμένο
200 γρ. αλεύρι ολικής άλεσης που φουσκώνει μόνο του, κοσκινισμένο
370 γρ. ζάχαρη (είναι περίπου 1 1/2 ποτήρι νερού) 
660 γρ. μαργαρίνη, σε θερμοκρασία δωματίου
350 γρ. χυμό πορτοκαλιού
50 γρ. κονιάκ ή γλυκό λευκό κρασί
1 κ.γλ. μπέικιν πάουντερ
2 φακελάκια φυσική βανίλια Vahiné
Ξύσμα από 1 πορτοκάλι ακέρωτο

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 170 βαθμούς Κελσίου, στον αέρα.
Σε ένα μπολ, ανακατεύουμε τα τρία είδη άλευρου, το μπέικιν και τη βανίλια.
Στο μπολ του μίξερ, βάζουμε τη μαργαρίνη και τη ζάχαρη και τα χτυπάμε έως ότου αφρατέψουν και ασπρίσουν, με το εξάρτημα Κ ή φτερό.
Προσθέτουμε το χυμό πορτοκαλιού, το κονιάκ και μόλις το μείγμα ομογενοποιηθεί αρχίζουμε να προσθέτουμε σταδιακά το μείγμα των άλευρων-μπέικιν-βανίλιας.
Όταν προσθέσουμε αλεύρι τόσο ώστε το μείγμα αρχίζει να γίνεται πηχτό, αντικαθιστούμε το εξάρτημα Κ ή φτερό με τα εξαρτήματα για το ζύμωμα και αφήνουμε το μείγμα να χτυπηθεί έως ότου γίνει μια μαλακή ομοιογενής ζύμη που δεν κολλάει στα χέρια.
Χωρίζουμε τη μισή ζύμη, την πλάθουμε σαν μπαστούνι και κόβουμε κομματάκια ζύμης σε ίσο μέγεθος.
Ζυμώνουμε για λίγο με το χέρι, πλάθουμε τα κουλουράκια στα σχήματα και το μέγεθος που θέλουμε και τα αραδιάζουμε σε λαμαρίνα φούρνου, όχι ιδιαίτερα αραιά, που την έχουμε στρώσει με αντικολλητικό χαρτί. 
Χρειαζόμαστε 3-4 λαμαρίνες φούρνου.
Ψήνουμε για 20-25 λεπτά, ανάλογα με τον φούρνο και το μέγεθός τους.

...και μερικά τριανταφυλλάκια από τον κήπο μου, για σας!
Καλή επιτυχία και καλή Μεγάλη Εβδομάδα!

36 σχόλια:

  1. καλημερααααααα....πολύ όμορφα τα κουλουράκια σου....να έχεις μια ευλογημένη καλή Μ.Εβδομάδα!!!φιλια πολλααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τέλεια τα κουλουράκια σου!!!Καλή Μεγάλη εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν!! Καλή Μεγαλοβδομάδα!!

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα Κική μου και καλή μεγάλη εβδομάδα να έχουμε! Όμορφα και μυρωδάτα τα κουλουράκια σου, τέλεια για να τα βουτήξουμε στον καφέ μας!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης Ερμιόνη μου. Χαίρομαι που σου άρεσαν τα κουλουράκια μου!!! Πάρε για τον καφέ σου!!! Φιλιά!

      Διαγραφή
  4. Αφού χάζεψα τα πανέμορφα τριανταφυλλάκια σου, πήρα και το κουλουράκι μου, μιας και αυτήν την εβδομάδα θα νηστέψω κι εγώ!
    Καλή Μεγαλοβδομάδα Κικίτσα μου!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάρε απ' όλα... για σας είναι!!! Επίσης καλή Μεγάλη Εβδομάδα Ελενάκι μου!

      Διαγραφή
  5. Ω, και κουλουράκι κέρασμα και λουλούδια στο τέλος, ποιος στη χάρη μας!
    Καλή βδομάδα και καλές προετοιμασίες να έχουμε όλοι μας!

    Τα χρόνια των παθών που έχουμε μπροστά μας, να καταλήξουν κι αυτά σε ανάσταση ελπίζω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απ'όλα κερνάω. Καλή Μεγαλοβδομάδα να έχουμε!!

      Διαγραφή
  6. Πολύ ωραία συνταγή με ωραία υλικά! Εξαιρετικά σου έγιναν, Κική μου, αφράτα και φουσκωτά!
    Παίρνω δύο(!) και ένα τριανταφυλλάκι!
    Καλή Μεγάλη εβδομάδα και πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάρε όσα θέλεις Ελένη μου!!! Επίσης καλή Μεγάλη Εβδομάδα!!! Φιλάκια

      Διαγραφή
  7. Ωραία και μυρωδάτα τα κουλουράκια σου! Καλή μεγαλοβδομάδα να έχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν Βάσω! Επίσης καλή Μεγάλη Εβδομάδα!

      Διαγραφή
  8. Και του χρόνου Κικίτσα !!!!!

    Καλή Ανάσταση εύχομαι !!!!!

    φιλια πολλά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης Μαράκι μου, καλή Μεγαλοβδομάδα και καλή Ανάσταση!! Φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Υπέροχα τα κουλουράκια...Και υγιεινά...Καλό απόγευμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Όστρια!!! Καλή Μεγαλοβδομάδα!

      Διαγραφή
  10. Μυρωδάτη Μεγαλοβδομάδα. Καλή Ανάσταση σου εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Και του χρόνου Κική μου να είσαι καλά, πολύ ωραία τα κουλουράκια σου καλή Ανάσταση!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Ροδάνθη μου γλυκιά. Πολλά φιλιά και καλή Μεγάλη Εβδομάδα!

      Διαγραφή
  12. ΔΙΚΙΟ ΕΧΕΙΣ ΑΠ ΤΑ ΧΕΡΑΚΙΑ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΑΛΛΗ ΓΛΥΚΑ...!!!Κ ΕΓΩ ΤΟ ΙΔΙΟ ΕΚΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΒΑΦΤΗΣΤΗΡΙ ΜΟΥ! ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΑ ΤΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΑ ΣΟΥ!!

    ΦΙΛΙΑ ΑΠ ΤΗ ΒΡΟΧΕΡΗ ΓΙΑ ΣΗΜΕΡΑ ΣΥΡΑ!!ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ! ΡΊΞΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΝΑ ΔΕΙΣ..ΕΦΤΙΑΞΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΤΑ NUTELLA ΣΟΥ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Άγγελέ μου!!! Χαίρομαι που σου άρεσε η τούρτα και την έφτιαξες. Καλή Μεγάλη Εβδομάδα να έχουμε!

      Διαγραφή
  13. Κική μου πολύ ωραία συνταγή, ότι πιο νόστιμο για να κάνει παρέα στο καφεδάκι!!!Φιλιά πολλά και καλή Μεγάλη Εβδομάδα να έχουμε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Ελένη μου!!! Καλή Μεγαλοβδομάδα!!!

      Διαγραφή
  14. Tί πεντανόστιμα νηστίσιμα κουλουράκια είναι αυτα?Να' χα ένα τώρα!!!Καλή Ανάσταση Κική μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να σου στείλω μερικά;;;;;;;;; -:)))))))) Επίσης καλή Ανάσταση!

      Διαγραφή
  15. yπέροχα τα κουλουράκια σου Κική μου!νοιώθω το άρωμα τους στο στόμα μου.
    στην ηλεκτρ.δ/νση που αναφέρεις στην αρχή του site,σου έστειλα μήνυμα,ελπίζω να το έλαβες,καλό βράδυ eviv

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ααααα! Η αλήθεια είναι ότι δεν πρόλαβα να ανοίξω τα mail μου γιατί αυτές τις ημέρες τρέχω επειδή οι εξετάσεις των γαλλικών είναι πια κοντά, οι πασχαλινές ετοιμασίες είναι πολλές κι εγώ κάνω στα πεταχτά αναρτήσεις κι επισκέψεις στα μπλογκοσπιτάκια. Χαίρομαι που σου άρεσαν τα κουλουράκια!!! Καλή Μεγαλοβδομάδα!

      Διαγραφή
  16. Κική μου υπέροχη συνταγή.Είναι οτι έψαχνα...Φιλιά κι ευχές για μια καλή Μεγάλη Εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. νάχεις δύναμη κ καλή επιτυχία σε όλα όσα καταπιάνεσαι!eviv

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Κάθε τέλος είναι και μια αρχή! Κάθε σταύρωση και μια ανάσταση! Καλό Πάσχα με όλη μου την καρδιά !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Με τέτοια ποικιλία στα άλευρα δεν έχει τύχει να κάνω κουλουράκια μέχρι σήμερα Κική μου. Ψωμιά ναι, ζύμες για πίτσες και πεϊνιρλί ναι... Λες να ήρθε και η ώρα (;) για κουλουράκια νηστίσιμα που τρώγονται στο άψε-σβήσε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Κική καλοφαγωτα τα κουλουρακια σου και του χρόνου!!Η συνταγή ειναι ιδια με αυτη που εφτιαξα εγω την προηγούμενη εβδομαδα και εδωσα τα κουλουράκια στις δασκάλες του γιού μου στον παιδικό!Καλή Ανάσταση με υγεία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Κουλουράκια έχουμε,λίγος καφεδάκος μας λείπει και προσωπικά νιώθω υπερτυχερή!Τέλεια κολουράκια για όλες τις ώρες και περιστάσεις...Φίλη δεν θα σου δώσω από τώρα ευχές για το Πάσχα γιατί θα ξαναπεράσω!Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κερνάμε και καφέ!!! Είσαι;;;; Χαίρομαι που σου άρεσαν τα κουλουράκια μου!!! Θα τα ξαναπούμε πριν το Πάσχα! Φιλιά και να είσαι καλά!

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!