Ξεροτήγανα ή δίπλες

Καλή σας μέρα!!! Τί κάνετε;;; Ελπίζω να είστε καλά!
Κρύο πολύ σήμερα εδώ, στη Θεσσαλονίκη!! Μπρρρρρ!!!! Η θερμοκρασία έπεσε κατακόρυφα... τι έπεσε δηλαδή που ...γκρεμοτσακίστηκε!!! Ούφφφφ!! Μόλις άρχισαν τα μαθήματα... τσουπ, κατέφθασε και το κρύο!! Αλλά τουλάχιστον δεν έχουμε χιόνι κι έτσι πηγαίνουμε παντού, παγωμένοι, βέβαια, αλλά τουλάχιστον χωρίς δυσκολία!!
Τέλος πάντων, γκρινιάρα δεν είμαι και δεν θέλω να είμαι, οπότε θα δω και τα πλεονεκτήματά του... καίμε πολλές θερμίδες για να ζεσταθούμε, κάτι είναι κι αυτό!!! χαχαχα
Χρυσόξανθες, τραγανές, νοστιμότατες, μελένιες αλλά και παραδοσιακές... οι δίπλες των Φώτων που μοιάζουν με τα ξεροτήγανα τα Κρητικά και τα κατιμέρια! Έτσι κι αλλιώς σε γεμίζουν γλύκα και αν και ...τηγανιτές δεν μπορείς να τους αντισταθείς... παραδίνεσαι άνευ όρων!!!
Ποιός άραγε δεν δοκίμασε δίπλες ή ξεροτήγανα;;; Ποιός άραγε δεν γεύθηκε αυτή τη παραδοσιακή και ταπεινή αλλά μοναδική τους γλύκα;;; Νομίζω κανείς ή σχεδόν κανείς! 
Στο σπίτι μας τις δίπλες τις φτιάχναμε τα Χριστούγεννα... πολύ αργότερα ανακάλυψα ότι ήταν το γλυκό των Φώτων και σκέφτηκα να αποκαταστήσω το ...λάθος, κάλλιο αργά παρά ποτέ!!! :-))) 
Ανήμερα, των Θεοφανείων, λοιπόν, σηκώθηκα αποφασισμένη, μετά από πολλά χρόνια, να ξανατηρήσω τη γλυκιά παράδοση ετοιμάζοντας δίπλες!!! Παλιά, η μαμά μου μας τις έκανε σαν φιογκάκια κι ύστερα σαν τριαντάφυλλα!!! Ποτέ δεν τις περιφρονήσαμε, πάντως... ήταν πάντα ένα γλύκισμα σταθερής αξίας!!!
Πειράζει που σήμερα δεν είναι Φώτα;;;; Εγώ σας δίνω τη συνταγή μιας και η παράδοση τις θέλει να είναι το γλύκισμα που κυριαρχεί στο Ελληνικό τραπέζι των Θεοφανείων αλλά δεν αναφέρει πουθενά ότι δεν τις γευόμαστε και όποια άλλη μέρα θέλουμε!! -:))
ΥΛΙΚΑ
450 γρ. αλεύρι γενικής χρήσης, κοσκινισμένο + λίγο για το άνοιγμα του φύλλου
3 μεγάλα αβγά
1/2 φλ.τσ. λικέρ πορτοκάλι, λιμοντσέλο ή κονιάκ
1/2 φλ.τσ. χυμό πορτοκαλιού
2 κ.σ. ζάχαρη (άσπρη ή καστανή)
1 κ.γλ. baking powder
Αραβοσιτέλαιο (ή ελαφρύ ελαιόλαδο) για το τηγάνισμα
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Σε ένα μεγάλο μπολ, βάζουμε τα αβγά με τη ζάχαρη, το λικέρ και το χυμό πορτοκαλιού και τα χτυπάμε για λίγο με το σύρμα.
Ύστερα, παίρνουμε λίγο λίγο το αλεύρι, στο οποίο έχουμε ρίξει και το baking powder, και το προσθέτουμε στο μείγμα.
Μόλις το μείγμα μας αρχίσει να σφίγγει, ζυμώνουμε καλά έως ότου έχουμε μια σφιχτή ζύμη.
Την αφήνουμε για 30 λεπτά να ξεκουραστεί.
Ύστερα, ξαναζυμώνουμε και αφού αλευρώσουμε μια επιφάνεια, ανοίγουμε με τον πλάστη σε λεπτό φύλλο.
Κόβουμε το φύλλο σε λωρίδες με τη βοήθεια της ροδέλας και τηγανίζουμε σε καυτό σπορέλαιο.
Περιχύνουμε με μέλι έτσι όπως είναι ή ελαφρώς αραιωμένο με λίγο νερό ή χυμό πορτοκαλιού και πασπαλίζουμε με καρύδια ή τις αχνίζουμε με άχνη.
Να έχετε μια γλυκιά μέρα!!

34 σχόλια:

  1. Τι να σου πω βρε Κική μου πρωί-πρωί!!!
    Πακετά παραδίδεςι; Για να μου στείλεις 4-5 κομμάτια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να φροντίσω να παραδώσω Πηνελόπη μου!!! Να σου στείλω με κούριερ;;; :-)))

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα Tante Kiki με τις ωραίες και ζεστές σου δίπλες, είναι ένα κι ένα για τον κρύο καιρό, φάρμακο θα έλεγα! :)
    Μια χαρά γεμάτη και νόστιμη την βλέπω την κουζίνα σου και το 2013, καλή χρονιά να έχεις με όσα επιθυμείς!
    Φιλιά και τη ζεστή μου καλημέρα σου στέλνω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Dark Chef! Χαίρομαι που σου άρεσαν!!
      Επίσης καλή σου χρονιά με υγεία, αγάπη κι ευημερία!
      Φιλιά και καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα Κική ....... τις δίπλες σου ευχαρίστως τις δίπλωνα στο γαστρικό μου σύστημα !
    Καταπληκτικές ως συνήθως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν!! Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!

      Διαγραφή
  4. Ευτυχώς που ήρθα από τις πρώτες.
    Παίρνω όσες περισσότερες μπορώ και φέυγω για να τις απολαύσω με την ησυχία μου ,μιας και είμαι μόνη αυτή την ώρα στο σπίτι.
    Μια μπουκωμένη-απο τις δίπλες-καλημέρα.
    Φιλιά μελένια, γιατί.....σου πήρα τις μελωμένες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλα, έλα Σωσώ σε κερνάω όσες θέλεις!!! Με την ησυχία σου απόλαυσε τη γλύκα τους!!
      Φιλάκια, χρυσοχέρα!!

      Διαγραφή
  5. Ένα μελωμένο φιλί από εμάς!!!
    ΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ ελπίζω να σας άρεσαν οι δίπλες!!:-))

      Διαγραφή
  6. Ωραιες τραγανες και μελωμενες οι διπλες σου Κικη μου! Γεια στα χερια σου!
    Φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν Μαρίνα μου!!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  7. ¸.•°♡♡⊱彡

    Super saboroso!!!!

    Beijinhos do Brasil.
    ░B░O░M░°º✿♫
    °º✿
    º° ✿✿·. D░I░A░ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κικίτσα μου τι όμορφες αναμνήσεις μου ξύπνησες με το σημερινό γλυκό σου!!
    Γεια στα χέρια σου, τις έκανες υπέροχα μελωμένες!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι γι αυτό Έλενά μου είναι ωραίο να σου έρχονται όμορφες θύμησες! Χαίρομαι που σου άρεσαν!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  9. Πολύ ωραίες τις έκανες Κική μου! Μελωμένες και ροδοτηγανισμένες! θα κεραστώ μία για το δρόμο...
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να κεραστείς πολλές όχι μία μόνον!
      Χαίρομαι που σου άρεσε η γλυκιά παράδοση!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  10. Κική τι ωραία σχήματα είναι αυτά στις δίπλες σου!!
    Κερνιέμαι για το σύζυγο που του αρέσουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσπάθησα Ξανθή μου να τις κάνω όλες σαν τριαντάφυλλα αλλά ξετυλίγονταν κι έπαιρναν το σχήμα που ήθελαν... ήταν δίπλες με ...προσωπικότητα, βλέπεις...χαχαχα
      Να κεραστείς όσες θέλεις!!!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  11. Ήθελα τώρα ένα γλυκάκι και οι δίπλες σου, Κική μου, μου φαίνονται εξαιρετικές! Ροδοκόκκινες, τραγανές, τέλεια μελωμένες! Παίρνω μερικές, πριν φύγω!
    Καλό σου βράδυ. Φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έγιναν ωραίες Ελένη μου... γλυκιά παράδοση. Να πάρεις όσες θέλεις!!!
      Καλό βράδυ και φιλάκια!

      Διαγραφή
  12. Κική μου...τέλειες!!!Γεια στα χέρια σου!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Ελένη μου!
      Φιλιά και καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  13. Θα είναι πλεονεξία να διεκδικήσω αρκετές από τις δίπλες σου ...ας πούμε σαν ένα ετεροχρονισμένο δώρο για την ονομαστική μου γιορτή,αφού είναι και το παραδοσιακό γλύκισμα της ημέρας αυτής???Νομίζω ότι θα μου τις προσφέρεις απλόχερα και με μεγάλη χαρά!!!Κάνω λάθος??
    Πολλές τριανταφυλλένιες καρδιές,τραγανές ,μελωμένες,αρωματισμένες με το αγαπημένο μου λιμοντσέλο,με πέταλα ελικοειδή και χρυσοκάστανα,πανέμορφο λουλούδιασμα στην πιατέλα πρώϊμης άνοιξης,καλωσόρισμα γλυκό για κάθε επισκέπτη,για όλους τους φίλους!Ποιός δεν μπορεί να εκτιμήσει αυτό το γλυκό πέρασμα της παράδοσης από γενιά σε γενιά?
    Κική μου .δεν έτυχε να κάνω ποτέ δίπλες και μου άνοιξες πραγματικά την όρεξη!Φυσικά δεν θα περιμένω την επόμενη γιορτή των Φώτων όσο παραδοσιακή και να είμαι!!!Καλό βράδυ με φιλιά πολλά,πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καθόλου πλεονεξία... όσες θέλεις ...σου τις χαλαλίζω απλόχερα, με χαρά και με όλη μου την αγάπη και την καρδιά, καλή μου φίλη Φωτεινή! Είδες τί γλυκιά που είναι η παράδοσή μας;;;
      Δεν χρειάζεται να περιμένεις Φωτεινή μου ...μπορείς να τις φτιάξεις όποτε θέλεις!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  14. Κι εδώ στην Αθήνα μπόλικο το κρύο. Αφού να φανταστείς αντί για μελένιες, διάβασα μελανιές κι αναρωτιόμουν... Τί έγινε ρε παιδιά, επηρεάστηκαν και οι δίπλες από το ψύχος; :) :) :)
    Να πάρω μια Κικίτσα μου; Τις λιγουρεύτηκα...
    Γειά στα χεράκια σου! Φαίνονται τέλλλλλλειες!
    Καλό βράδυ και καλή ξεκούραση! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λες να μπλάβιασαν Sel μου;;;; Να πάρεις πολλές όχι μόνον μία!!! Για σας τις έφτιαξα!!
      Να είσαι καλά κι ευχαριστώ, επίσης καλό βράδυ και καλή ανάπαυση!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  15. Πω, πω, τι να σου πω Κική μου?
    Μίλησες στην πεινασμένη μου καρδιά. Μόνο τα Χριστούγεννα έφαγα 1 κιλό μόνη μου... Μιλάμε έρωτας με τις δίπλες.

    Εσύ τις έκανες τριανταφυλλένιες και γυαλιστερές από το μελάκι τους. Πειράζει να πασπαλίσω και με λίγο καρυδάκι τις δικές μου? Όχι ότι σκέτες δεν τις τρώω!!!

    Μπράβο πάντως και χαρά στο κουράγιο σου που Θεοφάνεια έφτιαχνες δίπλες!! Χάθηκε να ήμασταν κοντά?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εσείς Χριστούγεννα τις κάνετε;;; Εγώ μέχρι που έγινα foodblogger δεν ήξερα ότι είναι το παραδοσιακό γλυκό των Φώτων!!
      Πάντως γίνονται ωραίες απλά εμείς δεν πασπαλίσαμε με καρυδόψιχα για να μην υπάρξει πρόβλημα με τη μικρή που τις έτρωγε πολύ λαίμαργα(ως συνήθως εγώ η υπερβολική όπως λέει η αδερφή μου χαχαχα).
      Πλάκα είχε γιατί τις έφτιαξα λίγο πριν το φαγητό και κόντεψαν να με πλακώσουν στο ξύλο γιατί αργούσα...χαχαχαχα
      Κρίμα να μην είμαστε κοντά...
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  16. σαν Κρητικιά που είμαι, τρελαίνομαι για ξεροτήγανα!!!! τόση γλύκα! η γιαγιά μου έβαζε και κανελλίτσα!!! φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Δε με νοιάζει που δεν είναι των Φώτων, που δεν είναι στρωμένο το γιορτινό τραέζι, εγώ τις θέλω όλες. Άντε καλά, σ' αφήνω και σένα κανά δυο. Άντε δώσε και στη νονά μου, στείλε και στα υπόλοιπα παιδιά της μπλογκογειτονιάς, ουφου, στείλε μου όμως τις υπόλοιπες, εντάξει;;; Α, ρε βάσανα που'χει η ζωή!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πω πω πω τι απολαυση ειναι να τις βλεπω τις ατιμες!!!! Τις εφτιαξες θεεικες....μακαρι να μπορουσα να δαγκωσω ενα τοσο δα κομματακι!!!! Δεν εχω φτιαξει ποτε γιατι μου φαινονται πανδυσκολες!!!!
    Καλα βρε θεια, εισαι πιο αγχωμενη απο μανουλα για τα καρυδια;;; Πολυ γελασα! Μου θυμιζεις την αδελφη μου...θεια κ αυτη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Κική πολύ ωραίες οι δίπλες σου! Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ να φτιάξω, αλλά τις αγαπώ πολύ και τώρα που βρήκα εγγυημένη συνταγή, θα δοκιμάσω οπωσδήποτε! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!