Ζεστή σούπα με πατάτες και πράσα

Κρύοοοοο! Πολύ κρύο και βέβαια δεν διαμαρτύρομαι... καιρός είναι να κάνει κρύο!!! Όταν βγαίνω έξω πρωί πρωί για να πάω την Ιωάννα μας στο σχολείο, σκέφτομαι "εντάξει, το κρύο είναι αναζωογονητικό" αλλά όταν επιστρέφω και πάλι στη ζεστασιά του σπιτιού το μόνο που αποζητώ είναι κάτι ζεστό.
Πρωί είναι και το ζεστό τσάι με γάλα είναι ό,τι καλύτερο!! Το μεσημεράκι που πηγαίνω για να πάρω και πάλι τη μικρή από το σχολείο όμως και επιστρέφουμε κι οι δύο πάλι παγωμένες τότε υπάρχει κάτι καλύτερο... μια ζεστή σούπα που θα μας ζεστάνει και ταυτόχρονα θα μας γεμίσει ενέργεια και βιταμίνες! 
Η σημερινή σούπα μετά το τόσο κρύο ήταν ...βάλσαμο!!! Ζεστή, γευστική απόλαυση που μιλούσε στην ψυχή μας!! Το απόλυτο αντίδοτο στην παγωνιά! :-))
Τη συνταγή τη βρήκα σε κάποιο πολύ παλιό περιοδικό και είναι της Β.Αλεξιάδου. Εγώ, απλώς την προσάρμοσα στα μέτρα μας και τις σημερινές μας γευστικές επιθυμίες. 
Η αρχική συνταγή είχε σαφράν και σκόρδο... εγώ απέρριψα (για ευνόητους λόγους) το δεύτερο και αντικατέστησα το πρώτο με κάρυ. Επίσης στην αρχή συνταγή για γαρνίρισμα έμπαινε και γιαούρτι ή ξινόκρεμα αλλά εγώ δεν έβαλα μιας και υπήρχε ήδη η κρέμα γάλακτος.
Εάν θέλουμε συνοδεύουμε τη σούπα με φρυγανισμένο ψωμί ή κρουτόν και λίγο τριμμένο κεφαλοτύρι.
ΥΛΙΚΑ για 4 άτομα
3 πράσα (το άσπρο μέρος και λίγο από το πράσινο), ψιλοκομμένα
4 πατάτες κομμένες σε κύβους
1 μικρό κρεμμύδι ψιλοκομμένο
150 ml κρέμα γάλακτος
4 φλ.τσ. ζωμό κότας ή νερό
2 κ.σ. ελαιόλαδο
2 κ.σ. μαργαρίνη με άρωμα βουτύρου
1 πρέζα κάρυ
1 πρέζα κόλιανδρο
Αλάτι και φρεσκοτριμμένο τετράχρωμο πιπέρι (άσπρο, ροζ, πράσινο, μαύρο)
Για το γαρνίρισμα
Καραμελωμένα πράσα και κρεμμύδια

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Σε ένα μπολ, κρατούμε λίγα πράσα και λίγες φέτες κρεμμύδι για να τα καραμελώσουμε και να τα χρησιμοποιήσουμε για το γαρνίρισμα.
Σε μια κατσαρόλα, ζεσταίνουμε το ελαιόλαδο και τη μαργαρίνη και ρίχνουμε το κρεμμύδι, το σκόρδο και τα πράσα και τα σοτάρουμε για 5-6 λεπτά, ανακατεύοντάς τα με μια ξύλινη κουτάλα για να μην καούν.
Προσθέτουμε τους κύβους πατάτας, το νερό (ή το ζωμό), το κάρυ το κόλιανδρο, αλάτι και πιπέρι.
Αφήνουμε να βράσουν για 15-20 λεπτά (μέχρι να μαλακώσουν οι πατάτες), σε σιγανή προς μέτρια φωτιά.
Αποσύρουμε από την εστία της κουζίνας..
Ύστερα, βγάζουμε τα λαχανικά με μια τρυπητή κουτάλα ή περνάμε τη σούπα από ένα σουρωτήρι.
Παίρνουμε τα λαχανικά και ένα μέρος από το ζωμό της σούπας, τα αφήνουμε να κρυώσουν για λίγο και τα πολτοποιούμε στο multi.
Βάζουμε και πάλι τον πολτό στην κατσαρόλα και την κατσαρόλα στην εστία, προσθέτουμε την κρέμα γάλακτος και αφήνουμε να πάρει η σούπα ακόμη μια ή δύο βράσεις σε σιγανή φωτιά.
Καραμελώνουμε σε αντικολλητικό τηγάνι με λίγη μαργαρίνη ή λίγο ελαιόλαδο τα πράσα και τα κρεμμύδια που έχουμε κρατήσει, πασπαλίζοντάς τα με λίγη ζάχαρη και ελάχιστο αλάτι.
Ύστερα, σερβίρουμε ζεστή τη σούπα και τη γαρνίρουμε με τα καραμελωμένα πράσα και ένα κλαδάκι δυόσμου.
Καλή όρεξη και καλή ζεστασιά!! 

24 σχόλια:

  1. Οι σούπες έχουν την τιμητική τους με τέτοιο κρύο! Ευχαρίστως θα έτρωγα ένα πιάτο από τη δική σου! Έχει υλικά που μου αρέσουν και ταιριάζουν πολύ καλά μεταξύ τους! Μιαμ μιαμ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι και η συγκεκριμένη είναι πεντανόστιμη... έλα να σε φιλέψω...!!

      Διαγραφή
  2. Απαντήσεις
    1. Μια βελουτέ σούπα, ζεστή και νόστιμη είναι το καλύτερο αντίδοτο στην παγωνιά!

      Διαγραφή
  3. Τελεια επιλογη και με απλα υλικα!
    Η Βεφα ειναι εγγυηση! Μπορεις να μου πεις πως εβαζε το σκορδο στη συνταγη της γιατι μας αρεσει πολυ?
    ΥΣ εκανα τη βασιλοπιττα σου, εξαφανηστηκε σε μια μερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυσικά και μπορώ... απλώς έκοβε 1-2 σκελίδες σκόρδου και το έβαζε να σοταριστεί μαζί με το πράσο και το κρεμμύδι. Ύστερα ακολουθούσε τη διαδικασία που γράφω.
      Εννοείς την παραδοσιακή ή το κέικ;; Πάντως όποια και να έκανες χαίρομαι που σας άρεσε γιατί και οι δύο είναι ωραίες συνταγές!
      Καλή σου μέρα! :-)))

      Διαγραφή
  4. Εγώ και θα διαμαρτυρηθώ και θα γκρινιάξω και θα κλαουριάσω για το κρύο! Πότε θα έρθει το καλοκαίρι;;;; Μπουαααααα!
    Μέχρι τότε θα φτιάξω τη σούπα μπας και ζεσταθώ λιγουλάκι! Ωραία σουπίτσα! Απ΄ό,τι καταλαβαίνω γίνεται βελουτέ, έτσι;
    Κι όσο για τη βασιλόπιτα που λέει κι ο ανώνυμος, εγώ έφτιαξα το κέϊκ κι έγινε χαμός λέμε! Καταπληκτική βγήκε!
    Πολλά φιλιά Κικίτσα μου! Καλό μεσημέρι και καλή όρεξη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εντάξει Σελ μου έχεις δίκιο εν μέρει... αλλά υπομονή....
      Μην κλαίς ...έλα να σε φιλέψω σούπα και ναι, είναι βελουτέ και είμαι σίγουρη ότι θα σου αρέσει πολύ!
      Χαίρομαι που σας άρεσε γιατί είναι πολύ ωραία και αφράτη!!
      Φιλάκια και καλή σου ξεκούραση καλή μου φίλη, να περνάς καλά!

      Διαγραφή
  5. Πατατοπρασόσουπα βελουτέ, από τις πιο αγαπημένες μου σουπίτσες!!
    Τι πιο νόστιμο να απολαμβάνουμε τώρα τον χειμώνα από μια καλομαγειρεμένη σούπα??
    Καλό μεσημέρι Κικίτσα μου, φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νόστιμη σουπίτσα Έλενά μου... και ό,τι καλύτερο για το κρύο!
      Φιλιά και καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  6. Κική η πινελιά από πάνω όλα τα λεφτά!!
    Καλό απόγευμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Ξανθή μια πινελιά όλο νοστιμιά!!
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  7. Σούπες βελουτέ... λατρεμένες!!!
    'Γεια στα χέρια σου!!!
    Καλή συνέχεια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλή χρονιά Κική μου, με υγεία, χαρά και πολλές όμορφες και δημιουργικές στιγμές!
    Η σουπίτσα σου είναι τέλεια για το κρύο των τελευταίων ημερών! Ο συνδυασμός πράσου και πατάτας είναι πραγματικά απίθανος! Φτιάχνω μια παρόμοια εκδοχή με τυρί κρέμα αντί για κρέμα γάλακτος, οπότε μπορώ να επιβεβαιώσω πως η συνταγή σου είναι πραγματικά άξια δοκιμής!
    Χρόνια πολλά και για την ονομαστική σου εορτή και να χαίρεσαι και τις ανιψούλες που επίσης γιόρταζαν αυτές τις ημέρες!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης Ερμιόνη μου και η εκδοχή με τυρί κρέμα αντί για κρέμα γάλακτος πρέπει να είναι νοστιμότατη!
      Ευχαριστώ πολύ για τις ευχές να είστε καλά και να έχετε ένα πανέμορφο 2013!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Πόσο αγαπώ τις σούπες του χειμώνα! Πεντανόστιμη η σουπίτσα σου Κική μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κική μου
    Οι σούπες μας αρέσουν πολύ.Προσωπικά τις προτιμώ πιο παχύρευστες,όπως οι βελουτέ ,γι΄αυτό και πολλές φορές στο πιάτο μου προσθέτω νιφάδες βρώμης για να αποκτήσουν αυτή την υφή.
    Όπως καταλαβαίνεις η πρότασή σου σήμερα με καλύπτει πλήρως!Έχει τα υλικά που αγαπώ,την υφή που προτιμώ,τα αρωματικά που επιζητώ.
    Το καλύτερο και ιδανικότερο πιάτο για να υποδεχτείς το κρύο και να απολαύσεις τη ζεστασιά που σου προσφέρει ..σε σώμα και καρδιά!!Κική μου σου εύχομαι ένα ξεκούραστο βράδυ,φιλιά πολλά,πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι οι βελουτέ είναι νοστιμότατες αν κι εγώ αγαπώ και τα κονσομέ... Χαίρομαι που η πρόταση σε καλύπτει, καλή μου Φωτεινή και πράγματι είναι ιδανική για το κρύο!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  11. Τρομερή η σουπίτσα,και με πολλές βιταμίνες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και πολλή νοστιμιά Νίκη μου... αξίζει τη δοκιμή της!

      Διαγραφή
  12. Καλησπέρα Κική! Ωραία και γευστική σουπίτσα για τα κρύα του χειμώνα! Ευχαριστούμε για τη συνταγή :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλημέρα Κική μου, Καλή Χρονιά! Πολύ νόστιμη η σουπίτσα, είναι ανάμεσα στις πιο αγαπημένες μου!! Ότι πρέπει για τις κρύες μέρες, τόσο εκεί όσο κι εδώ..Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!