Μαυρομάτικα φασόλια με καραμελωμένα πράσα και λουκάνικο

Καλημέρα αγαπημένοι μου μπλογκογείτονες! Είστε για ένα φαγάκι με συνηθισμένα υλικά αλλά με ωραίο συνδυασμό που θα σας αφήσει με μιαν υπέροχη επίγευση και ένα γεμάτο στομαχάκι;;; 
Είμαι σίγουρη ότι δεν ανακάλυψα... την Αμερική με το πιάτο αυτό αλλά μια και τα μαυρομάτικα φασόλια είναι η αδυναμία μου σκέφτηκα να σας δώσω τη συνταγή. Είναι ελαφρύ και νόστιμο αλλά και οικονομικό! Όσο για βιταμίνες;;; Είναι γεμάτο με βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά... αφήστε που είναι τόσο πολύχρωμο που μπορεί να συγκινήσει και τα πιτσιρίκια που συνήθως αποφεύγουν τα όσπρια και τα λαχανικά. 
Βάλτε το πιάτο μπροστά τους και παίξτε μαζί τους το παιχνίδι των αριθμών... πείτε τους να μετρούν τις μπουκιές που έχουν μαζί όλα τα χρώματα!!! Σε μας έπιασε τόπο... πού ξέρετε μπορεί να πιάσει και σε σας!! :-))
Σήμερα δεν θα σας κουράσω άλλο γιατί, η αλήθεια είναι, ότι περνάω πάλι φάση ...αντιέμπνευσης. Λίγο η κούραση, λίγο οι υπερβολικές υποχρεώσεις και οι ιδέες ...έγιναν "καπνός" ακόμη και στις φωτογραφίες, κάτι που δεν μου αρέσει καθόλου!!! :-((((( 
Γι αυτό, πάμε να σας δώσω τη συνταγή...
ΥΛΙΚΑ για 2 άτομα
300 γρ. φασόλια μαυρομάτικα βρασμένα
8-10 λουκάνικα κοκτέηλ, βρασμένα και κομμένα σε ροδέλες
2 μέτρια πράσα (το άσπρο και λίγο από το πράσινο μέρος τους), ψιλοκομμένα
2 φρέσκα κρεμμυδάκια, ψιλοκομμένα
1 κόκκινη πιπεριά Φλωρίνης (ψητή από βάζο ή λίγο σοταρισμένη)
Ελάχιστη ζάχαρη
1-2 κ.σ. άσπρο ξίδι βαλσαμικό
4 κ.σ. ελαιόλαδο 
Αλάτι και φρεσκοτριμμένο πιπέρι
Ψιλοκομμένο άνηθο (για το φινίρισμα)
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Πλένουμε τα φασόλια και τα βάζουμε να βράσουν για 8 λεπτά μετρώντας από τη στιγμή που θα αρχίσει να κοχλάζει το νερό.
Πετάμε το νερό αυτό που έχει ήδη μαυρίσει, αλλάζουμε νερό και τα βράζουμε μέχρι να μαλακώσουν (ανάλογα με την ποιότητα των φασολιών, γύρω στα 40 λεπτά).
Τα στραγγίζουμε και τα βάζουμε σε μια βαθιά σαλατιέρα.
Βράζουμε τα λουκανικάκια κοκτέηλ και τα κόβουμε σε ροδέλες.
Εάν η πιπεριά Φλωρίνης που έχουμε είναι από βάζο (έτοιμη ψημένη) απλά την κόβουμε σε κομματάκια και την προσθέτουμε στα μαυρομάτικα.
Εάν είναι ωμή, την κόβουμε σε κομματάκια και την βάζουμε μαζί με τα κομμένα πράσα και κρεμμυδάκια να σοταριστεί.
Βάζουμε σε αντικολλητικό τηγάνι 4 κ.σ. ελαιόλαδο και σοτάρουμε τα πράσα, τα κρεμμυδάκια και την πιπεριά αφού τα πασπαλίσουμε με λίγο αλάτι και τη ζάχαρη, μέχρι να μαραθούν.
Τα περιχύνουμε με το άσπρο βαλσαμικό ξίδι και τα αφήνουμε για λίγο ακόμη έως ότου να καραμελώσουν.
Τα προσθέτουμε στα μαυρομάτικα.
Προσθέτουμε αλάτι, φρεσκοτριμμένο πιπέρι και πασπαλίζουμε με άνηθο.  Απολαμβάνουμε ένα νοστιμότατο ελαφρύ πιάτο... συνοδεύοντάς το με λίγο φρυγανισμένο ψωμί
Εάν θέλουμε μπορούμε να αντικαταστήσουμε τα λουκανικάκια με μπέικον που το κόβουμε σε κομματάκια και το ψήνουμε για λίγο σε αντικολλητικό τηγάνι χωρίς λιπαρή ουσία.
Και για να κάνουμε το πιάτο νηστήσιμο απλά αφαιρούμε τα λουκάνικα.
Καλή σας συνέχεια!!!

21 σχόλια:

  1. Πολύ ωραίος ο συνδυασμός των υλικών, χειμωνιάτικος και πεντανόστιμος Κική μου! θα το δοκιμάσω οπωσδήποτε σύντομα γιατί κοιτάζω τις φωτογραφίες με...πεινασμένες διαθέσεις ήδη, παρά το πρωινό της ώρας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τα λουκάνικα με τα φασόλια πάντα μου άρεσαν. Ωραίο το έφτιαξες Κική μου και έμεινε μόνο με το λαδάκι του χωρίς περιττά ζουμια.Γλύκισμα θα είναι!!

    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. η Tante Kiki πάντα δημιουργεί υπέροχες λιχουδιές! Κιας την πειράζω εγώ πως όλα μοιάζουν με τη Βέφα, μακάρι να είχε η Βέφα και η κάθε Βέφα το μεράκι της Tante!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κική ωραίος τρόπος να κάνουμε κάποιους να φάνε τα μαυρομάτικα.
    Καλή ξεκούραση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κική, το φαγάκι αυτό, θα το λατρέψει κυρίως.....ο άνδρας μου!! Τρελαίνεται για τα μαυρομάτικα, όσο και για τα λουκάνικα! Καλαβαίνεις λοιπόν ότι, δεν θα προλάβουμε να δοκιμάσουμε οι υπόλοιποι στο σπίτι, όταν το μαγειρέψω! Γι' αυτό θα δοκιμάσω από το δικό σου, καλομαγειρεμένο πιάτο, σήμερα. Όσο για τις φωτογραφίες, μην ανησυχείς. Δεν έχουμε πάντα την ίδια διάθεση. Άλλωστε να το..φάμε θέλουμε.
    Καλή σου ημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κική μου, μην αγχώνεσαι και η έμπνευση θα επανέλθει δριμύτερη! Άλλωστε εμένα μια χαρά μου φαίνονται οι φωτογραφίες! Και το φαγάκι σου είναι νοστιμότατο, υγιεινό και πολύχρωμο! Τρώω ευχαρίστως και δεύτερο πιάτο!!!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλημέρα! Πολύ ωραίος συνδυασμός νομίζω! Σίγουρα θα το δοκιμάσω οι φωτο είναι ακρως δελεαστικές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το φαγητό σου φαίνεται υπέροχο!!!
    Μην στεναχωριέσαι για την... αντιέμπνευση...
    Φάση είναι, θα περάσει!!!
    Πολλά-πολλά φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τα μαυρομάτικα είναι από τα αγαπημένα μου!!!! Τα λουκάνικα δεν τα τρώμε σπίτι, το πιστεύεις? Δεν αρέσουν στα παιδιά και στον άντρα, οπότε δεν τα φτιάχνω. Πολύ όμορφο και πλούσιο σε θρεπτικά στοιχεία φαγάκι αλλά και σαν σαλάτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Προχθές έκανα αυτήν τη συνταγή σε τραπέζι με κάποιες διαφορές.
    Αντί για φασόλια είχα βάλει ρεβύθια που τα είχα βράσει προηγουμένως και το λουκάνικό μου ήταν χωριάτικο.
    Πραγματικά υπέροχες γεύσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Φαντάζομαι ότι η συνταγή γίνεται και με τα άλλα, τα απλά φασόλια. Φαίνεται πολύ ωραίο πιάτο! Μου αρέσουν τα λουκάνικα ή το μπέϊκον με τα όσπρια.
    Να μην το ξεχάσω... Έφτιαξα εχθές τη ζεστή σούπα με πατάτες και πράσα και βγήκε καταπληκτική! Μπράβο Κική μου!
    Όσο για την έμπνευση, προσωπικά μια χαρά βλέπω και τη συνταγή σου, αλλά και τις φωτογραφίες! Ξαναπείνασα!
    Πολλά πολλά φιλιά! Καλό μεσημέρι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πολύ ωραία υλικά χρησιμοποίησες, Κική μου, και οι γεύσεις τους είναι ταιριαστές! Απολαυστικό πιάτο, με χρώμα και πικάντικη γεύση, να είσαι καλά! Και δεν νομίζω ότι δεν είχες έμπνευση!
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Όλα καλά...και όλα "ανθηρά"... κι' όλα θα "επανέλθουν" κάπως Κική μου.
    Με τα πράσσα μου τα "χαλάς" σήμερα λιγάκι, αλλά θα το αντέξω αφού κάτι άλλο όμορφο θα μας έχεις πολύ σύντομα :-)))
    Καλό μεσημέρι και καλή ξεκούραση, μιας και αυτό χρειάζεσαι μάλλον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πολύ ωραίο το φαγητό σου!!!! Μου αρέσουν πολύ τα υλικά που χρησιμοποίησες και ταιριάζουν απόλυτα μεταξύ τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Όλα τα υλικά μου αρέσουν!
    Το πιάτο σου Κική μου είναι ιδανικό για να πείσει ακόμα και τους πιο δύσκολους να φάνε όσπρια!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ολα τα χρώματα και όλες τις νοστιμιές έχει το πιάτο σου Κική μου!!
    Τις φωτός σου μια χαρά τις βρίσκω, εξάλλου όπως λέει και η Ειρήνη, να το φάμε θέλουμε, όχι να το θαυμάζουμε μόνο!
    Φιλάκια, καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Πωπω νοστιμιές!!!Όλα τα καλά έχει αυτό το πιάτο Κική μου!Πολύ ωραίο!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Φαγητό ιδανικό για μένα, όσπρια αλλά γκουρμέ!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ποιός είπε ότι τα όσπρια δεν μπορούν να συναγωνιστούν τα γκουρμέ πιάτα???Και μάλιστα αυτά να παραδοθούν αμαχητί, μπροστά στη γνήσια νοστιμιά των οσπρίων,την γήίνη γεύση τους και την αμέτρητα θρεπτική τους αξία!!!
    Φυσικά το προτεινόμενο πιάτο σου Κική μου είναι εμπλουτισμένο και με άλλες νοστιμιές!Ακαταμάχητη,χειμωνιάτικη νότα με πολυχρωμία και πολυγευσία που αιχμαλωτίζει πρώτα το μάτι και μετά την καρδιά και μεγενθύνει την επιθυμία της άμεσης δοκιμής αυτού του υπέροχου φαγητού!!!
    Φιλιά πολλά,πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Θρεπτικό, νόστιμο και πολύχρωμο πιάτο,Κική μου!Υπέροχη επιλογή για τις χειμωνιάτικες μέρες! Καλή σου μέρα, φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Τέλειο πιάτο Κική μου! Το λαχτάρισα τόσο! Θα τη δοκιμάσω σίγουρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!