Φωλιές μαρέγκας με κάστανο και χλιαρή ganache πικρής κουβερτούρας


Καλημέρα σας! Η πρώτη συνταγή του χρόνου πρέπει να είναι γλυκιά... για να είναι γλυκός και ο χρόνος μας ή καλύτερα η καθημερινότητά μας. 
Η μαρέγκα πάντα ήταν η αγαπημένη μου! Παρόλα αυτά η μαρέγκα κι εγώ είχαμε μια σχέση μίσους ή μάλλον η μαρέγκα είχε μια σχέση μίσους προς εμένα!!! :-))) Ποτέ δεν με συμπάθησε, θα έλεγα ...μιας και ποτέ δεν θέλησε να με πλησιάσει... τουλάχιστον όχι με μεγάλα βήματα δηλαδή άμεσα και ικανοποιητικά. Σιγά σιγά, τα μικρά μαρεγκάκια ήρθαν προς εμένα αφού με έβαλαν στην διαδικασία να τα φτιάξω καμιά δεκαριά φορές. Η πάβλοβα όμως όχι! Ίσως γιατί δεν είμαι ούτε ζαχαροπλάστης ούτε μπαλαρίνα!!! χαχαχα Επειδή όμως δεν μου αρέσουν οι ανοιχτοί λογαριασμοί... αποφάσισα, παραμονή του 2013 φτιάξω τις φωλιές για Πρωτοχρονιάτικο γλυκό! Η ώρα είχε πάει 8 κι εγώ ακόμη δεν είχα αποφασίσει ποια συνταγή να χρησιμοποιήσω. Η ματιά μου είχε καρφωθεί σε μια πανέμορφη φωτογραφία του Good Ηοusekeeping που έδειχνε φωλιές μαρέγκας μ' ένα ζεστό πανέμορφο μπεζ χρώμα γεμάτα με σαντιγύ και μάνγκο, που όμως δεν το συμπαθώ!! 
Φράουλες φυσικά δεν είχα και για βαρύ σοκολατένιο γλυκό ...ούτε λόγος!! Και πάνω που σκεφτόμουν και σκεφτόμουν κι είχα αρχίσει να μονολογώ ότι "κόλλησα" για τα καλά και Πρωτοχρονιάτικα δεν θα είχαμε γλυκό... άνοιξα το ντουλάπι με τις προμήθειες... καρμική συνάντηση με μια ...μαρμελάδα κάστανο που ...περίμενε υπομονετικά να την ανοίξουμε!!! Ξαφνικά, η ιδέα κατέφθασε!!!!
Φωλιές μαρέγκας με σαντιγύ, μαρμελάδα κάστανο και μια γεύση από ganache πικρής κουβερτούρας ...ίσα ίσα για να ισορροπήσει τη γλύκα!!
Πάντα όταν βιάζομαι ο Στ. Παρλιάρος αποτελεί το ...καταφύγιό μου όσον αφορά στα γλυκά!!!
Έτσι, χρησιμοποίησα τη συνταγή του για γαλλική μαρέγκα και πάβλοβα και ...εντάξει μην τα λέμε όλα τώρα... διαβάστε τη συνταγή και θα δείτε...
ΥΛΙΚΑ για 8-10 άτομα
Για τις φωλιές μαρέγκας
5 αβγά μεγάλα (μου βγήκαν 180 γρ.!!), σε θερμοκρασία δωματίου
180 γρ. ζάχαρη κρυσταλλική
180 γρ. ζάχαρη άχνη κοσκινισμένη
2 φακελάκια φυσικής βανίλιας σε σκόνη (ή 2 καψουλάκια βανιλίνης)
Για τη γέμιση
1 βαζάκι μαρμελάδα κάστανο (370 γρ)
2 κ.σ. ρούμι
1 σαντιγύ σε σκόνη
200 ml κρύο γάλα
Για τη ganache πικρής κουβερτούρας
200 ml κρέμα γάλακτος
180 γρ. πικρή κουβερτούρα σε κομμάτια
1 κ.σ. μέλι
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Ετοιμάζουμε τις φωλιές μαρέγκας
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 110 βαθμούς Κελσίου.
Στο μπολ του μίξερ βάζουμε τα ασπράδια μαζί με την κρυσταλλική ζάχαρη και τα χτυπάμε σε μέτρια ταχύτητα γιατί στη μεν χαμηλή ταχύτητα το μείγμα δεν παίρνει αέρα, στη δε υψηλή ταχύτητα το μείγμα θα πάρει πολύ αέρα, θα φουσκώσει και μετά θα ξεφουσκώσει. Και στις δύο περιπτώσεις θα έχουμε μια σφιχτή μαρέγκα.
Βάζουμε σε ένα ταψάκι ένα φύλλο αντικολλητικό χαρτί και επάνω του την άχνη που την έχουμε κοσκινίσει (για να ανακατευτεί καλά στο μείγμα και να μην "βαρύνει" τη μαρέγκα μας).
Μόλις το μείγμα γίνει πηχτό και ασπρίσει σταματάμε το μίξερ και, ανακατεύοντας απαλά με μια σπάτουλα σιλικόνης με κυκλικές κινήσεις από κάτω προς τα πάνω, προσθέτουμε την άχνη, ρίχνοντάς την σαν βροχή με μια λαδόκολλα.
Προσθέτουμε και τη βανίλια με τον ίδιο τρόπο.
Η τελική υφή της γαλλικής μαρέγκας πρέπει να είναι σφιχτή... (αν θέλετε να δοκιμάσετε ...αναποδογυρίστε το μπολ με τη μαρέγκα κι αυτή δεν πρέπει να "κουνηθεί" καθόλου!!).
Σε δύο λαμαρίνες φούρνου, απλώνουμε αντικολλητικό χαρτί και με ένα κουτάλι βάζουμε 2 κ.σ. για να σχηματίσουμε ένα λοφάκι μαρέγκας.
Ύστερα, βουτάμε το κουτάλι σε κρύο νερό και με την ανάποδη πλευρά του κάνουμε στο πάνω μέρος μια λακούβα όπου θα βάλουμε τη γέμιση.
Εναλλακτικά, σχηματίζουμε τις φωλιές με ένα κορνέ, πρώτα τη βάση και μετά τα τοιχώματα.
Βάζουμε στο φούρνο και ψήνουμε για 60-70 λεπτά, έως ότου πάρουν ένα απαλό καστανό χρώμα.
Μετά, τις αφήνουμε για άλλα 60-70 λεπτά στους 60 βαθμούς Κελσίου για να στεγνώσουν καλά.
Οι μαρέγκες είναι έτοιμες όταν ξεκολλούν εύκολα από το αντικολλητικό χαρτί.
Τέλος, τις βγάζουμε από το φούρνο και τις αφήνουμε για άλλες 3 ώρες για να στεγνώσουν εντελώς.
Ετοιμάζουμε τη γέμιση
Βγάζουμε τη μαρμελάδα από το βαζάκι και την ανακατεύουμε καλά με ένα κουτάλι και 2 κ.σ. ρούμι για την κάνουμε λίγο πιο "μαλακή".
Χτυπάμε τη σκόνη με το γάλα σε σφιχτή σαντιγύ.
Για τη ganache πικρής κουβερτούρας
Βάζουμε την κρέμα γάλακτος σε μια μικρή κατσαρόλα και την αφήνουμε να ζεσταθεί.
Ύστερα, αποσύρουμε από την εστία και ρίχνουμε μέσα την κουβερτούρα σε κομμάτια και το μέλι.
Αφήνουμε να σταθεί για λίγο μέχρις ότου η κουβερτούρα λιώσει καλά.
Ύστερα, ανακατεύουμε με μια σπάτουλα σιλικόνης και μόλις το μείγμα ομογενοποιηθεί είναι έτοιμο να το σερβίρουμε.
Συνθέτουμε το γλυκό
Βάζουμε μια φωλιά στο πιάτο σερβιρίσματος, από πάνω με το κορνέ ή με ένα κουτάλι της σούπας σαντιγύ ίση με 2 κουταλιές της σούπας, 1 1/2 κουταλιά της σούπας μαρμελάδα κάστανο και περιχύνουμε με τη χλιαρή ganache.
Διακοσμούμε με λίγο σπασμένο μπεζέ (σπάζουμε μία από τις φωλιές) ή με ένα marron glacé ολόκληρο ή θρυμματισμένο.
Σερβίρουμε αμέσως.
Προσοχή, είναι ένα γλυκό που ...μπουκώνει και άρα δεν πρέπει να είναι ιδιαίτερα μεγάλο.
Καλή επιτυχία!!

Tante Kiki
34 Comments

34 σχόλια:

  1. Αχ αμάν, τι ονειρικό γλυκό είναι αυτό! Δεν έχω λόγια, είναι θεσπέσιο! Μπράβο σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Ελεάννα... δεν είναι δύσκολο γλυκό αλλά είναι νόστιμο!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα και Καλή Χρονιά με υγεία, αγάπη, δημιουργικότητα και πολλά χαμόγελα!!! Υπέροχο το γλυκό...Σίγουρα θα δοκιμάσω να το φτιάξω μέσα στη νέα αυτή χρονιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης Νατάσα μου, ανταποδίδω επαυξάνοντας τις ευχές για μια υπέροχη χρονιά!
      Να το δοκιμάσεις το γλυκό γιατί αξίζει!!

      Διαγραφή
  3. Κική μου δεν θα μπορούσες να κάνεις άλλο γλυκό που να μη με αντιπροσώπευε τόσο!!!!Είναι εντελώς και ολοκληρωτικά του απολύτου γούστου μου!!!
    Μαρέγκες συννεφένιες,απαλές,χιονάτες...μαρέγκες που στην πρώτη επαφή με το στόμα λιώνουν και τρίβονται και δεν προλαβαίνεις να συνειδητοποιήσεις την αέρινη γεύση τους,γέμιση θεϊκή κάστανου και πάλλευκης σαντιγύ με το υπέροχο και φίνο άρωμα από το μαύρο ρούμι να ρέει στα αφράτα στρώματά τους,μελαχροινή λάβα πικρής σοκολάτας -εξισορρόπηση γεύσεων- για ένα γλύκισμα μεταξένιας υφής και ανείπωτης νοστιμιάς,οργασμός αισθήσεων και μοιραίας παράδοσης σε αμαρτωλά πάθη!
    Με την υπόσχεσή μου για παύση των γλυκών απολαύσεων για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα λόγω υπερβολικής κατανάλωσής τους στις γιορτές,βασανίζομαι..θα προσπαθήσω να μην υποκύψω και να να παραγματοποιήσω τη θαυμάσια αυτη πρόταση αργότερα..ποιός ξέρει αν θα αντέξω??Φιλιά πολλά,πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ Φωτεινή μου... είναι ένα ραφινάτο γλυκό και πεντανόστιμο. Βέβαια οι δικές μου μαρέγκες δεν είναι χιονάτες αλλά όντως λιώνουν μέσα στο στόμα. Είναι πράγματι ισορροπημένη γλύκα και ένα γλυκό σχετικά εύκολο στην παρασκευή του αν εξαιρέσεις την κακή μου σχέση με τη μαρέγκα...χαχαχα
      Φιλιά

      Διαγραφή
  4. Ωπ! Εδώ είμαστε!! Μόλις είδα τη συνταγή σκέφτηκα πως είναι ότι πρέπει για ρομαντικό δείπνο! Θα την δοκιμάσω σίγουρα. Καλή χρονιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έχεις άδικο Ελένη μου είναι ό,τι πρέπει... Δοκίμασέ το!!!
      Φιλιά και καλή χρονιά με υγεία, αγάπη κι ευτυχία!

      Διαγραφή
  5. Πολύ ιδιαίτερο και εμφανίσιμο γλυκό! Η πικρή σοκολάτα είναι πολύ του γούστου μου και ο συνδυασμός με το γλυκό κάστανο σίγουρα την κάνει ακόμη καλύτερη!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε sundayspoon!! Στη συγκεκριμένη περίπτωση έβαλα πικρή σοκολάτα για να ισορροπήσει τη γλύκα του κάστανου και της μαρέγκας και γιατί λατρεύω το συνδυασμό κάστανου και σοκολάτας!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  6. Κική μου εγώ με τις μαρέγκες έχουμε πάρει διαζύγιο παντοτινό.
    Το γλυκό σου μόλις το είδα λέω ωραίο!!με ξεγέλασε η σοκολάτα και νόμισα ότι το υπόλοιπο είναι κρέμα.
    Λες αν δεν ήξερα να δοκίμαζα!!
    Καλή Χρονιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λόγω γεύσης Ξανθή μου ή σαν το δικό μου διαζύγιο;;; χαχαχα
      Θα σου έλεγα ότι μπορεί αντί μαρέγκα να μπει παντεσπάνι αλλά νομίζω ότι θα το "βαρύνει" ...ίσως κάποιο μπισκότοειδές παντεσπάνι τύπου ντακουάζ ή σαβαγιάρ...
      Καλή σου χρονιά!

      Διαγραφή
  7. Ονειρεμενο το γλυκάκι σου Κικίτσα μου, με υπέροχους γευστικούς συνδυασμούς!
    Είμαι σίγουρη ότι τους εντυπωσίασες όλους!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Έλενα μου! Είναι ωραίο γλυκό με ωραίο συνδυασμό γεύσεων!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  8. Mμμμμμ! Θα πάρω λίγο μ' ένα κουταλάκι να δοκιμάσω... Φαίνεται εξαιρετικό! Με τις μαρέγκες τα πάω καλά (δόξα σοι!) κι έτσι δεν έχω θεματάκια! Πολύ ωραίο γλυκό Κική μου!
    Καλό απόγευμα και πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να πάρεις όσο θέλεις Sel και πράγματι είναι νόστιμο! Αφού τα πας καλά με τις μαρέγκες ...δοκίμασε το γλυκό και δεν θα απογοητευτείς!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Καλή Χρονιά με υγεία, αγάπη και πολλές νοστιμιές!!! Το γλυκό φαίνεται πεντανόστιμο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης καλή χρονιά με όλα όσα ανέφερες και πολλά παραπάνω σου εύχομαι ολόψυχα!!!
      Είναι νόστιμο γλυκό!

      Διαγραφή
  10. Χωρίς πολλά-πολλά λόγια... "έσκισες" Κική μου!!
    Συνδυασμός ακαταμάχητος :-))
    Καλό βράδυ εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Πηνελόπη μου και χαίρομαι που σου άρεσε το γλυκό!
      Είναι ωραίος συνδυασμός!
      Καλό απόγευμα!

      Διαγραφή
  11. Σοκόλαση... το συγκεκριμένο γλυκό, καλή χρονιά με υγεία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι ωραίο γλυκό!
      Καλή χρονιά με υγεία, αγάπη κι ευημερία!

      Διαγραφή
  12. Καλή χρονιά Κική μου! Το γλυκό σου είναι ιδανικό για τις γιορτές και φαίνεται ιδιάιτερα νόστιμο, όπως συνήθως διέπρεψες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πράγματι ωραίο γλυκό! Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!
      Καλή Χρονιά Αμελί μου με υγεία, ευτυχία και αγάπη!

      Διαγραφή
  13. Απίθανο γλυκό, Κική!! Μαρέγκα-σοκολάτα-κάστανο, σούπερ συνδυασμός! Και μόνο από τα υλικά, αντιλαμβάνεται κανείς, την υπέροχη γεύση του!
    Καλή χρονιά και χρόνια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Ειρήνη μου! Είναι, πράγματι, ωραίος συνδυασμός και το αποτέλεσμα νοστιμότατο!
      Επίσης καλή χρονιά με υγεία, ευτυχία και αγάπη!

      Διαγραφή
  14. Καλή Χρονιά Κική μέ Υγεία καί Ευτυχία στό σπιτικό σου!!Ονειρεμενο το γλυκάκι σου !!Θα την δοκιμάσω σίγουρα!!Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Dimi μου, επίσης μια χρονιά γεμάτη υγεία, αγάπη κι ευημερία! Δοκίμασέ το το γλυκάκι ...αξίζει!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  15. Υπέροχες Κική μου, Καλή Χρονιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Έρη μου!! Χαίρομαι που σου άρεσε!
      Φιλιά και πάλι καλή Χρονιά!

      Διαγραφή
  16. Ελα, έλα, το 2013 σε καλόπιασε αφού τα γλυκάκια σου φαίνονται υπέροχα!!! Καλή χρονιά να έχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλή Χρονιά Κική με γλυκές δημιουργίες :)

    Πολύ ωραίες οι μαρέγκες με το κάστανο. Χριστουγεννιάτικο γλυκό.

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!

No