Κοτόπουλο μαριναρισμένο σε αρωματικό γιαούρτι

Καλημέρα σας! Παρασκευή σήμερα... τελευταία μέρα της εβδομάδας. Αρχίζει ο προγραμματισμός του Σαββατοκύριακου και ένα από τα θέματα που μας απασχολούν, συνήθως, είναι το Κυριακάτικο γεύμα. Αυτός είναι και ο λόγος της σημερινής μου πρότασης... ένα απλό αλλά νόστιμο και οικονομικό πιάτο... με ευκολία παρασκευής,  απλότητα γεύσης και πολύ πολύ άρωμα να γεμίζει την κουζίνα μας.
Πιάτο διαίτης που όμως είναι από 'κείνα που δεν πρόκειται κανείς να καταλάβει τις ελάχιστες θερμίδες του γιατί θα "ανακαλύψει" τρώγοντας την υπεροχή της γεύσης του και, ταυτόχρονα, θα αισθανθεί χορτάτος.
Για δίαιτα ή μάλλον σωστή διατροφή το γαρνίρισα με πολύχρωμα λαχανικά που το κάνουν ακόμα πιο λαχταριστό!!! Για να το σερβίρουμε στο Κυριακάτικο γεύμα, το γαρνίρουμε με πατατούλες ψητές στο φούρνο ή με πουρέ! Πολύ καλές επιλογές για να κάνουμε ένα ταξίδι στον πάντα ανεξερεύνητο και ανεξάντλητο κόσμο της γεύσης χωρίς όμως να έχουμε περιττό θερμιδικό φορτίο!!
Δοκιμάστε αυτό το κοτόπουλο με τον συγκεκριμένο συνδυασμό αρωματικών και θα απολαύσετε ένα υπέροχο γεύμα.
Τί σκέπτεστε;;; Σας έπεισα να το δοκιμάσετε;;; Αν ναι... ελάτε μαζί μου ...διαφορετικά, επιλέξτε άλλες γευστικές περιηγήσεις... σ' αυτό το μπλογκοσπιτάκι σας περιμένουν νοστιμότατες... εκδρομούλες!
ΥΛΙΚΑ για 4 άτομα
4 μπουτάκια κοτόπουλου (με ή χωρίς κόκκαλο)
Για τη μαρινάδα
400 γρ. γιαούρτι (ό,τι γιαούρτι θέλουμε) 
2  κ.γλ. κόλιανδρο
1 κ.γλ. ρίγανη
1 κ.γλ. δενδρολίβανο (ή ένα κλαδάκι φρέσκου)
1/2 κ.γλ. σκόρδο γκρανυλέ
αλάτι και φρεσκοτριμμένο τετράχρωμο πιπέρι
2 κ.σ. κέτσαπ 
4 κ.σ. ελαιόλαδο + 4 κ.σ. ελαιόλαδο για τη γάστρα
50 γρ. ψιλοτριμμένο κεφαλοτύρι
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Σε ένα μεγάλο μπολ που κλείνει καλά, αναμιγνύουμε τα 300 γρ. γιαούρτι, το κόλιανδρο, τη ρίγανη, το σκόρδο, αλάτι και πιπέρι, την κέτσαπ και το ελαιόλαδο.
Πλένουμε το κρέας και το τοποθετούμε στη μαρινάδα αυτή έτσι ώστε να καλύπτεται.
Εάν δεν καλύπτεται καλά, προσθέτουμε λίγο νερό ή κι άλλο γιαούρτι για να αυξηθεί η μαρινάδα μας.
Κλείνουμε καλά το μπολ και αφήνουμε το κοτόπουλο με τη μαρινάδα στο ψυγείο για 5-6 ώρες.
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου.
Ύστερα, βάζουμε  στη γάστρα ή σε ένα ταψί τις 5 κ.σ. ελαιόλαδο, τα υπόλοιπα 100 γρ. γιαούρτι, το κεφαλοτύρι, αλάτι και πιπέρι, λίγο ρίγανη, λίγο κόλιανδρο, λίγο δενδρολίβανο και 1 φλ.τσ. νερό.
Πετάμε τη μαρινάδα και βάζουμε το κοτόπουλο στη γάστρα.
Καλύπτουμε με αλουμινόχαρτο και το βάζουμε να ψηθεί για 40 λεπτά, σκεπασμένο.
Ανοίγουμε το αλουμινόχαρτο και εάν χρειάζεται λίγο νερό ακόμη... προσθέτουμε  αλλά πάντα ζεστό νερό.
Το αφήνουμε να ψηθεί μέχρι να ροδοκοκκινήσει και να "δέσει" η σαλτσούλα του.
Σερβίρουμε με λαχανικά ή με πατατούλες ψητές.

37 σχόλια:

  1. Κική, οι μαρινάδες με γιαούρτι είναι από τις πιο ωραίες και τις προτιμώ για το κοτοπουλάκι. Δίνουν εξαιρετική νοστιμιά στο κρέας και το κρατούν ζουμερό. Συνήθως το συνοδεύω με πιτούλες για σουβλάκι, που του ταιριάζουν πολύ. Και τα λαχανικά όμως, με τα οποία το σερβίρεις, του πηγαίνουν άψογα! Νόστιμο και υγιεινό φαγάκι.
    Καλή σου ημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Ειρήνη μου και το κάνουν πολύ νόστιμο!!! Αααα! πολύ ωραία ιδέα οι πιτούλες ...δεν το σκέφτηκα καθόλου!!
      Απλώς το σέρβιρα με λαχανικά για περιορισμένες θερμίδες!
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  2. Kαλημέρα Κική πάρα πολύ ωραίο το κοτοπουλάκι σου και σίγουρα πολύ ελαφρύ.Να είσαι καλά καλό σ/κ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Ροδάνθη μου...είναι πράγματι τόσο νόστιμο όσο και εύκολο!!
      Επίσης καλό ΣΚ!

      Διαγραφή
  3. Κική μου, πράγματι το μαρινάρισμα σρ γιαούρτι κάνει το κοτόπουλο πολύ τρυφερό και νόστιμο!
    Ένα πιατάκι σούπερ ελαφρύ και πολύ γευστικό είναι αυτό που μας έφτιαξες!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ μαζί σου Ερμιόνη μου και γίνεται τρυφερό αλλά και πολύ νόστιμο και με λίγες θερμίδες!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  4. Εμένα μ' έπεισες Κική μου, γιατί και τα λαχανικά μου αρέσουν αλλά και το κοτοπουλάκι επίσης. Απλώς πρέπει να βρω λίγο ξανά την "διάθεσή" μου για μαγείρεμα, γιατί χωρίς όσφρηση που να καταλάβω τι μαγειρεύω ;-(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι ωραιότατο και ελαφρύ Πηνελόπη μου!!! Ααααα, κατάλαβα κι εγώ έτσι είμαι, την πέρασα την φάση... για 3 μέρες δεν ήθελα να μπω στην κουζίνα!!!
      Περαστικούλια σου!

      Διαγραφή
  5. Κι εμένα με έπεισες!!!
    Δεν ήταν κ' δύσκολο, βέβαια!!!
    ;-)
    Φιλάκια πολλά-πολλά, Κικίτσα μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σε έπεισα γιατί αξίζει το κοτοπουλάκι αυτό!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  6. Πολύ ωραίο και ισορροπημένο πιάτο!!!:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Φαίνεται πολύ ....γιαμ..γιαμ!!!!Αν και δεν συμπαθώ το γιαούρτι, νομίζω ότι δεν θα φαίνεται με τα υπόλοιπα υλικά μέσα.Την κρατάω για να την δοκιμάσω ένα βραδάκι.Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή μου Αρμονία δεν θα το καταλάβεις καθόλου... πράγματι δεν φαίνεται γιατί έχει μέσα διάφορα αρωματικά!
      Αξίζει να το δοκιμάσεις!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  8. Εμένα εννοείται ότι με έπεισες! Φαίνεται πεντανόστιμο και πολύ υγιεινό! Μπράβο!
    Φιλάκια και καλό σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σε έπεισα συναδέλφισσα (στο foodblogging εννοώ) και ναι τα έχει όλα και συμφέρει αυτό το κοτοπουλάκι...:-)))
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  9. Εμένα ναι! Με έπεισες και με το παραπάνω! Λατρεύω το κοτόπουλο και με τη συνταγή αυτή φαίνεται να γίνεται πεντανόστιμο! Το σκόρδο γκρανυλέ τί είναι;
    Πολύ ωραία συνταγή Κική μου!
    Πολλά πολλά φιλιά! Καλό μεσημέρι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γίνεται πολύ ωραίο, πράγματι! Όσο για το σκόρδο είναι το αποξηραμένο που υπάρχει στα σούπερ μάρκετ σε βαζάκι.
      Χαίρομαι που σου άρεσε!
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  10. Με αυτή σου την ανάρτηση Κική με έβαλες στην πρίζα να κάνω κάτι διαιτητικό και υγειηνό. Ουφ... Ο περισσότερος κόσμος προσέχει μετά τις γιορτές και εμένα ακόμα τα 3 κιλά που πήρα με βασανίζουν.

    Η μαρινάδα στο γιαούρτι είναι πολύ καλή για το κοτόπουλο και το κόλιανδρο που χρησιμοποίησες μου αρέσει και το αγαπώ! Πολύ καλή πρόταση για ένα πιάτο χαρούμενο, υγειηνό και γεμάτο χρώματα.

    Καλό ΣΚ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαζί σου Χρυσαυγή μου στα κιλά των γιορτών και ..στην αναβλητικότητα της απόφασης για την απώλειά τους!!
      Όταν η λέξη δίαιτα φτάνει στα ..περήφανα αυτιά μου ,τρώω πιο πολύ!!!Φιλάκια!

      Διαγραφή
    2. Καλέ αφήστε και οι δύο τη δίαιτα ή ...ελάτε να κάνουμε παρέα! Θα είμαστε πολλές και με την κουβέντα και τα ...καλούδια θα το ξεχνάμε!!1 -:))))
      Χρυσαυγή χαίρομαι που σου άρεσε το κοτοπουλάκι κι όσο για το κόλιανδρο κι εγώ έχω μια ιδιαίτερη σχέση μαζί του!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  11. Κική μου, θέλουμε δεν θέλουμε ,μας βάζεις σε πρόγραμμα δίαιτας!!
    Βέβαια φροντίζεις να είναι με πρόγραμμα εύγευστων και αρωματικών φαγητών σπιτικής φροντίδας και όχι επιθετικής πολιτικής στέρησης και πείνας!!!
    Πολύ ωραίο το μαριναρισμένο κοτόπουλο!Δεν θα το έβαζα στο μυαλό μου σαν διαιτητικό φαγητό,αλλά σαν σαλτσάτο ,εξοχικό κοτόπουλο!Έτσι θα το ονόμαζα.
    Mε τη σοφή συνοδεία των λαχανικών ή την εναρμονισμένη παρέα της πατάτας, αποτελεί ένα από τα πιο αγαπημένα και απενοχοποιημένα πιάτα.
    Υπέροχη η κρούστα του με τα αρωματικά να ομορφαίνουν όχι μόνο τη γεύση αλλά και την εμφάνιση,το κοτοπουλάκι μπαίνει κατευθείαν στην ευγενική μαρινάδα του για να διεκδικήσει μία αξιοζήλευτη θέση στον θρόνο των νόστιμων διαιτητικών φαγητών.Φιλιά πολλά,πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όοοοχχχχιιιι! Προσπαθώ να βάλω εμένα και μαζί με εμένα κι εσάς!!! χαχαχα Αλλά αυτό δεν είναι δίαιτα Φωτεινή μου ...είναι νόστιμη και υγιεινή μαγειρική!
      Φιλάκια καλή μου!

      Διαγραφή
  12. Η μαρινάδα με γιαούρτι κάνει το κοτοπουλάκι τρυφερό και νόστιμο!
    Το συνόδευσες και με νόστιμα λαχανικά και μας έδωσες ένα πολύ νόστιμο και υγιεινό πιάτο Κική μου!
    Φιλάκια, καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Έλενά μου... έχεις δίκιο! Είναι ένα κοτοπουλάκι νόστιμο και υγιεινό!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  13. Καλέ, τί να μας πείσεις;;; Μόνο που είδα την φωτογραφία και άρχισε να γουργουρίζει η κοιλίτσα μου!!! Καλό Σαββατοκύριακο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι γιατί είναι ένα νοστιμότατο πιάτο που του αξίζει να μπει στο τραπέζι μας!

      Διαγραφή
  14. Το γιαούρτι θα το έκανε πιο τρυφερό και τα αρώματα εξαιρεικά μυρωδάτο! Άριστος συνδυασμός υλικών! Γεια στα χέρια σου, Κική μου!
    Φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Ελένη μου το γιαούρτι του δίνει υγρασία και νοστιμιά του δίνουν τα αρωματικά. Χαίρομαι που σου άρεσε!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  15. μια άλλη διάσταση μου έδωσες....πολύ καλό πιατο....να σαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Κική μου δείχνει πεντανόστιμο.Ροδοψημένο και τρυφερό!!!Με έπεισες και μένα!!!
    Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ ωραίο Ελένη μου, νόστιμο, εύκολο και ελαφρύ!
      Και με τα λαχανικά είναι ένα πλήρες βιταμινών γεύμα!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  17. Λατρεύω κοτόπουλο σε όλες τις εκδόσεις του!!! Έτσι που το βλέπω μαριναρισμένο με γιαουρτάκι το λιμπίστηκα κική και το λιμπίστηκα άφοβα μιας και ειναι υγειινο!! Τέλειο φαγάκι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κι εγώ, κι εγώ, Δήμητρα...σαν αλεπού νιώθω!!! χαχαχα
      Είναι πολύ ωραία η μαρινάδα του και το πιάτο γίνεται νόστιμο και ελαφρύ!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!