Μαρινάδα με λεμονοπίπερο και κόλιανδρο για κρεατικά, λαχανικά και θαλασσινά


Καλησπέρα σας! Κυριακή σήμερα και ο Σεπτέμβριος που ήδη εμφανίστηκε, προχωρά αργά αλλά σταθερά και μας φέρνει πιο κοντά στα πρωτοβρόχια. Παρόλα αυτά, όσο ο καλός καιρός συνεχίζεται δεν πρέπει να χάνουμε την ευκαιρία για ένα ακόμα μπάρμπεκιου στη βεράντα ή στον κήπο.
Μιαν ακόμη μαρινάδα για σήμερα που είναι κατάλληλη για τα πάντα. Διάβαζα προχθές ένα άρθρο σ' έναν παλιό οινοχόο που έλεγε ότι οι Αργεντίνοι                       δεν χρησιμοποιούν ποτέ μαρινάδες γιατί είναι γνώστες του "ψησίματος" και γιατί τα ζώα τους σταβλίζονται ελάχιστα (κυρίως το χειμώνα) και είναι ελευθέρας βοσκής ...άρα είναι πιο υγιή, δεν χρειάζονται πολλά αντιβιοτικά (όπως παίρνουν στα εκτροφεία) κι έχουν πιο νόστιμο κρέας. Οι Aργεντίνοι επίσης δεν ψήνουν στα κάρβουνα, γιατί πιστεύουν ότι αλλοιώνεται η γεύση τους, αλλά τα ξύλα. 
Προσωπικά, πιστεύω ότι οι μαρινάδες δεν είναι μόνον για να νοστιμίζουν ένα άνοστο κρέας αλλά και για να δώσουν μιαν άλλη νότα σε μια γεύση που είναι ήδη γνωστή.
Όσο για τα λαχανικά και τα θαλασσινά η μαρινάδα και πάλι, κατά την ταπεινή μου άποψη, δίνει μια ιδιαίτερη νότα, ανάλογα με τα συστατικά της και άρα χαρίζει στα ψητά, ό,ποια κι αν είναι αυτά, μια ιδιαίτερη πινελιά, μια ξεχωριστή προσωπικότητα.
ΥΛΙΚΑ
1/2 φλ. τσ. ξίδι από λευκό κρασί ή μηλόξιδο (αυτό έβαλα)
2 κ.γλ. αλάτι
2 κ.γλ. ζάχαρη κρυσταλλική
1 κ.γλ. λεμονοπίπερο
1 κ.γλ. κόλιανδρο σε σπόρους, τσακισμένους
1 κ.γλ. ροζ πιπέρι σε σπόρους, τσακισμένους
1-2 σκελίδες σκόρδου λιωμένες
1 κ.γλ. σκόνη μουστάρδα
1/2 φλ.τσ. ελαιόλαδο
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Ανακατεύουμε όλα τα υλικά σε γυάλινο μπολ έως ότου λιώσει η ζάχαρη και το αλάτι και μαρινάρουμε σουβλάκια, μανιτάρια, ντομάτες, πιπεριές αλλά και θαλασσινά ή φιλέτα μεγάλου ψαριού.
ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ & ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ!!!
Tante Kiki
21 Comments

21 σχόλια:

  1. Η διαδικασία του μπάρμπεκιου ανέκαθεν μα απωθούσε!Θεωρούσα επίπονο,χρονοβόρο και αβάσταχτο,ειδικά κάτω απο τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού,αυτόν τον τρόπο προετοιμασίας κρεάτων και λαχανικών.Τώρα θα μου πείς βέβαια δεν σου αρέσει να τα τρώς?Φυσικά,και ναι ,αρκεί να τα ετοιμάζει κάποιος άλλος!!!Ποτέ μου δεν ασχολήθηκα και δεν σκοπεύω να το κάνω ,το δηλώνω κατηγορηματικά!έτσι Κικη μου η ωραιότατη μαρινάδα σου θα καταγραφτεί και θα αποσταλεί ως δώρο για τους μερακλήδες της ψησταριάς,για τους λάτρεις του καμένου ξύλου και της τσίκνας που συναρπάζει,για τα εδέσματα που θα κολυμπήσουν νωχελικά στην πικάντικη σάλτσα και θα αυτοπυρποληθούν στον αρωματισμένο καπνό,που θα προσπαθεί να δραπετεύσει από τα τσιρτσιρίσματα του μείγματος των μπαχαρικών και του λαδόξυδου!Καλό βράδυ,αύριο θα τα πούμε από άλλη έδρα,μια που συνταξιδεύω με τον γυιό μου μου για τις φοιτητικές υποχρεώσεις του.Φιλιά,πολλά,πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυσικά και σε απωθούσε ...κι εγώ δεν ψήνω ποτέ στο μπάρμπεκιου... είπαμε χειραφέτηση αλλά κάποιες δουλειές, θεωρώ, ότι είναι κατ' εξοχήν αντρικές...-:))
      Καλό σου ταξίδι, Φωτεινή!

      Διαγραφή
  2. Κική, πολλές φορές μαρινάρω τα κρέατα, που θα γίνουν ψητά, ακόμη και το κοτόπουλο. Αυτό μας δίνει την δυνατότητα να έχουμε διαφορετική γεύση στο φαγητό μας, από την συνηθισμένη, εκτός από το μαλάκωμα του κρέατος. Ωραία η μαρινάδα σου, θα την δοκιμάσω.
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ το ίδιο Ειρήνη μου γιατί, αλλάζοντας τη μαρινάδα, αλλάζεις και το γευστικό αποτέλεσμα του πιάτου!
      Χαίρομαι που σου άρεσε η μαρινάδα.
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  3. Καλά ψησίματα και καλή όρεξη να έχεις.
    Εγώ δεν τρώω συχνά ψητά σπιτικά. Η μαρινάδα σου φαίνεται όμορφη
    γιατί δεν έχει διάφορα περίεργα συστατικά που δεν αφήνουν το ψητό να αναδείξει τη γεύση του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η συγκεκριμένη μαρινάδα είναι απλή και νόστιμη και, πράγματι, δεν αλλάζει τη γεύση του ψητού.

      Διαγραφή
  4. Ο άντρας μου που έχει αναγάγει το μπάρμπεκιου και το ψήσιμο σε .... επιστήμη, θα εκτιμήσει πολύ την μαρινάδα σου Κικίτσα μου!
    Η οποία φαίνεται εξαιρετική!
    Φιλάκια, καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ ωραία Έλενά μου, ελπίζω να του αρέσει η απλή αυτή μαρινάδα!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  5. Μ' αρέσουν οι μαρινάδες. Για να τη σημειώσω κι αυτή στα... προσεχώς! Φαίνεται πολύ ενδιαφέρουσα!
    Καλό βράδυ Κική μου και καλή εβδομάδα για αύριο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σημείωσέ την και χαίρομαι που σου άρεσε... Χωρίς να είναι πολύπλοκη ή περίεργη, νοστιμίζει πολύ ωραία τα ψητά.
      Επίσης καλή εβδομάδα και φιλιά!

      Διαγραφή
  6. Πολύ αρωματική η μαρινάδα σου Κική μου! Καταγράφεται:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. να σε ρωτήσω κάτι? εντάξει όλα τα παραπάνω, αλλά την τελευταία φωτογραφία γιατί την έβαλες? θες να μας ξεκάνεις? χα χα χα..καλή εβδομάδα!!! φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλέ όχι και να σας ξεκάνω ...να σας παρακινήσω να ψήσετε...ήθελα!! χαχαχαχα
      Επίσης, καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
    2. εγώ άμα δω μαμ και μάλιστα στη σχάρα, μου γυρνάνε τα μάτια από τη λιγούρα, τρέχει το σαλάκι!!! γι αυτό και λέω θα μας ξεκάνεις, από την επιθυμία!!! χα χα χα..αχ!!! :) φιλάκια!!

      Διαγραφή
  8. Κική μου καλό φθινόπωρο! Πολύ ωραία η μαρινάδα σου, μ'αρέσουν τα διαφορετικά πιπέρια που χρησιμοποίησες, θεωρώ ότι η ποικιλία στα πιπέρια δίνει περισσότερο άρωμα. Τώρα όσον αφορά τους Αργεντίνους, φημίζονται για το κρέας, είναι αλήθεια. Τους συναγωνίζονται οι γείτονες τους Βραζιλιάνοι που έχουν απίστευτα κρεατικά κι αυτοί. Έχουν αναγάγει το όλο θέμα σε τέχνη! Δεν είμαι τρομερή "φαν" του κρέατος αλλά αυτά που έφαγα εκεί ήταν άλλο πράγμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης Ελεάννα μου, καλό μήνα και καλό φθινόπωρο!
      Χαίρομαι που σου άρεσε η μαρινάδα μου και που είχες την εμπειρία της γεύσης εκεί. Μπορώ να φανταστώ τί εννοείς!

      Διαγραφή
  9. Πολύ αρωματική φαίνεται η μαρινάδα σου!! Τα τόσα μπαχαρικά και αρωματικά πρέπει να κάνουν το κρέας πεντανόστιμο!!
    Καλή εβδομάδα να έχεις, Κική!!
    Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι, είναι απλή και αρωματική... Νοστιμίζει και το κρέας αλλά και τα λαχανικά!
      Φιλιά κι επίσης, καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  10. μμμμμ,πειραζει που εμεινα στην τελευταια φωτο; χιχιχι θα δοκιμασω την μαριναδα την επομενη φορα που θα ψησουμε,μακαρι να βρω κ λεμονοπιπερο,καλο μηνα κ φιλιαααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι, Φιλίτσα μου δεν πειράζει καθόλου... απόλαυσέ την όσο θέλεις! Δοκίμασέ την και γράψε μου τις εντυπώσεις σου!
      Φιλιά

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!

No