Γλυκό ψυγείου με μπισκότα, κρέμα και ζελέ, σε χρόνο ρεκόρ!


Καλημέρα σας! Βροχερό το Σαββατοκύριακο αυτό και, φυσικά, όσο προχωράμε προς την καρδιά του φθινοπώρου αυτό θα είναι συχνότερο. Δεν ξέρω για σας, αγαπημένοι μου μπλογκογείτονες, αλλά για μένα το φθινόπωρο είναι όμορφη εποχή ή μάλλον θεωρώ ότι κάθε εποχή έχει την ομορφιά της. Δύσκολα θα πω, κι αυτό όταν εγώ δεν θα είμαι καλά, ότι δεν μου αρέσει κάποια εποχή.
Ξύπνησα Παρασκευή πρωί για να πάω τη μεγάλη μου ανιψιά στο σχολείο και ο ουρανός ήταν ελαφρώς κατσουφιασμένος, γεμάτος με μικρά συννεφάκια που δεν έμοιαζαν καθόλου απειλητικά και σε κάποια γωνιά του ουρανού ο ήλιος έλαμπε χαρούμενα. Αργότερα, το μεσημέρι όταν πήγα να την πάρω από το σχολείο, ο ουρανός είχε γεμίσει με βαριά και απειλητικά γκρίζα σύννεφα και λίγες ώρες μετά, το μεσημεράκι, έβρεχε και όλος ο τόπος μοσχομύριζε χώμα!!! Λατρεύω αυτή τη μυρωδιά, με κάνει να νιώθω ζωντανή!!! Μη με ρωτήσετε γιατί... δεν μπορώ να απαντήσω! Πάντως το απολαμβάνω! Κι έπειτα, την ώρα που άρχιζα μάθημα, η βροχή, η ελαφρά ομίχλη, το θρόισμα των φύλλων και, γενικά,  η μουντάδα του καιρού μου φάνηκε ότι συνωμοτούσαν για να ευχαριστηθώ ένα πανέμορφο φθινοπωρινό απόγευμα! Αυτές οι εναλλαγές του καιρού είναι το καλύτερό μου... ειδικά όταν έχουν τελειώσει πια τα καλοκαιρινά μπάνια και κάνω μάθημα, "ξεκλέβοντας" κάποιες στιγμούλες, κυριολεκτικά, για να θαυμάσω τη φύση που αλλάζει σε κάθε εποχή. Όταν πρωτοήρθα να μείνω σ' αυτή τη γειτονιά, θυμάμαι κάποιον γείτονα, που μου είπε: "εδώ θα ευχαριστηθείς την εναλλαγή των εποχών μιας και είναι ολοφάνερη στη φύση"! Πόσο δίκιο είχε και πόσο ηρεμία μου χαρίζει η φύση όταν τις χαρίζω κι εγώ λίγη από την προσοχή μου!! Είναι σημαντικό αυτό και ειδικά στην εποχή που ζούμε! Για να αντιμετωπίσουμε τη δύσκολη καθημερινότητα έχουμε ανάγκη να "παίρνουμε" από κάπου θετική ενέργεια και η φύση είναι μια αστείρευτη πηγή ενέργειας.
Πριν, όμως, ο καλός καιρός μας αποχαιρετίσει για τα καλά, έχω ακόμη τον χρόνο να σας δώσω ένα γλυκάκι που ετοίμασε η μαμά μας για τα γενέθλιά της πριν 2 εβδομάδες. Ένα γλυκάκι καλοκαιρινό, μαμαδίστικο, με όλη τη νοστιμιά της απλότητας αλλά και όλη την απλότητα της παρασκευής του, οικονομικό κι ελάχιστα χρονοβόρο. Καλό είναι να το φτιάχνουμε με φρούτα της εποχής γιατί  είναι πιο εύγευστα αλλά και πιο οικονομικά (γιατί όλα πρέπει να τα σκεφτόμαστε).
Εύχομαι, λοιπόν, στην μανούλα μου να ζήσει, χιλιόχρονη και πάντα γερή κι ευτυχισμένη. Να είσαι καλά, μαμά, να μας φτιάχνεις πάντα νόστιμα γλυκάκια και φαγάκια κι εμείς να τα απολαμβάνουμε και να σε χαιρόμαστε!
ΥΛΙΚΑ
2 πακέτα μπισκότα petits beurre
500 γρ. φυτική κρέμα γάλακτος 
1κεσεδάκι γιαούρτι στραγγιστό με λίγα λιπαρά
4-5 ροδάκινα, ούτε πολύ ώριμα αλλά ούτε και άγουρα
1 κουτί ζελέ ανανά
1 φλ.τσ. λευκό, γλυκό κρασί, μοσχάτο Λήμνου (ή κονιάκ)
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Αδειάζουμε το φακελάκι με το ζελέ σε ένα μπολ και προσθέτουμε 1 ποτήρι βραστό νερό, ανακατεύοντας έως ότου λιώσει.
Προσθέτουμε 1 ποτήρι παγωμένο νερό, ανακατεύουμε και αφήνουμε στο ψυγείο μέχρι να ετοιμάσουμε το γλυκό.
Χτυπάμε την κρέμα γάλακτος με το γιαούρτι σε σφιχτή κρέμα.
Κόβουμε τα ροδάκινα, τα ραντίζουμε με το χυμό ενός πορτοκαλιού και τα τοποθετούμε επάνω σε μια σχάρα αφήνοντας να στραγγίσουν καλά από τα υγρά τους.
Απλώνουμε τα μισά μπισκότα σε ταψάκι πυρέξ ή ένα μπολ ψυγείου.
Ραντίζουμε με λίγο κρασί και απλώνουμε τη μισή σαντιγύ.
Ύστερα, τοποθετούμε τα υπόλοιπα μπισκότα και αφού τα ραντίσουμε, και πάλι, με γλυκό κρασί, απλώνουμε και την υπόλοιπη σαντιγύ.
Διορθώνουμε, με μια σπάτουλα, κάθε ανωμαλία που υπάρχει στην επιφάνεια της κρέμας και έπειτα καλύπτουμε τη σαντιγύ με τις φέτες ροδάκινου.
Στρώνουμε επάνω στα ροδάκινα το ζελέ και βάζουμε το γλυκό στο ψυγείο για 2-3 ώρες ή μέχρι να σφίξει καλά το ζελέ.
Πηγή: Ημερολόγιο Μαγειρικής, 365 ημέρες κουζίνας, Cook Book, ΕΘΝΟΣ
Tante Kiki
37 Comments
No