Μεθυσμένα σκαλτσούνια...διαχρονικό γλυκάκι της γιαγιάς

Μεθυσμένα σκαλτσούνια, για να καλωσορίσουμε τη νέα αυτή εβδομάδα, την τελευταία εβδομάδα του Σεπτέμβρη. Δεν μπορώ να πω... εύκολα πέρασε ο μήνας, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα αλλά και χωρίς ιδιαίτερες χαρές. Γυρνώντας πίσω στον χρόνο, ξαναζώ τις γιορτινές μέρες... παραμονές Χριστουγέννων που η γιαγιά μου έφτιαχνε αυτά τα μικρά χιονισμένα γλυκάκια που δεν χορταίναμε να απολαμβάνουμε. Θυμάμαι κάποια γιορτή που είχαμε μαζευτεί τα εγγόνια όλα και, σκεφτόμασταν πόσα πρέπει να φάμε για να μεθύσουμε!!! χαχαχα  Το μόνο που καταφέραμε στο τέλος της βραδιάς ήταν να μας πονάει το στομάχι και να έχουν μείνει μόνον 4 γλυκά σκαλτσουνάκια. Η γιαγιά, φυσικά, γέλασε με την ψυχή της αλλά οι γονείς μας είχαν θυμώσει τόσο πολύ που μας είχαν απαγορεύσει να ξαναπλησιάσουμε τον μπουφέ της γιαγιάς και πολύ περισσότερο να τον ανοίξουμε!!! χαχαχαχα
Μετά από πολλά χρόνια, ξαναβρήκα μια συνταγή και τα έφτιαξα... λίγο αναζητώντας τη νοστιμάδα τους και λίγο αναζητώντας την ξένοιαστη εκείνη εποχή!
Έγιναν σκανδαλιστικά νόστιμα, προκλητικά χιονισμένα και απίστευτα ισορροπημένα ως προς το σιρόπι τους, αυθάδικα γεμάτα με χειροποίητη μαρμελάδα φράουλα και ψιλοσπασμένο καρύδι! 
Αν ξεκινήσετε να γευθείτε ένα... θα θέλετε να παρελάσουν όλα, το καθένα με τη σειρά του και να καταλήξουν στον ουρανίσκο σας για να ευφράνουν την καρδιά σας.
Δοκιμάστε τα και δεν θα απογοητευθείτε!!!
ΥΛΙΚΑ για 15-25 σκαλτσούνια, ανάλογα με το μέγεθος
Για τη ζύμη
230 ml μπύρα
200 ml αραβοσιτέλαιο
650 -700 γρ. αλεύρι που φουσκώνει μόνο του, κοσκινισμένο
2 κ.σ. ζάχαρη
Για τη γέμιση
120 γρ. μαρμελάδα της αρεσκείας σας
1/2 φλ. καρυδόψιχα 
Για το σιρόπι
220 ζάχαρη
1 ποτήρι νερό
Για την επικάλυψη
1/2 φλ.τσ. ινδοκάρυδο
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου.
Κάνουμε τη ζύμη
Σε ένα μπολ βάζουμε την μπύρα, το αραβοσιτέλαιο και τη ζάχαρη και ανακατεύουμε καλά έως ότου λιώσει.
Ύστερα, προσθέτουμε το αλεύρι σιγά σιγά, ζυμώνοντας έως ότου έχουμε μια ζύμη μέτρια (ούτε πολύ μαλακή ούτε σφιχτή) που δεν κολλάει στα χέρια.
Κάνουμε τη γέμιση
Αναμιγνύουμε τη μαρμελάδα της αρεσκείας σας με την θρυμματισμένη καρυδόψιχα.
Ετοιμάζουμε το σιρόπι
Βάζουμε το νερό και τη ζάχαρη σε μια κατσαρόλα.
Αφήνουμε σε σιγανή προς μέτρια φωτιά να βράσουν για 3 λεπτά από τη στιγμή που θα αρχίσει το νερό να κοχλάζει.
Σβήνουμε τη φωτιά και αφήνουμε το σιρόπι να κρυώσει.
Τελική φάση του γλυκού - σιρόπιασμα - γαρνίρισμα
Χωρίζουμε τη ζύμη σε μπαλάκια και με κάθε μπαλάκι ανοίγουμε ένα μικρό, στρογγυλό πιτάκι.
Με ένα μικρό κουταλάκι, βάζουμε μια κουταλιά μαρμελάδα με καρύδια και κλείνουμε το σκαλτσούνι με ένα πηρούνι όπως κάνουμε στα τυροπιτάκια.
Καλύπτουμε με αντικολλητικό χαρτί δύο λαμαρίνες φούρνου και τοποθετούμε επάνω τα σκαλτσούνια μας.
Ψήνουμε για 25-35 λεπτά, ανάλογα με το μέγεθός τους.
Μόλις τα βγάλουμε από το φούρνο, παίρνουμε ένα ένα και τα βουτάμε στο σιρόπι γρήγορα για να μην ρουφήξουν πολύ σιρόπι.
Πασπαλίζουμε με το ινδοκάρυδο και τα βάζουμε σε πιατέλα.

34 σχόλια:

  1. Ευτυχώς που μου τα θύμισες κι έχω καιρό να τα φτιάξω!!!! Καλή, γλυκιά εβδομάδα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου τα θύμισα Λίλα μου γιατί είναι πολύ ωραία!
      Καλή σου μέρα μου!

      Διαγραφή
  2. Τι ωραια... και με το ινδοκαρυδο απο επανω, ειναι τελεια!
    Παλι μας γλυκανες Κικη μου!
    Καλη εβδομαδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Μαρίνα μου το ινδοκάρυδο είναι το αποκορύφωμα σ' αυτά τα γλυκάκια! Χαίρομαι που σας γλύκανα!
      Επίσης καλή εβδομάδα και καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  3. Βλέπω ότι μπήκαμε στα πιο χειμωνιάτικα γλυκά.
    Με το καλό να τα φάτε... και εις άλλα... με υγεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σιγά σιγά να βαδίζουμε και προς τα Χριστούγεννα Φλώρα μου...-:))
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  4. Μια παρόμοια ζύμη έκανα εμένα η θεία μου αλλά με κρασί λευκό ή ρετσίνα και μαρμελάδα μήλου!!! Βρε τι μου θύμησες κι' έμενα Δευτεριάτικα, Κική μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σου μέρα Πηνελόπη μου... κι εμένα η θεία μου με ρετσίνα τα έφτιαχνε αλλά η γιαγιά μου με μπύρα. Πάντως σε όποια εκδοχή είναι υπέροχα! Χαίρομαι που σου θύμησα...ελπίζω όμορφες μέρες.

      Διαγραφή
  5. Δεν ξέρω τι μου αρέσει περισσότερο,
    αυτά που φτιάχνεις, ή ο τρόπος που
    τα περιγράφεις....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου αρέσουν πάντως και τα δύο Σοφία μου...
      Καλή σου μέρα και φιλιά!

      Διαγραφή
  6. Πραγματικά όποιος τα δοκιμάσει δε θα χάσει!Μου θύμισες κάτι γιαγιάδες στο χωριό και με συγκίνησες!Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι μόνον δεν θα χάσει Πινελιά μου αλλά δεν θα μπορεί και να σταματήσει... πάντως θα μπορούσα να τα πω και γλυκάκια των αναμνήσεων!-:)))
      Καλή σου μέρα και φιλιά!

      Διαγραφή
  7. Χικ!Εγώ όπως κατάλαβες ήδη δοκίμασα χαχαχα!!!Τέλεια Κική μου γεια στα χέρια σου!!!Καλή εβδομάδα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ροδάνθη μου, πώς τα κατάφερες και μέθυσες;;;;; χαχαχα
      Χαίρομαι που σου άρεσαν και φιλιά!

      Διαγραφή
  8. Σκανδαλιστικά νόστιμο το γλυκάκι σου σήμερα!!
    Καλή βδομάδα Κική μου, φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ θα το έλεγα ...απαγορευμένα νόστιμο Έλενα, γιατί τα ...τσάκισα!!!! χαχαχαχα
      Επίσης καλή εβδομάδα και φιλάκια!

      Διαγραφή
  9. Γλυκό της θύμησης,της νοσταλγίας,γλυκό που δεν ήθελες δικαιλογία για να το πάρεις στη χούφτα σου να το αγκαλιάσεις με τα δάκτυλά σου,πριν το στόμα σου υποδεχτεί την τριφτή και βασανιστικά γνώριμη και νόστιμη γεύση της μαρμέλαδας που μέλωνε τα τραγανά καρύδια και παίδευε το μυαλό μας για να μαντέψουμε τη γεύση της.Πόση αγάπη πρέπει να έχει κάποιος για να τη καταμερίσει ισόποσα στα μικρά αυτά θαύματα?Πόση χαρά μπορεί κάποιος να πάρει αντικρύζοντας τα μικρόσχημα,απερίγραπτα γλυκά,που ζέσταιναν με την θαλπωρή της μητρικής φροντίδας τα παιδικάτα μας?Φιλιά πολλά πολλά.
    Foteini Thes

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστά το χαρακτηρίζεις έτσι Φωτείνη μου με τα απίστευτα γλαφυρά σου μηνύματα... έχεις απόλυτο δίκιο...είναι μικρά γλυκοθαύματα!
      ΥΓ. Δεν ξέχασα το εφτάζυμο... το προγραμματίζω ίσως για την ερχόμενη εβδομάδα!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  10. Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Βάσω!
      Επίσης καλή εβδομάδα και καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  11. Τέλειο γλυκό ,από τα αγαπημένα μας!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ααα!! Τι τέλεια που είναι σιροπιασμένα τα σκαλτσουνάκια σου!
    Μ' αρέσει η κλασική βερσιόν αλλά αυτή είναι ακόμα καλύτερη!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν τα λιμπίστικες πολύ Ερμιόνη μου... σου στέλνω τώρα μερικά!-:))) Χαίρομαι που σου άρεσαν!
      Φιλάκια και να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  13. Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν Κων/να μου!
      Φιλιά και καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  14. Μεθυσμένα και χιονισμένα
    Ο καλύτερος συνδυασμός.

    Μας γλύκανες πάλι Κική.

    Φιλιά & καλό υπόλοιπο εβδομάδας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Μάριον αν και είναι λίγο...χειμωνιάτικα!
      Χαίρομαι πάντως που σας γλύκανα!
      Φιλιά και καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  15. Εγώ δεν τα έχω φτιάξει ποτέ Κική μου, πολύ μου αρέσουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρέπει να τα δοκιμάσεις Έρη μου ...είναι πεντανόστιμα!
      Κρίμα να μην είμαστε κοντά, να έρθεις για καφέ και να σε κεράσω!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  16. Φαίνονται τόσο νόστιμα!! Γέλασα με αυτό που κάνατε όταν ήσασταν μικρά!! χιχι! Μα να προσπαθείτε να μεθύσετε από τα σκαλτσούνια;;
    Φαίνονται πολύ εύκολα!! Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ και πολύ θα ήθελα!!
    Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι είναι πολύ νόστιμα Τίνα μου... εεεε, προσπαθούσαμε κι εμείς να δούμε τί θα πεί μεθύσι, από τέτοια κι άλλο τίποτε!!! χαχαχα
      Πάντως, δοκίμασέ τα ...αξίζουν!
      Καλή σου μέρα!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  17. Μπορεί η συνταγή σου να είναι καιρό εδώ, αλλά μόλις την ανακάλυψα και ειδικά την εκδοχή με την μπύρα, ήμουν της ρετσίνας βλέπεις, και εννοείται πως έγινε κιόλας!!!Εύγε!!!!Μόνο αυτό έχω να πω....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Σ' ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο Ντίνα αλλά και χαίρομαι που σου άρεσαν τα σκαλτσούνια!
    Καλό μήνα! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!