Kοτοκροκέτες...χρυσόξανθες και λαχταριστές!


Καλημέρα σας! Υπέροχες κοτοκροκέτες, κατάξανθες και λαχταριστές... τί λέτε...δεν θα ήταν τέλειο γεύμα για την πρώτη επιστροφή των μαθητών από το σχολείο;  Ποιός δεν θα ήθελε μια τέτοια έκπληξη;;; Είμαι σίγουρη ότι μικροί και μεγάλοι τιμούν δεόντως κάτι τέτοιες λιχουδιές , έστω κι αν είναι τηγανιτές. Φυσικά, μπορούν να γίνουν και ψητές στο φούρνο αλλά οι τηγανιτές για τα παιδιά δεν έχουν αντικαταστάτη έστω κι αν οι δίδυμές τους ψητές είναι πιο υγιεινές.
Πάντως, και μεγάλο παιδί να είσαι δεν μπορείς να τους αντισταθείς, ειδικά με μια κρύα μπυρίτσα και μια καλή χωριάτικη σαλάτα!
Γρήγορες, εύκολες σχετικά, με μια μικρή διαδικασία αλλά και μικρές, σχετικά, απαιτήσεις σε χρόνο ...εξαφανίζονται ταχύτατα από το πιάτο! Γι αυτό βιαστείτε ή αν προορίζονται για μαθητές ...ετοιμάστε τες λίγο πριν επιστρέψουν από τον αγιασμό της νέας σχολικής χρονιάς.-:)))
Άντε, μαμάδες, στην κουζίνα γρήγορα κι εγώ σας δίνω πάραυτα τη συνταγή...
ΥΛΙΚΑ
Για το μείγμα για τις κροκέτες
1 στηθάκι (ή μπουτάκι) κοτόπουλου (χωρίς κόκκαλο) βρασμένο
1 μεγάλη πατάτα, βρασμένη
1 μικρό καρότο, βρασμένο
80 γρ. τυρί φέτα, θρυμματισμένη
80 γρ. κεφαλογραβιέρα Μετσόβου, τριμμένη (ή άλλη γραβιέρα της αρεσκείας μας)
Ελάχιστο αλάτι
1 πρέζα πιπέρι
1 κ.γλ. μουστάρδα έτοιμη
1 πρέζα μπαχάρι (προαιρετικό)
1 κ.σ. άνηθο (προαιρετικό)
1 ασπράδι αβγού, ελαφρά χτυπημένο
Για το πανάρισμα
1 κρόκο αυγού ελαφρά χτυπημένο με 3-4 κ.σ. νερό
1 φλ.τσ. αλεύρι
1 φλ.τσ. φρυγανιά τριμμένη
Για το τηγάνισμα
Ελαιόλαδο
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Πολτοποιούμε στο multi το κοτόπουλο, το καρότο, τη φέτα και την γραβιέρα και τα βάζουμε σε ένα μπολ.
Κόβουμε σε κομμάτια την πατάτα και την πολτοποιούμε καλά με ένα πηρούνι ή με το εργαλείο του πουρέ.
Προσθέτουμε αλάτι, πιπέρι, τη μουστάρδα, τον άνηθο, το μπαχάρι και το ασπράδι.
Ανακατεύουμε καλά το μείγμα και βάζουμε στο ψυγείο για 30-40 λεπτά για να σφίξει λίγο το μείγμα.
Ύστερα, βάζουμε σε ένα μπολ το αβγό, σε ένα άλλο τη φρυγανιά και σε ένα τρίτο το αλεύρι.
Πλάθουμε σε μπαλάκια, αλευρώνουμε, περνάμε από το αβγό και τέλος από τη φρυγανιά.
Ύστερα, βάζουμε προσεκτικά τις κροκέτες σε ένα πιάτο, καλυμμένο με αλουμινόχαρτο.
Βάζουμε ελαιόλαδο σε αντικολλητικό τηγάνι και ανάβουμε την εστία για να ζεσταθεί. 
Μόλις το λάδι ζεσταθεί, βάζουμε, προσεκτικά για να μην καούμε, τις κοτοκροκέτες και τις τηγανίζουμε σε μέτρια φωτιά έως ότου ροδοκοκκινήσουν.
Τις βγάζουμε από το τηγάνι, τις τοποθετούμε σε ένα πιάτο καλυμμένο με χαρτί απορροφητικό (κουζίνας) για να "αφήσουν" το παραπανίσιο λάδι  και μετά τις σερβίρουμε, ζεστές ή χλιαρές και τις συνοδεύουμε με λαχανικά.
Καλή σας μέρα και καλή όρεξη!
Tante Kiki
37 Comments

37 σχόλια:

  1. Αχ!Και δεν είναι ακόμη μεσημέρι!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα! Πολύ ωραία συνταγή!!! Θα τη δοκιμάσω σύντομα!:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ωραία συνταγή αν και το τηγάνι το αποφεύγω λόγω οισοφαγίτιδας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι νόστιμες Φλώρα αν και σε καταλαβαίνω γιατί έχω παρόμοιο πρόβλημα κι έτσι γεύθηκα μόνον μίαααα!!!!!!!
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  4. Προκλητική νοστιμιά!!

    Καλή σχολική χρονιά σου εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά, ευχαριστώ για την ευχή και χαίρομαι που σου άρεσε!

      Διαγραφή
  5. Τσιμπάω μια χρυσόξανθη και ένα καροτοστικάκι και εύχομαι και πάλι καλή σχολική χρονιά!
    Φιλάκια, καλό μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Με τόσο ωραία υλικά που έχεις χρησιμοποιήσει Κική είμαι σίγουρη ότι οι κροκέτες σου θα ξετρέλαναν όποιον τις δοκίμασε!
    Όμορφη και η παρουσίαση τους με πολύχρωμα λαχανικά! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Ερμιόνη μου ...είχα καλές κριτικές!!!
      Να είσαι καλά!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  7. Πώς ένα ΄΄ετοιμάτζίδικο΄΄,περιφρονημένο για τα δικά μου γούστα φαγητό ,μπορεί να γίνει πολυαγαπημένο και νόστιμο?Έχοντας συνδέσει το φαγητό αυτό με την προχειρότητα και τους άγνωστους ή και ανθυγιεινούς τρόπους παρασκευής του και αηδιασμένη από την πλαστικότητα της γεύσης ,ήμουν τρομερά προκατηλημένη στη γεύση του.Όταν πριν χρόνια είχα επιχειρήσει να το φτιάξω,δεν μου άρεσε το αποτέλεσμα αφού ο κιμάς του κοτόπουλου ήταν πολύ στεγνός και εγώ δεν είχα ακόμα την μαγειρική εμπειρία να το σώσω..Έκτοτε ξεχάστηκε η συνταγή ή καλύτερα μπήκε στα αζήτητα ως ανεπιθύμητη!Να λοιπόν Κική μου που με τη δική σου σωτήρια παρέμβαση,η συνταγή βγαίνει από το χρονοντούλαπο,εμπλουτίζεται με πεντανόστιμα λαχανικά,με γευστικά τυριά,με μπαχάρια και μυρωδικά και ανανεωμένη έρχεται να στολίσει το τραπέζι μου αλλά κυρίως να συμφιλιωθεί μαζί μου..Φιλιά πολλά,πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φωτεινή δοκίμασέ τις κροκέτες αυτές και μετά πες μου αν θα τις περιφρονείς... Δώσε και στον γιο σου για να σου πει τη γνώμη του...χαχαχα
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  8. Πωπω! Τις βλέπω και μου μιλάνε από τη φωτογραφία!! Φωνάζουν φάε με!! Έλα που δεν τις φτάνω!! Ιδανικά, θα τις ήθελα με πουρέ! Μμμ!!! Ξερογλείφομαι!! χαχα!
    Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστίνα αφού φωνάζουν τότε μην τις ...λυπάσαι... χαχαχα
      Να σου στείλω;;;; Πάντως εγώ τις προτιμώ με σαλάτα αλλά δεν θα σου χαλάσω χατήρι, θα σου φτιάξω και πουρέ... Άντε έλα!!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Πώ!πώ!...τι μας κάνεις!...μας ξεσηκώνεις Κική!...ΤΕΛΕΙΕΣ!!!...
    Να έχεις όμορφη βραδιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κική, ωραίες οι κοτοκροκέτες, καλοψημένες και λαχταριστές!! Εγώ θα πάρω και το καροτάκι και το καλαμποκάκι μαζί.
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι νόστιμες οι ...άτιμες Ειρήνη μου... Πάρε ό,τι θέλεις και αν θέλεις να σου φτιάξω και μια σαλάτα που τους κάνει τέλεια παρέα! -:)))
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  11. Όμορφο, παιγνιδιάρικο, σκανδαλιάρικο πιάτο για όοοοολα τα παιδάκια!:)

    Βασιλική μου καλή νέα σχολική χρονιά κι από ΄δω!
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για μικρά και μεγάλα παιδάκια Ζαμπία μου γλυκιά!
      Ευχαριστώ πολύ για την ευχή και καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  12. Κοτόπουλο... Τυριά... Αααχ! Με "χτυπάς" στα αδύνατα σημεία μου! Χα,χα,χα! Πάαααρα πολύ ωραίες οι κοτοκροκέτες Κική μου!
    Καλό βράδυ και καλή ξεκούραση! Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλα να σε φιλέψω Selcouth!!!! Χαίρομαι που σου άρεσαν!
      Καλό βράδυ και φιλιά!

      Διαγραφή
  13. αχ ποσο νοστιμο φαινετε πολύ θα ηθελα να είχα μια μερίδα τώρα!!!!!!!Μπράβο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να σου στείλω Βίκυ;;;; Κάνουμε και ντελίβερυ!!! χαχαχα
      Χαίρομαι που σου άρεσαν!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  14. Τι να λεμε τωρα!!!!!!!
    πρεπει να ειναι υπεροχα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τηγανιτή βεβαίως, βεβαίως την προτιμώ την κροκέτα.
    Ή κάνουμε ή δεν κάνουμε σωστή δουλειά, ε??
    Πεντανόστιμη με υπεροχα υλικά και καταπληκτικό χρώμα είναι η κροκέτα.
    Κι από διακόσμηση, άκρως δελεαστική και χρωματιστή!!

    Άντε και καλή σταδιοδρομία φέτος για τα παιδάκια μας!!

    Φιλιά πολλά Κική μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυσικά τηγανιτή!! Η ψητή καλή είναι αλλά η αυθεντική κροκέτα το θέλει το τηγάνι της!!!!
      Χαίρομαι που σου άρεσε το πακέτο Χρυσαυγή μου!
      Φιλάκια και καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  16. Σπιτικά nuggets κοτόπουλου! Το καλύτερο για να αντικαταστήσει τα αντίστοιχα των fast foods που είναι τόσο μα τόσο αμφίβολης ποιότητας. Εγώ πάντως αν και λίγο πιο μεγάλη θα τα τιμούσα δεόντως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. to κοτοπουλο το βράζουμε πρώτα η το πολτοποιουμε και απλα το τηγανιζουμε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλησπέρα!
    Πρώτα το βράζουμε και μετά το πολτοποιούμε και σ΄ευχαριστώ που το ρώτησες γιατί βλέπω στη συνταγή ότι δεν το είχα γράψει!! Θα το διορθώσω.
    Καλή επιτυχία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!

No