Πατάτες ογκρατέν με μανούρι

Πατατούλες ογκρατέν σήμερα και μια ελληνογαλλική συμφωνία. Στο γνωστό και πεντανόστιμο πιάτο, προσθέτουμε μια ελληνική πινελιά... το μανούρι. Γίνονται ελαφρές, πολύ πολύ ωραίες και καθόλου ευκαταφρόνητες σαν συνοδευτικό πιάτο ή και σαν κύριο πιάτο με μια ωραία και απλή χωριάτικη σαλάτα! 
Μετά τον χθεσινό χαμό... που δεν τελείωσε ακόμα κι ένα ραντεβού με γιατρό που τελείωσε μάλλον αισιόδοξα, ας μαγειρέψουμε σήμερα πατάτες ογκρατέν. 
Είναι γνωστή η αδυναμία μου για τα εύκολα και νόστιμα πιάτα και το συγκεκριμένο τα έχει και τα δύο!!! Είναι κι ένα πιάτο γαλλικής προέλευσης!! Σκεπτόμενη όλα αυτά και τα πόσα έχω μαγειρέψει, πριν μερικές μέρες, συνειδητοποίησα ότι, εδώ και καιρό, δεν έχω φτιάξει πατάτες ογκρατέν!!!! 
Την ώρα που καθάριζα τις πατάτες, θυμήθηκα και το μανούρι που καθόταν ήσυχο στο ψυγείο και σε μερικές εβδομάδες θα ...έληγε!!! Γι αυτό σκέφτηκα ότι δεν θα τους κακοέπεφτε ένας ... "γάμος"... και τελικά δεν τους κακοέπεσε!!! 
Το αποτέλεσμα είναι ένα πιάτο που έχει μια διαφορετική χροιά από το κλασσικό ογκρατέν, πιο ελληνική και πιο ελαφριά! 
Δοκιμάστε το, εάν σας αρέσει το μανούρι ή εάν πάλι όχι, χρησιμοποιήστε ένα άλλο τυρί της αρεσκείας σας και "παίξτε" με τη γεύση, δημιουργώντας ανέλπιστα νόστιμα πιάτα!!
ΥΛΙΚΑ
1 κιλό πατάτες
500 ml γάλα
250 γρ. κρέμα γάλακτος
200 γρ. μανούρι
80 γρ. κεφαλογραβιέρα τριμμένη
20 γρ. μαργαρίνη (ή βούτυρο)
1 πρέζα σκόρδο σε σκόνη
1 πρέζα μοσχοκάρυδο
Αλάτι - Πιπέρι
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 200 βαθμούς Κελσίου.
Βάζουμε τις πατάτες, καθαρισμένες και ολόκληρες, σε μια κατσαρόλα με νερό και τις αφήνουμε να βράσουν για 5 λεπτά από την στιγμή που το νερό θα κοχλάσει.*
Ρίχνουμε το νερό και τις αφήνουμε να κρυώσουν.
Ύστερα, τις κόβουμε σε λεπτές φέτες.
Αλείφουμε ένα ταψάκι πυρίμαχο με λίγη μαργαρίνη (ή βούτυρο) και τοποθετούμε τις μισές πατάτες σε μια στρώση έτσι ώστε να μισοκαλύπτει η μία την άλλη.
Πασπαλίζουμε με αλάτι, πιπέρι και τη μισή τριμμένη κεφαλογραβιέρα.
Ρίχνουμε από πάνω το μισό μανούρι θρυμματισμένο.
Ύστερα "στρώνουμε" τις υπόλοιπες πατάτες.
Αλατοπιπερώνουμε και πασπαλίζουμε με την υπόλειπη τριμμένη κεφαλογραβιέρα και προσθέτουμε το υπόλοιπο θρυμματισμένο μανούρι.
Σε ένα μπολ, βάζουμε την κρέμα γάλακτος, το γάλα, αλάτι, πιπέρι, μοσχοκάρυδο και το σκόρδο.
Ανακατεύουμε καλά και περιχύνουμε τις πατάτες, προσεκτικά για να μην μετακινηθεί το θρυμματισμένο μανούρι.
Βάζουμε στο φούρνο για  25-30 λεπτά.
Σερβίρουμε σαν συνοδευτικό πιάτο αλλά και σαν κύριο πιάτο με μια ωραία πολύχρωμη σαλάτα.
Καλή σας μέρα και καλή συνέχεια! 

32 σχόλια:

  1. Αχ τέλειο!Το αγαπημένο της μαμάς μου !Και είναι και εύκολο τελικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και το δικό μου αγαπημένο Πινελιά μου και είναι πολύ εύκολο!! Δοκίμασέ το και είμαι σίγουρη ότι θα σου αρέσει!

      Διαγραφή
  2. Κική μου κτύπησες το ευαίσθητο σημείο μου!Λατρεύω τις πατάτες όπως και να είναι μαγειρεμένες-μέχρι και ωμές θα μπορούσα να τις καταναλώσω σε περίοδο μεγάλης πείνας-!Δεν τπάρχει συνταγή που να μην έχει περάσει από το οικογενειακό τραπέζι με βασικό ή όχι υλικό την λατρεμένη πατάτα!Ευκαιρία λοιπόν να στρωθεί τις επόμενες μέρες με πανηγυρικό τρόπο,και να σερβιριστεί ,ένα διαφορετικό au gratin,αυτό με το πεντανόστιμο,ελληνικό μανούρι με την πλούσια και ολοκληρωμένη γεύση!Το μόνο μειονέκτημα του γευστικού αυτού τυριού είναι ότι έχει πλούσια λιπαρά,ίσως είναι το πιο πολυθερμιδούχο τυρί,όμως δεν το καταναλώνουμε συχνά,έτσι δικαιολογείται μία μικρή παρασπονδία.Τις πατάτες au gratin προτιμάμε να τις τρώμε με συνοδεία σαλάτας,γιατί δεν καμουφλάρεται με άλλες γεύσεις η νοστιμιά τους.Είναι από μόνες τους ένα πλήρες γεύμα και ιδιαίτερα χορταστικό!Συγχαρητήρια Κική μου για την εναλλακτική πρόταση.Φιλιά πολλά,πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ το ίδιο Φωτεινή μου... θα μπορούσα να τρώω μόνον πατάτες. Για το μανούρι έχεις δίκιο αλλά πάλι αν δοκιμάσεις τις au gratin με μανούρι θα δεις ότι είναι πιο ελαφρύ απ' ότι με κίτρινα τυριά. Επίσης, γίνονται διαφορετικές γιατί το μανούρι είναι σχετικά ανάλατο και για μένα έχεις μια μοναδική επίγευση!! Αξίζει τον κόπο να τις δοκιμάσεις!!!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  3. Πωπωπω!!! Κική μοσχοβόλησε η μπλογκογειτονιά με το ογκρατέν σου!! Η πατάτα με τα τυριά και την κρέμα, είναι καταπληκτικός συνδυασμός. Και το σκορδάκι μαζί...Νοστιμότατο!!! Το ταψάκι πρέπει να άδειασε εν ριπή οφθαλμού!!
    Καλό σου μεσημέρι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν Ειρήνη οι πατατούλες μου και πράγματι το σκορδάκι τους πάει!!! Ναι, το ταψάκι άδειασε ταχύτατα γιατί ήταν και μικρό!!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  4. Πολύ νόστιμο πιάτο και τέλειος συνδυασμός υλικών!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο Βάσω! Κλασσικό πιάτο με διαχρονική αξία και εύκολη γεύση για μικρούς και μεγάλους!

      Διαγραφή
  5. Νοστιμότατο φαίνεται!! Και είναι και εύκολο! Δεν το περίμενα!! χιχι! Και αυτή η συνταγή μπαίνει στα προσεχώς, έχω τόσες που θέλω να φτιάξω!! Δεν μου φτάνουν οι μέρες για όλες!!!
    Καλό απόγευμα, Κική! Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Taelia μου! Ναι, είναι πανεύκολο και νοστιμότατο!
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  6. Πρέπει να είναι νόστιμο. θα το δοκιμάσω και με μανούρι.
    Καλή όρεξη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ ωραίο με μανούρι και έχει μια διαφορετική γεύση... πιο ελληνική! Φιλιά

      Διαγραφή
  7. υπέροχες οι πατάτες σου !!!σίγουρα είναι νοστιμότατες και με πολύ ωραία υλικά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν Σπυριδούλα μου!

      Διαγραφή
  8. Μια χαρά τα πάντρεψες και το αποτέλεσμα πρέπει να ήταν πολύ γευστικό!
    Το μανούρι είναι από τα αγαπημένα μου τυριά, θα ταίριαξε πολύ όμορφα στο γκρατέν σου!
    Φιλιά, καλό απόγευμα Κική μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Έλενά μου έγινε πολύ ωραίο και το μανούρι του "πήγε" πολύ! Χαίρομαι που σου άρεσε!
      Φιλιά και καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  9. Κική μου πόσο θα ήθελα να είχα ένα κομμάτι τώρα απο το υπέροχο φαγητό σου!!!!!Πάρα πολύ ωραίο!
    Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλα να σε φιλέψω Ελένη μου! Χαίρομαι που σου άρεσε!

      Διαγραφή
  10. Τι υπέροχο φαγητό. Τι πλούσιο πιάτο!!
    Ανετα συνοδεύει κάθε είδους κρέας. Το μανούρι που του έβαλες Κική μου δίνει μια ποιο ανάλαφρη και ελληνική γεύση. Και το μοσχοκάρυδο όμως που λατρεύω δίνει την σπιρτάδα του στο φαγητό.

    Όμορφο το "πάντρεμά" σου όπως το λές!! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο Χρυσαυγή μου, είναι υπέροχο συνοδευτικό αλλά για μένα και κυρίως πιάτο... και το μανούρι του έδωσε μια μοναδικά ελληνική επίγευση!
      Χαίρομαι που σου άρεσε η ...ελληνογαλλική συμφωνία! χαχαχα
      Φιλιά και καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  11. Είσαι μια.....προξενήτρα εσύ!!!!
    Πετυχημένο πάντρεμα και νοστιμότατο.
    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. εχμ.....ύστερα από μία κουραστική μέρα στη δουλειά θα μπορούσα παρακαλώ να έχω όλο το ταψι????pleaeaeaeaease.....καλό βραδάκυ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. λίγο βαρύ το βρίσκω, αλλά οκ! μετά τα ψητά στη σχάρα, είναι light version για μένα η πατάτα με το μανούρι! χι χι.. φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Για παιδιά με μεγάααααλη όρεξη σαν τη δική μου!
    Ομορφομαγειρεμένο και το μανούρι θα "σκίζει" από γεύση!

    Βασιλική, μεριδούλα οπωσδήποτε...:)
    Φιλιά σου!
    Z.

    * Το σχόλιο βγήκε κάπως τηλεγραφικό, λες και μέτραγα τις λέξεις, όμως όχι, είναι από τη νύστα!
    xxx

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλό, χρυσό και άγιο το σημερινό σου πιάτο, αλλά αν δεν μαζευτούμε λίγο τώρα που τελείωσαν οι διακοπές να φάμε κάτι πιο διαιτητικό πάμε χαμένοι....
    Την επόμενη φορά παρακαλώ, παραγγελία αποκλειστικά για μένα
    "......ΠΙΑΤΟ ΔΙΑΙΤΗΣ......."
    PLEASE

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Κικίτσα μου καλό φθινόπωρο!! Που να βρω μανούρι? Αχ γυρίσαμε πάλι στην πόλη και θα μου λείψουν οι πρώτες ύλες της επαρχίας. Ασε που πρέπει να κάνω και δίαιτα. Θέλω και εγώ πιάτα διαίτης.....Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ομορφο το φαγακι σου και τρωγεται απ΄ολους, μικρους και μεγαλους.Καλο βραδυ να εχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Κικίτσα μου γλυκιά, είναι η αδυναμία μου!!!Τέλειο!!!Μπράβο σου!!! Φιλάκια και καλό σου μήνα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πολύ ωραία πρόταση Κική μου, λατρεύω το μανούρι αν και το αποφεύγω γιατι είναι πολύ λιπαρό τυρί. αλλά που και που δεν πειράζει. Η πρόταση είανι ότι πρέπει για τραπέζι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Σλουρπ!!! Πεντανόστιμο φαίνεται!!! Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Λατρευω πατατες σε καθε μορφη!!!
    Αγαπημενο φαγακι και φυσικα το τρωω και μονο του, χωρις... συνοδευτικο!!!
    Γεια στα χερια σου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Που είναι το πιάτο μου ΟΕΕΕ ΩΩΩΩΩΩΩΩ;
    Και μεσημέριασε και για σήμερα το μενού έχει μόνον οσπριάκια ;-)))
    Λαχταριστό, λαχταριστό το πυρεξάκι σου Κική μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!