Ψωμί ή κουλούρια με γιαούρτι


Καλημέρα και πάλι! Εδώ, πιστή στο καθημερινό μας ραντεβού, μπροστά στον υπολογιστάκο μου (κάνουμε τόση παρέα να μην του μιλάω γλυκά;;;;; χαχαχα) για να σας δείξω τί έφτιαξα σήμερα το πρωί. Βέβαια, το "σήμερα το πρωί" είναι σχετικό γιατί εσείς θα δείτε τη συνταγούλα μερικές μέρες μετά, μιας και για να καταφέρω να τα προλάβω όλα τώρα που άρχισαν και τα σχολεία, απλά προγραμματίζω τις αναρτήσεις και ο καλός μου blogger (αν δεν παινέψεις το σπίτι σου θα πέσει να σε πλακώσει!!!-:))) τις εμφανίζει κάθε πρωί. Έτσι, συνήθως, βλέπετε συνταγούλες που έφτιαξα  κάποια άλλη μέρα κι όχι τη μέρα της ανάρτησης... αλλά δεν σας πειράζει (φαντάζομαι) γιατί διατηρούνται μια χαρά τα πιάτα (προσπάθεια χιούμορ στις 10 το βράδυ, μετά από ολοήμερο τρέξιμο!!!).
Μην αναρωτιέστε, λοιπόν, γιατί οι περισσότερες από τις συνταγές που σας δίνω είναι εύκολες, γρήγορες και νόστιμες! Γιατί εδώ που τα λέμε, είτε θα έπρεπε να τρώω σπάνια μαγειρεμένο φαγητό αν οι συνταγές ήταν δύσκολες και χρονοβόρες είτε θα έπρεπε να τρώω ανοστιές είτε να "κατεβάσω ρολά" στο Tante Kiki γιατί ...δυστυχώς η κάθε μέρα έχει μόνον 24 ώρες!!!!!!!
Σήμερα, σας βρήκα μια καταπληκτική συνταγή για ψωμάκι από το γαλλικό AZ Cuisine και μάλιστα με λίγες θερμίδες. Βέβαια, έβαλα το "χεράκι" μου πάλι γιατί έβαλα μείγμα αλεύρου και όχι απλά αλεύρι για όλες τις χρήσεις, αλλά μείωσα και το αλάτι γιατί εμένα μου φάνηκε αλμυρό το ψωμάκι κι αν το θέλω αλμυρό είναι προτιμότερο να βάλω κεφαλοτύρι τριμμένο, σκέφτηκα, και όχι τόσο αλάτι!!! Δεν συμφωνείτε;;;; Πάντως, όλα τα υπόλοιπα τα ...ακολούθησα κατά γράμμα ή... σχεδόν... γιατί το ψωμί στην κανονική συνταγή δεν είχε χρόνο αναμονής για φούσκωμα ενώ εγώ, κάνοντας το πείραμα, το άφησα για μισή ώρα αλλά τίποτε... δεν αντέδρασε καθόλου... άρα δεν χρειάζεται φούσκωμα γιατί, έτσι κι αλλιώς, έγινε πολύ ωραίο! Αφράτο, νοστιμότατο και πολύ μαλακό. 
Αααααααααα!!! Παραλίγο να το ξεχάσω... εγώ δεν το έκανα ψωμί αλλά 4 κουλουράκια (2 μακρόστενα και 2 στεφανάκια) κι έτσι μείωσα τον χρόνο ψησίματος από 35 λεπτά σε 20 λεπτά! 
Είναι ένα πολύ καλό σνακ για τα παιδάκια στο σχολείο και μπορούν να γίνουν και γεμιστά, αν τα κόψουμε στη μέση ή να τα γεμίσουμε με ό,τι τυρί θέλουμε και μετά να τα ψήσουμε.
ΥΛΙΚΑ
60 γρ. καλαμποκάλευρο
60 γρ. αλεύρι ολικής άλεσης
100 γρ. αλεύρι δυνατό (ή αλεύρι για όλες τις χρήσεις)
1 κ.σ. ελαιόλαδο
1 φακελάκι ξηρή μαγιά
20 γρ. σουσάμι (10 γρ. για μέσα + 10 γρ. για επικάλυψη)
1 κ.γλ. ζάχαρη
1/3 κ.γλ. αλάτι
200 γρ. γιαούρτι με 0% λιπαρά
Για την επάλειψη
1 κρόκο + 2 κ.σ. νερό

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου.
Ανακατώνουμε τα 3 είδη αλεύρου, τη μαγιά, τη ζάχαρη, το γιαούρτι, το λάδι και το αλάτι.
Ζυμώνουμε για 15 λεπτά, περίπου ή και παραπάνω μέχρι η ζύμη να ομογενοποιηθεί.
Αφήνουμε τη ζύμη να ξεκουραστεί για 10-15 λεπτά.
Ύστερα, σχηματίζουμε 4 μπαλάκια ζύμης που τα κάνουμε σαν μπαστουνάκια.
Τα κόβουμε με ένα μαχαίρι στη μέση και τυλίγουμε τις δύο πλευρές.
Χτυπάμε το αυγό με το νερό και αλείφουμε τα κουλουροψωμάκια μας.
Τα πασπαλίζουμε με σουσάμι και μετά τα επικαλύπτουμε με σουσάμι.
Καλή συνέχεια!!!


Tante Kiki
19 Comments

19 σχόλια:

  1. ούτε ψωμί ούτε κουλούρι έχω δοκιμάσει ποτέ με γιαούρτι αλλά η πρόταση είναι όντως άκρως δελεαστική!
    φιλιά και καλό σ/κ φιλενάδα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ το Πέλα και θα δεις ότι είναι πεντανόστιμο!
      Καλό Σ/Κ!
      Φιλιά! -:))

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα Κική μου
    Στην αρχή νόμιζα ότι είναι τσουρεκάκια..το χρώμα,το σχήμα,το φούσκωμα,το σουσάμι στην επιφάνεια..εκεί με οδήγησε ο λογισμός μου.'Ομως θέλοντας για μία ακόμα φορά να μας εκπλήξεις -και γιατί όχι να μας εντυπωσιάσεις-μας προσφέρεις κουλουρόψωμα αφράτα,λαχταριστά,ροδοψημένα,πρωτότυπα με βασικό υλικό το light γιαούρτι!Θα τα κάνω οπωσδήποτε Κική,γιατί θαύμασα την απλότητα στην παρασκευή,την δελεαστική εμφάνιση,το ..σιγουράκι στο αποτέλεσμα.Να έχεις ένα ξεκούραστο και χαρούμενο Σαββατοκύριακο με τους ανθρώπους που σ΄αγαπούν και αγαπάς!Φιλιά πολλά,πολλά.
    Υ.Γ.Παρατηρώντας ότι με τις ζύμες τα πας καλά,θα ήθελα να κάνω μία ερώτηση-η οποία απευθύνεται και σε άλλες φίλες,αν μου το επιτρέπεις-.Πριν πολλά χρόνια είχα δοκιμάσει εφτάζυμο ψωμί και με έχει ..΄στοιχειώσει΄ η καταπληκτική γεύση του,αλλά κυρίως το γεγονός ότι όσο περνούσαν οι μέρες νοστίμευε περισσότερο!!!Τότε,αδιάφορη ακόμα για τα μαγειρικά δρώμενα δεν πήρα πληροφορίες..το μόνο που θυμάμαι να μου είπαν είναι ότι η νοστιμιά του οφείλεται στη ρεβυθομαγιά.Αν γνωρίζεις κάτι ή κάποια άλλη φίλη θα παρακαλούσα πολύ να με ενημερώσει.Αν δεν γίνει ανάρτηση,το mail μου ειναι το εξής.foteini.toli@hot mail.com
    Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φωτεινή μου είσαι πολύ τυχερή... εφτάζυμο ψωμί με ρεβιθομαγιά φτιάξαμε στο σεμινάριο που έκανα στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή τον προηγούμενο χρόνο κι έχω και τη συνταγή αναλυτικά αλλά μου φάνηκε τόσο μπερδεμένο και μπελαλίδικο που ακόμη το σκέφτομαι πότε να το φτιάξω. Θα το ξαναδώ κι αν μου φανεί δύσκολο τότε θα σου στείλω τη συνταγή με mail. OK;
      Χαίρομαι που σου άρεσε το ψωμάκι μου.
      Πολλά φιλιά και πάω να δω το εφτάζυμο!

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ για την άμεση ανταπόκριση Κική!Δεν πιστεύω στην τύχη μου!Μήπως να έπαιρνα κανένα λαχείο?Με το πάσο σου Κική,μια που το βρήκαμε δεν το βιάζομαι..όποτε είσαι εύκαιρη!Φιλάκια.

      Διαγραφή
  3. Καλό μεσημέρι Κική.
    Πάλι μας ξεσηκώνεις με τα γιαουρτοκούλουρά σου.
    Να ξέρεις ότι,αν και δεν σε ......σχολιάζω κάθε μέρα ,το πέρασμά μου το κάνω, το βλέμμα μου ....το ρίχνω και σε .....φακελώνω ανελλιπώς.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Σωσώ. Δεν πειράζει που με φακελώνεις και χαίρομαι που ρίχνεις ...οφθαλμούς! χαχαχα
      Φιλιά και καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή
  4. Kalimera! Ti orea sintagi, paw sto super market na agorasw to aleyri - moy exei teliosei! Filakia

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ετοίμασέ το Ελμιράκι και πες μου εντυπώσεις...-:))))
      Φιλιά και καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή
  5. Κική μου πρέπει να είναι πολύ νόστιμα!!!!!!!!!
    Πολλά φιλιά!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πράγματι Έφη μου! Δοκίμασέ τα ...αξίζουν!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  6. Κικίτσα μου επειδή φτιάχνω κι εγώ αλμυρά κουλούρια με γιαούρτι, έχω να πω ότι πραγματικά γίνονται αφράτα, τέλεια και πεντανόστιμα με το γιαούρτι!!!
    Ιδανικό σνακ για μικρούς και μεγάλους!
    Γεια στα χέρια σου!
    Φιλιά, καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο Έλενά μου, γίνονται τέλεια και είναι ιδανικό σνάκ!
      Να είσαι καλά και φιλιά!

      Διαγραφή
  7. "Είσαι παιδί μου πειρασμός, σεισμός άϊ άϊ άϊ αϊ..." που λέει και το τραγούδι και το ίδιο λέει κι η Μαρθούλα στην Κική . Τι'ναι τούτο καλέ Σαββατιάτικο κι έχω να τακτοποιήσω και το σπίτι απ' τη μετακόμιση;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρθούλα μου, τακτοποίησε το σπίτι και μετά δοκίμασέ τα!
      Αξίζουν, καλό κουράγιο!

      Διαγραφή
  8. Τέλεια φαίνονται τα κουλουράκια σου!! Αφράτα πολύ και νόστιμα!! Μου αρέσουν οι συνταγές που έχουν γιαούρτι στη ζύμη! Πιστεύω την αφρατεύει πολύ και μου αρέσει αυτό!!
    Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν Τίνα. Είναι πολύ ωραία και αφράτα! Πράγματι το γιαούρτι στη ζύμη κάνει θαύματα!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Καταρχήν μου αρέσει πολύ που χρησιμοποίησες μίγμα από διαφορετικά αλεύρια! Αυτή η πινελιά σίγουρα θα δίνει ιδιαίτερη γεύση στα κουλούρια σου Κική!
    Και το άλλο που μου άρεσε είναι που έχει πολύ μικρό χρόνο αναμονής αλλά καιζυμώματος! Ευκολάκι με άλλα λόγια και όπως είπες κι εσύ, πολύ ωραία πρόταση για παιδάκια!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αλήθεια είναι Ερμιόνη μου ότι θεωρώ ότι το ψωμί και τα κουλούρια γίνονται καλύτερα όταν τα φτιάχνουμε με μείγμα ...έχουν πιο πλούσια γεύση!
      Πράγματι αυτό κι εγώ δεν το πίστευα αλλά το δοκίμασα...οπότε είναι ακριβώς έτσι!
      Για παιδάκια...μικρά και μεγάλα!!! -:))))
      Φιλιά

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!

No