Μαρμελάδα βανίλιες με άρωμα εσπεριδοειδών

Μια μαρμελάδα με το κατακόκκινο φρούτο, γεμάτο βιταμίνη C, τη βανίλια ετοίμασα όταν ακόμη ήμουν στο χωριό, μια που εκεί τα πάντα ή σχεδόν τα αγοράζουμε από παραγωγούς και είναι φρεσκότατα. 
Με βανίλιες δεν είχα ξαναφτιάξει μαρμελάδα κι εντυπωσιάστηκα από τη νοστιμιά της και το χρώμα της , αν και το περίμενα λίγο πιο κόκκινο.
Δεν ξέρω αν μπορεί να βγεί πιο κόκκινη κι αν θέλει κάτι διαφορετικό από τις άλλες μαρμελάδες αλλά εγώ ακολούθησα την γνωστή "οδό" της μαρμελάδας.
ΥΛΙΚΑ
2 κιλά βανίλιες ώριμες (δαμάσκηνα κόκκινα)
1.600 γρ. ζάχαρη
χυμό από 1/2 λεμόνι
χυμό από 1 μικρό πορτοκάλι
2-3 φύλλα λουίζας (προαιρετικά, για περισσότερο άρωμα)
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Πλένουμε και ξεφλουδίζουμε τα φρούτα.
Αφαιρούμε το κουκούτσι και τα κόβουμε σε κομμάτια.
Τα ψιλοκόβουμε (δεν τα πολτοποιούμε) στο multi, οπότε η μαρμελάδα μας είναι έτοιμη σε ακόμα λιγότερο χρόνο.
Βάζουμε τα φρούτα στην κατσαρόλα, τα καλύπτουμε με τη ζάχαρη και το χυμό πορτοκαλιού και τα αφήνουμε για 4 ώρες.
Ύστερα, βάζουμε την κατσαρόλα σε δυνατή φωτιά έτσι ώστε η μαρμελάδα να αρχίσει να βράζει.
Εάν βάλουμε φύλλα λουϊζας, στη φάση αυτή τα προσθέτουμε στην κατσαρόλα.
Όση ώρα βράζουμε σε δυνατή φωτιά, δεν απομακρυνόμαστε από την κουζίνα γιατί η μαρμελάδα μπορεί να φουσκώσει και να χυθεί ή να κάνει αφρό που πρέπει να τον αφαιρέσουμε.
Μετράμε 10 λεπτά από τη στιγμή που θα αρχίσει ο βρασμός και μετά, χαμηλώνουμε τη φωτιά και αφήνουμε τη μαρμελάδα να βράσει για 15-20 λεπτά, περίπου ή μέχρι να "δέσει".
Λίγο πριν αποσύρουμε την κατσαρόλα ρίχνουμε το χυμό λεμονιού, αφήνουμε να πάρει μια βράση και αποσύρουμε την κατσαρόλα από την αναμμένη εστία της κουζίνας.
Αφαιρούμε τα φύλλα της λουίζας και βάζουμε σε αποστειρωμένα βαζάκια που τα κλείνουμε και τα αφήνουμε επάνω σε μια πετσέτα μέχρι να κρυώσουν.
TIPS
*Δοκιμάζουμε το δέσιμο της μαρμελάδας ρίχνοντας λίγο σε ένα πιατάκι και χαράζοντας "τον δρόμο" της μαρμελάδας (όπως γράφω σε προηγούμενες μαρμελάδες). Όταν ο "δρόμος" μένει ανοιχτός, τότε η μαρμελάδα είναι έτοιμη. 
Η μαρμελάδα όταν είναι ζεστή δεν πρέπει να είναι πολύ "δεμένη" γιατί όταν κρυώσει θα γίνει πολύ σφιχτή.
* Ανθρώπινο είναι, να τύχει και η μαρμελάδα μας να γίνει πολύ "δεμένη". Σ' αυτή την περίπτωση προσθέτουμε λίγο νεράκι ή λίγο χυμό πορτοκαλιού (σ' αυτή την περίπτωση) και την αφήνουμε να πάρει μια βράση.

41 σχόλια:

  1. Αγάπησα την λεπτόρευστη υφή της μαρμελάδας που ρέει αργά σχηματίζοντας ένα πύρινο αυλάκι ,το βαθύ πορτοκαλοκόκκινο χρώμα -ατέλειωτος πλούτος των άλικων φρούτων-,το φίνο άρωμα των εσπεριδοειδών να αιωρείται μόνο αλλά και κυρίαρχο-ποτάμι ευδαιμονίας για τις αισθήσεις-.Φαντάστηκα τη γεύση,γλυκειά και υπόξινη ταυτόχρονα,να τυραννά τον ουρανίσκο κρύβοντας την απλότητα στη σύνθεση της,αλλά φανερώνοντας τις πολλαπλές πτυχές των δώρων της φύσης!Φιλιά,πολλά,πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Φωτεινή μου!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  2. Tέλεια! Και αυτή την περίοδο έχω ένα κόλλημα με τις μαρμελάδες, έκανα ροδάκινο και δαμάσκηνο. Και τη δαμάσκηνο την έβρασα λίγο παραπάνω και μου βγήκε λίγο πιο πηχτή από το κανονικό και θα κάνω το κόλπο σου με το νερό.
    Η Foteini Thes από πάνω, τα είπε όλα!
    Καλοφάγωτη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Χρωματιστή μου με το κόλπο με το νερό γίνεται μια χαρά!! Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  3. Ωραία η ιδέα με τις βανίλιες δεν τις είχα σκεφτεί για μαρμελάδες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Νοστιμότατη φαίνεται!!Το χρώμα μου θυμίζει φράουλα χωρίς τα κουκουτσάκια!! χαχα! Καλοφάγωτη να είναι κι ευχαριστούμε πολύ για την συνταγή!!!
    Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Χριστίνα μου!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  5. Αυτο θα ήθελα να το δοκιμάσω!!πρέπει να είναι η τέλεια μαρμελάδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ ωραία Νίκη μου, να την δοκιμάσεις!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  6. ειχα κανει κ γω περσυ με βανιλιες,ειχα προσθεσει κ λιγα βερικοκα,γενικα πολυ νοστημη μαρμελαδα!!!καλοφαγωτη!!!φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι νόστιμη μαρμελάδα κι αν και μου αρέσουν πολύ οι μικτές μαρμελάδες την συγκεκριμένη την έκανα σκέτη γιατί δεν την είχα ξαναφτιάξει και ήθελα να νιώσω τη γεύση της!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  7. Δείχνει καταπληκτική Κική μου, καλοφάγωτη!
    Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εμένα προσωπικά το χρώμα της μαρμελάδας σου μου αρέσει πολύ Κικίτσα μου (για την γεύση δεν το συζητάω, θα είναι σούπερ!!
    Επειδή έφτιαξε και η Ειρήνη μας μια μαρμελάδα με βανίλιες και άλλα φρούτα (δεν έχουμε αναρτήσει την συνταγή της ακόμα), είδα που έλεγε ότι χρησιμοποίησε κόκκινες βανίλιες και όχι λευκές.
    Πιθανόν λοιπόν το είδος της βανίλιας να επηρεάζει το χρώμα.
    Καλοφάγωτη η νόστιμη μαρμελαδίτσα σου!!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμένα πάλι Έλενα μου φάνηκε λίγο πιο σκούρα απ' ότι έπρεπε αλλά έτσι κι αλλιώς είναι νόστιμη... Κι εγώ κόκκινες χρησιμοποίησα για να γίνει πιο κόκκινη αλλά μου βγήκε πιο καφεκόκκινη!!
      Τέλος πάντων, έγινε πολύ νόστιμη!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  9. Ωραία συνταγή! Ένα βραβειάκι σε περιμένει, αν το θέλεις!:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ για την τιμή και θα το αναρτήσω σύντομα!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  10. Aχ τέλεια!Ό,τι πρέπει για πρωινό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Με το ζόρι αντιστάθηκα σήμερα γιατί έχω κάνει πολλή ποσότητα από τα κορόμηλα και το βερύκοκο....με ξεσηκώνεις τώρα και θα πάρω να φτιάξω!!! Καληνύχτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να πάρεις να την φτιάξεις Έφη μου, έγινε ωραία!!!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  12. Γεια σου Κικίτσα μου! Πολύ χαίρομαι που έκανες κι εσύ με βανίλιες γιατί πρώτη φορά δοκίμασα φέτος και αν είμαστε καλά πρώτα ο Θεός τουχρόνου θα βάλω μέσα και φύλλα λουίζας όπως λες...Εγώ όμως τα έκανα λιγάκι διαφορετικά. Δεν τα έβαλα καθόλου στο μούλτι.μάλιστα επειδή ήταν από δέντρο φίλου μας ήταν μικρούλια και απλά τα χάραξα και τα έστριψα για να βγάλω το κουκούτσι και τα έβαλα έτσι με τη ζάχαρη κατευθείαν και ΔΕΝ ήταν ώριμα. δεν μου άργησαν καθόλου. Την πρώτη δόση μου ανακάτευα συχνά και έγινε πιο λυωμένη στην δεύτερη πήρα το κολάι (χι χι) και δεν ανακάτευα συχνά οπότε έγινε με κομμάτια φρούτου που λιώνουν στο στόμα σου... σ΄ ευχαριστώ που με άκουσες και μοιράστηκες μαζί μου τον ενθουσιασμό μου ... φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπράβο σου Τζένη μου, πρέπει να σου έγινε υπέροχη μαρμελάδα και είσαι τυχερή που τα δαμάσκηνα ήταν γνωστά και φαντάζομαι ...βιολογικά!
      Χάρηκα που σε άκουσα και μου άρεσε που μοιράστηκες μαζί μου τον ενθουσιασμό σου!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  13. Καταπληκτική υφή, χρώμα υπέροχο, φαντάζομαι άρωμα μεθυστικό και γεύση βελούδινη! Καλημέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ νόστιμη Λίλα μου και χάρηκα που σου άρεσε!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  14. Μπράβο, Κική μου, είσαι μέσα στο μυαλό μου!
    Έκανες το σψστό συνδυασμό, τουλάχιστον για μέρα, με υπέροχη γεύση και χρώμα. Γεια στα χέρια σου!
    Μία ανάλογη μαρμελάδα έφτιαξα κι εγώ και έγινε ανάρπαστη, αλλά με άλλα φρούτα! Θα την αναβάσω μέσα στην εβδομάδα.
    Φιλάκια και καλή σου μέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Ελένη μου! Περιμένω να δω την πρότασή σου!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  15. Υπεροχη εγινε Κικιτσα μου! Το χρωμα πολλες φορες αλλοιωνεται με το βρασιμο, αλλα μια χαρα μου φαινεται. Ωραια ιδεα η προσθηκη της λουιζας!
    Φιλια και καλη σου μερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρινάκι μου χαίρομαι που σου άρεσε! Πράγματι αλλάζει το χρώμα με το βράσιμο αλλά και με το πότε θα βάλεις το λεμόνι ...ίσως γι αυτό μου έγινε πιο σκούρα λόγω πορτοκαλιού!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  16. Βανίλιες; Τρελαίνομαι γι' αυτό το φρούτο! Ευτυχώς που πετυχαίνω τις μαρμελάδες, οπότε θα την κάνω σύντομα!
    Καλό μεσημέρι Κική μου. Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να την κάνεις αφού σου αρέσουν οι βανίλιες!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  17. νομίζω ότι είναι από τις καλύτερες μαρμελάδες καλοφάγωτη!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Κική, η μαρμελάδα με την σκούρα βανίλια, γίνεται καταπληκτική. Όπως σου είπε η Έλενα στο σχόλιό της, έφτιαξα με βανίλια και άλλα φρούτα και το χρώμα και το άρωμά της είναι φανταστικά. Πολύ ωραία μαρμελάδα. Καλοφάγωτη.
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Ειρήνη μου ...περιμένω την πρότασή σου και είμαι σίγουρη ότι σου έγινε καταπληκτική!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  19. Τέλεια η μαρμελάδα μου βγήκε την έφτιαξα χθες με δαμάσκηνα ώριμα που μου έφεραν από ένα κήπο....πάντα αναζητώ τις συνταγές σου σαν πρώτο οδηγό και είναι καταπληκτικες.Συγχαρητήρια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια Δέσποινα!! Χαίρομαι που σου αρέσουν οι συνταγές μου!
      Καλοφάγωτη η μαρμελάδα και καλή συνέχεια στο υπόλοιπο του καλοκαιριού!

      Την καλημέρα μου!

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!