Νηστίσιμο red velvet κέικ με παντζάρι, χωρίς μίξερ, στα μικροκύμματα.


Την προηγούμενη εβδομάδα, σας υποσχέθηκα ότι θα δοκιμάσω να φτιάξω ένα νηστίσιμο κέικ στα μικροκύμματα, και θα σας ενημερώσω για τα αποτελέσματα.
Κρατώντας την υπόσχεσή μου, σας παρουσιάζω σήμερα ένα κατακόκκινο κέικ (όπως ακριβώς το περίφημο αμερικάνικο red velvet), νηστίσιμο που προετοιμάζεται και ψήνεται σε χρόνο ρεκόρ, γιατί δεν χρειάζεται μίξερ και ψήνεται στο φούρνο μικροκυμμάτων, εάν θέλετε μικρή ποσότητα.  
Φυσικά, μπορούμε να το ψήσουμε και με κανονικές δόσεις υλικών, στον ηλεκτρικό φούρνο.
ΥΛΙΚΑ
1/2 φλ. ζάχαρη
50 γρ. αραβοσιτέλαιο ή και ελαφρύ ελαιόλαδο
70 γρ. χυμό πορτοκαλιού
50 γρ. καρυδόψιχα 
60-70 γρ. παντζάρια βρασμένα 
125 γρ. φαρίνα που φουσκώνει μόνη της
1/4 κ.γλ. σόδα φαγητού 
1/4 κ.γλ. baking powder
1/4 κ.γλ. κανέλα
ελάχιστο μοσχοκάρυδο
ελάχιστο πιπέρι κόκκινο ή πάπρικα γλυκιά
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Ψιλοκόμβουμε στο multi τα καρύδια και μετά πολτοποιούμε  τα παντζάρια.
Σε ένα μπολ ανακατεύουμε το αλεύρι με το baking, τη κανέλα, το πιπέρι και το μοσχοκάρυδο.
Σε άλλο μπολ, βάζουμε τη ζάχαρη, το λάδι, το μισό χυμό πορτοκαλιού και τη σόδα και ανακατεύουμε καλά με ξύλινη κουτάλα.
Προσθέτουμε το μίγμα με τα παντζάρια και τη καρυδόψιχα και ανακατεύουμε μέχρι να ομογενοποιηθούν. Το μίγμα θα έχει ένα κατακόκκινο χρώμα (βέβαια, αυτό εξαρτάται από την ποσότητα χρωστικής που θα έχουν τα παντζάρια, δηλ. πόσο κόκκινα θα είναι).
Τέλος, προσθέτουμε και το μίγμα με το αλεύρι και τα μπαχαρικά. 
Το τελικό μίγμαείναι έτοιμο και γεμίζουμε 5-6 φορμάκια (μπολάκια) πυρίμαχα.
Ψήνουμε για 3-4 λεπτά στη δυνατότερη σκάλα του φούρνου μικροκυμμάτων.
Εάν θέλουμε μπορούμε να το γαρνίρουμε με μαρμελάδα πορτοκάλι ή κρέμα βουτύρου.
TIPS
Μην ξεχνάμε ότι: 
*όταν ψήνουμε κέικ στα μικροκύμματα να ψήνουμε ένα την πρώτη φορά για να ελέγχουμε τον χρόνο ψησίματος ανάλογα με τον δικό μας φούρνο. 
* το κέικ με παντζάρια είναι ένα κέικ που δεν φουσκώνει πολύ και είναι ελαφρώς υγρό μέσα.
*εάν το τελικό μίγμα είναι σφιχτό, το αραιώνουμε με χυμό πορτοκαλιού. 
* για να μη γίνει το τελικό μίγμα αραιό, ρίχνουμε σταδιακά το χυμό πορτοκαλιού.
Καλή επιτυχία!!
Tante Kiki
17 Comments

17 σχόλια:

  1. Καλημέρα, Κική!Ομολογώ ότι δεν έχω φάει το παντζάρι σε γλυκιά εκδοχή!Θα το δοκιμάσω πάντως γιατί φαίνεται δελεαστικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Απίστευτο χρώμα, απίστευτο κεκάκι!
    Το μικροκύματα τα φοβάμαι λίγο για ψήσιμο, τα χρησιμοποιώ μόνο για ζέσταμα-ξεπάγωμα!
    Θα το δοκιμάσω σε κανονικό φούρνο!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ μου αρέσει το παντζαροκέικ σου, μπράβο!
    Τα λαχανικά μπαίνουν και στη ζαχαροπλαστική, και φυσικά το γλυκό και κατακκόκινο παντζάρι επίσης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολύ ωραίο και εύκολο! Και τι χρώμα! Εγώ έχω φτιάξει κέικ και κουλουράκια με πατζάρι αλλά δεν είχαν τόσο κόκκινο χρώμα! Συγχαρητήρια:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτά τα κεκάκια πρέπει να είναι καταπληκτικά! Πρέπει να τα δοκιμάσω! (και δεν θα έχω την ένσταση με το άρωμα αυγού...:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Γρήγορα και υγειινά Κική μου. Δείχνουν και πολύ αφράτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καταπληκτικό χρώμα...
    Νομίζω κλέβουν παραστάσεις αυτά τα κεκάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Θα πάρω παντζάρια και θα το φτιάξωωωωωωωωωωωωωωω
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. μμμ, από εμφάνιση τέλειο, χρώμα επίσης, τώρα από γεύση... πρέπει να το δοκιμάσω για να μάθω. Αφήνω τις ηλιαχτίδες μου και φεύγω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ναι ναι ναι!!
    Τέλεια συνταγή,εύκολη εκτέλεση και απίστευτη γεύση το red velvet,που είναι από τα αγαπημένα μου!!!
    Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλησπέρα σε όλες! Χαίρομαι που σας άρεσε η ιδέα με το παντζαροκέικ-red velvet γιατί ήθελα αυτό που έβλεπα στα αγγλικά και αμερικάνικα βιβλία των κέικ αλλά με ενοχλούσε τόσο χρώμα! Η αλήθεια είναι ότι πριν να φτάσω στο αποτέλεσμα αυτό, έκανα δοκιμές κι έφαγα κέικ αρκετά... αλλά κι εγώ το χάρηκα, γιατί είναι κόκκινο και μεσογειακής υγιεινής διατροφής. Αγγελική, αν θες τώρα κάνε παράπονο για το αυγό και την αυγουλίλα...χιχιχι! Καλό βράδυ και φιλάκια... η αλήθεια είναι ότι τα καλά σας λόγια μου δίνουν μεγάλη χαρά... Σας ευχαριστώ, φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αυτό τώρα το είδα.Η αλήθεια είναι ότι και μένα με ενοχλούν τα χρωστικά.Καιρό ήθελα να το φτιάξω το κόκκινο βελούδο.Είναι και νηστίσιμο.
    Θα το αναδημοσιεύσω φυσικά και αν δεν σε πειράζει βεβαίως.Καλή Κυριακή.

    Υγ.Το γλυκό κουταλιού παντζάρι είναι σε διαδικασία βρασμού αυτή την στιγμή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μάρα μου θα προτιμούσα να μην το αναδημοσιεύσεις αυτούσιο αλλά να το αναφέρεις κάνοντας παραπομπή στο μπλογκ μου, αν δε σε πειράζει. Σ'ευχαριστώ πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλημέρα..ξανά!
    Όχι φυσικά...άσε που μου λύνεις τα χέρια.Βαριέμαι όσο δεν μπορείς να φανταστείς να πληκτρολογώ.
    Φωτορεπορτάζ θα δώσω από την κουζίνα μου και θα γράψω και δύο λογάκια.Σε φιλώ.

    Υγ.Πάω να δημοσιεύσω το γλυκό κουταλιού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τωρα το είδα!
    Απιστευτο χρώμα και φυσικό! Απιστευτο!
    Θα το κάνω και εγώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!

No