Πουτίγκα με σιρόπι δαμάσκηνου ή με μαρμελάδα...

Καλημέρα σας και καλό σας μήνα!!! Έφτασε ο Δεκέμβριος!!! Ο πιο ωραίος μήνας που μας φέρνει τα Χριστούγεννα!! Ας γίνουμε λίγο παιδιά κι ας περιμένουμε με ανυπομονησία τη γιορτή της γέννησης του Χριστού μας αλλά και την αλλαγή της χρονιάς! Έτσι, για να κρατήσουμε την ελπίδα στην καρδιά μας κι ας μην πιστεύουμε ότι κάτι μπορεί να αλλάξει (όχι σύντομα τουλάχιστον)!!!
Θέλοντας να ξεκινήσω γλυκά τον μήνα αλλά και να σας δώσω μια εύκολη και γρήγορη πρόταση για το γλυκό της Κυριακής, έψαξα στα καταχωνιασμένα περιοδικά μου και βρήκα αυτή την αγγλική πουτίγκα μαρμελάδας!
Κι επειδή, όπως το έχω ξαναπεί, τα παιχνίδια του μυαλού μας είναι ατελείωτα... γι αυτό με το που διάβασα τη συνταγή θυμήθηκα ένα από τα αγαπημένα κινούμενα σχέδια της αδερφής μου και όχι μόνον, αλλά και δικά μου... τον Φρου-Φρου!!
Αλήθεια, υπάρχει κανείς άλλος που να θυμάται τον Φρου-Φρού, το ξωτικό που λάτρευε τις "πατιγκούλες" όπως έλεγε ο ίδιος χαρακτηριστικά;;; Έτσι, χάριν του Φρου-Φρού εγώ έφτιαξα για πρώτη φορά πουτίγκα και μετά το "σπορ συνεχίστηκε" μιας και τις λατρέψαμε...
Και τώρα, τα λόγια είναι περιττά... η συγκεκριμένη πουτίγκα είναι ελαφριά, νόστιμη, οικεία γεύση που δεν ξενίζει αλλά γλυκαίνει το είναι μας...χωρίς κραυγαλέες γευστικές εκπλήξεις. Είτε γίνει με κάποιο γλυκό σιρόπι είτε γίνει με μια μαρμελάδα που αγαπάμε είναι πεντανόστιμη και αποδεκτή από όλους με μεγάλη ευχαρίστηση. Γίνεται πανεύκολα σαν ένα γρήγορο κέικ και η μόνη της απαίτηση είναι στον χρόνο ψησίματος. Δοκιμάστε την κάποια στιγμή μόνη της ...λουσμένη με χλιαρό σιρόπι ή μαρμελάδα ή παρέα με ψητά κυδώνια και μήλα στο φούρνο, χιονισμένη με λίγη σαντιγύ!! Ένα επιδόρπιο γρήγορο, εύκολο και κατάλληλο για το οικογενειακό ή φιλικό τραπέζι!
ΥΛΙΚΑ για 6 άτομα
Για την πουτίγκα

115 γρ. βούτυρο ή μαργαρίνη, μαλακή 
120 γρ. ζάχαρη
115 γρ. αλεύρι που φουσκώνει μόνο του, κοσκινισμένο
1 φακελάκι ζάχαρη με άρωμα βανίλιας (ή 1 καψουλάκι βανιλίνης)
2 αβγά
1 κ.σ. κονιάκ
Για το σιρόπι
115 γρ. σιρόπι δαμάσκηνου (ή ό,τι άλλο θέλετε) ή μαρμελάδα βερύκοκο
2 κ.σ. κονιάκ (για να αραιώσουμε την μαρμελάδα)
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 200 βαθμούς Κελσίου.
Βουτυρώνουμε μια φόρμα ή ένα βαθύ ταψάκι.
Βάζουμε στο μπολ του μίξερ το μαλακό βούτυρο (ή μαργαρίνη), τη ζάχαρη με άρωμα βανίλιας, το κονιάκ και τη ζάχαρη και τα χτυπάμε σε δυνατή ταχύτητα έως ότου το μείγμα αφρατέψει και γίνει κρεμώδες.
Προσθέτουμε στο μείγμα ένα ένα τα αβγά, συνεχίζοντας το χτύπημα στη δυνατή ταχύτητα.
Τέλος, χαμηλώνουμε την ταχύτητα του μίξερ και προσθέτουμε σταδιακά το αλεύρι.
Απλώνουμε τα 80 γρ. σιρόπι ή μαρμελάδα στον πάτο του ταψιού ή της φόρμας και αδειάζουμε μέσα το μείγμα της πουτίγκας.
Καλύπτουμε τη φόρμα με ένα αντικολλητικό χαρτί που να είναι τόσο μεγάλο ώστε να επιτρέπει στην πουτίγκα να φουσκώσει και μετά την τυλίγουμε με αλουμινόχαρτο.
Την τοποθετούμε μέσα σε μεγαλύτερο ταψί και προσθέτουμε τόσο νερό ώστε η φόρμα μας να καλύπτεται έως τα 2/3 της.
Βάζουμε στο φούρνο και ψήνουμε για 30 λεπτά στους 200 βαθμούς Κελσίου.
Ύστερα, χαμηλώνουμε το φούρνο στους 160 βαθμούς Κελσίου και ψήνουμε για άλλη 1 ώρα και 20 λεπτά.
Κατά διαστήματα, ελέγχουμε μήπως το νερό που υπάρχει στο ταψάκι έχει τελειώσει, οπότε προσθέτουμε βραστό νερό.
Μετά την απαιτούμενη ώρα, βγάζουμε την πουτίγκα από το φούρνο, ανοίγουμε προσεκτικά το αντικολλητικό χαρτί και ελέγχουμε εάν είναι έτοιμη.
Καλό μήνα και καλά Χριστούγεννα!
Πηγή: Περιοδικό "Μενού", Ιανουάριος 1997

28 σχόλια:

  1. Καλημέρα σου Κική!πολύ ωραία η πουτίγκα σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Νίκη μου!
      Καλή Κυριακή!

      Διαγραφή
  2. Τι όμορφα να ξεκινά ο καινούριος μήνας με τόση γλυκα!!
    Η συνταγή είναι τέλεια..και η πουτίγκα..αχ!
    τσιμπάω ενα μικρό κομματάκι και συνεχίζω τη βόλτα μου!
    φιλιά και καλό μηνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό προσπαθώ να κάνω...να ξεκινάει ο μήνας ή η εβδομάδα γλυκά για να έχουμε γλυκιά διάθεση!! Τσίμπα όσο θέλεις και καλή σου βόλτα!! -:)))
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  3. Απαντήσεις
    1. Επίσης, καλό μήνα και χαίρομαι που σου άρεσε. Πάρε όση θέλεις!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  4. Καλημέρα Κική μου και καλό μήνα!!!!
    Ψυχολογικά,συναισθηματικά,πρακτικά μας βάζεις και εσύ στο πνεύμα το χριστουγεννιάτικο!Είναι όμορφο,με θαλπωρή, με αρώματα και φίνες γεύσεις,με χαρά και μπόλικο συναίσθημα,με πανέμορφες εικόνες,με το δικαίωμα να αισθανόμαστε παιδιάστικη ευτυχία για μία τουλάχιστον φορά τον χρόνο,με τις προετοιμασίες στο σπίτι μας να παίρνουν πολλές φορές διαστάσεις υπερβολής..όμως τα Χριστούγεννα είναι από μόνα τους γιορτή θρησκευτική,κατανυκτική και όχι καταναλωτική όπως λανθασμένα της δώσαμε εμείς αυτό το νόημα.Καλό είναι,τώρα που τα πράγματα πήραν άλλη μορφή-ίσως αυτή είναι η πραγματική-,να επικεντρωθούμε στο αληθινό νόημά τους και παράλληλα με την εορταστική και χαρούμενη αναμφίβολα όψη τους,να τους δώσουμε και ένα άλλο μήνυμα..αυτό της αγάπης και της αυθόρμητης προσφοράς.!Να χαρίσουμε απλόχερα την πολύτιμη ζεστασιά του υπέρτατου αυτού συναισθήματος και να χαρούμε διπλά!Να βρούμε χρόνο για τα αγαπημένα μας πρόσωπα,να θυμηθούμε παλιές γνωριμίες,να χαρίσουμε ένα χαμόγελο στον γκρινιάρη γείτονά μας,να κάνουμε μπόλικα χειροποίητα δωράκια και να τα μοιράσουμε,να ρίξουμε ένα βλέμμα -όχι αδιάφορο-στους αναξιοπαθούντες.Τα Χριστούγεννα είναι ΑΓΑΠΗ !
    Και για να σταματήσω την έκθεση ιδεών..,στέκομαι στο γλυκό των ημερών αυτών.Στην πουτίγκα,αυτό το απλό και αφράτο γλύκισμα που λιώνει στο στόμα,χαρίζοντάς μας ευδαιμονία,απόλαυση και χαρά..αυτό που θα συνοδέψει πολύ επιτυχημένα το απογευματινό μας μυρωδάτο τσάϊ,ή που θα χαρίσει την απαραίτητη δόση γλυκύτητας ,μετά το μεσημεριάτικο γεύμα.Είναι το γλυκό που θα σε κάνει να χαϊδέψεις διακριτικά την κοιλιά σου,να κρυφοκυττάξεις στο ταψάκι της νοικοκυράς για να δεις αν περίσσεψε και άλλο,να αργογυρίσεις στο στόμα τα νωπά από το σιρόπι ψίχουλα, για να απολαύσεις για περισσότερη ώρα το μικρό γλυκάκι.Φιλιά πολλά πολλά Κική μου,καλό και ξεκούραστο Σαββατοκύριακο.
    ΥΓ.Δεν θα του πήγαινε πολύ και μία πλούσια ρευστή κρέμα ζαχαροπλαστικής από πάνω ή σκέφτομαι πολύ λαίμαργα???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσπαθώ, Φωτεινή μου, να φέρω το πνεύμα των Χριστουγέννων για να χαρούμε λίγο!Έχεις απόλυτα δίκιο σε όσα λες, πράγματι αυτό είναι το νόημα της γιορτής αυτής και ελπίζω να το θυμόμαστε!
      Χαίρομαι που σου άρεσε η πουτίγκα...πράγματι θα του πήγαινε μια ρευστή κρέμα ζαχαροπλαστικής αλλά μήπως έχει ανέβει στα ύψη η ...λιχουδομανία;;;;;;;; χαχαχαχα
      Να είσαι καλά και πολλά φιλάκια!

      Διαγραφή
  5. Τι ωραία και αφράτη πουτίγκα μάς έφτιαξες Κική μου! Και πόσο μυρωδάτη θα πρέπει να είναι! Αναρωτιέμαι αν μπορεί να φάει κανείς μόνο ένα κομμάτι ή αν ξεκινήσει θέλει όλο το ταψί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι νόστιμη και αφράτη η πουτίγκα αν και μοιάζει λίγο με κέηκ. Θέλει λίγη προσπάθεια για να μην την ...εξαφανίσεις!! -:))
      Φιλιά

      Διαγραφή
  6. Πολύ ωραίο Κικη!! θα αξιοποιήσω το σιρόπι Δαμάσκηνο που μου έχει περισσέψει απο το γλυκό του κουταλιου που έφτιαξα!!! αν και η κα Σουλα απο τη Αμερ. Γεωργικη σχολή μου είπε πως να το κανω λικεράκι...
    έχω ακούσει για σενα απο τα μαθήματα στη σχολή και τη Λυδία.. Αλλα η αλήθεια είναι πως σε γνώριζα πριν πάω εκει... εσυ με έστειλες στα μαθήματα χωρις να το ξέρεις , με μια αναρτησή σου για το γλυκό μήλο που φτιαξατε. Και σε ευχαριστώ πολύ για αυτο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθες Ζωή! Χαίρομαι που χωρίς να το ξέρω σε παρακίνησα να πας στην Αμερ.Γεωργική σχολή γιατί αξίζει το σεμινάριο.
      Κι εγώ εκεί είμαι, αλλά Δευτέρα - Παρασκευή - Σάββατο. Θα έρθω όμως να σας δω κάποια Τετάρτη.
      Να περνάς καλά και φιλιά στη Σούλα!

      Διαγραφή
  7. Καλό μήνα Κικίτσα μου και από μένα ( ξέρω...ξέρω...έχω χαθεί λίγο με τα ραδιοφωνικά μου,αλλά πάντα ρίχνω ματιές στα νόστιμα μπλογκς,έστω και αν δεν προλαβαίνω πάντα να σχολιάσω...)

    Λοιπόν,η πουτίγκα σου,μου έκανε κλιτς κλατς...
    στην " κλέβω " με την άδειά σου,να τη φτιάξω μιά που έχω και μαρμελάδα και γλυκό δαμάσκηνο...
    και είναι και πανεύκολη απ'οτι είδα...
    φιλιά πολλά πολλά και ευχαριστίες για τη συνταγή...-:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό σου μήνα Βιβίκα μου γλυκιά και δεν πειράζει που έχεις χαθεί γιατί έχεις κι εσύ τα τρεχάματά σου! -:))
      Αφού η πουτίγκα σου έκανε κλιτς και κλατς... ετοίμασέ την και φυσικά έχεις την άδειά μου να την κλέψεις!!1
      Φιλάκια, να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  8. Μου αρέσει αυτή η πουτίγκα που είναι σαν κέικ!
    Ο φρου φρου! Τι μου θύμισες, πάνε πάνω από 20 χρόνια! Χαριτωμένος και γλυκατζής, γι' αυτό τον αγαπούσαμε! :)

    Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμένα πάλι Dark μου γλυκιά, αυτό είναι που με προβλημάτισε λίγο πριν την φτιάξω ...το ότι είναι σαν κέικ!!
      Τον έβλεπες κι εσύ τον Φρου-Φρού;; Χαίρομαι!!! Ήταν υπέροχος, εεεεεε;;;;
      Καλή σου Κυριακή!

      Διαγραφή
  9. Καλό γλυκό μήνα!!!! Πολύ ωραία η εισαγωγή, όμορφο Σ.Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Δαμασκηνή μου!!!
      Καλή Κυριακή! -:))

      Διαγραφή
  10. Καλό μήνα Κικίτσα μου!
    Πόσο πιο γλυκά μπορούσες να μας τον ξεκινήσεις????
    Καλές γιορτές να έχουμε και μακάρι η γέννηση του Χριστού να φέρει λίγη ηρεμία και ανακούφιση στις καρδιές μας!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσπαθώ Ελενάκι μου γλυκό να τον ξεκινήσω γλυκά μήπως και συνεχίσει γλυκά και μ' αφήσει λίγο να χαρώ το ότι έρχονται Χριστούγεννα!!!
      Καλές γιορτές να έχουμε, όπως ακριβώς λες!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  11. Aχ!Πεντανόστιμη μου μοιάζει!Πόσα κιλά θα πάρω πια τα Χριστούγεννα?Άγνωστο!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχχχχ όχι μην πάρεις κιλά!!! Φάε ένα τόσο δα μικρό κομματάκι για να απολαύσεις τη νοστιμιά της!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  12. Πολύ ωραία 'ακούγεται' η πουτίγκα σου Κική μου!Θα την δοκιμάσω!
    Καλό μήνα και καλές γιορτές να έχουμε!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Και η πουτίγκα μ' αρέσει και η μαρμελάδα βερύκοκο και ο φρου φρου. Τρελλαινόμουνα για το Φρου φρου! Νά'σαι καλά Κικίτσα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πολύ ωραίο το γλυκάκι σου Κική! Καλό και γλυκό μήνα να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!