Προτάσεις à la Tante Kiki για το γεύμα των Χριστουγέννων 2012

Καλημέρα σας! Το γεύμα των Χριστουγέννων, ένα τόσο όμορφο γεύμα... με όλη την οικογένεια γύρω από το τραπέζι και με ένα σωρό ετοιμασίες από την προηγούμενη μέρα. Θυμάμαι από παλιά, εδώ και πολλά χρόνια τις προετοιμασίες της τελευταίας εβδομάδας αλλά κυρίως αυτές της παραμονής. Όλοι οι μεγάλοι κάτι "σκάρωναν" στην κουζίνα ενώ εμείς τα μικρά είχαμε την ανυπομονησία και την περιέργεια της γλυκιάς προσμονής μιας και την άλλη μέρα πάντα έρχονταν στο σπίτι θείες, θείοι, γιαγιάδες και παππούδες για φαγητό. Το μεσημέρι των Χριστουγέννων είχε πάντα στα μάτια μας μια ...μαγική διάσταση!!! Και, πιστέψτε με, δεν είχε καμία σημασία αν το φαγητό ήταν γαλοπούλα ή κοτόπουλο, αγριογούρουνο ή χοιρινό... εκείνο που μετρούσε ήταν ότι μαζευόμασταν όλοι εκεί... στο ίδιο σπίτι, οι ευχές, οι συζητήσεις, τα γέλια έδιναν και έπαιρναν. Σημασία είχαν τα παιχνίδια που παίζαμε με τα ξαδέρφια μου, το ότι ήμασταν όλη την ημέρα μαζί, το ότι δεν μας μάλλωναν γιατί ήταν Χριστούγεννα... μια μέρα μαγική!!
Φέτος, λοιπόν, που η ζωή τάφερε έτσι ώστε να ...αναθεωρήσουμε πολλά από τα "δεδομένα" των προηγούμενων ετών (δεν εξετάζω αν αυτό γίνεται καλώς ή όχι), φέτος που όλοι, ακόμη και από φόβο για το μέλλον, είμαστε πιο "συνετοί" καλό είναι να οργανώσουμε λίγο πιο προσεκτικά το γιορτινό μας μενού, έτσι ώστε να τα έχει όλα... νοστιμιά, Χριστουγεννιάτικη εμφάνιση αλλά και χαμηλό κόστος. Ας μην ξεχάσουμε όμως τα κυριότερα συστατικά για το γεύμα αυτό... την αγάπη, την αισιοδοξία και το χαμόγελο!! Μη νομίζετε... κι αυτά ...χορταίνουν, γεμίζουν την καρδιά και το νού!!
Ας δούμε, όμως, μερικές οικονομικές προτάσεις à la Tante Kiki... 
Ατομικά ψωμάκια για συνοδευτικά...
Για όσους θέλουν ...γέμιση...
Σμυρνέικο πιλάφι για όσους δεν θέλουν γέμιση...
μαζί με...
Και για όσους δεν θέλουν κοτόπουλο ή γαλοπούλα...
και για επιδόρπιο... τί άλλο;;;;
Όσο για τη δεύτερη ή τρίτη μέρα, τί καλύτερο από...
ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ, με υγεία, χαρά και αισιοδοξία!

32 σχόλια:

  1. Κική, ένα σωρό προτάσεις μας κάνεις για το φετινό, γιορτινό μας τραπέζι. Δεν ξέρω τι να πρωτοδιαλέξω! Μου αρέσουν όλα! Σίγουρα φέτος τα πράγματα είναι πιο περιορισμένα, αλλά καλή διάθεση και αγάπη, είναι ότι χρειάζεται για να περάσουμε καλά τις γιορτές. Καλό και νόστιμο φαγητό, μπορούμε να μαγειρέψουμε και πιο οικονομικά υλικά.
    Καλή σου ημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις απόλυτο δίκιο Ειρήνη μου γιατί αν χαθούν και η αγάπη ή το χαμόγελο κι η ελπίδα τότε ...χαθήκαμε!
      Πράγματι το καλό φαγητό δεν είναι πάντα ακριβό.
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  2. Η μία πρόταση καλύτερη από την άλλη! Εύγε Κική μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν και να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  3. Αχ Κική μου!!!Και πώς θα πάει 3 η ώρα να σχολάσω!!!Πείνασα χρυσοχέρα μου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να σου στείλω ταπεράκι... πολύ ευχαρίστως Πινελιά μου!
      -:)))
      Γρήγορα περνάει η ώρα!

      Διαγραφή
  4. Όλες οι νοστιμιές μαζεμένες! Μπράβο Κικίτσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όλα υπέροχα και πεντανόστμα Κική μου. Όμως εκείνο το πιλάφι το Σμυρνέικο στο είχα πει και τότε, είναι θεικό. Σίγουρα ταιριάζει σε ένα Χριστουγεννιάτικο τραπέζι. Και η σαλάτα με το καρότο πολύ δροσερή για να πάνε κάτω όλα τα κρεατικά.

    Καλές γιορτές σου εύχομαι από καρδιάς!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά για το πιλάφι δεν έχω λόγια... είναι πράγματι πολύ ταιριαστό σε γιορτινά τραπέζια!
      Χαίρομαι που σου άρεσαν οι προτάσεις μου!
      Επίσης καλές γιορτές και να περάσετε υπέροχα!

      Διαγραφή
  6. Έτσι είναι δε θα διαφωνήσω, οι συγκεντρώσεις οικείων προσώπων και οι οικογενειακοί δεσμοί (αν φυσικά η οικογένεια είναι δεμένη) είναι που δίνουν αυτό το κόκκινο λαμπερό χρώμα στα Χριστούγεννα και όχι τα ακριβά πιάτα.
    Όλες οι προτάσεις της κουζίνας σου νοστιμότατες και σίγουρα φτιαγμένες με αγάπη!
    Καλά να περάσεις μαζί με τους αγαπημένους σου, όμορφες γιορτές σου εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι καλή μου Dark γιατί σε τούτες τις δύσκολες μέρες αν χαθεί κι αυτό θα τα χάσουμε όλα.
      Χαίρομαι που σου άρεσαν οι προτάσεις μου και το κόστος του πιάτου δεν είναι πάντα καθοριστικός παράγοντας για την νοστιμιά του!
      Επίσης καλές γιορτές με υγεία και χαρά!

      Διαγραφή
  7. Κική μου είμαι και σε σένα επισκέπτρια!!Δεν γίνεται να μην έρθω.Δεν μπορώ να αδιαφορήσω στην φροντισμένη ποικιλία των εδεσμάτων,στα αρώματα που ανυπόμονα ξεχύνονται από τις κατσαρόλες και βασανιστικά εισβάλλουν στα ρουθούνια μου.Στις γιορτινές εικόνες των ομορφοστολισμένω τραπεζιών που ξεχειλίζουν αγάπη,μεράκι,φροντίδα και μετά ωραιότητα.Στην απερίγραπτη νοστιμιά των φαγητών και την φίνα γεύση των γλυκών.Στην θαλπωρή και την απαλότητα των λόγων σου.
    Είμαι προσκεκλημένη και σε σένα!Ταξιδεύτρια στα γιορτινά τραπέζια.Αποκαλύπτω και εισπράττω την αγάπη και τη ζεστασιά κάθε σπιτικού.Νιώθω τους εσωτερικούς παλμούς του και αποδεσμέυω με τη σειρά μου τα πιο γλυκά συναισθήματα που μπορεί να κρύβει η καρδιά μου.Θέλω,αισθάνομαι την ανάγκη να τα μοιραστώ.Η αγάπη είναι λυτρωτική.Παντοδύναμη.Φωνάζει και ταυτόχρονα σιωπά.Τα Χριστούγεννα τέτοια συναισθήματα γεννούν.Με τις πιο δυνατές,καρδιακές,ελπιδοφόρες,αισιόδοξες,αγαπησιάρικες,αληθινές ευχές μου,σου εύχομαι Κική μου,γλυκύτατη φίλη μου ,τούτα τα Χριστούγεννα να αισθανθείς κάτι το διαφορετικό στην καρδιά σου..κάτι τόσο δυνατό και χαρούμενο που να μην μπορείς να το αναλύσεις...απλά να το υποδεχτείς και να το ζήσεις.Φιλιά πολλά,πολλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την φίλη μου τη Φωτεινή... έλα είσαι καλεσμένη στο τραπέζι γλυκολαλούσα μου! Τα σχόλιά σου είναι πάντα ονειρεμένα.
      Να είσαι καλά για τις ευχές σου και ανταποδίδω!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  8. Kικη μου πολυ ενδιαφερουσες οι προτασεις σου!Σιγουρα θα κανω καποια απο αυτες.Περασα να σου ευχηθω ΚΑΛΑ ΧΖΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!!!!!!!!!Φιλια Αναστασια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν Αναστασία μου και καλά έκανες και πέρασες. Κι εγώ θα σας επισκεφθώ το Σάββατο.
      Επίσης καλά Χριστούγεννα, με υγεία και χαρά!

      Διαγραφή
  9. Όλες οι προτάσεις σου είναι εξαιρετικές Κική μου! Επειδή μόλις έφαγα, να πάρω ένα κομματάκι από τον κορμό; Ένα γλυκάκι -και τί γλυκάκι!- το χρειάζομαι τώρα!
    Να είσαι πάντα καλά και να περάσεις έτσι όμορφα, πάρα πάρα πολλές γιορτές με την αγαπημένη σου οικογένεια!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάρε όσο θέλεις! Ευχαριστώ για τις ευχές και ανταποδίδω! Να περάσετε πολύ καλά κι εσείς!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  10. Κραταω την χοιρινη τηγανια με μπεικον και σαλτσα μουσταρδας και θα ξαναρθω γιατι μεχρι το βραδυ πρεπει να ετοιμασω την λιστα για τον Χριστουγεννιατικο μπουφε. Εχω και Χρηστο και Βασιλακη και θα τους κανω μια γιορτουλα και φετος!Φιλακια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δυό χαρές... και τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά!! :)))
      Χαίρομαι που σου άρεσαν οι προτάσεις!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  11. Μπράβο, πολύ ωραία όλα!

    Καλές γιορτές σου εύχομαι με υγεία και χαρά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά και χαίρομαι που σου άρεσαν οι προτάσεις!
      Επίσης καλές γιορτές με υγεία και χαρά!

      Διαγραφή
  12. Κικίτσα μου με γέμισες νοσταλγία!
    Είχα ξεχάσει πόσο όμορφες ήταν εκείνες οι μέρες, τότε που δεν είχαμε ούτε τα μισά από όσα έχουμε τώρα, αλλά νοιώθαμε πως έχουμε τα πάντα!!

    Οι γιορτινές προτάσεις σου όλες εξαιρετικές!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πόσο δίκιο έχεις Έλενα!!! Δυστυχώς όμως όλα άλλαξαν και πίσω δεν γυρίζουν!!! Δεν πειράζει...βλέπουμε μπροστά με αισιοδομία.
      Χαίρομαι που σου άρεσαν οι προτάσεις μου!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  13. Πολύ καλές όλες σου οι προτάσεις Κική μου! Θα φτιάξω κάποιες απ'αυτές! Σου εύχομαι καλές γιορτές και ο νέος χρόνος να φέρει ό,τι καλύτερο στην οικογένειά σου!
    Πολλά φιλιά !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Marie-Anne, χαίρομαι που σου άρεσαν! Επίσης καλές γιορτές, με υγεία και χαρά!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  14. όλες σου οι ιδέες νόστιμες και ιδιαίτερες!κάποια θα βρει θέση σε ένα πολλά τραπέζια των ημερών!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μπράβο για τις προτάσεις σου Κική μου, όλες μία και μία φροντισμένες! Το πιλαφάκι σε παρακαλώ φύλαξέ μου, το πιλαφάκι!!!Αχ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πιλαφάκι σου στέλνω και χαίρομαι που σου άρεσαν και οι άλλες προτάσεις, Μάρθα μου!

      Διαγραφή
  16. Κική μου όλα φανταστικά δεν έχω λόγια!!!!
    Καλές γιορτές!!!!Φιλιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν Ελπίδα μου κι επίσης καλές γιορτές με υγεία και χαρά!
      Φιλιά

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!