Ζεστή κομπόστα με φρέσκα και ξερά φρούτα


Καλή σας μέρα! Τί κάνετε;; Ελπίζω να είστε καλά, να ντύνεστε ζεστά και να πίνετε ζεστά ροφήματα!!  Άλλη μια μέρα, παγωμένη!!! Εχθές το πρωί, εδώ στα Πεύκα ήταν παγωμένα μέχρι και ...οι "λαβές" στις πόρτες του αυτοκινήτου!!!  Το κρύο συνεχίστηκε ακάθεκτο όλη την ημέρα και όταν επέστρεψα το βράδυ στο σπίτι και βρήκα και πάλι τη ζεστασιά αλλά και το τζάκι με τη φωτιά να χορεύει χαρούμενα και τα ξύλα να έχουν γίνει ολοκόκκινα κάρβουνα...πήρα το τσάι μου, το τοστάκι μου, το laptopάκι μου και κάθισα στον καναπέ για να επισκεφθώ όλες τις μπλογκοφίλες ...με την ησυχία μου! Για να είμαι ειλικρινής... μέσα μου παρακαλάω να χιονίσει!! Εσείς τί λέτε;;; Ωραία δεν θα είναι;;;; 
Και μια κι έχει τόσο κρύο... θα ήθελα σήμερα να σας φιλέψω μια ωραία ζεστή κομπόστα που δεν θα ζεστάνει μόνο τον ουρανίσκο σας αλλά και την ψυχή σας με την απλή αλλά γεμάτη νοστιμιά της. Φρούτα, φρέσκα και ξερά... συνεργάζονται με τα αρώματα του χειμώνα, κανέλα, μοσχοκάρφια και κονιάκ για να μας ...θερμάνουν αλλά και να μας ...απογειώσουν. Είναι μια κομπόστα αγαπημένη, εδώ και πολλά πολλά χρόνια και, ήμουν σίγουρη ότι σας έχω "εκμυστηρευτεί" (τρόπος του λέγειν... για να μην παρεξηγηθώ όταν θα υπάρξουν πολλές άλλες παρόμοιες συνταγές :))). Ανακάλυψα την Κυριακή ότι δεν την είχα γράψει και ... "έπεσα από τα σύννεφα" κυριολεκτικά. 
Δεν θα σας πω τίποτε άλλο ...απλά θα σας δώσω τη συνταγή κι εσείς ετοιμάστε την και μοιραστείτε την με τους αγαπημένους σας, μόλις γυρίσετε και γυρίσουν από τη δουλειά ή το σχολείο... παγωμένοι και ίσως... με μια πελώρια λαχτάρα για κάτι γλυκό! 
ΥΛΙΚΑ για 8-10 άτομα (ανάλογα με τη μερίδα)
2 κυδώνια σε φέτες
4 μήλα σε φέτες
10 δαμάσκηνα ξερά
10 βερύκοκα ξερά
10 σύκα ξερά
2 φλ. τσ. ζάχαρη
2 κ.σ. μέλι ανθέων
1/2 φλ.τσ. σταφίδες ξανθές
1/2 φλ. τσ. σταφίδες μαύρες
3-4 κ.σ. κονιάκ (ή ρούμι, προαιρετικά)
5 μοσχοκάρφια (γαρίφαλα)
2 ξυλάκια κανέλας
3-4 ποτήρια νερό (ανάλογα πόσο ζουμάκι θέλουμε να έχει)
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Σε μια κατσαρόλα, βάζουμε το νερό, τη ζάχαρη και το μέλι και τα βάζουμε να ζεσταθούν μέχρι να λιώσει και η ζάχαρη και το μέλι.
Προσθέτουμε το κονιάκ, τα φρέσκα και τα ξερά φρούτα, τις σταφίδες, τα μοσχοκάρφια και την κανέλα και αφήνουμε την κομπόστα μας να βράσει, σε μέτρια φωτιά, για 30-35 λεπτά περίπου ή μέχρι να μαλακώσουν τα κυδώνια, που είναι και το πιο σκληρό φρούτο.
Εάν δούμε το νερό να μειώνεται πολύ και θέλουμε να έχουμε σιρόπι, τότε προσθέτουμε 1 φλ.τσ. ζεστό νερό για να μην σταματήσουμε τον βρασμό.
Μόλις η κομπόστα μας ετοιμαστεί, αφήνουμε για 5-6 λεπτά να κρυώσει λίγο και σερβίρουμε.
TIPS
* Προαιρετικά, προσθέτουμε και βύσσινα ή κράνα ξερά που δίνουν στην κομπόστα μιαν άλλη γευστική διάσταση.
* Απολαμβάνουμε την κομπόστα μας σκέτη ή με φρυγανισμένο ψωμάκι και λίγη φέτα ή μανούρι. Είναι εξαίσιος γευστικός συνδυασμός.
Tante Kiki
24 Comments

24 σχόλια:

  1. Ω, τι ωραία!!
    Να φέρω εγώ λίγο στραγγυστό γιαουρτάκι και να μου βάλεις από πάνω μπόλικη κομπόστα καλή μου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γρήγορα Πηνελόπη μου φέρε το γιαουρτάκι σου και σου βάζω όση θέλεις!!! Αν κι εμένα μου αρέσει σκέτη ή με μανούρι!!!:)))
      Φιλιά

      Διαγραφή
    2. Καλημέρες,
      να σου πω ότι με έβαλες τόσο πολύ στα "αίματα" που ψώνισα χθες τα απόγευμα τα υλικά που δεν είχα και στρώθηκα και την έκανα 9.00 το βράδυ!!! Δεν είχα κυδώνια, αλλά έβαλα αχλάδια, cranberries και σταφίδες μαζί με τα βερίκοκα, τα δαμάσκηνα, τα σύκα και τα μήλα...
      Νεράκι λιγότερο και το "έδεσα" τέλεια. Πρωι-πρωί μαζί με τον καφέ, έφαγα και μισό μπολάκι!!
      Επιφυλάσσομαι για την φωτογραφία και του λόγου το αληθές.
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  2. Ο γυιός μου θα λατρέψει αυτή τη συνταγή ... τρελλαίνεται για κομπόστες.

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν του αρέσουν οι κομπόστες Κωνσταντίνα μου, να είσαι σίγουρη ότι μ' αυτή θα ξετρελλαθεί!!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  3. Πολύ ωραίο γλυκό και ο συνδυασμός που προτείνεις με το μανούρι είναι κορυφαίος! Πάντα γευστικό το μπλογκοσπιτάκι σου Κική μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε και πράγματι με το μανούρι είναι υπέροχη!! Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και σου τα ανταποδίδω γιατί και το δικό σου μπλογκοσπιτάκι έχει πάντα νοστιμιές!

      Διαγραφή
  4. Κικίτσα μου υπέροχη!
    Ο δε συνδυασμός με το τυρί, πολύ με εξιτάρισε!!
    Φιλάκια, καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άν σε εξιτάρισε Ελενάκι μου ...πάρε το αεροπλάνο, το τρένο ή το αυτοκίνητο κι έλα να σε φιλέψω και να τα πούμε από κοντά!
      Να η ευκαιρία...-:)))
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  5. Πλούσια και πολύ αρωματική η κομπόστα σου, Κική μου! Θα μου άρεσε πολύ μετά από ένα εορταστικό γεύμα. Μανούρι βρίσκω κι εδώ!
    Σε ευχαριστώ πολύ!
    Φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. πολύ ωραία γέυση, και γω το φτοιάχνω με κυδώνια και συνήθως έχω ένα κ΄κκινο γλυκό κρασί από δίπλα!καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με το κόκκινο γλυκό κρασί παίρνει άλλη διάσταση Λίλα μου αλλά είναι μόνον για ενήλικες!!!-:)))
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  7. Ό,τι πρέπει για συνοδευτικό σε ρακί (μια που είμαστε εδώ στην Κρήτη!)Φαίνεται τέλειο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με ρακί εεεεεε;;;;; Αυτήν την εκδοχή δεν την είχα σκεφθεί Πινελιά μου... είναι ωραία η κομπόστα με ρακί εεεεε;;;; Μη μου βάζεις ιδέες, μη μου βάζεις ιδέες... -:)))

      Διαγραφή
  8. Πολλές φορές οι εικόνες έχουν την μαγική δύναμη να σε ταξιδεύουν..μακριά,σε άλλες εποχές,σε γλυκειές στιγμές του παρελθόντος,νοσταλγικά,ήρεμα και γαλήνια.Εικόνες που δεν σε διαβρώνουν,δεν σε πιέζουν, δεν σε στενοχωρούν..αντίθετα ,χαλαρωτικά και εφησυχαστικά χαϊδεύουν και αναδομούν το θυμικό.
    Συχνά βίωσα με τις εικόνες κάποιων αναρτήσεων σου παρόμοια συναισθήματα.Εισβάλλοντας με τη φαντασία μου στο κλειστό καρέ της φωτογραφίας,είχα την ψευδαίσθηση του ταξιδιού στον χωροχρόνο..όπως σήμερα.Με την απλή πρόταση ,αλλά με τη βουτιά στο γκρο-πλαν της χριστουγεννιάτικης ατμόσφαιρας,στα μελωμένα,αρωματικά φρούτα με το μυρωδάτο κανελόξυλο,στα κρυστάλινα μπωλ της γλυκειάς αγκαλιάς και των πολλών υποσχέσεων,στο κατακόκκινο τσόχινο καρέ και το διαχρονικά όμορφο χριστουγεννιάτικο δέντρο,μεταφέρομαι...μη ρωτάς πού..δεν ξέρω με ακρίβεια να απαντήσω.Εκείνο που νιώθω σίγουρα είναι ένα γλυκό συναίσθημα θαλπωρής,αγάπης και άδιατάρακτης ηρεμίας.Φιλιά πολλά,πολλά.
    ΥΓ.Σίγουρα θα πρόσθετα και μία γενναία δόση ημίγλυκου κρασιού στο τέλος της βράσης!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφού μεταφέρεσαι σ'έναν κόσμο θαλπωρής, γλυκιάς ηρεμίας και αγάπης, Φωτεινή μου, δεν χρειάζεται να σε ρωτήσω πού βρίσκεσαι!!! Αρκεί που είσαι εκεί και χαίρομαι που οι φωτό μου σε "ταξιδεύουν" έτσι!!
      Με τιμούν τα λόγια σου γιατί πιστεύω ότι είναι πολύ σπουδαίο να μπορείς να κάνεις τον άλλο να ξεφεύγει από την καθημερινότητα που αποδεικνύεται εξαιρετικά δύσκολη στις μέρες μας.
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  9. Χρώματα, γεύσεις κι αρώματα.
    Με γιαουρτάκι τη δική μου παρακαλώ...με το touch που προτείνει η Φωτεινή πιο πάνω!

    Φιλιά Βασιλική μου, μας ζέστανες!
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Ζαμπία μου! Με γιαουρτάκι σου τη στέλνω... για να γλυκαθείς και να ξεκουραστείς λίγο.
      Φιλάκια !

      Διαγραφή
  10. Να σου πω ότι θα ήθελα να χιονίσει... ψέμα θα είναι! Θα προτιμούσα να είναι Ιούλιος και να ξεροψήνομαι από τον ήλιο και τη ζέστη. Αλλά αφού αυτό δεν γίνεται, θα απολαύσω απ΄αυτήν την όμορφη ζεστή κομπόστα που έχεις φτιάξει, την οποία θα δοκίμαζα σε όλες τις παραλλαγές που προτείνουν τα κορίτσια παραπάνω!
    Πολλά φιλιά Κική μου! Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τόσο πολύ αγαπάς το χιόνι Sel μου εεεε;;;;; Εδώ που τα λέμε είναι μπελάς για την καθημερινότητά μας Παρ' όλα αυτά μια που ο χειμώνας είναι εδώ και μέχρι να ξανάρθει το καλοκαίρι, μπορείς να απολαύσεις αυτή την κομπόστα!!! Είναι υπέροχη!!!
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  11. Κική μου υπέροχη, εξαιρετικά αρωματική!!!Ο συνδυασμός που προτείνεις φοβερός!
    Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι Ελένη μου για κάθε ώρα της ημέρας αλλά και με το μανούρι γίνεται εκπληκτική ακόμη και για ελαφρύ δείπνο!
      Φιλιά!!

      Διαγραφή
  12. αυτό θέλω σίγουρα να το δοκιμάσω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Το πιστευεις οτι δεν εχω φτιαξει ποτε κομπσοστα παρολο που την αγαπω;;; Θα τη δοκιμασω μια μερα Κικη μου ειδικα τωρα που κρυωσε ο καιρος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!

No