Πατάτες και ξινόμηλα με πράσα και χωριάτικο λουκάνικο

Καλή σας μέρα! Φτάσαμε, λοιπόν, στο τέλος του Οκτώβρη!!! Ακόμη ένας μήνας του φθινοπώρου μας αποχαιρετά ή μήπως τον αποχαιρετάμε εμείς;;; Θα μου πείτε και ποιά η διαφορά;;; Καμία, πέρα από το ότι πλησιάζουν τα Χριστούγεννα που τα περιμένω ανυπόμονα σαν μικρό παιδί.
Τα λατρεύω, μαζί με το χιόνι, το τζάκι, το Χριστουγεννιάτικο δέντρο και όλα εκείνα τα καλούδια που στέκονται καμαρωτά στο γιορτινό μπουφέ και τραπέζι. 'Ετσι, για σήμερα... χειμωνιάτικο φαγητό ή τουλάχιστον φαγητό που μας προετοιμάζει για το χειμώνα... εγώ τουλάχιστον έτσι το νιώθω και δεν μπορώ να καταλάβω ακριβώς γιατί... μιας και τα υλικά του δεν είναι χειμωνιάτικα αλλά, απλώς, της εποχής δηλαδή ποιά υλικά του ...τα μήλα και τα πράσα γιατί τα άλλα δύο είναι ξεκάθαρα...τεσσάρων εποχών.
Πάντα στο σπίτι αποφεύγαμε τα αλλαντικά το καλοκαίρι, περισσότερο το καλοκαίρι γιατί, η αλήθεια είναι ότι και τον χειμώνα δεν καταναλώνουμε πολλά αλλαντικά. Αυτά τα λίγα που καταναλώνουμε όμως, τα καταναλώνουμε κυρίως το χειμώνα! Σίγουρα αυτός είναι ένας από τους λόγους που το φαγητό αυτό μου θυμίζει χειμώνα! 
Βέβαια, ό,τι κι αν σας θυμίζει το συγκεκριμένο πιάτο ή μάλλον τα συστατικά του... ένα είναι σίγουρο... είναι ωραιότατο, αρωματικότατο, οικονομικότατο, πανεύκολο αλλά και πλήρες. Η γλύκα του πράσου σε συνδυασμό με την ελαφρά υπόξινη γεύση του πράσινου μήλου και τη μεστότητα της πατάτας ταιριάζουν απόλυτα με την πικάντικη γεύση ενός χωριάτικου λουκάνικου που περιέχει, μάλιστα, πράσο. 
Είτε το συνοδέψουμε με ζεστό, ζυμωτό ψωμάκι και λίγη φέτα είτε όχι... η προσωπικότητά του είναι υπέρ-αρκετή για να καλύψει όχι μόνον την πείνα μας αλλά και τις γευστικές μας ανάγκες για νοστιμιά.
Γήινα νόστιμο, θα το χαρακτήριζα, μεστή γεύση, γλυκιά, υπόξινη, μελωμένη, πικάντικη...όλα τούτα τα επίθετα το χαρακτηρίζουν. Γεύση που δεν σε αφήνει να πλήξεις, που κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον σου και σκλαβώνει τον ουρανίσκο σου. Το λάτρεψα,  κυριολεκτικά!!! Και όταν λέω "το λάτρεψα" εννοώ ότι το έφαγα χωρίς να το συνοδεύσω με τίποτε άλλο πέρα από λίγο ψωμί!!!!!!!
Δοκιμάστε το... και ...να είστε σίγουροι ότι δεν θα μείνετε ασυγκίνητοι!!!
ΥΛΙΚΑ για 4-6 άτομα
6 μέτριες πατάτες, κομμένες κυδωνάτες (όχι ιδιαίτερα χοντροκομμένες)
2-3 ξινόμηλα κομμένα σε μεγάλους κύβους
5 πράσα σε ροδέλες
2 καρότα σε ροδέλες
4 λουκάνικα χωριάτικα της αρεσκείας μας (αυτά που έχουν πράσο ενδείκνυνται)
1/2 κ.γλ. πάπρικα γλυκιά (ή καπνιστή για πιο πικάντικο αποτέλεσμα)
1/3 κ.γλ. σκόρδο σε σκόνη (ή και περισσότερο)
1/2 κ.γλ. ρίγανη
Αλάτι και πιπέρι
Χυμό από 1 λεμόνι
1/2 φλ. τσ. ελαιόλαδο
2 ποτήρια νερό (ή ζωμό λαχανικών)
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου.
Αλείφουμε με ελαιόλαδο ένα ταψί και βάζουμε μέσα τις πατάτες, τα ξινόμηλα, τα πράσα και τα λουκάνικα.
Προσθέτουμε το χυμό λεμονιού, το υπόλοιπο ελαιόλαδο και 2 ποτήρια νερό ή ζωμό λαχανικών.
Σε ένα μπολάκι, ανακατεύουμε την πάπρικα, το σκόρδο, τη ρίγανη, το αλάτι και το πιπέρι και πασπαλίζουμε τα λαχανικά μας και το λουκάνικο.
Βάζουμε να ψηθούν για 60-70 λεπτά ή έως ότου μαλακώσουν οι πατάτες μας γιατί τα υπόλοιπα λαχανικά και το λουκάνικο ψήνονται εύκολα.
TIPS
* Όσο πιο χοντροκομμένες είναι οι πατάτες τόσο περισσότερο αργεί να ψηθεί το φαγητό γι αυτό πρέπει οι κυδωνάτες φέτες να έχουμε μέτριο πάχος.
Προσαρμόζουμε τον χρόνο ψησίματος στο μέγεθος της πατάτας.
Καλή σας μέρα!

44 σχόλια:

  1. Πολύ ιδιαίτερο το φαγητάκι σου.
    Θα το δοκιμάσω γιατί είμαι περίεργη να το γευτώ.
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Γιώτα μου.
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  2. μοναδικό φαίνεται να μην σου πω ότι θα το δοκιμάσω την Πέμπτη που έχω λαική πειράζει να βάλω αντριώτικα λουκάνικα είναι πιο δυνατα στη γευση υση απλά θα τα περάσω μια γρήγορη στο τηγάνι όπως στη φουρτάλια
    και μην ξεχνάς ξεκινάει το χριστουγεννιάτικο πανηγύρι μας στο stars and icicles υσικά περιμένω δημιουργίες σου σε γλυκοφιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ το και νομίζω ότι θα σου αρέσει!
      Όσο για το πανηγύρι σας θα έρθω σύντομααααα!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  3. Πολύ ωραίο το φαγητό σου! Πραγματικά της εποχής! θα το δοκιμάσω σύντομα και θα σου πω εντυπώσεις της οικογένειας:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Περιμένω με ανυπομονησία τις εντυπώσεις σας!! -:))
      Φιλιά

      Διαγραφή
  4. Καλημέρα Κική μου!!!Φοβερά λαχταριστό δείχνει το φαγάκι σου, πάρα πολύ ωραίο!!!
    **Χθες προσπαθούσα να μπω στη σελίδα σου για να σου αφήσω σχόλιο στην προηγούμενη ανάρτησή σου αλλά μου έβγαζε κάποιο μήνυμα και τελικά δε μπόρεσα!Ευτυχώς σήμερα δεν εμφανίζει κάτι. Τέλεια και η ψητή κολοκύθα σου!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Ελένη μου είναι νόστιμο το φαγάκι και χαίρομαι που σου άρεσε!
      Όσο για χθες, το ξέρω ότι συνέβαινε αν και δεν ξέρω γιατί!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  5. Φαγάκι χειμωνιάτικο και χουχουλιάρικο Κική μου, μου θυμίζει πιάτα που βρίσκουμε σε ορεινά χωριά της χώρας!
    Παρέα με κρασάκι θα είναι εξαιρετικό!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ααααα!! 'Αλλαξες φωτό Ερμιόνη μου;;;; Πανέμορφη και χαίρομαι που σου άρεσε! Πράγματι εκεί τα βρίσκουμε αυτά τα φαγάκια!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  6. Α! Πολύ νόστιμο φαίνεται και άκρως χειμωνιάτικο! Εξαιρετική η ιδέα για την καπνιστή πάπρικα. Σίγουρα θα δώσει άλλη γεύση στο φαγητό. Τις καλημέρες μου Κική μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε!
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  7. Με το πράσο δεν τα πάω και πολύ καλά, από τα ελάχιστα ίσως λαχανικά που δεν συμπαθώ Κική μου. Κατά τ' άλλα όλοι μας θα το τιμούσαμε με μεγάλη ευχαρίστηση τούτο το φαγάκι σου.
    Καλό μεσημέρι εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπορείς να το αντικαταστήσεις με φρέσκο κρεμμυδάκι Πηνελόπη μου αν και με διαφορετική επίγευση!
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  8. Χμ.....χωριάτικο λουκάνικο τώρα που χειμωνιάζει........τέλειότερο και από το τέλειο!Μου αρέσει πολύ η ιδέα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ό,τι καλύτερο και μάλιστα με κόκκινο κρασί Πινελιά μου... μπροστά στο τζάκι!!!
      Καλό βράδυ! -:))

      Διαγραφή
  9. Τί ωραίο φαγητό είναι αυτό! Μου αρέσουν τα υλικά (λεμόνι μπορεί να βάλω πιο λίγο) οπότε θεωρώ ότι σύντομα θα "παίξει" στην κουζίνα μου και φυσικά στο στομάχι μου!
    Φιλάκια Κική μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Σέλ που σου άρεσε! Πάντως και με λιγότερο λεμόνι είναι εξίσου νόστιμο!

      Διαγραφή
  10. Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Πέπη! -:)))
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  11. Κικίτσα μου επιτέλους τα κατάφερα να μπω στα σχόλια.
    Για ...ψυχική οδύνη, νομίζω δικαιούμαι να πάρω ολόκληρη την πιατέλα με το λαχταριστό φαγάκι σου!!
    Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχχχχ! Ελενάκι μου σε ταλαιπώρησε το μπλογκοσπιτάκι μου; Το μήνυμά σου το είδα και σου απάντησα από το κινητό αλλά προφανώς δεν έφτασε ποτέ!! Από την Κυριακή έως σήμερα το μεσημέρι, ήμουν μόνη μου με τις μικρές (η αδελφή μου και ο γαμπρός μου έλειπαν), η μεγάλη μας ήταν άρρωστη κι εγώ τρελλαμένη με τις δουλειές, τη φροντίδα τους, τις ζουζουνιές και τους καβγάδες τους. Οι αναρτήσεις γινόταν αυτόματα προγραμματισμένα και δεν είχα χρόνο ούτε να δω τί γινόταν. Τέλος πάντων, χωρίς να κάνω κάτι διορθώθηκε φαίνεται!!
      Πάντως ευχαριστώ πάρα πολύ για το μήνυμα!!!
      Να πάρεις όχι μόνον την πιατέλα αλλά όλο το ταψί!!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  12. Εγω Κικίτσα θα πάρω το πιατάκι μου, θα κάτσω δίπλα στο Ελενάκι, θα της δώσω τα μηλαράκια από το φαγάκι μου και θα απολαύσω τα υπόλοιπα που φαίνονται πεντανόστιμα !!!! γεια στα χεράκια σου!!!

    φιλια πολλά και καλό απόγευμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οκ Μαράκι μου αλλά μπορώ κι εγώ να σου βγάλω τα μηλαράκια από την αρχή για να μην κουράζεσαι... -:))))
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  13. Ο συνδυασμός των υλικών απολύτως του γούστου μου!!!Βλέπεις ότι παραπέμπει σε χειμώνα μου είναι όχι μόνο απλά αρεστό αλλά ..αναγκαίο,μια που λατρεύω αυτή την εποχή!!!
    Έτσι το υπέροχο αυτό φαγάκι,που τα συστατικά του βροντοφωνάζουν ΄΄καλώς ήρθες χειμώνα΄΄,θα το τιμήσω ιδιαίτερα!!Θα χρησιμοποιήσω λουκάνικα χωριάτικα από τα μέρη του άντρα μου[τα περίφημα Ηράκλειας Σερρών],τους πεντανόστιμους καρπούς της ξυνομηλιάς που έχουμε στον κήπο του χωριού,τις πατάτες και τα καρότα από τους ακούραστους παραγωγούς της περιοχής,την γλυκειά πάπρικα που έχω από την δική μου πατρίδα την Φλώρινα και θα σκαρώσω ένα ωραιότατο,χειμωνιάτικο φαγητό,που θα τιμήσουμε την πρώτη πραγματικά πολύ κρύα μέρα ή και νύκτα του χρόνου αυτού!!Θα το απολαύσουμε με γλυκό,κόκκινο κρασί μπροστά από το τζάκι τσουγκρίζοντας στην υγειά σου Κική μου για τις πεντανόστιμες προτάσεις σου,για τα ζεστά λόγια σου και την γλυκύτητά σου!!!Φιλιά,πολλά,πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή μου Φωτεινή με τα γλυκά σου λόγια και τα πανέμορφα σχόλιά σου... είσαι όαση για την ψυχή!!! Χαίρομαι που σου άρεσε το πιάτο αυτό και πράγματι είναι ιδανικό για τις συνθήκες που λες... επέτρεψέ μου όμως να σου προσθέσω και μια μπουκιά ζεστό, ζυμωτό ψωμάκι ή φρυγανισμένο απλώς!!! -:)))
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  14. Καλησπέρα, Κική μου.
    Χθες δεν μπορούσα να μπω στο blog σου, δεν με άφηνε το δικό μου Antivirus. Σήμερα είναι οκ.
    Το φαγάκι σου είναι καλοφτιαγμένο, με υπέροχα υλικά, όλο γεύση και άρωμα. Δεν έχω χησιμοποιήσει ποτέ μήλα με τα λαχανικά που ψήνω. Μάλλον πρέπει να το δοκιμάσω.

    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασε αυτό το φαγάκι Ελένη μου και δεν θα το μετανιώσεις!
      Χθές μου το είπε και η Έλενα αλλά εγώ δεν είχα κάνει τίποτε και μάλιστα είχα να μπω από την Κυριακή!!!!! Τί να σου πω!!!
      Καλό βράδυ και φιλιά!

      Διαγραφή
  15. Φαίνεται πολύ νόστιμο και εύκολο φαγητό..Θα το δοκιμάσω σίγουρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Αναστασία μου!
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  16. Kική δημιούργησες ένα πολύ ωραίο πιάτο.
    Τα μήλα στο φαι που αρέσουν πολύ. Το πράσο είναι αγαπημένο, οπότε θα μπει σίγουρα στα προσεχώς.

    Φιλιά πολλά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Μάριον! Δοκίμασέ το και θα δεις ότι θα το αγαπήσεις! -:))
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  17. Δελεαστική πρόταση, Κική! και τώρα αυτά τα υλικά είναι στο φόρτε τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νόστιμη κι εύκολη πρόταση! Χαίρομαι που σου άρεσε!

      Διαγραφή
  18. Gourme κατάσταση...με αγαπημενα υλικα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Μαργαρίτα και καλώς ήρθες!

      Διαγραφή
  19. Υπερθέαμα!Είσαι φανταστική!
    Πως θα γίνει να μας κάνεις το τραπέζι μιας και διανύουμε περίοδο οικονομικής κρίσης.
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά... να σας κάνω το τραπέζι αν και το συγκεκριμένο φαγητό όπως και πολλά άλλα έχουν χαμηλό κόστος. Πάντα έχω κατά νου την οικονομική κρίση!!!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  20. Είμαι λίγο επιφυλακτική για την προσθήκη του μήλου,
    αλλά σε εμπιστεύομαι.... θα το δοκιμάσω !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασε και δεν θα χάσεις Σοφάκι μου!

      Διαγραφή
  21. θεικό!θα δοκιμαστεί επειγόντως :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Πολύ καλή συνταγή, το έκανα και η οικογένειά μου το αγαπήσε. Σας ευχαριστώ πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!