Μπιφτέκια με πατάτες ...φούρνου

Καλή σας μέρα και ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ σε όλους όσους γιορτάζουν σήμερα! 
Αυτό ήταν ένα από τα πολυαγαπημένα φαγητά της νιότης μου. Ένα φαγητό που το έφτιαχνε η γιαγιά μου και μου φέρνει ακόμη θύμησες τόσο έντονες κι ευχάριστες που το άρωμα και η γεύση τους κυριαρχεί το είναι μου. Ναι, ένα φαγητό τόσο απλό, τόσο καθημερινό αλλά και τόσο πλήρες. Θυμάμαι ακόμα το ταψί να ξεπροβάλλει από τον κάτασπρο, κατακάθαρο (θαρρείς και δεν τον χρησιμοποιούσε) φούρνο της κουζίνας με τις πατατούλες ξαπλωμένες νωχελικά μέσα στο ταψί σε μια ειρηνική και αρμονική συνύπαρξη με μικρά αρωματικά σκελιδάκια σκόρδου ανάμεσά τους και τα μπιφτέκια, κυρίαρχα ...απλωμένα επάνω στο πατατένιο χαλί, να στέκονται περήφανα και να περιμένουν καμαρωτά να μας χαρίσουν την περίσσεια νοστιμιά τους.
Μοσχοβόλαγε το σπίτι κι εγώ δεν έβλεπα την ώρα να καθίσουμε όλοι γύρω από το οικογενειακό τραπέζι για να απολαύσουμε όχι μόνον το υπέροχο αυτό πιάτο αλλά και τη πολύβουη συζήτηση της 
Κυριακής. Γονείς, παιδιά, αδέρφια, ξαδέρφια, γιαγιά, παππούς... μια εικόνα χίλιες λέξεις και άπειρα συναισθήματα που μένουν ανεξίτηλα χαραγμένα μέσα σου και που μεγαλώνοντας τα αποζητάς στη δική σου πια οικογένεια ...όταν οι ίδιοι ρόλοι... ξαναμοιράζονται! Ευτυχισμένες μέρες για χίλιους και έναν λόγους!!!!
Κάπως έτσι, ...ο "δολοφόνος" ξαναγυρνά στον τόπο του εγκλήματος! Κάπως έτσι κι εγώ έχω μια, σχεδόν, "εμμονή" σε κάποια πιάτα που, όμως, όπως και να γίνει, ποτέ δεν έχουν εκείνη την αρχική αίγλη και νοστιμάδα... όχι γιατί η γεύση τους υστερεί αλλά γιατί οι άνθρωποι λείπουν, οι συνθήκες αλλάζουν, η ξενοιασιά μειώνεται, αν δεν εξαφανίζεται!
Παρ' όλα αυτά το συγκεκριμένο πιάτο, αν και συνηθισμένο, τετριμμένο, θα έλεγα πάντα είναι από τα αγαπημένα μου, πάντα το τιμώ όπως του αξίζει και, εκτός από την καρδιά μου, έχει πάρει τη δική του θέση και στο οικογενειακό μας τραπέζι.
Ας πάμε όμως στη συνταγούλα...
ΥΛΙΚΑ για 4-6 άτομα
7-8 πατάτες, κομμένες κυδωνάτες
2-3 ξινόμηλα, κομμένα σε κύβους
1 ντομάτα σε φέτες
1 κ.γλ. κόλιανδρο
1/2 κ.γλ. πάπρικα
1 κ.γλ. ρίγανη
Αλάτι και πιπέρι
1/2 φλ.τσ. ελαιόλαδο
Χυμό από 1/2 πορτοκάλι και 1/2 λεμόνι
4-5 σκελίδες σκόρδο
1 1/2 ποτήρι νερό
Για τα μπιφτέκια
600 γρ. κιμά μοσχαρίσιο
Την ψίχα από 4 φέτες ψωμί, πάχους 2 εκατοστών
1 μεγάλο κρεμμύδι, ψιλοκομμένο
1 αβγό
1/2 κ.γλ. πάπρικα γλυκιά
1/3 κ.γλ. κύμινο
1 πρέζα κανέλα
1 πρέζα σκόρδο σε σκόνη
4 κ.σ. ελαιόλαδο
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου.
Σε ένα βαθύ ταψί, βάζουμε τις πατάτες, τα μήλα και τις σκελίδες σκόρδου, ολόκληρες.
Περιχύνουμε με το νερό, τους χυμούς του πορτοκαλιού και του λεμονιού και το ελαιόλαδο.
Τοποθετούμε επάνω στις πατάτες τις φέτες ντομάτας.
Σε ένα μικρό μπολ, αναμιγνύουμε τη ρίγανη, το κόλιανδρο, το αλάτι, το πιπέρι και την πάπρικα.
Ύστερα, πασπαλίζουμε τις πατάτες και τα μήλα με το μείγμα αυτών των μπαχαρικών.
Βάζουμε το ταψί στο φούρνο για να αρχίσουν οι πατάτες να ψήνονται έως ότου ετοιμάσουμε τα μπιφτέκια.
Για τα μπιφτέκια
Βάζουμε στο multi, τη ψίχα του ψωμιού και το κρεμμύδι και τα πολτοποιούμε.
Σε μια λεκανίτσα κουζίνας ή ένα μεταλλικό μπολ, βάζουμε τον κιμά, το πολτοποιημένο ψωμί με το κρεμμύδι, το αβγό, το ελαιόλαδο, το σκόρδο, την πάπρικα, το κύμινο, την κανέλα, αλάτι και πιπέρι.
Ζυμώνουμε καλά έως ότου έχουμε ένα ομοιογενές μείγμα και πλάθουμε τα μπιφτέκια μας.
Βγάζουμε το ταψί από το φούρνο και τοποθετούμε τα μπιφτέκια μας, ανάμεσα στις πατάτες ή επάνω σ' αυτές.
Ψήνουμε για 60-70 λεπτά ή έως ότου τα μπιφτέκια και οι πατάτες ψηθούν. 
Σερβίρουμε ζεστό ή χλιαρό το πιάτο.
Καλή όρεξη και να έχετε μια πανέμορφη μέρα!

38 σχόλια:

  1. Μου αρέσει που στην κλασική συνταγή βάζεις και μήλο!Δεν το είχα ξανακούσει!Επίσης δεν είχα ξανακούσει ότι οι πατάτες έτσι κομμένες, λέγονται κυδωνάτες!Ό,τι πρέπει για σαββατοκύριακο!Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασε την εκδοχή αυτή και στείλε μου εντυπώσεις Πινελιά μου!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  2. Ωραια η προθηκη ξυνομηλου! Και μου αρέσει που βαζεις και πορτοκαλι! Επίσης μου αρέσει Κική μου, όπως το λες! Ενα απλο οικογενειακό φαγητό, αλλα μερακλήδικο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παίρνει ωραία γεύση και άρωμα το φαγητό και ιδιαίτερα οι πατάτες Αγγελική μου! Χαίρομαι που σου άρεσε!

      Διαγραφή
  3. Ωραια η ιδέα του μήλου στο ταψί ... θα το δοκιμάσω και εγω.

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ το Κων/να μου! Θα σου αρέσει!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  4. Κι εγώ θαύμαζω τις παλιές νοικοκυρές που τα ταψιά τους δείχνουν ολοκαίνουργια! Τώρα πια βάζω αντικολλητικό χαρτί σε όλα τα φαγητά που ψήνω, γιατί αυτό με τα ταψιά και το ατελείωτο τρίψιμο με το σύρμα, μου έχει σπάσει τα νεύρα!
    Όσο για τη συνταγή, τέλεια η ιδέα για τις πατάτες! Πρέπει να γίνονται πεντανόστιμες. Έχουν πάρει και πολύ ωραίο χρώμα απ΄ό,τι βλέπω!
    Πολλά φιλιά Κική! Να έχεις μια όμορφη μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πράγματι αξιοθαύμαστες... κι όσο για το αντικολλητικό χαρτί κι εγώ το χρησιμοποιώ πολύ γιατί είναι εκνευριστικό να τρίβεις με το συρματάκι.
      Χαίρομαι που σου άρεσε το φαγάκι αυτό γιατί είναι εύκολο και νόστιμο!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  5. Κική μου αγαπημένο παραδοσιακό φαγάκι Κυριακής, τώρα που οι καιροί είναι δύσκολοι χρειάζαεται μεγαλύτερη προσπάθεια για να κρατήσουμε τις παραδόσεις!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Λίλα μου! Έχεις δίκιο και είναι τόσο απλό!

      Διαγραφή
  6. Φαφάκι που όλοι το αγαπάμε και όλοι το τιμάμε!!
    Το μαγείρεψες υπέροχα Κικίτσα μου!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Ελενάκι μου και χαίρομαι που σου άρεσε!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  8. Καλησπέρα Κική μου! Πολύ ωραίο το φαγάκι που ετοίμασες! Αποδεικνύει περίτρανα ότι και τα απλά μπορούν να κερδίζουν τις εντυπώσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυσικά και δεν χρειάζονται πάντα πολύπλοκα και ακριβά φαγητά για να είναι νόστιμα!

      Διαγραφή
  9. Τι ωραίες εικόνες μας μετέφερες Κική μου!
    Και δεν είναι τυχαίο που αρκετά συχνά χρησιμοποιούμε τα φαγητά της μαμάς και της γιαγιάς για να νιώσουμε τη ζεστασιά και την αγάπη του κυριακάτικου οικογενειακού τραπεζιού!
    Πολύ αρωματικό το φαγητό της γιαγιάς, υπέροχο!
    Φιλιά πολλά και καλό ΣΚ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν Ερμιόνη μου! Είναι ωραίο φαγητό και από 'κείνα που δεν ξεχνιούνται αλλά και που θέλουν και καμμιά παραλλαγή!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  10. Α ήταν και για μένα αυτό ένα από τα πιο αγαπημένα Κυριακάτικα μαμαδίστικα φαγητά. Μου αρέσει που αρωμάτισες & εμπλούτισες τις πατάτες, εδώ σκέτες τις τρώγαμε και ήταν νοστιμότατες, φαντάσου όπως τις έκανες εσύ, μούρλια!
    Καλό Π/Σ/Κ! Τις ευχές μου επίσης αν έχεις αγαπημένους που γιορτάζουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι ωραίο παραδοσιακό φαγάκι πράγματι! Χαίρομαι που σου άρεσε!!! Ευχαριστώ για τις ευχές αν και δεν έχω εορτάζοντες!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  11. Ωραίαο τπ φαγητό της γιαγιάς σου, Κική μου, νόστιμο και πολύ αγαπημένο. Κι εσύ το μαγείρευσες υπέροχα, ακολουθώντας τη δική της παράδοση. Μπράβο!
    Φιλάκια.

    ΥΓ. Πήρες το βραβείο σου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Ελένη μου και το βραβείο σου το λατρεύω!! Και πάλι σε ευχαριστώ!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  12. Αχ Κική μου, τι ωραία η εισαγωγή σου!Το φαγάκι σου φαίνεται καταπληκτικό χωρίς καμία αμφιβολία!
    Μπράβο!!!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ το Ελένη μου και δεν θα το μετανιώσεις!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  13. Αυτή είσαι Κική μου, μ' έφτιαξες τώρα! Μ' έπιασε ένα χουχούλιασμα σπιτικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ό,τι καλύτερο για την εποχή Μάρθα μου! Δεν συμφωνείς;;;;

      Διαγραφή
  14. Εορταστικό τριήμερο για την Θεσσαλονίκη,με ατμόσφαιρα θρησκευτική και πατριωτική-τουλάχιστον έτσι θέλω να πιστεύω-,με γλυκειές φθινοπωρινές νότες και ήπιες,υγρές,ηλιόλουστες μέρες να μελώνουν τη ρουτίνα μας.
    Το φαγάκι αυτό είναι από τα πολυαγαπημένα σε κάθε ελληνικό σπίτι με διάφορες μικρές παραλλαγές..η ουσία και η νοστιμιά είναι ίδια!!Η προσθήκη των ξυνόμηλων κάνει τη διαφορά και προσφέρει μία φρεσκάδα στην πατροπαράδοτη αυτή συνταγή!Υπέροχη παραλλαγή και θα την υιοθετήσω!Καλό βράδυ,σου στέλνω πολλά,πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σου μέρα Φωτεινή! Χαίρομαι που σου άρεσε η παραλλαγή γιατί του δίνει μια έξτρα νοστιμιά και μια διαφορετική γλυκόξινη γεύση!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  15. ΜΙΑΜ ΜΙΑΜ...ΜΕ ΕΠΙΑΣΕ ΜΙΑ ΛΑΧΤΑΑΑΑΑΑΡΑ !ΦΑΓΗΤΑΚΙ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ!ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ Η ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ ΜΕ ΤΟ ΜΗΛΟ...ΘΑ ΤΟ ΔΟΚΙΜΑΣΩ ΣΤΑ ΣΙΓΟΥΡΑ!ΝΑ ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΚΟΡΙΤΣΑΡΑ!ΚΑΛΟ ΤΡΙΗΜΕΡΟ....ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙΣ ΣΟΥΠΕΡ!!!!!!!!ΦΙΛΙΑ ΠΟΛΛΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι νόστιμη παραλλαγή Μαρία μου, αν σου αρέσει ο συνδυασμός των φρούτων με κρέας! Δοκίμασέ το και στείλε εντυπώσεις!
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  16. Ενδιαφέρουσα παραλλαγή!! Σίγουρα θα δοκιμαστεί!! Καλό ΣΚ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλησπέρες πολλές και από εμένα .... λέω να ξεκινήσω με τα μπιφτεκάκια τις πατατούλες και επιδόρπιο το σεκέρ παρέ από την προηγούμενη ανάρτηση .......καταπληκτικό συμφωνείς ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να ξεκινήσεις έτσι και να τελειώσεις πάλι έτσι! Χαίρομαι και η αλήθεια είναι ότι δίνω έτσι τις αναρτήσεις για να υπάρχει μια λύση για το Σαββατοκύριακο!
      Χαίρομαι που σου άρεσε!

      Διαγραφή
  18. Πολύ μου άρεσε το φαγάκι σου Κική μου,το απλό καθημερινό μπορούμε κάλλιστα να το μετατρέψουμε σε ένα υπέροχο πιάτο με όλα τα μυρωδικά που έχει μέσα και να το παρουσιάσουμε σ΄ ένα πιο επίσημο τραπέζι, ειδικά οι πατατούλες σκέτη τρέλα.Μου έδωσες ιδέα για την Κυριακή.
    Φιλιά πολλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Χαίρομαι που σου άρεσε Ροδάνθη μου κι έτσι ακριβώς είναι δεν χρειάζονται πάντα ακριβά υλικά για να γίνει ένα νοστιμότατο φαγάκι, παραλλαγή του κλασσικού. Αρκεί αγάπη και φαντασία!!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Πω πω! Όντως από τα αγαπημένα κυριακάτικα φαγητάκια! Φαγητά που λατρεύουν τα παιδιά αλλά και εμείς:)
    Η παραλλαγή με τα ξυνόμηλα ενδιαφέρουσα... Θα το δοκιμάσω άμεσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!