Πίτσα με κεμμυδομανιτάρια και μανούρι

Μια πίτσα για σήμερα! Ξαφνικά συνειδητοποίησα ότι εδώ και πολύ καιρό δεν ανέβασα καθόλου πίτσα...ούτε και έφαγα πίτσα... "βεβαίως, βεβαίως". Η τελευταία πίτσα που απολαύσαμε ήταν τον Αύγουστο!!!!! Αλλά τί έγινε ...γιατί δεν την βρίσκω;;; Γιατί, φυσικά, με τούτα και μ' εκείνα, την ξέχασα!!!! Ούτε μια ούτε δυό φορές έχει συμβεί!!! Δεν πειράζει όμως... ποτέ δεν είναι αργά!!! 
Μια πίτσα, λοιπόν, λίγο διαφορετική από τις συνηθισμένες... μια πίτσα με μια ντελικάτη γεύση και επίγευση, με τη μοναδική νοστιμιά που έχει το μανούρι σε συνδυασμό με τα καραμελωμένα κρεμμύδια. Γλυκιά όσο πρέπει αλλά και χορταστική όσο χρειάζεται με το άρωμα του βασιλικού να ακολουθεί ...σχεδόν τελευταίο τα υπόλοιπα αρωματικά.
Δοκιμάστε την ...η διαφορετικότητα αυτής της πίτσας είναι αυτό που θα λατρέψετε και είμαι σίγουρη ότι θα την υιοθετήσετε χωρίς δεύτερη κουβέντα!
ΥΛΙΚΑ
Για τη ζύμη
2/3 φλ.τσ. γάλα χλιαρό
1 φακελάκι ξηρή μαγιά
2 φλ.τσ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1/2 κ.γλ. αλάτι
1 κ.γλ. ζάχαρη
1 κ.σ. ελαιόλαδο
1 πρέζα ρίγανη
Για τη γέμιση
1 φλ.τσ. ελαφρά συμπυκνωμένο χυμό ντομάτας
1 πρέζα  βασιλικό
1 πρέζα αλάτι
3 κόκκινα κρεμμύδια ψιλοκομμένα
1 κ.γλ. ζάχαρη
2 κ.σ. ελαιόλαδο
2 κ.σ. ξίδι βαλσαμικό
250 γρ. μανιτάρια κομμένα 
200 γρ. γκούντα τριμμένο
150 γρ.μανούρι θρυμματισμένο ή σε κυβάκια
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Φτιάχνουμε τη ζύμη
Σε ένα μπολ, βάζουμε το αλεύρι, τη μαγιά, το αλάτι, τη ζάχαρη, το ελαιόλαδο, τη ρίγανη και το χλιαρό γάλα και ζυμώνουμε έως ότου έχουμε μια ομοιογενή ζύμη.
Την αφήνουμε να ξεκουραστεί έως ότου ετοιμάσουμε τη γέμιση.
Ετοιμάζουμε τη γέμιση
Σε αντικολλητικό τηγάνι βάζουμε τα μανιτάρια και χωρίς αντικολλητική ουσία, καλύπτοντας το τηγάνι με μια σίτα για να μην "πετάγονται" τα αφήνουμε να σοταριστούν για 3-4 λεπτά.
Ύστερα, βάζουμε το ελαιόλαδο και μόλις ζεσταθεί προσθέτουμε και τα κόκκινα κρεμμύδια και τα πασπαλίζουμε με τη ζάχαρη.
Τα αφήνουμε να σοταριστούν σε μέτρια φωτιά, έως ότου καραμελώσουν (για 4-5 λεπτά) και τα σβήνουμε με το βαλσαμικό ξίδι.
Τα αφήνουμε να πάρουν μια καλή βράση έως ότου εξατμιστεί το ξίδι και τα αποσύρουμε από την εστία για να κρυώσουν.
Συνθέτουμε την πίτσα
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου.
Λαδώνουμε το ταψί μας και το αλευρώνουμε ελαφρά.
Ανοίγουμε τη ζύμη με τα χέρια μας ή με τον πλάστη και απλώνουμε τη βάση της πίτσας.
Απλώνουμε τον συμπυκνωμένο χυμό ντομάτας και πασπαλίζουμε με τον βασιλικό και λίγο αλάτι.
Σκορπίζουμε το τριμμένο γκούντα.
Απλώνουμε τη γέμιση, δηλαδή, τα κρεμμύδια και τα μανιτάρια και τέλος βάζουμε και το μανούρι σε μικρά κυβάκια.
Ψήνουμε την πίτσα για 40 λεπτά, περίπου ή έως ότου ψηθεί καλά η ζύμη.

26 σχόλια:

  1. Το άρωμα του βασιλικού πρέπει να δένει υπέροχα στην πίτσα! Πολύ δυνατή πρόταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Αγγελική μου!
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  2. Ένσταση προς την δημιουργό!
    Αυτό είναι κινέζικο βασανιστήριο φιλτάτη για μας τους λάτρεις της πίτσας!
    "είμαι σίγουρη ότι θα την υιοθετήσετε χωρίς δεύτερη κουβέντα!"
    Θα το εκλάβω ως ανέκδοτο το παραπάνω,ασφαλώς και θα γίνει!
    Πολλές Καλημέρες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεκτή η ένσταση! Χαίρομαι που σου άρεσε και ...να σου στείλω ένα ...ταψάκι;;;; -:))
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  3. Κική μου γλυκιά είσαι σκέτη καταστροφή!
    Δεν μπορώ να σου περιγράψω πόσο πολύ έχω νοσταλγήσει την πίτσα, αλλά αποφεύγω να φτιάξω γιατί προσπαθώ να προσέχω τη διατροφή μου στην κατάστασή μου!
    Και ενώ τη σκέφτομαι και την αναπολώ, τσουπ! να σου το ωραίο και λαχταριστό κομμάτι σου να μου ποζάρει καμαρωτά με την πλούσια γέμισή του!
    Φαίνεται πεντανόστιμη η άτιμη, οφείλω να ομολογήσω βέβαια ότι και λιγουλάκι μπέικον θα το πρόσθετα!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι, όχι Ερμιόνη μου δεν θέλω να σε παχύνω, προς Θεού... έλα εσύ και θα σου δώσω μόνον ένα μικρό κομματάκι ...άντε και λίγο ακόμα για το μπεμπάκι κι από ένα μεγάλο για το Φιφίνι και τον Κωστή!-:))))
      Αλλά και για το μπέικον έχεις δίκιο της προσθέτει γεύση... απλά εγώ την ήθελα χωρίς αλλαντικά!
      Φιλάκια και καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  4. Επενδύοντας στο αδιαφιλονίκητο ένστικτό σου,εμπιστευόμενη την πολύμορφη και πολύμοχθη πλέον πείρα σου αλλά κυρίως την καταιγιστική και αδούλωτη διάθεσή σου για κάθε πρόκληση,υποκύπτω δίχως σκέψη και δισταγμό στην άφθονη και λιγωτική ποικιλία των λαχανικών που σκεπάζουν αυτή τη λαχταριστή πίτσα.
    Λάτρης της πίτσας,κυρίως αυτών δίχως την προσθήκη αλλαντικών,προσπαθώ με διάφορους τρόπους να πείσω την οικογένεια για την διαφορετικότητα της γεύσης αυτής.Η υπεροχή στη συγκεκριμένη πρόταση βρίσκεται κρυμένη πίσω από τα καραμελωμένα κρεμμύδια και φυσικά στην πλούσια γεύση των τυριών,ειδικά του θεσπέσιοιυ μανουριού!!!Η συνταγή πολύτιμη στην απλότητά της αλλά και στη νοστιμιά της!!Φιλιά πολλά,πολλά αγαπημένη μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φωτεινή μου ευχαριστώ για μιαν ακόμη φορά για τα καλά σου λόγια και την εμπιστοσύνη σου... είναι πράγματι ένας συνδυασμός που αξίζει!!!
      Φιλιά και καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  5. Πιστεύω το μανούρι θα ταιριάζει πολύ όμορφα σε πίτσα!
    Και σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα νόστιμα υλικά που χρησιμοποίησες Κική μου, θα κάνουν το κάθε κομμάτι γευστική απόλαυση!!
    Φιλιά, καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Έλενα, ταιριάζει ωραία και τη γλύκα του κρεμμυδιού!
      Χαίρομαι που σου άρεσε!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  6. Μόνο που βλέπω την φωτογραφία μου τρέχουν τα σάλια!!! Είναι τόσο πολύ λαχταριστή που θα έτρωγα ένα ταψί τώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα σου έλεγα να έρθεις Βάσω μου αλλά δεν έχω ένα ταψί ... μόνον ένα κομματάκι...χαχαχαχα
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  7. Έτσι μου αρέουν οι πίτσες!Με πολλά υλικά!Τα μανιτάρια εδώ πρέπει να είναι τέλεια!Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Πινελιά μου μιας και είναι μια ιδιαίτερα νόστιμη πίτσα και διαφορετική από τις γνωστές...
      Καλή σου μέρα και φιλιά!

      Διαγραφή
  8. Κική μου χρησιμοποίησες πάρα πολύ ωραία υλικά!Νομίζω πως ένα κομμάτι δε θα ήταν αρκετό, τέλεια!!!!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να σου δώσω 2-3 Ελένη μου... έλα γρήγορα γιατί σχεδόν εξαφανίστηκε!!! χαχαχα
      Καλή σου μέρα και φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Κική, το κρεμμύδι στην πίτσα, τα λέει όλα. Η κόρη μου θέλει να το προσθέτω σε όλες τις πίτσες, αν είναι δυνατόν. Όλα τα υλικά που έχεις βάλει στην πίτσα, εγγυώνται την νοστιμιά της!!
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάτι ξέρει η κόρη σου Ειρήνη αν και νομίζω ότι δεν πάει σε όλες τις πίτσες... ξέρει εσύ!!! -:)))) Και η μεγάλη μου ανιψιά έχει τρέλλα με το κρεμμύδι!!!!!!! Πράγματι είναι νόστιμη πίτσα!
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  10. ΚΙΚΙΤΣΑ ΜΟΥ ΓΛΥΚΙΑ ΠΕΡΑΣΑ ΣΤΑ ΓΡΗΓΟΡΑ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΕΝΑ ΓΕΙΑΑΑΑΑ!!!ΛΑΤΡΕΥΩ ΤΟ ΚΡΕΜΜΥΔΙ ΣΤΗΝ ΠΙΤΣΑ ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ,ΕΒΑΛΕΣ ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΑ ΚΑΙ ΓΕΥΣΤΙΚΑ ΥΛΙΚΑ!!!ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΑΚΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΟΥ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ ΦΙΛΕΝΑΔΙΤΣΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθες φιλεναδούλα μου... ελπίζω να είσαι καλά και καλά έκανες και πέρασες!
      Χαίρομαι που σου άρεσε η πίτσα γιατί ...είναι νόστιμη!
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  11. αμαν βρε Κική μου καταστροφή η πίτσα σου, υπέροχες γεύσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Έρη μου γιατί είναι πολύ νόστιμη!

      Διαγραφή
  12. Mετά από τόσο παίδεμα με το pc, μπορώ να έχω ένα κομματάκι από αυτήν τη λαχταριστή πίτσα; Λιγώθηκα η γυναίκα!
    Καλό βράδυ Κική μου! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όσο θέλεις καλή μου Sel... Χαίρομαι που διορθώθηκε το pc σου και θα σε έχουμε κοντά μας χωρίς προβλήματα!
      Φιλιά και καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  13. Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Εβονίτα μου!
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!