Γεμιστά λαδερά ή ορφανά


Γεμιστά λαχανικά, λαδερά ή ορφανά

Το απόλυτα καλοκαιρινό φαγητό! Γεμιστά λαχανικά... πιπεριές κάθε είδους, ντομάτες, κολοκύθια, μελιτζάνες γεμίζουν με έναν άκρως αρωματικό συνδυασμό από ρύζι, κρεμμύδι, δυόσμο, μαϊντανό και ντομάτα... ενίοτε και καβουρδισμένο κουκουνάρι για να μας χαρίσουν την υπέρτατη νοστιμιά. Γεύση μαμαδίστικη, καθησυχαστική που μας γυρίζει πίσω... στα παιδικά και νεανικά μας χρόνια ή που μας πάει μπροστά όταν την ετοιμάζουμε πια για τα παιδιά μας.
Έτσι κι αλλιώς  μια γεύση γεμάτη αναμνήσεις, διαχρονική, κλασσική από 'κείνες που αντέχουν στο πέρασμα του χρόνου με ελάχιστη ή και καθόλου αναπροσαρμογή. Γεύση που δημιούργησε σχολή! Δεν ξέρω αν υπάρχει σπίτι που τα γεμιστά δεν έχουν επισκεφθεί μια και δύο και τρείς φορές αλλά ξέρω ότι στη δική μας οικογένεια ήταν ένα φαγητό, κυριολεκτικά, λατρεμένο, που σημάδευε κυρίως τα καλοκαίρια μας... όταν ο κήπος ήταν γεμάτος από τα λαχανικά που κάναμε γεμιστά! Πιπεριές κόκκινες και πράσινες, ντομάτες, μελιτζάνες, κολοκυθάκια αλλά και κολοκυθοκορφάδες γέμιζαν το ταψί κι όλα αυτά γέμιζαν με ρύζι, κρεμμύδι και αρωματικά κι από δίπλα οι πατατούλες και το τελικό σύνολο ...ήταν η απόλυτη πανδαισία. Πώς να μην αγαπήσει κανείς το μαγείρεμα και την κουζίνα όταν έχει όλες αυτές τις γευστικές αναμνήσεις γιατί η γευστική μνήμη είναι πανίσχυρη. Και τώρα η οικογενειακή μας συνταγή για γεμιστά.

Γεμιστά λαχανικά, λαδερά ή ορφανά


ΥΛΙΚΑ
  • 20 λαχανικά ( ντομάτες - πιπεριές πράσινες - πιπεριές Φλωρίνης - κολοκυθάκια - μελιτζάνες)
  • 22 κ.σ. φουσκωτές ρύζι Καρολίνα (ή γλασέ)
  • 3 μεγάλα κρεμμύδια ψιλοκομμένα
  • 1/2 ματσάκι μαϊντανό ψιλοκομμένο
  • 4 κ.σ. δυόσμο ψιλοκομμένο
  • Το εσωτερικό από τις ντομάτες, τα κολοκύθια και τις μελιτζάνες ψιλοκομμένο στο multi
  • 1-2 κ.σ. ζάχαρη
  • 10 κ.σ. ελαιόλαδο + 4 κ.σ. για να τα ραντίσουμε στο τέλος
  • Αλάτι και φρεσκοτριμμένο πιπέρι
  • 1 πρέζα ρίγανη (προαιρετικά)
  • 1 πρέζα μελισσόχορτο ή λουίζα (προαιρετικά για μια πιο λεμονάτη γεύση)
Γεμιστά λαχανικά, λαδερά ή ορφανά

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
  1. Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου.
  2. Αδειάζουμε τα λαχανικά από το εσωτερικό τους. 
  3. Αφαιρούμε ένα καπάκι κομμάτι από το πάνω μέρος του κάθε λαχανικού.
  4. Με κουταλάκι αφαιρούμε το εσωτερικό από τις ντομάτες, τα κολοκύθια και τις μελιτζάνες.
  5. Με ένα μαχαιράκι αφαιρούμε τους σπόρους από τις πιπεριές και τις ξεπλένουμε για να φύγουν τυχόν σπόροι που έχουν απομείνει.
  6. Το εσωτερικό από τις ντομάτες, τα κολοκύθια και τις μελιτζάνες τα πολτοποιούμε στο multi.
  7. Σε ένα μεγάλο μπολ, βάζουμε το ρύζι, το ελαιόλαδο, το αλάτι, το πιπέρι, το μαϊντανό, το δυόσμο, το κρεμμύδι, τη ζάχαρη και τα μισά πολτοποιημένα λαχανικά.
  8. Εάν θέλουμε προσθέτουμε ρίγανη και μελισσόχορτο ή λουίζα.
  9. Ανακατεύουμε καλά τη γέμιση και πασπαλίζουμε εσωτερικά τα λαχανικά μας με αλάτι.
  10. Τις ντομάτες τις πασπαλίζουμε εσωτερικά με ελάχιστη ζάχαρη και αλάτι. 
  11. Με ένα μικρό κουταλάκι, γεμίζουμε τα λαχανικά μας αλλά όχι μέχρι επάνω γιατί το ρύζι θα φουσκώσει.
  12. Τοποθετούμε σε ταψί με τη σειρά όρθια ή στο πλάι και τις ντομάτες με το καπάκι που αφαιρέσαμε προς τα κάτω.
  13. Προσθέτουμε 1 ποτήρι νερό στο ταψί και ραντίζουμε τα λαχανικά μας με τα υπόλοιπα πολτοποιημένα λαχανικά και το ελαιόλαδο.
  14. Βάζουμε στο φούρνο και ψήνουμε για 50 λεπτά ή έως ότου ροδίσουν από την μία πλευρά τα γεμιστά μας.
  15. Ύστερα, γυρίζουμε όλα τα λαχανικά από την άλλη πλευρά για να ξεροψηθούν και τα ψήνουμε για άλλα 50-60 περίπου λεπτά ή έως ότου ροδοκοκκινήσουν και ανάλογα με το πόσο ψημένα τα θέλουμε.

TIPS

* Μπορούμε να προσθέσουμε καβουρδισμένο κουκουνάρι για λίγο διαφορετικό αποτέλεσμα.

Γεμιστά λαχανικά λαδερά ή ορφανά

Καλή εβδομάδα!!!
Tante Kiki
32 Comments

32 σχόλια:

  1. Μπραβο Κικη!Και γω διάφορα τα κανω.Και τρελαινομαι κυριως για τις κοκκινες πιπεριες.Καμμια φορα βαζω και καναδυο κουταλιες πληγουρι.Παιρνουν αλλη γευση.Αλλα τωρα θα δοκιμασω και την λουιζα.Φιλια Αναστασια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι ωραία έτσι διάφορα και πλούσια σε γεύση! Θα δοκιμάσω την εκδοχή σου με το πληγούρι αλλά για να το λες ...σίγουρα θα γίνονται πολύ ωραία! Φιλιά Αναστασία μου!

      Διαγραφή
  2. Κική μου το έθεσες πάρα πολύ σωστά νομίζω!
    Πρόκειται για το απόλυτο καλοκαιρινό φαγητό! Πραγματικά ότι και να πούμε για αυτό είναι λίγο!
    Φαίνεται πολύ ενδιαφέρουσα η προσθήκη λουίζας ή μελισσόχορτου!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Ερμιόνη μου... Η προσθήκη λουίζας ή μελισσόχορτου τους δίνει μια ελαφρώς λεμονάτη γεύση! Φυσικά είναι θέμα γούστου... Πολλά φιλάκια!

      Διαγραφή
  3. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, γιατί αφαίρεσες το σχόλιό σου;;; Προβληματίστηκες με κάτι;;;; Μου κάνει εντύπωση!!!! Εν πάσει περιπτώσει θα ήθελα να γνωρίζεις μερικά "πράγματα"...
      Πρώτον, ότι υπάρχει εκτύπωση της συνταγής και άρα κι έτσι όπως ήταν μπορούσες να την εκτυπώσεις.
      Δεύτερον μπορούσες να την γράψεις.
      Τρίτον, ακόμη κι όταν την σώσεις στον υπολογιστή σου πάλι, η εικόνα θα είναι (όπως είπες)...βούτυρο, αλεύρι, laptop, ζάχαρη, ποντίκι κ.λ.π.
      Η μόνη χρησιμότητα της αντιγραφής είναι για όταν δεν έχεις δίκτυο!
      Τέλος πάντων, να ξέρεις ότι δεν με στενοχωρούν κάποια σχόλια του είδους και κακώς το αφαίρεσες!

      Διαγραφή
  4. Το ιδιο φαγακι φτιαξαμε και σημερα Κικη μου!Αυτο που οπως πολυ σωστα επισημανες ειναι φαγακι με γευστικες αναμνησεις!Οπως τα madeleines του Marcel Proust[Αναζητωντας τον χαμενο χρονο] που και μονο η οσμη τους εφερνε μνημες!!Παρεμπιπτοντος πως σου ξεφυγε αυτη η συνταγη???Ετσι και το συγκεκριμενο φαγακι, που ο καθενας μας το συνδεει με τις οικογενειακες του διατροφικες συνηθειες,αποτελει το σημα κατατεθεν καθε ελληνικου νοικοκυριου!Μ'αρεσε που το εμπλουτισες με πολλων ειδων λαχανικα ουτως ωστε η γευση του να ειναι πιο ωριμη.Ενθουσιαστηκα με την καταπληκτικη εμφανιση του μαγειρεμενου φαγητου,με την πανδαισια των χρωματων και την απολυτα εναρμονισμενη προσθηκη των μυρωδικων!Καταφερες παλι Κικη μου με το καθημερινο ,καλοκαιρινο ,ελληνικο φαγητο να μυρισει το σπιτι μας φρεσκαδα.Φιλια πολλα,πολλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Φωτεινή μου... αυτό κι αν είναι σύμπτωσηηηηη!!! Όσο για τις madeleines...μπορεί η συνταγή του Προυστ να μου ξέφυγε (τώρα που το λες ...το είχα εντελώς ξεχάσει αυτό το σημείο) αλλά τα μικρά αυτά γαλλικά κεκάκια δεν μου ξέφυγαν γιατί έχω συνταγή εδώ και αρκετό καιρό... ψάξε στα κέικ αν θυμάμαι καλά ή στα μπισκότα!! χαχαχα Χαίρομαι που σου αρέσει ένα τόσο διαχρονικό πιάτο με τέτοια παράδοση! Φιλιά

      Διαγραφή
    2. Παναγια μου Κικη μου σε φοβηθηκε το ματι μου!!!Πραγματι τα βρηκα σε αναρτηση του 2011!!Σε λιγο θα αρκει να κλεινω τα ματια μου,να σκεφτομαι αυτο που επιθυμω και εν ριπη οφθαλμου να το παρουσιαζεις!!!!!

      Διαγραφή
    3. Φωτεινή μην υπερβάλλεις χαχαχαχα... Λες να έχω μαντικές ικανότητες... προφανώς ταιριάζουν τα γευστικά μας γούστα...χαχαχα
      Καλό σου βράδυ και φιλιά!

      Διαγραφή
  5. Γεμιστά χωρίς κιμά κι εγώ να λείπω; Αποκλείεται! Το κουκουνάρι μ' αρέσει πάρα πολύ γενικότερα, αλλά και ειδικότερα στα γεμιστά! Μου άνοιξες (πάλι) την όρεξη Κική μου!
    Καλή εβδομάδα σου εύχομαι. Όμορφη και χαρούμενη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλα, έλα κι εσύ στο κλαμπ των λαδερών!!! Είναι πολύ νόστιμα με κουκουνάρι!!!

      Διαγραφή
  6. Είναι το αγαπημένο μου φαγητό!Για καλοκαίρι και χειμώνα!Τα τρώω μέχρι και μετά από τρεις μέρες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γεια σου Κική μου,
    Χαίρομαι που όλα είναι καλά στο μπλογκ σου. Χθες είχα προσπαθήσει να σε επισκεφτώ και με κατατρόμαξε ο μπλογκερ...
    Τέλος συναγερμού όλα καλά!

    Τα γεμιστά είναι το απόλυτο καλοκαιρινό φαγάκι! Και εμένα έτσι μου αρέσουν λαδερά με κουκουνάρι και σταφίδες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλημέρα Αγγελική μου... εγώ ...λαχτάρησα γιατί όλα έγιναν ξαφνικά και σκέφτηκα διάφορα αλλά επειδή είχε ήδη συμβεί έτσι και στης Λίτσας (Φραουλίτσα)και σε κάποιο άλλο... περίμενα και σε 1 περίπου ώρα είχαν όλα διορθωθεί... Πάντως, εγώ που μπήκα από το notebook μου αγνοώντας την προειδοποίηση για να το δοκιμάσω δεν είχα κανένα πρόβλημα... κάποια blogger μου είπε ότι κάποιοι το "στήνουν"... τώρα τί να σου πω ...τέλος καλό ...όλα καλά΄.
    Πράγματι τα γεμιστά με κουκουνάρι και σταφίδες είναι τέλεια κι εμείς στην οικογένεια είμαστε μοιρασμένοι... άλλοι τα θέλουν σκέτα κι άλλοι "ενισχυμένα"!Φιλιά και καλή σου εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τι ωραία που είναι η εισαγωγή σου,Κική!!Εκτός από καλή μαγείρισσα,είσαι και καλή συγγραφέας..
    Έχεις δίκιο,υπέροχο καλοκαιρινό φαγάκι,γεμάτο με μνήμες και αρώματα..
    Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου αρέσει και το γράψιμό μου κι ελπίζω να το βελτιώσω... Χαίρομαι που σου αρέσουν και τα γεμιστά γιατί καλές οι καινούργιες συνταγές αλλά χρειάζονται και οι παραδοσιακές!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  10. Κική,λαχταριστά τα γεμιστά σου!!!...Πολύ αγαπημένο φαγητό!...από πέρυσι γεμίζω και τις φλωρίνης(πριν δεν τόκανα) τέλεια... γλυκειά γεύση!
    Να περνάς όμορφα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο Χρυσούλα μου...είναι ένα από τα αγαπημένα πιάτα και οι πιπεριές Φλωρίνης είναι ...μούρλια!

      Διαγραφή
  11. Ετσι όπως βλέπω το μεγάλο ταψί θέλω να πέσω με τα μουτρα Κική μου!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Διαχρονικά, τέλεια και λατρεμένα!
    Και εμείς, Βασιλική, μοιρασμένοι είμαστε στην οικογένεια για την προσθήκη της σταφίδας και του κουκουναριού. Βάζω σημάδια στα γεμιστά, να ξεχωρίζω τη γέμιση...:)

    Τα δικά σου έγιναν πανέμορφα και από νοστιμιά θεϊκά! Η ποικιλία των λαχανικών τα κάνει νοστιμότερα!

    * Για τους κόκκινους συναγερμούς του blogger σου έστειλα μ.ν.μ στο fb εχθές το βράδυ και μαίηλ σήμερα αλλά δεν ξέρω αν τα έχεις δει. Χαίρομαι πάντως που ξεπεράστηκε το πρόβλημα.

    Καλή συνέχεια!
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν Ζαμπία μου...κι εγώ το ίδιο κάνω!!!
      Ευχαριστώ πάρα πολύ για την πολύτιμη βοήθειά σου γιατί τρελλάθηκα... ευτυχώς διορθώθηκε μόνο του το πρόβλημα!!!!
      Φιλιά και καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  13. Τι φαγάκι είναι πάλι αυτό!!!!! Μου φαίνεται θα μπω μέσα στην οθόνη και θα τσιμπίσω μια τοματίτσα! Μμμμ!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπορείς να τσιμπίσεις όσες ντοματίτσες θέλεις και όχι μόνον ντοματίτσες...

      Διαγραφή
  14. Τέλειο Κική μου!!!Καλή εβδομάδα!!!φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κική τέλεια τα γεμιστά σου,ωραία και η ιδέα της λουίζας (δεν το είχα σκεφτεί)Αγαπημένο φαγητάκι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ένιωσα άβολα, γιατί είδα πως δε μου είχες απαντήσει σε αντίθεση με τα επόμενα, άρα νόμισα πως σε ζόρισα! Υπερβολική ευαισθησία ίσως...
    Πάντως εγώ προσωπικά, όταν αντιγράφω από τις σελίδες σας, το κάνω για δική μου και μόνο χρήση, για το τετραδιάκι της κουζίνας μου, δεν αναπαράγω κάτι. Είδα πως εκεί έγκειται το πρόβλημα σε πολλά μπλογκ.
    Ευχαριστώ για τις διευκρινίσεις!
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είχα απαντήσει στα επόμενα γιατί πολλές φορές ξεκινάω τις απαντήσεις από το τέλος και όταν κάτι με διακόπτει συνεχίζω λίγο αργότερα! Στα προηγούμενα δεν είχα απαντήσει!! Κακώς ένιωσες άβολα γιατί το σχόλιό σου δεν ήταν υβριστικό και, φυσικά, καταλαβαίνεις ότι αυτό έγινε γιατί υπήρξαν πολλά προβλήματα τον τελευταίο καιρό με αντιγραφοκλοπές για ιστοσελίδες που βγάζουν χρήματα με τον δικό μας κόπο!!
      Τέλος πάντων τώρα δεν έχεις πρόβλημα, φαντάζομαι!!!
      Ευχαριστώ για την επισήμανση και ό,τι άλλο θέλεις είμαι εδώ!
      Χαίρομαι να απαντώ σε καλοπροαίρετα σχόλια... απλά κάποιες φορές δεν απαντώ αμέσως σε όλα γιατί έχω πολλές άλλες ασχολίες!-:))))
      Την καλημέρα μου!

      Διαγραφή
  17. Καλοκαίρι χωρίς γεμιστά γίνεται? Δεν γίνεται!
    Τέτοιες γευστικές αναμνήσεις δεν ξεχνιούνται ευκολα.
    Δεν υπάρχειο πιο ωραίο φαγητό, με φέτα και ψωμάκι.
    Λαχταριστά φαίνονται τα δικά σου Κική μου. Πολύ ωραία.
    Και σταφίδες τους πάνε και το κουκουνάρι.
    Ωραία ιδέα και το μελισσόχορτο και η λουϊζα..χμμ..

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!

No