Μουχαλεμπί ...μαρμπρέ...


...υπέροχη συμφωνία σε λευκό και πορτοκαλί
Μουχαλεμπί ...μαρμπρέ...
Καλημέρα σας και καλή εβδομάδα να έχουμε!  Έτσι, για ν' αρχίσει γλυκά η εβδομάδα, σήμερα μια κλασσική, υπέροχη, κατάλευκη κρέμα με μεταξένια υφή από την Ανατολή παντρεύεται μια ελληνικότατη, βαθειά πορτοκαλί, υπόξινη μαρμελάδα βερίκοκο!!! Ένα δίδυμο όμορφο και νόστιμο, γρήγορο και εύκολο, οικονομικό αλλά και δροσερό με χίλια διαφορετικά πρόσωπα, που καλύπτει και τους πιο δύσκολους ουρανίσκους. Φυσικά, τώρα το καλοκαίρι, τα δροσερά κι εύκολα γλυκά παρελαύνουν στην πρώτη γραμμή μιας και, ειδικά, αν είναι Σαββατοκύριακο, θέλουμε να ξεκουραστούμε, να κάνουμε μπάνιο, να απολαύσουμε την οικογένεια και τους φίλους μας και πάντως σίγουρα να μην μπούμε στην κουζίνα με αναμμένο το φούρνο ή τις εστίες για πολλή ώρα (ευτυχώς υπάρχουν και τα κλιματιστικά!!!-:))))).
Κι εγώ την ίδια επιθυμία είχα αυτό το ζεστό Σαββατοκύριακο που, αν και, παρέμεινα στη "βάση" μου λόγω υποχρεώσεων... το τελευταίο που θα ήθελα ήταν να περάσω το πρωινό μου μέσα στην κουζίνα!!!! Είχα κι ένα γάλα που, μόλις, την προηγούμενη μέρα είχε λήξει κι επειδή δεν πετάμε τίποτε... κατέληξα στο μουχαλεμπί!!! Είναι σχεδόν αμέτρητες οι φορές που φτιάχνω κρεμοειδή γλυκά σαν αυτό γιατί είναι μια εύκολη και σίγουρη λύση για όλους τους "συγκάτοικους" όχι στην τρέλλα αλλά στο τριώροφο!!! Δεν υπάρχει ούτε ένας που να μην τα "τσακίζει" ..."σκούζοντας" μμμμμμμμ! Μικρές και μεγάλοι όταν ακούν για κρέμες ...δίνουν αμέσως χωρίς συζήτηση "ψήφο εμπιστοσύνης"!!!-:))) Χωρίς λοιπόν προγραμματικές δηλώσεις, πέρασα κατ' ευθείαν στην εφαρμογή του προγράμματος με μια μικρή διαφορετική πινελιά, μιας και... μόλις την προηγούμενη μέρα είχα ετοιμάσει μια "ικανή" ποσότητα μαρμελάδας βερίκοκο, εντελώς απρογραμμάτιστα. Όχι, δεν ξύπνησα το πρωί της Παρασκευής λέγοντας σήμερα θα κάνω μαρμελάδα βερίκοκο!!! Αλλά διαπίστωσα τί θα κάνω όταν επέστρεψε ο πατέρας μου από τη λαϊκή της παλιάς μας γειτονιάς, όπου του αρέσει να τριγυρνάει και ανακάλυψα ότι είχαν... "προσγειωθεί" στον πάγκο της κουζίνας 3 κιλά βερίκοκα "στραπατσαρισμένα" (παρά την έρευνα δεν έγινε γνωστό με τί είχαν συγκρουστεί, αλλά σίγουρα ο αγαπητός παραγωγός που τα πουλούσε, βρήκε εύκολο στόχο τον πατέρα μου για να του δώσει τα αναξιοπαθούντα προϊόντα του!).
Μουχαλεμπί ...μαρμπρέ...

ΥΛΙΚΑ
 για 6 μερίδες
  • 1 lt γάλα
  • 150 γρ. ζάχαρη
  • 80 γρ. κόρν φλάουρ (ή 100 γρ. νισεστέ)
  • 3 κ.σ. μαρμελάδα βερίκοκο 
Για το γαρνίρισμα
  • 1 κ.γλ. ανθόνερο σε κάθε κομμάτι
  • 5-6 βερίκοκα σε κομμάτια ή φετούλες
  • Φιστίκι Αιγίνης τριμμένο 
  • Λίγη άχνη

Μουχαλεμπί ...μαρμπρέ...

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
  1. Σε μια κατσαρόλα, βάζουμε τα 2/3 από το γάλα και τη ζάχαρη και αφήνουμε να βράσουν σε σιγανή φωτιά ανακατεύοντας μέχρι να διαλυθεί η ζάχαρη.
  2. Το υπόλοιπο γάλα το βάζουμε σε ένα μπολ και σ' αυτό διαλύουμε το κόρν φλάουρ.
  3. Μόλις το γάλα βράσει και η ζάχαρη έχει διαλυθεί, αποσύρουμε την κατσαρόλα από τη φωτιά και προσθέτουμε το γάλα με το κόρν φλαουρ.
  4. Ξαναβάζουμε σε μέτρια φωτιά έως ότου η κρέμα μας πήξει (χρειάζεται περίπου  5 λεπτά, εφόσον η θερμοκρασία του γάλακτος είναι ήδη υψηλή).
  5. Μόλις η κρέμα πήξει, την καλύπτουμε με διαφανή μεμβράνη που πρέπει να είναι σε επαφή με την κρέμα και την βάζουμε στο ψυγείο για μισή ώρα περίπου ώστε να κρυώσει αρκετά χωρίς όμως να κάνει κρούστα στην επιφάνειά της.
  6. Εν τω μεταξύ, βάζουμε σε μια πιατέλα ένα τσέρκι, στρογγυλό ή τετράγωνο, και μόλις την βγάλουμε από το ψυγείο και, ενώ είναι ακόμη χλιαρή, την βάζουμε στο τσέρκι προσεκτικά.
  7. Παίρνουμε με ένα κουτάλι μαρμελάδα και αφού τη βυθίσουμε στην κρέμα, κάνουμε σχέδια γυρίζοντας κυκλικά το κουτάλι.
  8. Προσοχή, δεν ανακατεύουμε πολύ για να μην διαλυθεί εντελώς η μαρμελάδα.
  9. Την βάζουμε και πάλι στο ψυγείο για 2-3 ώρες, έτσι ώστε να παγώσει εντελώς.
  10. Τέλος, την κόβουμε σε κομμάτια για να τη σερβίρουμε.
  11. Βάζουμε από πάνω 1 κ.γλ. ανθόνερο σε κάθε κομμάτι, μερικά κομμάτια φρέσκο βερίκοκο, λίγο φυστίκι Αιγίνης τριμμένο ή ολόκληρο και την αχνίζουμε.
Μουχαλεμπί ...μαρμπρέ...
TIPS
* Η συγκεκριμένη κρέμα μπορεί να αλλάξει χίλια πρόσωπα ανάλογα με τη φαντασία και τη διάθεσή σας.
* Είναι ένα ελαφρύ και νοστιμότατο επιδόρπιο για μικρούς και μεγάλους, που μπορούμε να το παρουσιάσουμε και μέσα σε μπολ ή σε ποτήρια, οπότε δεν χρειάζεται να έχουμε μεγάλο χρόνο αναμονής για να παγώσει και να σταθεί σε κομμάτι.
Θέλουμε την κρέμα μας ακόμη πιο δροσερή;;; Προσθέτουμε ένα γιαουρτάκι πριν βάλουμε το μείγμα γάλακτος-κόρν φλάουρ.

Μουχαλεμπί ...μαρμπρέ...
Απολαμβάνουμε τα αρώματα και τη γεύση της Ανατολής σε μια δροσιστική κρέμα στο σπίτι μας. ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ να έχετε!
Tante Kiki
Tante Kiki
30 Comments

30 σχόλια:

  1. Πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση!Αν και δεν έτυχε να δοκιμάσω ποτέ φαντάζομαι ότι θα είναι πολύ νόστιμο!Καλημέρα και καλή εβδομάδα!:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ την και δεν θα το μετανιώσεις cinemarion. Αλήθεια τί λες θα μας παρουσιάσεις την ταινία... "Ο chef και ο chef του"; Θα βγεί στα Village στις 16 Ιουλίου... Φιλιά και καλή σου εβδομάδα!

      Διαγραφή
    2. Φυσικά!Είναι πολύ αστεία και με καλό καστ!Σε ευχαριστώ πολύ για την πρόταση!:)

      Διαγραφή
  2. Πάρα πολύ ενδιαφέρων η συνταγή σου Κική μου!!!
    Λέω να κάνω καμία δοκιμή...
    Καλή εβδομάδα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ την Ελένη μου και αν την φτιάξεις με γάλα με 1.5% λιπαρά και φρουκτόζη έχει και λιγότερες θερμίδες. Χαίρομαι που σου άρεσε!

      Διαγραφή
  3. Λαχταριστή κρεμούλα!! κι ο συνδυασμός της μαρμελάδας θανατηφόρος!!
    Καλή βδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Μαράκι μου... ένα γλυκό εύκολο και νόστιμο!! Επίσης καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  4. Καλή βδομάδα Κική! Ωραία η κρέμα σου και όπως λες έχει πολλά πρόσωπα!
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης Αγγελική μου! Χαίρομαι που σου άρεσε η κρέμα με τα χίλια πρόσωπα! χαχαχα ούτε ο Φαντομάς να ήταν!!!!! Πάντως είναι εύκολη, δροσερή και νόστιμη! Φιλιά

      Διαγραφή
  5. Καλημέρα Κική μου και καλή εβδομάδα!
    Πολύ όμορφο το πάντρεμα που έκανες!
    Οπτικά και γευστικά το αποτέλεσμα είναι θαυμάσιο!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε ο συνδυασμός και ναι Ερμιόνη μου οπτικά και γευστικά είναι ταιριαστός! Φιλιά

      Διαγραφή
  6. Καλημερα και καλη εβδομαδα!
    Τι λαχταριστη κρεμουλα!
    Και βεβαια δεν πεταμε τιποτε και το γαλα μια χαρα ειναι την επομενη της ληξης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης και χαίρομαι που σου άρεσε η κρέμα! Φυσικά, δεν πετάμε τίποτε ...είναι εποχές για τέτοια... αν σκεφτείς ότι κάποιοι από τους συνανθρώπους μας αγωνιούν για ένα πιάτο φαϊ!!!! Φιλιά

      Διαγραφή
  7. Λατρεύω αυτές τις υπέροχες λαχταριστές κρέμες, τις τόσο όμορφες οπτικά και γευστικά!!!
    Πιο όμορφα δεν θα μπορούσες να μας ξεκινήσεις την εβδομάδα Κικίτσα μου!!!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Ελενάκι μου! Είναι εύκολες και δροσερές οι κρέμες και γι αυτή την εποχή που με τα 40ρια που "χτυπάει" τί άλλο πιο δροσερό γλυκό να κάνεις;;;; Φιλιά

      Διαγραφή
  8. Καλησπέρα Κική μου και καλή εβδομάδα! Τι πρωτότυπη και γλυκιά συνταγή.... Δεν την έχω ξαναδεί πουθενά, αλλά πρέπει να'ναι πεντανόστιμη και πολύ δροσερή!! Θα προσπαθήσω να την φτιάξω σύντομα! Να περνάς όμορφα, πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης καλή εβδομάδα Έλενά μου! Είναι πρωτότυπη και προϊόν της γευστικής μου φαντασίας! Είναι πράγματι απλή, εύκολη αλλά δροσερή και πολύ νόστιμη μιας και συνδυάζει τη γλύκα της κρέμας με την υπόξινη γεύση της μαρμελάδας! Αξίζει τον κόπο να την φτιάξεις, απλά άφησέ την στο ψυγείο όσο περισσότερο μπορείς ώστε να είναι δροσερή! Είναι απόλαυση! Φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Καλησπερα Κικη μου και καλη εβδομαδα και απο εμενα.Τωρα εγω τι να γραψω για την συγκεκριμενη προταση..Πως καποιος με τοσο λιγα,απλα και'αναξιοπαθουντα'υλικα μπορει να φτιαξει ενα μικρο αριστουργημα?Πως η οψη ενος ταπεινου γλυκισματος, μπορει να συναγωνιστει τηνθεα πανακριβων και πολυπλοκων δημιουργηματων?Γιατι αισθανεσαι τηναναγκη να 'σκαψεις' την καρδια του παλευκου αυτου λοφισκου με τις πορτοκαλι ανταυγειες,στην προσπαθεια ν΄ανακαλυψειςτην κρυμενη νοστιμια?Πως ειναι δυνατον να μην γινεται καποιος ΄'ποιητης΄'οταν εμπνεεται απο την αποπλανητικη ομορφια,την αρρητη ευφροσυνη στο αντικρυσμα λιγων αραδων που κατορθωνουν να σχηματιζουν ενα αληθινο μειδιαμα στα χειλη?Ευχαριστω πολυ για την ευγενικη απαντηση στο σχολιο μου,οπως ισως καταλαβες οτι γραφω ειναι απολυτα ειλικρινες.Χαιρομαι που βρηκα φιλες και μοιραζομαι την αγαπη μου για την κουζινα.Φιλια πολλα,πολλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσωπικά Φωτεινή μου πέρα από το ευχαριστώ για την παρέα και τα υπέροχα σχόλιά σου μπορώ να σου εξομολογηθώ ότι "εθίστηκα" στην γραφή σου... Λατρεύω να διαβάζω τα μηνύματά σου αλλά, πες μου, σκέφτηκες ποτέ να "γράψεις" κάποιο κείμενο;;;;; Άν όχι σκέψου το...Νομίζω ότι ο τρόπος περιγραφής σου είναι μοναδικός και πραγματικά θα ήθελα να δω ένα κείμενό σου τυπωμένο. Σου μιλάω ειλικρινά ότι ο τρόπος γραφής σου μου θυμίζει κάποιους διάσημους συγγραφείς της Ανατολής κι αυτό μην το αφήσεις έτσι... Χαίρομαι πάντως που μοιράζεσαι μαζί μου το γράψιμό σου και την αγάπη σου για την κουζίνα! Καλό σου απόγευμα και πάλι ευχαριστώ για τα υπέροχα μηνύματά σου!

      Διαγραφή
  10. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλή εβδομάδα Κική μου,
    ωραίο κι αυτό το γλυκάκι!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Έφη μου! Επίσης καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  12. Κική μου , κατ'αρχάς χρόνια πολλά σου γλυκούλα μου για χθές!!!Έλειπα και δεν μπόρεσα να αφήσω τις ευχές μου!!Να είσαι ευτυχισμένη πάντα!! Θεϊκό το γλυκό σου!!Τί κρίμα να είμαστε τόσο μακρυά!!!Θα το δοκίμαζα τουλάχιστον!!!Φιλάκια πολλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Φανή μου αλλά δεν γιόρταζα! Πάντως οι ευχές είναι καλοδεχούμενες! Χαίρομαι που σου άρεσε το γλυκάκι μου! Πάρε καλή μου έστω και διαδικτυακά!

      Διαγραφή
  13. Κική μου φαίνεται πανέμορφο και τόσο λαχταριστό που δεν μπορείς με τίποτα να του αντισταθείς!!!Γεια στα χέρια σου!
    Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε... και...μην του αντιστέκεσαι!!!χαχαχα Να είσαι καλά!

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!

No