Αρακάς λαδερός ή αρακάς jardinière



Ένα από τα αγαπημένα φαγητά των φοιτητικών μου χρόνων και όχι μόνον! Το πρώτο φαγητό που έμαθα να μαγειρεύω αλλά κι αυτό που με συντρόφευε πάρα πολύ συχνά τις ημέρες των πρώτων μου γαστρονομικών πειραμάτων τον πρώτο χρόνο της φοιτητικής μου ζωής.-:)))
Όμορφη ανάμνηση... την θυμάμαι και χαμογελώ...αναπολώντας εκείνα τα ξένοιαστα χρόνια και ταυτόχρονα παρηγορώ όλες εκείνες τις μανούλες που μου παραπονιούνται πώς οι νεαρές κορούλες τους δεν ασχολούνται με το σπίτι ή τη μαγειρική, λέγοντάς τους τη δική μου εμπειρία... Πριν να γίνω φοιτήτρια ήμουν... καλομαθημένη, έκανα ελάχιστες δουλειές και δεν ασχολούμουν σχεδόν καθόλου με την κουζίνα!! Η πρώτη "επαφή" μαζί της ήταν όταν ήμουν πρωτοετής φοιτήτρια και πιστέψτε με ήταν ...δύσκολη!! Απολογισμός της πρώτης αυτής γνωριμίας; Μερικές πετσέτες καμένες το ίδιο και κάποια δάχτυλα και άπειρα φαγητά κολλημένα στο ταψί!!!!!!!!!!-:(((( Τελικά όμως υπερίσχυσε η επιμονή μου και σιγά σιγά λάτρεψα τα πειράματα στην κουζίνα γιατί την κουζίνα σαν χώρο την λάτρευα πάντα...χαχαχα
Αφήνω τις ανατριχιαστικές λεπτομέρειες για την εποχή εκείνη που, κατά τα άλλα, ήταν όμορφη και περνάω σε μια "μυθική" συνταγή της γαλλικής κουζίνας. Ένα κλασσικό πιάτο με διαχρονική αξία... που μεγάλωσε γενιές και γενιές... και πολύ γνωστό στην χώρα μας, είναι το σημερινό. Στην οικογένειά μου ήταν από τα αγαπημένα αλλά και συνηθισμένα κι έτσι... κατέληξα να είναι από τα πρώτα φαγητά που μαγείρεψα. Καλό, λοιπόν, είναι να δοκιμάζουμε νέες γεύσεις αλλά δεν πρέπει να παραμελούμε και τις κλασσικές και πάντα εξαίρετες. Δοκιμάστε το κάποια μέρα που θέλετε να χαλαρώσετε και ν' αφήσετε το νου σας να περιπλανηθεί σε μέρη γνωστά και οικεία. 
Η συνταγή που σας δίνω είναι προσαρμογή από την κλασσική γαλλική συνταγή. Στην αυθεντική συνταγή, χρησιμοποιούμε βούτυρο που εγώ αντικατέστησα με ελαιόλαδο, όπως επίσης βάζουμε πατάτες ενώ εγώ δεν έβαλα... έτσι έγινε λίγο πιο περιορισμένο σε θερμίδες και πιο υγιεινό.

ΥΛΙΚΑ

  • 500 γρ. αρακά (φρέσκο ή κατεψυγμένο)
  • 2 ξερά κρεμμύδια ψιλοκομμένα
  • 4 κρεμμυδάκια φρέσκα σε ροδέλες
  • 4 κ.σ. άνηθο ψιλοκομμένο
  • 2 καρότα κομμένα σε καρεδάκια
  • 1/2 κ.γλ. ζάχαρη
  • Αλάτι
  • Άσπρο πιπέρι
  • 4-5 κ.σ. ελαιόλαδο
  • Χυμό από 1/2 λεμόνι

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
  1. Βάζουμε το ελαιόλαδο σε μια κατσαρόλα και μόλις ζεσταθεί ρίχνουμε τα κρεμμύδια, τα κρεμμυδάκια και το καρότο να σοταριστούν για 4-5 λεπτά, ανακατεύοντάς τα για να μην καούν.
  2. Ύστερα, προσθέτουμε και τον αρακά και τον αφήνουμε κι αυτόν για 2-3 λεπτά να σοταριστεί.
  3. Σβήνουμε με το χυμό λεμονιού και προσθέτουμε 2 ποτήρια νερό, τον άνηθο,  τη ζάχαρη, αλάτι και πιπέρι.
  4. Αφήνουμε να βράσει σε μέτρια φωτιά έως ότου ο αρακάς απορροφήσει όλο το νερό και μείνει με το λάδι του.
Καλή σας όρεξη!
Tante Kiki
12 Comments
No