ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ και καλό μήνα!!!

Γιορτή της φύσης και των λουλουδιών σήμερα και τα λουλούδια μπαίνουν στο πιάτο μας...
Το στεφάνι που έφτιαξε ο μπαμπάκας μου πρωί πρωί για να μας κάνει έκπληξη!
Και του χρόνου μπαμπά, γερός και δυνατός να μας ξανακάνεις στεφάνι!
Πρωτομαγιά! Η γιορτή της άνοιξης και των λουλουδιών. Θυμάμαι όταν ήμουν μικρή τέτοια μέρα ήταν μέρα εκδρομής και πικνίκ στη φύση. Μια παρέα ζευγαριών κι εμείς τα παιδιά διασκεδάζαμε όλη την ημέρα... φτιάχναμε στεφάνια, μαζεύαμε λουλούδια και το μεσημέρι τρώγαμε τα καλούδια που είχαμε ετοιμάσει!!!! Τελικά, η επαφή με τη φύση είναι ό,τι καλύτερο για παιδιά και για μεγάλους!!! 
Το στεφάνι της πρωτομαγιάς είναι ένα έθιμο που συνδέει τον σύγχρονο κόσμο  με τις αντίστοιχες γιορτές της Αρχαιότητας. Αν και η έλευση του καλοκαιριού και ο Μάιος γιορτάζονταν από πολύ παλιά, τα Ανθεστήρια ήταν η πρώτη επίσημη γιορτή των λουλουδιών. Στην Αθήνα απ' όπου ξεκίνησε η γιορτή, ιερές πομπές με κανηφόρες που έφερναν άνθη βάδιζαν προς τα ιερά. Αργότερα η γιορτή αυτή διαδόθηκες σε όλη την Ελλάδα. Ένα άλλο δρώμενο της Πρωτομαγιάς στην νεότερη Ελλάδα, ήταν η ανάσταση του Μαγιόπουλου, κατά την οποία ένας έφηβος , στολισμένος με άνθη, μιμούνταν τον πεθαμένο Διόνυσο μέχρι που ανασταίνονταν και μαζί μ' αυτόν και η φύση.
Οι αγαπημένες μου τριανταφυλλιές, γεμάτες μπουμπούκια
Μιαν άλλη "όψη" της σημερινής γιορτής, είναι η εργατική Πρωτομαγιά που πρωτοκαθιερώθηκε σαν αργία λόγω μιας αιματοβαμμένης εργατικής εξέγερσης στο Σικάγο, το 1886 που ήταν συνέχεια των επιτυχημένων διεκδικήσεων των εργατών στον Καναδά το 1872. Στην Ελλάδα η εργατική Πρωτομαγιά καθιερώθηκε το 1893.
Λίγα από τα λουλούδια του κήπου μας...
Από τον κήπο στον ουρανίσκο μας...
Λοιπόν, το ξέρετε ότι κάποια λουλούδια τρώγονται;;;; Είμαι σίγουρη πως ναι, το ξέρετε!!! Τολμάτε να τα χρησιμοποιήσετε σε σαλάτες ή φαγητά;;;; Κάποια ναι, άλλα όχι, όπως όλοι μας, θα μου απαντήσετε... 
Κι όμως κάποια τα τρώμε συχνά-πυκνά σαν λαχανικά, άλλα τα κάνουμε ζαχαρωτά και στολίζουν τα γλυκά μας, κάποια τα κάνουμε ροφήματα, γλυκά του κουταλιού, ζελέ, λικέρ, μαρμελάδες ή ακόμα και γαρνιτούρα σε σαλάτες αλλά και αποξηραμένα για διακόσμηση και για γεύση γλυκών και αλμυρών εδεσμάτων.
Εντάξει, η μαγειρική με λουλούδια δεν είναι καθημερινή υπόθεση, είναι όμως καλό να γνωρίζουμε κάποιες πληροφορίες γιατί είναι μια θαυμάσια ιδέα για ξεχωριστά γεύματα και ιδιαίτερα τραπέζια. Φανταστείτε μια τέτοια σαλάτα σε ένα τραπέζι γενεθλίων, αρραβώνων ή γάμου;;; Δεν είναι τέλεια;;;
Χρειάζεται όμως προσοχή!!! Τα λουλούδια που θα μας κάνουν την τιμή να κοσμήσουν το πιάτο μας και να τέρψουν τον ουρανίσκο μας πρέπει να είναι σίγουρα από τον κήπο μας ή από βιολογική καλλιέργεια ειδική για τροφή και όχι από ανθοπωλείο ή φυτώριο για διακοσμητικά λουλούδια, να είναι δηλαδή απαλλαγμένα από εντομοκτόνα ή επικίνδυνα λιπάσματα. Δεν πρέπει να έχουμε αλλεργίες γιατί αλλιώς μπορεί να αποδειχθούν όμορφα αλλά άκρως επικίνδυνα! Αλλά πρέπει να είμαστε και απολύτως σίγουροι ότι τα άνθη που θα καταναλώσουμε είναι οι σωστές εδώδιμες ποικιλίες και όχι άλλες που μοιάζουν!! Αν δεν είμαστε σίγουροι για όλα αυτά καλύτερα να τα χρησιμοποιήσουμε για διακόσμηση των πιάτων αλλά όχι για κατανάλωση!! -:)))
Μήπως ήδη τρώμε κάποια λουλούδια;;;;
Φυσικά και ναι! Πρώτα πρώτα οι αγκινάρες, τα μπρόκολα και τα κουνουπίδια είναι τα άνθη των φυτών κι εμείς τα τρώμε σαν λαχανικά! Οι κολοκυθοανθοί (κάθε χρόνο ο κήπος μας είναι γεμάτος) που είναι υπέροχοι γεμιστοί, ψητοί, τηγανιτοί αλλά και σε ομελέτες. Ο γνωστός μας κρόκος ή σαφράν, με τα υπέροχα και πανάκριβα μωβ λουλουδάκια απ΄όπου παίρνουμε τους πολύτιμους στήμονες. 
Τα τριαντάφυλλα (η γιαγιά μου έλεγε τα πέταλα από τριαντάφυλλα εκατοντάφυλλα) αλλά και ο λεμονανθός που γίνονται υπέροχο γλυκό του κουταλιού, μαρμελάδα, λικέρ ή ζελέ. 
Στην Προβηγκία, συνηθίζουν να καταναλώνουν τηγανιτά λουλούδια ακακίας αλλά και σαμπούκου.
Οι βιολέτες της Τουλούζης είναι πολύ γνωστές γιατί γίνονται κονφί και χαρίζουν την ομορφιά τους σε τούρτες, κρέμες και κέικ.
O Michel Bras στο εστιατόριό του χρησιμοποιεί υπέροχους συνδυασμούς με άνθη και λαχανικά.
Αλλά και έλληνες ζαχαροπλάστες, όπως ο αγαπημένος Στ.Παρλιάρος πειραματίζονται με λουλούδια σε γλυκά, με εξαίρετα αποτελέσματα.
Η λεβάντα, τα αποξηραμένα μπουμπούκια από τριανταφυλλάκια, ο ιβίσκος με το καταπληκτικό κόκκινο χρώμα του. 


Τα άνθη από τα βότανα, όπως τα άνθη του δενδρολίβανου, της μέντας, της ρόκας, του δυόσμου, της ρίγανης,  και των οπωροφόρων δέντρων επίσης είναι εδώδιμα. Ροδοπέταλα, πανσέδες, φρέζιες, άνθη πασχαλιάς καθώς και τα άνθη πορτοκαλιάς, λεμονιάς, κερασιάς αλλά και αμυγδαλιάς γίνονται υπέροχα στολίδια σε γλυκά αν τα πλένουμε καλά, τα αφήσουμε να στεγνώσουν επάνω σε απορροφητικό χαρτί κουζίνας και αφού τα αλείψουμε με χτυπημένο ασπράδι αβγού τα πασπαλίσουμε με κρυσταλλική ζάχαρη. Τα αφήνουμε να στεγνώσουν για 2 ημέρες και είναι έτοιμα για να χαρίσουν απλόχερα την ομορφιά τους στα γλυκά μας και να τα κάνουν ιδιαίτερα. 

      ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ & ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ



60 σχόλια:

  1. Καλή Πρωτομαγιά & Καλό Μήνα!!!!
    Έκανες Κική μου την πιο ωραία πρωτομαγιάτικη ανάρτηση!!!
    Πολλά φιλιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης Ευτυχία μου και σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Φιλάκια

      Διαγραφή
  2. Καλή Πρωτομαγιά Κική!!!
    Πανέμορφος ο κήπος σου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλη Πρωτομαγιά.Πολύ όμορφος ο κήπος σου.Και του Χρόνου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Νάντια κι επίσης καλό και ανθισμένο μήνα!

      Διαγραφή
    2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
  4. Πολύ ωραία ανάρτηση! Η ιδέα να πλένουμε,να ζαχαρώσουμε τα άνθη και να στολίσουμε μ`αυτά γλυκά και φαγητά...ΤΕΛΕΙΑ!!!!
    Δηλ.τα άνθη τριανταφυλιάς,πανσεδάκια,πασχαλιές και άνθη εσπεριδοειδών τρώγωνται έ;
    Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι είναι πολύ όμορφα επάνω σε τούρτες, κρέμες και κέικ. Ναι τρώγονται αλλά πρέπει να είσαι σίγουρη για τη σωστή ποικιλία και να είναι βιολογικής καλλιέργειας κι όχι αυτά που αγοράζουμε από τα ανθοπωλεία. Επίσης καλό κι ανθισμένο μήνα!

      Διαγραφή
  5. Πολύ ωραία λουλούδια του κήπου σας! Καλή Πρωτομαγιά και καλό μήνα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Αναστασία μου. Καλό μήνα με υγεία και χαρά!

      Διαγραφή
  6. Καλή πρωτομαγιά να έχεις!! Πολύ μου αρέσουν τα λουλουδάκια που τρώγονται. Όμορφο κήπο έχεις! Είχα βάλει κι εγώ μια ανάρτηση για ζαχαρωμένα πέταλα και γλειφιτζούρια με άνθη, μπορείς να την βρεις εδώ... http://christinad-christinascorner.blogspot.se/2012/04/blog-post.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωραία η ανάρτησή σου για τα εδώδιμα λουλούδια!! Ευχαριστώ πολύ και επίσης καλό μήνα με υγεία και χαρά!

      Διαγραφή
  7. Πολυ ενδιαφέρουσες πληροφορίες!
    Kathy by anthomeli

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλή πρωτομαγιά ΚΙΚΙ μου ..τι όμορφες και ενδιαφέρουσες πληροφορείε αλλα και προτάσεις που να το φανταστείς ότι μπορούνε να γίνουν τοσο όμορφα τα πιάτα μας..εγώ το μόνο που κανω απο λουλούδι ειναι το γλυκό τριαντάφυλλο ..έχω στην αυλή μου μια τριανταφυλλιά απο τις παλιές τις εκατονταφυλλες..που μοσχομυρίζει...και γίνεται υπέροχο.... φιλακια και καλο μήνα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν Ρούλα κι εγώ από μια τέτοια φτιάχνω γλυκό τριαντάφυλλο!!! Καλό μήνα!

      Διαγραφή
  9. Εγώ τα μωβ ροδοπέταλα από τις γλάστρες μου, πολύ τα "ζαχάρωνα" σήμερα το πρωί για να τα κάνω ζαχαρένια, Κική μου. Αλλά έδειξα χαρακτήρα.
    Είχα και μια περίεργη διάθεση λόγω διαφόρων γεγονότων...και έτσι την γλύτωσαν.
    Ολάνθιστο και μοσχομυριστό πάντα χρόνο σου εύχομαι και όχι μόνον Μάη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την γλύτωσαν προς το παρόν μου φαίνεται, φιλενάδα, εεεεεεεεε;;; Μου φαίνεται ότι έχεις κακό σκοπό!!!! χαχαχαχα Καλό σου μήνα κι όσο από διάθεση έλα να κάνουμε παρέα γιατί κι εγώ κάπως έτσι είμαι!! Μακάρι να έχουμε έναν καλό μήνα και μιαν άσπρη μέρα!!!

      Διαγραφή
    2. καλο μηνα αλλα δεν ειναι και ευκολο να ειναι καλος

      Διαγραφή
  10. Απαντήσεις
    1. Επίσης και να βελτιωθεί λίγο η καθημερινότητά μας!

      Διαγραφή
    2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
  11. ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΚΙΚΗ ΜΟΥ!!!!!!!
    ΥΠΕΡΟΧΟ ΤΟ ΣΤΕΦΑΝΙ ΠΟΥ ΕΦΤΙΑΞΕ Ο ΜΠΑΜΠΑΣ ΣΟΥ!!!!!!!!
    ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης Έφη μου, με υγεία και χαρά! Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και φιλιά!

      Διαγραφή
  12. Πολύ ωραίος ο κήπος σου Κική μου!!!
    Καλό μήνα και καλή Πρωτομαγιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Ελένη μου κι αυτά είναι λίγα από τα λουλούδια που έχουμε και τα λαχανικά (σε λίγο γιατί μόλις τα φυτέψαμε). Επίσης καλό μήνα με υγεία και χαρά.

      Διαγραφή
  13. ΚΙΚΙΤΣΑ ΜΟΥ ΥΠΕΡΟΧΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΝΕΜΟΡΦΟ ΤΟ ΣΤΕΦΑΝΑΚΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΑ Ο ΜΠΑΜΠΑΚΑΣ ΣΟΥ.ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΟΜΟΡΦΟ ΜΗΝΑ ΣΟΥ ΕΥΧΟΜΑΙ!!!!ΦΙΛΑΚΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νασιουλίνι μου σ' ευχαριστώ γλυκιά μου. Καλό κι ανθισμένο μήνα να έχουμε κι επιτέλους να βελτιωθεί λίγο η κατάσταση!! Φιλιά στην πριγκίπισσά σου

      Διαγραφή
  14. Καλό μήνα Κικίτσα μου!
    Ελπίζω να πέρασες όμορφη Πρωτομαγιά!
    Η ανάρτησή σου υπέροχη, γεμάτη χρώματα και ανοιξιάτικες μυρωδιές!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης Ελενάκι μου!! Ήσυχα, οικογενειακά!!! Χαίρομαι που σου άρεσε η ανάρτησή μου! Πολλά φιλάκια

      Διαγραφή
  15. Καλό μήνα...με πολλά μαγειρέματα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης Όστρια με υγεία και χαρά κι ό,τι άλλο επιθυμείς!

      Διαγραφή
  16. Καλό μήνα Κική μου να είσαι καλά,μπράβο στον μπαμπά τέλειο το στεφάνι και του χρόνου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης καλό μήνα, με υγεία και χαρά Ροδάνθη μου!

      Διαγραφή
  17. Καλό μήνα και καλή Πρωτομαγιά! Πολύ πολύ όμορφος κήπος!!! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης καλό μήνα, με υγεία και χαρά! Όμορφος κήπος αλλά θέλει δουλειά!!!-:))))))) Φιλάκια

      Διαγραφή
  18. Κικίτσα μου γλυκειά, καλό μήνα!!!όπως η ανάρτησή σου!!Υπέροχη!!!Σ'ευχαριστώ!!! Μήπως έχεις στο πρόγραμμά σου, να μας δείξεις κάποια φορά, πως γίνεται το γλυκό κουταλιού από τριαντάφυλλο;Μου αρέσει πολύ και έχω πολλές τριανταφυλλιές, τί τριαντάφυλλα χρειάζονται; Η πεθερά μου έφτιαχνε πολύ ωραίο γλυκό τριανταφυλλο, αλλά δεν έμαθα όταν έπρεπε...και τώρα είναι αργά δυστυχώς!φιλάκια καλή μου, για το ταξίδι στο Περού και στο Παρίσι είμαι μέσα, αν μας μείνει καμμιά δεκάρα, μετά τα νέα μέτρα τους...χλωμό το βλέπω να μπορέσω...φιλάκια και ας ελπίζουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης Φανούλα μου καλό μήνα και με πολλές δημιουργίες αλλά και υγεία και χαρά και ό,τι άλλο επιθυμείς!!! Η γιαγιά μου έλεγε τα πέταλα από τριαντάφυλλα ροζ εκατοντάφυλλα. Θα φτιάξω γλυκό και θα σας το δείξω, μόλις τα συγκεκριμένα τριανταφυλλά μου ανθίσουν!!! Όσο για τα ταξίδια, δεν έχεις άδικο...άντε να δούμε...τί θα συμβεί!!!

      Διαγραφή
    2. Σ'ευχαριστώ πολύ , σε παρακολουθώ... φιλάκια.

      Διαγραφή
  19. Καλό μήνα Κική μου!!!Ενδιαφέρουσες πληροφορίες!!!Οι φωτογραφίες υπέροχες!!!
    Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Ελένη μου, επίσης καλό μήνα, με υγεία και χαρά!

      Διαγραφή
  20. Καλημέρα και καλό μήνα, Κικίτσα!
    Πολύ ενδιαφέρουσα, με εξαιρετικές πληροφορίες, μυρωδάτες και γευστικές! Να είσαι καλά και του χρόνου!
    Φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης Ελένη μου! Καλό μήνα και του χρόνου! Φιλάκια

      Διαγραφή
  21. Καλό μήνα!!! Χαίρομαι που ανακάλυψα το όμορφο "σπιτάκι" σου! Συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης καλό μήνα! Χαίρομαι που απόλαυσες την επίσκεψη στο σπιτάκι μου. Ελπίζω να τα λέμε!! Ευχαριστώ

      Διαγραφή
  22. καλημερααααααααααα...καλο μηναααααααααααα..τι ομορφο κηπο που εχεις......φιλιααααααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης καλό μήνα, με υγεία και χαρά! Ευχαριστώ πολύ

      Διαγραφή
  23. καλο μήνα καλή μου υπέροχη αναρτηση και το στεφάνι το πρωτομαγιάτικο τέλειο σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ και καλό μήνα να έχουμε!! Φιλιά

      Διαγραφή
  24. Καλό μήνα εύχομαι!!!Πολύ ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες μα και οι φωτογραφίες μου άρεσαν πολύ!!!Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης καλό μήνα με υγεία και χαρά Σπυριδούλα!!!

      Διαγραφή
  25. ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΔΩ ΚΙΚΗ ΜΟΥ !!!!!!
    ΔΕΝ ΕΧΩ ΧΡΟΝΟ ΝΑ ΑΦΗΣΩ ΣΧΟΛΙΟ, ΜΟΝΟ ΕΡΧΟΜΑΙ ΚΑΙ ΒΛΕΠΩ!!!!!!!
    ΘΑ ΣΟΥ ΣΤΕΙΩ ΜΑΙΛ ΤΩΡΑ!!!!!!!!
    ΦΙΛΙΑ!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καταλαβαίνω Ρένα μου, ούτε να το σκέφτεσαι κι εγώ τρέχω... θα τα πούμε και τηλεφωνικά! Καλό μήνα με υγεία και χαρά

      Διαγραφή
  26. Υπέροχη ανάρτηση Κική μου, δυστυχώς δεν μπορώ να δώ το video δεν ξέρω γιατι..
    Μπορει να ξεκίνησε απο εδώ η εργατική Πρωτομαγιά αλλά δεν γιορτάζεται εδώ δυστυχώς..
    φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Το διάβασα και στην ανάρτησή σου Έρη μου κι όσο για το video κι εγώ δεν μπορώ να το δώ!!!!!!!!!!!!! Είναι απίστευτο να ξεκίνησε από κει και να μην της αφιερώνουν μια μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!