Κοτόπουλο με πατάτες ...το κλασσικό πιάτο

Kαλή σας μέρα! Κατ'αρχήν, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για τις ευχές σας για την επέμβαση της μαμάς μου...ευτυχώς όλα πήγαν καλά και τώρα μπήκαμε στη φάση της ανάρρωσης. Βέβαια, δεν μπόρεσα να συνδέσω το netbookάκι μου στο δίκτυο κι έτσι δεν μπόρεσα να "ανεβάσω" συνταγούλα, ούτε να σας απαντήσω ή να σας επισκεφθώ. Προς το παρόν ήρθα για λίγο στο σπίτι να ξεκουραστώ κι ελπίζω να διορθώσω το πρόβλημα... Αυτά όσον αφορά στα νέα μου κι ελπίζω τα δικά σας νέα να είναι πιο ευχάριστα και σίγουρα πιο ξεκούραστα.

Επίσης, ελπίζω τα εγκαίνια αλλά και η συνάντηση των bloggers στη Μονή Λαζαριστών εχθές να πήγαν καλά και να πέρασαν καλά οι αγαπημένες μου μπλογκοφίλες.
Για σήμερα ένα πιάτο καθημερινό αλλά και κυριακάτικο... για οικογενειακές μαζώξεις. Ένα φαγάκι για ανεπίσημα τραπέζια αλλά μπορεί και για πιο επίσημα, μια σταθερή διαχρονική αξία. Το έφτιαχνε η γιαγιά μου μόνον με ρίγανη και μια ιδέα ντομάτας, αλλά το φτιάχνει και η μαμά μου λίγο πιο εξελιγμένο...προσθέτοντας λεμόνι και λίγο μέλι και τώρα εγώ ακόμα πιο εξελιγμένο προσθέτοντας πορτοκάλι και μείγμα των αρωματικών Προβηγκίας αλλά και μουστάρδα και ίσως αύριο να το φτιάχνουν και οι μικρές μου ανιψιές προσθέτοντας νέες πινελιές γεύσης πιο σύγχρονες που θα το ανεβάσουν ακόμα περισσότερο στα ύψη του και θα το κάνουν να είναι πάντα κλασσικό αλλά και πάντα μοντέρνο. Η γεύση του σε καθηλώνει και σε κάνει να λαχταράς την στιγμή που μια καινούργια μπουκιά θα διαδεχθεί την προηγούμενη που...κατρακύλησε στον οισοφάγο σου αφήνοντάς σε με μιαν επίγευση γλυκόξινων εσπεριδοειδών, λαχανικών και λευκού κρέατος. Γεύση ευγενική και συνάμα μαμαδίστικη, σπιτική  αλλά με γκουρμέ πινελιές!!! Αν το συνδυάσουμε με την οικονομικότητα του πιάτου, τα προσιτά, καθημερινά υλικά που πάντα είναι μπροστά σου όταν ανοίγεις τα ντουλάπια της κουζίνας και τον λιγοστό χρόνο που χρειάζεται η προετοιμασία του γίνεται ...το απόλυτα τέλειο πιάτο, για  μικρούς και μεγάλους με γευσιγνωστικές ανησυχίες. Θέλετε να δούμε την εξελιγμένη εκδοχή του;;;
ΥΛΙΚΑ για 4 άτομα
4 μπουτάκια κοτόπουλου (ή ένα κοτόπουλο 1.200 γρ)
700-800 γρ. πατάτες κομμένες σε κυδωνάτες φέτες
1 κ.γλ. μείγμα αρωματικών Προβηγκίας
1 κ.γλ. σκόνη μουστάρδας
1/2 κ.γλ. κόλιανδρο
χυμό από 1 μεγάλο λεμόνι
χυμό από 1 μεγάλο πορτοκάλι
αλάτι και τρίχρωμο πιπέρι
1 1/2 κ.σ. κέτσαπ
1 φλ.τσ. νερό
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 190 βαθμούς Κελσίου.
Σε ένα μπολ αναμιγνύουμε το αλάτι, το πιπέρι, το κόλιαδρο, το μείγμα αρωματικών προβηγκίας, και τη σκόνη μουστάρδας.
Σε άλλο μπολ ανακατεύουμε το χυμό του λεμονιού, του πορτοκαλιού και τη κέτσαπ.
Πλένουμε τα μπουτάκια του κοτόπουλου και τα βάζουμε σε ταψί μαζί με τις πατάτες.
Περιχύνουμε με το μισό χυμό των εσπεριδοειδών και την κέτσαπ και πασπαλίζουμε με το μισό μείγμα των αρωματικών, κόλιανδρου, μουστάρδας και αλατοπίπερου.
Προσεκτικά για να μην ξεπλένουμε τα μυρωδικά, προσθέτουμε και το 1 φλιτζάνι νερό.
Καλύπτουμε με αλουμινόχαρτο το ταψί.
Αφήνουμε το φαγητό μας να ψηθεί σκεπασμένο για 30 λεπτά.
Ύστερα, αφαιρούμε το αλουμινόχαρτο και αφήνουμε για 10 λεπτά να ψηθεί το φαγητό έτσι. Γυρίζουμε τα μπουτάκια κοτόπουλου και τα πασπαλίζουμε με το υπόλοιπο μείγμα μυρωδικών αλλά και τον υπόλοιπο χυμό -  κέτσαπ.
Εάν χρειάζεται (συνήθως δεν χρειάζεται) προσθέτουμε 1/2 φλ. νερό και ξαναβάζουμε στο φούρνο έως ότου ροδοκοκκινήσουν κοτόπουλο και πατάτες και μείνουν με το ζουμάκι τους.
Καλό Σαββατοκύριακο και να περάσετε όμορφα!!!

29 σχόλια:

  1. Υπέροχο κλασικό φαγητό!Το ψήσιμο φαίνεται πολύ ωραίο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κλασσική και διαχρονική αξία αυτό το φαγητό, μεγάλωσε γενιές!!! Ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  2. Κλασική, σταθερή αξία το κοτοπουλάκι στο φούρνο με πατάτες! Ξεχωριστές κι οι πινελιές που έχεις προσθέσει, Κική!
    Περαστικά στη μαμά σου και καλό Σ/Κ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι! Χαίρομαι που σου άρεσε κι ευχαριστώ για τις ευχές!

      Διαγραφή
  3. ΓΙΑ ΒΑΛΕ ΜΟΥ ΜΙΑ ΜΕΡΙΔΑ ΚΙΚΗ ΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΣΤΙΜΟ ΦΑΓΑΚΙ ΣΟΥ!!!!!!!!
    ΚΑΛΑ ΤΟ ΜΑΛΛΙ ΣΟΥ ΥΠΕΡΟΧΟ ΤΟ ΕΚΑΝΕΣ!!!!!!!ΕΤΣΙ ΝΑ ΤΟ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ!!!!!!
    ΣΕ ΦΙΛΩ ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ!!!!!!ΚΑΛΟ ΣΒΚ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όσο θέλεις Έφη μου!!! Να είσαι καλά! Ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  4. Μπράβο Κική μου σιδερένια η μανούλα σου!
    Το φαγάκι σουθ τέλειο, το έχω κ εγώ προσεχώς αλλά κάπως διαφορετικό.. Φιλάκια πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Έρη μου! Φυσικά και το έχεις, είναι ένα κλασσικό φαγάκι με πολλές παραλλαγές!

      Διαγραφή
  5. Σταθερή διαχρονική αξία, όπως λες Κική μου!
    Το έκανες λουκουμάκι!!
    Χαίρομαι που όλα πήγαν καλά με την μανούλα, σιδερένια εύχομαι και περαστικά της!
    Φιλιά, καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Έλενά μου και χαίρομαι που σου άρεσε! Ευχαριστώ για τις ευχές!

      Διαγραφή
  6. Περαστικά στην μανούλα σου, κοριτσάκι μου! Καλά...μιλάμε μου τρέχουν τα σάλια...τέλειο φαίνεται το κοτοπουλάκι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ και χαίρομαι που σου άρεσε το κλασσικό φαγάκι!

      Διαγραφή
  7. Για τις όμορφες και προπάντων νόστιμες συνταγές σου στο σπιτάκι μου σε περιμένει ένα βραβείο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Χρυσόσκονη και σ' ευχαριστώ πολύ για το βραβείο και τα καλά σου λόγια!

      Διαγραφή
  8. Εύχομαι καλή και γρήγορη ανάρρωση στη μητέρα σου.
    Όσο για το κοτόπουλο... απλά υπέροχο!
    Καλό Σαββατοκύριακο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ και χαίρομαι που σου άρεσε!

      Διαγραφή
  9. Κική μου χαίρομαι που πήγαν όλα καλά με τη μητέρα σου εύχομαι καλή ανάρρωση, σιδερένια!!!
    Το φαγητό σου είναι καταπληκτικό!!!!
    Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Ελένη μου για τις ευχές και τη συμπαράσταση! Χαίρομαι που σου άρεσαν οι πινελιές σ' αυτό το κλασσικό φαγάκι! Φιλιά

      Διαγραφή
  10. Αγαπημένο κλασικό φαγητό! Πολύ ωραίο!!!
    Καλό βράδυ!
    Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο Ελένη μου κι ευχαριστώ για την επίσκεψη... χαίρομαι που σου άρεσε το φαγάκι!

      Διαγραφή
  11. Γλυκιά μου Κική περαστικά σας χαίρομαι που πέρασαν όλα κι είναι πια καλά η μαμά σου!! Οσο για το καταπληκτικό σου κοτόπουλο, θα είναι το αυριανό φαγητό μας, βέβαια χωρίς τα μυρωδικά που προτείνεις μιας και δεν τα έχω αλλά με πορτοκαλάκι για να του δώσω αυτή την ξινή γεύση για την οποία λες....Φιλιά και καλή ξεκούραση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω να σας αρέσει Κατερίνα μου... Φιλιά κι ευχαριστώ πολύ για τις ευχές!!! Όσο για την ξεκούραση την χρειάζομαι αλλά δεν την βλέπω να έρχεται σύντομα!

      Διαγραφή
  12. Το αγαπημένο μου φαγητό!Ο μισός πληθυσμός προχθές στην έκθεση με ρωτούσε που είσαι και αν είσαι ..να σε δείξω..Έπρεπε να πα΄ρω μαζί μου...ένα πιάτο με κοτόπουλο και πατάτες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Αχτίδα μου που σου άρεσε το φαγητό! Τί να κάνω;;;; Κι εγώ ήθελα να είμαι εκεί αλλά έτσι όπως "κλείδωσε" το χειρουργείο για τη συγκεκριμένη μέρα δεν γινόταν... Ας ελπίσουμε ότι θα καταφέρω να πάω στην έκθεση πριν να κλείσει τουλάχιστον!!! Και δεν έπαιρνες το φαγητό μου μαζί σου;;;;

      Διαγραφή
  13. Τέλειο φαγάκιΦαίνεται πεντανόστιμο!Εύχομαι καλή ανάρρωση στη μητέρα σου και να έχεις μια όμορφη εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Σπυριδούλα μου κι ευχαριστώ πολύ για τις ευχές!!! Επίσης καλή εβδομάδα να έχεις!

      Διαγραφή
  14. Tante Kiki, από τα αγαπημένα φαγητά της δικής μου οικογένειας, αλλά φαντάζομαι και των περισσότερων στην Ελλάδα, το ροδοψημένο κοτοπουλάκι! Τα εσπεριδοειδή ταιριάζουν πολύ με το λευκό κρέας του, αλλά μου αρέσει που το αρωμάτισες με βότανα Προβηγκίας, βότανα που και εγώ πάντα έχω στο ντουλάπι μου και τα χρησιμοποιώ τακτικά στα φαγητά με κρέας.
    Ευχομαι γρήγορη ανάρρωση στη μητέρα σου και από εδώ και εμπρός να μην αρρωστήσει ποτέ ξανά.
    Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ευχαριστώ πολύ Ειρήνη μου κι όσο για τα βότανα Προβηγκίας...τα λατρεύω γιατί δίνουν υπέροχο άρωμα στο κρέας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Εξαιρετικό!!!Είναι και από τα αγαπημένα μας!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!