Σιμίτια ή κουλούρια Θεσσαλονίκης που...

...μεταμορφώθηκαν σε πεντανόστιμα ψωμάκια για τοστ!!!
Καλησπέρα σας!! Σήμερα θα σας πω μια μικρή ιστορία...
Ζούσαν, μια φορά κι έναν καιρό, σ' έναν πύργο μαγικό δυό μικρές πριγκίπισσες, τόσο πανέμορφες όσο και καλοζωισμένες! Είχαν πάντα ό,τι τραβούσε η όρεξή τους κι ότι λαχταρούσε η... ψυχούλα τους!!! Ρούχα; ...δεν ήξεραν ποιό να πρωτοδιαλέξουν!! Παιχνίδια; ...το ίδιο!! Όσο για φαγητά;;; ...εκεί ήταν που δεν προλάβαιναν οι μαγείρισσες να τους φέρνουν καλομαγειρεμένα φαγητά και γλυκά για να διαλέξουν τί θα φάνε... για πρωινό, μεσημεριανό ή βραδυνό. Τίποτε πια δεν τους έκανε εντύπωση!!!
Ώσπου, μια μέρα που είχαν βγεί από το παλάτι και είχαν πάει στην πόλη με την παραμάνα τους, είδαν κάτι που... τίς έκανε να μείνουν ακίνητες και να μην μπορούν να προχωρήσουν ούτε βήμα παρακάτω!!!! Μια γιαγιά, στη γωνιά του δρόμου, είχε μέσα σ' ένα καρότσι...ναι, ναι καρότσι απ' αυτό που βάζουν τα μωράκια σαν είναι μικρούλια, κάτι... βραχιόλια, γεμάτα με λαχταριστά ξανθά σποράκια που ο κόσμος αγόραζε σαν ...τρελλός!!! Τέτοιο πράγμα δεν είχαν ξαναματαειδεί!!! Πλησίασαν και τα σπορένια βραχιολάκια ...μοσχοβολούσαν τόσο, που τους πήραν το μυαλό!! "Καλή μας παραμάνα, είπαν τα δυό κορίτσια, ας αγοράσουμε κι εμείς απ' αυτά τα βραχιολάκια!!!!" "Πώς είναι δυνατόν", αναφώνησε έκπληκτη αλλά κι αλαφιασμένη η παραμάνα, "εσείς, δυο πριγκίπισσες να φάτε αυτά τα σπορένια πράγματα από το δρόμο!!! Ξεχάστε το!!!" Αλλά τα κορίτσια, γιατί κι οι πριγκίπισσες, κορίτσια είναι, εκεί... στήλωσαν τα πόδια τους και δεν έκαναν ούτε βήμα... μέχρι που η καημένη η παραμάνα υποχώρησε κι αγόρασε δύο βραχιολάκια αλλά κι ένα ακόμη... για 'κείνη. Οι πριγκίπισσες δεν κρατιόντουσαν... κι ανυπόμονες άρχισαν να δαγκώνουν τα... βραχιολάκια τους και το στόμα τους γέμισε από τα μικρά καστανόξανθα σποράκια κι η καρδιά κι ο νους τους γέμισαν νοστιμιά, θαρρείς και η γεύση έκανε πάρτυ! Αλλά κι η παραμάνα δεν πήγε πίσω!!! Μόλις έφαγε ένα κομμάτι, έμεινε να κοιτάζει εντυπωσιασμένη την γιαγιά που τα πουλούσε!!!
Την άλλη μέρα, ένας υπηρέτης του βασιλιά κάλεσε τη γιαγιά στο παλάτι κι αφού την έντυσαν με ρούχα μαγείρισσας και της είπαν ότι εκεί πια θα είναι το σπιτικό της, την έβαλαν να μάθει στις νεαρές μαγείρισσες πώς έφτιαχναν αυτά τα λεπτά, σπορένια, πεντανόστιμα βραχιολάκια που η γιαγιά ονόμαζε "σιμίτια"!!
Τώρα, θα σκέφτεστε, και τί σχέση έχουν τα ψωμάκια του τοστ που έφτιαξες με τα σιμίτια;; Κι εγώ θα σας απαντήσω... για σημίτια πήγαινα αλλά στο δρόμο κατέληξαν σε κουλουροψωμάκια για τοστ.-:))) 
Πάντως έγιναν αφράτα και πεντανόστιμα και σίγουρα θα ξαναδοκιμαστούν το ερχόμενο Σαββατοκύριακο, αλλά σε πιο λεπτή έκδοση, μιας και οι δικές μας πριγκίπισσες τα ...τσάκισαν!!! -:)))))
Πάμε, λοιπόν, μαζί στην κουζίνα της γιαγιάς να δούμε πώς έφτιαχνε τα σιμίτια;;;
ΥΛΙΚΑ
350 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις, κοσκινισμένο
150 γρ. αλεύρι σκληρό, κοσκινισμένο
1 φακελάκι ξηρή μαγιά
1 1/2 κ.γλ. αλάτι
3 κ.γλ. ζάχαρη
2 κ.σ. ελαιόλαδο
280 ml νερό χλιαρό
1 μπολ με σουσάμι 
1 μπολ με νερό σε θερμοκρασία δωματίου
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Βάζουμε σε ένα μπολ το αλεύρι, το αλάτι, τη ζάχαρη, τη μαγιά, το ελαιόλαδο και το 1/3 από το νερό κι αρχίζουμε να ζυμώνουμε.
Προσθέτουμε και το υπόλοιπο νερό, σταδιακά και συνεχίζοντας το ζύμωμα.
Προσοχή: η ποσότητα του νερού μπορεί να έχει μικρές αλλαγές ανάλογα με το αλεύρι αλλά και τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος.
Φτιάχνουμε μια ζύμη που δεν κολλάει στα χέρια και είναι μαλακή.
Ανάβουμε το φούρνο στους 35-40 βαθμούς Κελσίου και βάζουμε μέσα το μπολ με τη ζύμη για 40 λεπτά ή έως ότου η ζύμη φουσκώσει και διπλασιαστεί σε όγκο.
Βγάζουμε τη ζύμη από το φούρνο και στο σημείο αυτό, αυξάνουμε τη θερμοκρασία του φούρνου στους 180 βαθμούς Κελσίου.
Ύστερα, ξεφουσκώνουμε τη ζύμη με τα δάχτυλά μας και τη ζυμώνουμε για άλλα 5 λεπτά.
Κόβουμε μικρά κομμάτια, τα ανοίγουμε σε μπαστουνάκια και βάζοντας λίγο νερό στην άκρη τα κολλάμε ώστε να σχηματίσουμε τα κουλούρια (σιμίτια).
Βουτάμε το κάθε κουλούρι, γρήγορα στο μπολ με το νερό και μετά στο μπολ με το σουσάμι.
Φροντίζουμε ώστε να τυλίγεται καλά στο σουσάμι.
Καλύπτουμε μια λαμαρίνα φούρνου με αντικολλητικό χαρτί και τοποθετούμε τα κουλούρια (σιμίτια) αφήνοντας ένα κενό 3 εκατοστών ανάμεσα.
Ψήνουμε για 20-30 λεπτά, ανάλογα με το μέγεθος των σημιτιών (τα κανονικά είναι πολύ λεπτά αλλά, προσωπικά, μου αρέσουν πιο γεμάτα και ψωμένια) ή έως ότου ροδίσουν.
TIPS
Εάν αγαπούμε τις σταφίδες, προσθέτουμε και 100 γρ. σταφίδες μαύρες.
Καλή επιτυχία αλλά προσέξτε... η γιαγιά μαγείρισσα του παλατιού συμβουλεύει "τα σιμίτια πρέπει να είναι λεπτά και καθόλου χοντρά!!!! Εσείς όμως μπορείτε να κάνετε ό,τι θέλετε... εξ άλλου βγήκαμε από το παραμύθι, έτσι δεν είναι;;;
Και όχι... τα σιμίτια δεν προέρχονται από το όνομα ...γνωστού πολιτικού απλά εγώ διάβαζα λίγο πριν ένα άρθρο σχετικό και μου κόλλησε...η λάθος γραφή της λέξης!!!!!

50 σχόλια:

  1. Κική μου, πολύ όμορφο το παραμύθι!!!Θα τα φτιάξω και γω εννοείται για τη δική μου πριγκίπισσα!!!Καταπληκτικά εγιναν!!!Φιλιά πολλά καλό βράδυ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να σου πω την αλήθεια Κική εγώ σαν τα δικά σου τα προτιμώ δεν μου αρέσουν τα πολύ λεπτά.
    Υπέροχο παραμύθι!!
    Καλό σου βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Απ' όλα μας σέρβιρες σήμερα, και παραμύθι υπέροχο και λαχταριστά αφράτα κουλουράκια!!!!
    Κικίτσα μου το πιστεύεις ότι ακόμα θυμάμαι την πρώτη φορά που δοκίμασα τέτοιο κουλουράκι??
    Μου είχε φανεί ότι πιο νόστιμο είχα φάει, ζεστό ζεστό και τραγανό!
    Και να φανταστείς ήμουν πολύ μικρό τότε, και πολύ μίζερο!
    Πως είμαι τώρα δηλαδή?? καμία σχέση χα χα χαα!
    Φιλιά πολλά, καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το φαντάζομαι Έλενα, είναι και νόστιμα και τραγανά ...αν και... όταν είναι κρύα θα τα προτιμούσα πιο ...ψωμένια!!! Ψωμού εγώ... καταλαβαίνεις!!! Κι εγώ ήμουν το ίδιο και άλλαξα και τώρα κάνω δίαιτα!!! Τέλος πάντων, χαίρομαι που σου άρεσαν! Πολλά πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  4. Αχ... και με αυτό το ωραίο παραμύθι και αυτά τα ωραία κουλούρια σου... σε καληνυχτίζω!!!
    Υπέροχα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη, το παραμύθι είναι για να κοιμηθείτε και το κουλούρι για το πρωινό ξύπνημα!!-:))))

      Διαγραφή
  5. Τι παραμύθι και τι κουλούρια είναι αυτά!!! Μόνο στα Σαλονίκη τα βρίσκεις τέτοια πράγματα!!! Μπράβο Κικίτσα μου τέλεια το παρουσίασες!!! Σε φιλώ Σαλονικιά μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν συναδέλφισσα και σκέφτομαι να έρθω στο bazaar σας! Φιλιά!

      Διαγραφή
  6. Όμορφη και νόστιμη , παραμυθένια συνταγή και όχι μόνο για πριγκίπισσες.
    Να είχα ένα "ψωμένιο", ζεστό κουλουράκι-βραχιολάκι!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τα ταλέντα δεν κρύβονται! Όχι μόνο στην κουζίνα αλλά και στο παραμύθι σκίζεις! Με συνεπήρε η αφήγηση! (θέλω σιμίτι!!!! ΘΕΛΩ!!!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Αγγελική μου (η αλήθεια είναι ότι γράφω παραμύθια χωρίς ακόμη βέβαια εικονογράφηση και κάτι συζητάω επί του θέματος)! Όσο για τα σιμίτια ...δοκίμασε τη συνταγή αλλά με πιο λεπτά και πιο ξεροψημένα!!!

      Διαγραφή
  8. Θα τα δοκιμάσω!!!Κική μου έχεις συνταγή για τα άλλα τα κουλούρια τα σουσαμένια,τα μεγάλα της Θεσσαλονίκης, αυτά που πουλάνε οι κουλουρτζήδες το πρωί;;; Αν βρεις, την θέλω σε παρακαλώ!!!!τρελαίνομαι!!φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ψάχνω να τη βρώ Φανή μου αλλά νομίζω ότι είναι η ίδια συνταγή με τα κουλούρια απλά πολύ πιο λεπτά και πιο ξεροψημένα!!! Μόλις έχω νέα θα σε ενημερώσω!

      Διαγραφή
  9. Νομίζω πως θα πρέπει ν'αρχίσεις να γράφεις ιστορίες για παιδάκια κάθε ηλικίας,Κικίτσα!Μου λείπουν τόσο πολύ τα κουλούρια..ζηλεύω..ζηλεύω τόσο που θα προσθέσω ένα καινούριο χαρακτήρα στην ιστορία,της κακιάς μάγισσας που έκλεψε διαδικτυακά τα κουλούρια από τις μικρές πριγκίπισσες..χιχι..Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Χαρά κι ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!! Έχω ήδη γραμμένα κάποια παραμύθια και το ψάχνω!!! Όσο για τα κουλούρια να σου φέρω όταν έρθω τον Ιούνιο;;; χαχαχα

      Διαγραφή
  10. πω πω...και τι δε θα δινα να μπορούσα να τσιμπήσω λίγο από το κουλουράκι σου...! Ευχαριστούμε για τη συνταγή. Τα κουλούρια Θ. είναι αγαπημένα μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να σου στείλω Ευαγγελία!!! Χαίρομαι που σου άρεσαν! -:)))

      Διαγραφή
  11. Κική μου καλημέραααα...πολύ όμορφο το παραμύθι σου...μπράβοοοο!!!και τα κουλούριαααα είναι υπέροχα!!!φιλιαααααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Oι ιστοριούλες μου αρέσουν πάαααρα πολύ, τα κουλουράκια δε, ακόμη περισσότερο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Κική μου, τι όμορφο παραμύθι!!! Έτσι να μην ξεχνάμε το μικρό παιδάκι που πάντα κρύβεται μέσα μας!
    Κατανοώ απόλυτα τις μικρές πριγκιποπούλες που... τσάκισαν τα σιμίτια! Φαντάζομαι πόσο χαρούμενες θα είναι τώρα που η καλή τους παραμάνα έμαθε να τα φτιάχνει!!
    Πολλά πολλά φιλιά, εύχομαι να έχεις μια πολύ όμορφη μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Ερμιόνη που σου άρεσε μιας και είναι ένα από τα χόμπυ μου (γράφω και παραμύθια)γιατί πράγματι όσο θυμόμαστε το παιδί που κρύβεται μέσα μας, είμαστε πιο καλοί άνθρωποι και έχουμε μεγαλύτερη κατανόηση για τα παιδιά και τα προβλήματά τους.
      Χαίρομαι και για τα κουλούρια που σου άρεσαν!! Φιλιά!

      Διαγραφή
  14. Υπέροχο το παραμύθι!!! Ευχαριστούμε και για τη συνταγή!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν και τα δύο!! Τα παραμύθια είναι ένα από τα χόμπυ μου!

      Διαγραφή
  15. Αγαπημένα κουλούρια φορτωμένα με απίστευτες αναμνήσεις από την παιδική μου ηλικία Κική μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου έφεραν στο νου την παιδική σου ηλικία Κατερίνα μου! Πάντα είναι χαλαρωτικές αυτές οι αναμνήσεις από τα όμορφα παιδικά μας χρόνια!

      Διαγραφή
  16. Υπέροχα τα κουλουράκια σου Κική μου σίγουρα θα τα φτιάξω και θα τα δίνω της κόρης μου στο σχολείο!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ ωραίο κολατσιό για το σχολείο Σοφία μου!!! Και φυσικά φτιαγμένο στο σπίτι είναι ακόμα καλύτερο!

      Διαγραφή
  17. Έχουμε κι' εμείς ένα πριγκιπόπουλο (πολύ καλομαθημένο και καλοαναθρεμμένο) που τρελλαίνεται για σουσαμένια δαχτυλίδια!
    Μήπως να σας το στείλουμε να κάνει παρεούλα στις πριγκιποπούλες σας(;) και να το φιλεύετε καλή κυρία Κική μας με κανένα κουλουράκι κάθε φορά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στείλτε το, μην καθυστερείτε κι εμείς ευχαρίστως θα το προσέχουμε και θα το φιλεύουμε με καλούδια!!!!

      Διαγραφή
  18. Μου άρεσε η ιστοριούλα σου αλλά και η ιδέα με τις σταφίδες Κική μου!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με σταφίδες ή cranberries Έρη μου είναι τέλεια! Σκέτα όμως ταιριάζουν και με τυριά ή με άλλες αλμυρές γεμίσεις!

      Διαγραφή
  19. Τι κι αν είμαστε πριγκηποπούλες..θα τα τιμήσουμε τα κουλουράκια γιατί είναι τέλεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχα δεν είναι μόνον για πριγκιπισσούλες είναι για όλο τον κόσμο!!!! Μικρούς και μεγάλους! φιλιά!

      Διαγραφή
  20. Hello!
    I invite you to visit Blogspot Directory
    I am a member of Directory Blogspot and I create
    I think this community could also interest you.
    His goal: to familiarize your blog, and thus the possibility to exchange with various countries, whether cultural or other
    The more people and more opportunities it will give, you are some sort of ambassador of this blog, it has also to do you know after contact set your friends!
    To find out, click on the link below:
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/

    I wish you a great day
    friendly
    Chris

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. μμμμ...κουλουρια αφρατα και νόστιμα...
    πολύ ωραία να σαικαλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Μας άνοιξες την όρεξη Κικίτσα !!! Υπέροχα φαίνονται ! Θα προσπαθήσω να τα φτιάξω κι εγώ !!!! Φιλάκια !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πανεύκολα Marie-Anne ...πίστεψέ με,δεν θα συναντήσεις καμμία δυσκολία! Φιλάκια!

      Διαγραφή
  23. και θεία και γιαγιά παραμυθατζού και super μαγείρισσα....μα τι Tante Κiki!!!Τα καταζήλεψα τα κουλουράκια γλυκιά μου....υπέροχη ιστορία...μάθημα μετά παραμυθιού σήμερα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια Κατερίνα μου! Χαίρομαι που σου άρεσαν και όταν βρεθούμε θα φτιάξω να σου φέρω! Εξ άλλου σου χρωστάω και σαβαγιάρ...δεν το ξεχνάω ...η υπόσχεση είναι υπόσχεση!! Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!