Νηστίσιμο κέικ πορτοκαλιού με ξηρούς καρπούς



Καλησπέρα σας!!! Ελπίζω να είστε όλοι καλά!!! Λοιπόν, σήμερα σκεφτόμουν ότι όταν ήμουν παιδί νόμιζα ότι η νηστεία περιορίζει τη δυνατότητα για ωραία φαγητά και γλυκά κι αυτό, όχι γιατί στο σπίτι μας δεν υπήρχε ποικιλία αλλά γιατί ήμουν αρκετά μίζερη στο φαγητό!!!
Με τα χρόνια αυτό άλλαξε και ειδικά τα τελευταία χρόνια ανακαλύπτω, όλο και περισσότερο, ότι κάθε φαγητό έχει την ταυτότητά του και είναι ωραίο να την εκτιμούμε. 
Σήμερα, λοιπόν, ένα κέικ, που αν και νηστίσιμο, είναι πολύ ωραίο και πολύ πολύ υγιεινό λόγω του ελαιόλαδου και των ξηρών καρπών που περιέχει. Ιδανικό για τα παιδιά,  και φυσικά, εννοώ για μικρά και μεγάλα παιδιά και πολύ εύκολο στην παρασκευή του! Δική σας η συνταγή του...

ΥΛΙΚΑ
  • 2 1/2 φλ. τσ. αλεύρι που φουσκώνει μόνο του
  • 1 φλ. τσ. αμυγδαλόψιχα λεπτοκομμένη στο multi
  • 1/2 φλ. τσ. φουντούκια λεπτοκομμένα στο multi
  • 1 φλ. τσ. ζάχαρη
  • 1/2 φλ. τσ. ελαιόλαδο ή αραβοσιτέλαιο
  • 1 φλ. τσ. χυμό πορτοκαλιού
  • 3 κ.σ. κονιάκ ή λικέρ πορτοκάλι
  • 1/2 κ.γλ. μπέικιν πάουντερ
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
  1. Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου.
  2. Βάζουμε στο μπολ του μίξερ το ελαιόλαδο και τη ζάχαρη και τα χτυπάμε έως ότου λιώσει η ζάχαρη.
  3. Προσθέτουμε το χυμό πορτοκαλιού, το κονιάκ, την αμυγδαλόψιχα και την φουντουκόψιχα.
  4. Σταδιακά προσθέτουμε το μπέικιν και το αλεύρι.
  5. Αλείφουμε μια μακρόστενη φόρμα του κέικ με ελαιόλαδο και την πασπαλίζουμε με αλεύρι.
  6. Βάζουμε μέσα το μείγμα και ψήνουμε για 50-60 λεπτά.
  7. Δοκιμάζουμε εάν έχει ψηθεί, βυθίζοντας ένα μαχαίρι που πρέπει να είναι καθαρό όταν το βγάλουμε.
  8. Βγάζουμε από το φούρνο και αφήνουμε για 10 λεπτά να κρυώσει.
  9. Μετά, το ξεφορμάρουμε και το τοποθετούμε επάνω σε σχάρα έως ότου κρυώσει τελείως.
  10. Πασπαλίζουμε με άχνη και ένα υπέροχο, νηστίσιμο κέικ είναι έτοιμο να μας προσφέρει τη νοστιμιά του παρέα με το γάλα, το τσάι, το καφεδάκι.
Tante Kiki
35 Comments

35 σχόλια:

  1. Πράγματι η νηστεία δε σε περιορίζει , έτσι φυσικά έχασε και την έννοιά της. Γιατί με τόσα καλούδια απλά λες πως αλλάζουμε διατροφικές συνήθειες δε λες πως νηστεύεις! Με το πρασοσέλινο που έκανα σήμερα αλάδωτο και δεν κατάλαβε κανείς πως δεν είχε λάδι και με το δικό σου κέικ για μετά που κανείς δεν θα μπορεί να φάει μόνο ένα κομμάτι (θέλω να ορμήξω στη φωτογραφία) πώς θα πείσουμε τον κόσμο ότι νηστεύουμε? Πολλά φιλιά και καλή συνέχεια σε ό,τι κάνεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο Τζένη μου!! Αλλά έχει κι αυτό την ομορφιά του! Χαίρομαι που σου άρεσε. Φιλιά κι επίσης καλή συνέχεια!

      Διαγραφή
  2. Έχει δίκιο η Τζένη ότι η νηστεία έχει χάσει την πραγματική της έννοια.Το πορτοκάλι πάντως δίνει πολύ ωραίο χρώμα στο κέικ.Και στην γεύση επίσης πιστεύω ότι δεν υστερεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σαφώς και την έχει χάσει αλλά από την άλλη ένας από τους λόγους καθιέρωσης της νηστείας είναι η υγεία κι όλα αυτά είναι υγιεινά και ελαφρά! Από την άλλη, δεν είναι ωραίο που η ανθρώπινη φαντασία καταφέρνει να δημιουργεί μέσα σε συγκεκριμένα όρια όπως αυτά της νηστείας;;;;; Προσωπικά βρίσκω την ανθρώπινη εφευρετικότητα ...γοητευτική! Χαίρομαι που σου άρεσε το κέικ!

      Διαγραφή
  3. Kέϊκ και καφεδάκι με τις φίλες πρωινό Κυριακής είναι ό,τι πρέπει! Και φαίνεται εύκολο!

    Καλώς σε βρήκα και πολλές όμορφες καλημέρες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήλθες!!! Ναι είναι εύκολο και νόστιμο!! Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  4. Κική μου καλημέρα!Πάνω στην ώρα ήρθα ένα κομματάκι είναι ότι πρέπει αυτή τη στιγμή για να συνοδέψω τον καφέ μου!!!Πολύ ωραία η συνταγή σου!!!Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Ελένη μου! Πάρε όσο θέλεις και χαίρομαι που σου άρεσε! Φιλάκια!

      Διαγραφή
  5. Υπέροχο!!κέικ, από τις φωτογραφίες και μόνο ξετρελάθηκα!!φαντάσου να το φτιάξω.
    Καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε!!! Δοκίμασέ το ...είναι νόστιμο!

      Διαγραφή
  6. Καλημέρα Κική!! Το κέικ σου φαίνεται εντυπωσιακά αφράτο, παρόλο που δεν περιέχει ίχνος αυγού!! Αυτό είναι μεγάλη επιτυχία νομίζω! Μ'αρέσει πολύ που έχεις χρησιμοποιήσει αμύγδαλο και φουντούκι, θα του δίνουν πολύ ωραία γεύση και άρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι καλή μου Ερμιόνη, είναι πολύ αφράτο! Κατά την άποψή μου το μυστικό για αφράτο κέικ είναι η ποσότητα υγρού κι όχι το αβγό. Για να γίνω πιο σαφής, όταν το τελικό μείγμα, πριν το ψήσιμο, δεν είναι σφιχτό, τότε το κέικ γίνεται αφράτο!! Προσωπικά όταν το τελικό μείγμα μου φανεί λίγο σφιχτό, προσθέτω λίγο χυμό, νερό, γάλα ή αριάνι. Όσον αφορά στη γεύση, υπερισχύει το φουντούκι, θα έλεγα. Αν το θέλουμε πιο "πορτοκαλάτο", προσθέτουμε και ξύσμα πορτοκαλιού. Φιλιά!

      Διαγραφή
  7. Και μ' αρέσει το πορτοκάλι!!! Μμμμμ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε! Αν θέλεις έντονη γεύση πορτοκαλιού, πρόσθεσε και ξύσμα! Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  8. Από τα πιο αφράτα νηστίσιμα κεκάκια που έχω δει, είναι το δικό σου Κικίτσα μου!!!
    Και πορτοκαλο-μυρωδάτο...... υπέροχο!
    Πολλά φιλιά, καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πράγματι αφράτο Έλενά μου!!!Χαίρομαι που σου άρεσε και κρίμα να μην είμαστε κοντά να φτιάξεις καφεδάκι και να φέρω κέικ για να τα πούμε!!! Πολλά φιλάκια!

      Διαγραφή
  9. καλημέρα Κική!!!την μεγάλη εβδομάδα θα έχει την τιμητική του το κέικ σου!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Λατρεύω το κεικ πορτοκαλιού!!! Θα το δοκιμάσω σίγουρα : )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Το φουντουκι δεν το εχω δοκιμασει στο κέικ αν και μου αρεσει πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πωπω τι ωραίο και μυρωδάτο κεϊκ είναι αυτό;;; Πολύ μου αρέσουν τα κεϊκ και η συνταγή, γράφτηκε!!!
    Φιλιά Κική μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Όλα τα καλά έχει μέσα αυτό κέικ σου, Κική μου!
    Κι από άρωμα φανταστικό κι από τη φωτό δελεαστικό.
    Κρατώ τη συνταγή αλλά παίρνω και κέρασμα!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Ελενίτσα μου!! Είναι νόστιμο κι αφράτο!! Πάρε όσο θέλεις!!! Φιλάκια!

      Διαγραφή
  14. Κική μου φαίνεται τόσο λαχταριστό! Αφράτο, ζουμερό και με υπέροχο χρώμα. Φαντάζομαι άρωμα... ε;; Αχ κι αυτό πρέπει να το κάνω, προστέθηκε στη λίστα! Πότε θα προλάβω;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. μμμμμ νοστιμιά!!!μου άνοιξες την όρεξη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. κική μου μόλις το έκανα!! σουπερ!! εγω ζέστανα λίγο σιρόπι απο γλυκό του κουταλιού πορτοκάλι μαζί με λίγο νερό και το σιρόπιασα ελαφρά ισα ισα να γίνει πιο έντονη η γέυση του πορτοκαλιού! καλύτερο και πα τα κανονικά κεικ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Λέω να το κάνω σαν βασιλόπιτα, τι λέτε θα πετύχει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!

No