Κυδώνι τριφτό, ένα διαχρονικό γλυκό του κουταλιού στο χρώμα του ήλιου... αλλά και νέες απαντήσεις...


Εχθές, έφτιαξα κυδώνι τριφτό γλυκό. Ένα γλυκό που, θυμάμαι έντονα, υπήρχε πάντα στον παλιό ξύλινο μπουφέ της γιαγιάς μου.
Εκείνος ο μπουφές ήταν ...μαγικός. Στον ένα χώρο του, υπήρχαν πάντα, μα πάντα ένα πλήθος βάζων σφραγισμένων, που ήταν γεμάτα με γλυκά του κουταλιού και μαρμελάδες. Η μεγάλη χαρά μου και χαρά της;;; Να πηγαίνω και να ανοίγω τον μπουφέ ...ψάχνοντας για ένα καινούργιο γλυκό του κουταλιού. Θυμάμαι ακόμα το πονηρό χαμόγελο της γιαγιάς μου, όταν έμπαινα στο σπίτι και μου έλεγε... "λες να υπάρχει κάτι καινούργιο στο μπουφέ;;;" έτσι για να με παρακινήσει να πάω να τον ανοίξω και να ψάξω!!! Σαν να την βλέπω ακόμα... να κάθεται στον καναπέ που ήταν απέναντι από το μπουφέ και να απολαμβάνει τη, γεμάτη λαχτάρα, αναζήτησή μου. Βέβαια, μιας και δεν ήμουν από τα παιδιά που αγαπούσαν το φαγητό, έβρισκα το γλυκό αλλά ...έτρωγα ελάχιστο (εν αντιθέσει με τώρα που, αν μπορούσα, θα έτρωγα το μισό βάζο αμέσως)!!!!!!-:))))
Αρκετά όμως με τις αναμνήσεις! Ας δούμε πώς γίνεται...
ΥΛΙΚΑ
2 κιλά κυδώνια
4 κ.σ. χυμό λεμονιού
5 ποτήρια νερό
1.500 γρ. ζάχαρη
1 κλαδάκι αμπαρόριζα 
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Βάζουμε το σιρόπι να βράσει σε σιγανή φωτιά.
Αρχίζουμε να καθαρίζουμε τα κυδώνια γρήγορα για να μην μαυρίσουν και τα τρίβουμε στον χοντρό τρίφτη.
Μόλις τρίβουμε ένα κυδώνι, το ραντίζουμε με χυμό λεμονιού και το ρίχνουμε στο σιρόπι που σιγοβράζει.
Όταν ρίξουμε όλα τα κυδώνια στο σιρόπι, δυναμώνουμε τη φωτιά σε μέτρια, προσθέτουμε την αμπαρόριζα και βράζουμε για 20 λεπτά περίπου, ώστε να "δέσει" το σιρόπι.
Προτού αποσύρουμε την κατσαρόλα από τη φωτιά, κουνάμε κυκλικά την κατσαρόλα να έρθει ο αφρός (εάν υπάρχει) στο κέντρο για να τον αφαιρέσουμε μαζί με την αμπαρόριζα.
Γεμίζουμε αποστειρωμένα βάζα, σφραγίζουμε και τοποθετούμε ανάποδα μέχρι να κρυώσει το γλυκό.
Φυλάγουμε σε σκοτεινό και δροσερό μέρος.
Καλή επιτυχία και μην ξεχνάτε... τα γλυκά του κουταλιού είναι κέρασμα με διαχρονική αξία αλλά και μια στιγμή γλύκας... χωρίς τις τύψεις των θερμίδων.
Και τώρα πάλι Tag...tag!!! H καλή μου φίλη Ρένα από το 
με κάλεσε να απαντήσω στις ερωτήσεις της και ...αν και απάντησα ήδη μια φορά, δεν μπορώ να της χαλάσω το χατήρι.
Να οι ερωτήσεις της και οι απαντήσεις μου...

1- ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΣΚΕΦΤΕΣΤΕ ΤΟ ΠΡΩΙ ΚΑΙ ΠΟΙΟ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΟ ΒΡΑΔΥ;
-- Τί θα γίνει με την κατάσταση στην Ελλάδα και τί μπορώ να κάνω εγώ!!!
2- ΤΙ ΣΑΣ ΕΚΝΕΥΡΙΖΕΙ;
-- Πολλά, η αγένεια, η ψευτιά, η καταπίεση, οι κυβερνώντες και οι κακοί εκπαιδευτικοί!!!
3- ΜΕ ΤΙ ΗΡΕΜΕΙΤΕ;
-- Με τις ανιψιές μου, τη μαγειρική, τη λογοτεχνία, την κηπουρική και το blogging!
4- ΘΑ ΑΛΛΑΖΑΤΕ ΚΑΤΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΣΑΣ;
-- Ναι, το άγχος μου!!
5- ΠΟΛΗ Η ΕΠΑΡΧΙΑ;
-- Πόλη για περισσότερες επιλογές αλλά να μένω σε προάστειο για να έχω κήπο και ηρεμία (όπως ήδη κάνω).
6- ΣΑΣ ΦΤΑΝΟΥΝ ΟΙ 24 ΩΡΕΣ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ;
-- Σχεδόν ποτέ!!!
7- ΤΙ ΘΑ ΠΑΙΡΝΑΤΕ ΜΑΖΙ ΣΑΣ ΑΝ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΦΥΓΕΤΕ ΑΜΕΣΩΣ;
-- Τους αγαπημένους μου, το κινητό μου, τα βιβλία μου και το αυτοκινητό μου!
8- ΠΟΙΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΣΠΙΤΙΟΥ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΣΑΣ;
-- Η κουζίνα και το γραφείο μου!
9- ΖΗΤΑΤΕ ΕΥΚΟΛΑ ΣΥΓΝΩΜΗ;
-- Όταν ξέρω ότι φταίω ναι, πάντα! Το θεωρώ λυτρωτικό!
10- Η ΠΡΩΤΗ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΕΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ ΓΙΑ ΣΑΣ;
-- Πάντα!!! 
11- Η ΠΡΟΔΟΣΙΑ , ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ, ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΑΙ;
-- Εξαρτάται, δεν μπορώ να απαντήσω θεωρητικά!
Και τώρα οι δικές μου 11 ερωτήσεις...
1- Ποιά ώρα της ημέρας είναι η καλύτερή σου;
2- Ποιά εποχή του χρόνου λατρεύεις;
3- Σε ποιά ήπειρο θα ήθελες να ζήσεις;
4- Ποιό είναι το αγαπημένο σου απόφθεγμα;
5- Αν ήσουν λουλούδι, ποιό λουλούδι θα ήσουν;
6- Θα ήθελες να ταξιδέψεις στο διάστημα;
7- Πιστεύεις πιο εύκολα ...ένα παιδί ή έναν ενήλικα;
8- Ποιά είναι η σημαντικότερη αξία που θα μεταδώσεις στα παιδιά σου;
9- Ποιό είναι το χαρακτηριστικό που σε κάνει να αγαπάς κάποιον;
10- Ποιά είναι η μεγαλύτερη χαρά της ζωής;
11- Τί χρειάζεται για να κατακτήσουμε τον εαυτό μας;
Κι επειδή οι περισσότερες μπλογκοφίλες έχουν ήδη απαντήσει ...καλώ όποια θέλει να απαντήσει ξανά στις ερωτήσεις μου!!!
Καλό σας βράδυ, κι αύριο με υγεία!!!
Tante Kiki
26 Comments
No