'Ενα τυρόψωμο-πίτα

Για μια ακόμη φορά χάθηκε ανάρτηση!!!!!!!! Δεν μπορώ να καταλάβω τί κάνω ή τί γίνεται!!
Ξαναγράφω, λοιπόν την ίδια ανάρτηση με χθες...
Ακόμα ένα καλοκαιρινό Σαββατοκύριακο είναι εδώ! Ένα διήμερο, μια ευκαιρία για λίγη χαλάρωση με κοντινές εκδρομούλες και πικ νικ σε μια όμορφη παραλία ή στο βουνό για να χαρούμε τη δροσιά της θαλασσινής αύρας ή των δέντρων. Κάθε εκδρομούλα όμως συνοδεύεται από ένα καλάθι γεμάτο… καλούδια και λιχουδιές… γευστικά εφόδια που θα μας χορτάσουν όταν θα βγούμε από τη θάλασσα ή όταν κουρασμένοι θα θελήσουμε να ξαποστάσουμε. 
Η σημερινή, λοιπόν, συνταγή είναι για μια τέτοια “εκδρομική” λιχουδιά! Είπα “εκδρομική” λιχουδιά και θυμήθηκα… ταξίδεψε ασυναίσθητα ο νους προς τα πίσω, στις δικές μου σχολικές εκδρομές αλλά και στις οικογενειακές εκδρομές με τα τάπερ μέσα στα ψυγεία από φελιζόλ που… μέχρι και παγωτό είχαν, τα μπολ με τα κεφτεδάκια, τα σάντουιτς, τις ντομάτες και τα κεράσια που αποτελούσαν τον στάνταρ εξοπλισμό κάθε εκδρομής!!!! Λίγο ως πολύ, ο εξοπλισμός αυτός παρέμεινε ίδιος ή με μικρές διαφοροποιήσεις και νομίζω ότι είναι πέρα από σύνορα, εθνότητες, κουλτούρα …είναι, απλά, ο απαραίτητος συνοδός των εκδρομών.
Έτσι σήμερα, μπαίνουμε στην κουζίνα και φτιάχνουμε αυτό το νοστιμότατο τυρόψωμο-πίτα! Πανεύκολο… ακόμη και για τον πιο αρχάριο στην κουζίνα και εύκολο να μεταφερθεί… βάζουμε σε μπολ ή τυλίγουμε σε διαφανή μεμβράνη και… ιδού το ψωμοτύρι!!! Η γεύση του “καθαρή”, “σαφής”… το τρως μόνο του ή με ό,τι άλλο θελήσεις …με καρπούζι είναι τρέλλα αλλά και με μια ντομάτα ακόμη πιο τρέλλα. Το κολοκυθάκι που “έκρυψα” μέσα του… έγινε προς χάριν της μικρής μας Βασιλικής που έχει μιαν αντιπαράθεση μαζί του κι έτσι, μπορώ να σας το ομολογήσω μιας και δεν διαβάζει ακόμα η ίδια, έγινε σκόπιμα. Δεν επηρέασε καθόλου τη γεύση του (δεν φαίνεται καθόλου) αλλά του χάρισε μια λίγο πιο υγρή υφή… οπότε μπορείτε να το προσθέσετε ή όχι χωρίς να αλλάξετε τίποτε άλλο. Για τον ίδιο λόγο δεν πρόσθεσα κάποια  μυρωδικά, όπως δυόσμο που θεωρώ ότι του πηγαίνουν πολύ αλλά το άφησα σκέτο τυρόψωμο… με τα μυρωδικά το τυρόψωμο αυτό “μπαίνει στον δρόμο” της πίτας!
Ένα τυρόψωμο πολυμορφικό, λοιπόν, που ανάλογα με την διάθεσή σας και την επιθυμία σας μπορεί να μείνει τυρόψωμο ή να γίνει μια νόστιμη και γρήγορη πιτούλα! Η συνταγή είναι παραλλαγή από ΕΔΩ.
ΥΛΙΚΑ 
2 φλ. γάλα (χλιαρό)
2 φλ. αλεύρι (320 γρ. αλεύρι), κοσκινισμένο
1 φλ.τσ. αλεύρι που φουσκώνει μόνο του (130 γρ.), κοσκινισμένο
2 μεγάλα αυγά
30 γρ. νωπή μαγιά
1 φακελάκι ξηρή μαγιά
250 γρ. φέτα, θρυμματισμένη
100 γρ. ανθότυρο, θρυμματισμένο
1 μέτριο κολοκύθι τριμμένο στον ψιλό τρίφτη
4-6 κ.σ. ελαιόλαδο
Φρεσκοτριμμένο πιπέρι
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου.
Βάζουμε τη νωπή μαγιά με λίγο από το χλιαρό σε ένα μπολ και τη διαλύουμε.
Ύστερα, την αφήνουμε για 30-40 λεπτά, σε ζεστό μέρος να φουσκώσει.
Ύστερα, αναμιγνύουμε τα δύο είδη αλεύρου και τη ξερή μαγιά σε ένα μπολ.
Χτυπάμε σε ένα μπολ, τα αυγά με το αλάτι.
Σε άλλο μπολ, βάζουμε τα θρυμματισμένα τυριά και λίγο πιπέρι.
Ρίχνουμε τη μαγιά, τα αυγά και το μισό γάλα στο μπολ με το αλεύρι και ανακατεύουμε μέχρι να αρχίσει να γίνεται ένας χυλός.
Προσθέτουμε σταδιακά και το υπόλοιπο γάλα, ελέγχοντας έτσι ο χυλός μας να μην είναι εντελώς αραιός.
Τέλος, προσθέτουμε το ψιλοτριμμένο κολοκύθι και τα θρυμματισμένα τυριά και ανακατεύουμε.
Ρίχνουμε το ελαιόλαδο σε ένα ταψί με διάμετρο 26-28 εκατοστά και βάζουμε μέσα το μίγμα της πίτας.
Αφήνουμε τη πίτα να φουσκώσει (χρειάζεται περίπου 30-40 λεπτά) και μετά τη βάζουμε στο φούρνο.
Αφήνουμε να ψηθεί για 40-50 λεπτά, περίπου ή έως ότου ροδοκοκκινήσει η επιφάνεια της πίτας και αφού ελέγξουμε ότι έχει ψηθεί και από κάτω την αποσύρουμε από το φούρνο.
Αφήνουμε για 10 λεπτά να κρυώσει και απολαμβάνουμε.
Καλή εβδομάδα!

30 σχόλια:

  1. Πολύ ωραία συνταγή,Κική μου !Χωρίς ζυμωμα !!Θα τη φτιάξω άμεσα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να τη φτιάξεις και να μου πείς εντυπώσεις Νίκη μου!

      Διαγραφή
  2. Και σε ποιόν δεν αρέσει το τυρόψωμο
    σε οποια μορφή και αν εχει!

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο... κι αυτό είναι πεντανόστιμο!!

      Διαγραφή
  3. Μπράβο, βρε Κική!!
    Όνειρο η συνταγή σου!!!
    Φιλάκια πολλά!!!
    Καλό Σαββατοκύριακο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Νοστιμάκι και ευκολάκι! Ούτε ζύμωμα ούτε να ανοίγεις φύλο ...τέλεια!! Και είμαι τελείως τυρού..μου αρέσουν όλα τα τυροπιτοειδη !!! ΦΙΛΙΑ !! ΚΑΛΟ Σ/Κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν είσαι τυρού Κατερινάκι μου... βάλε λίγο παραπάνω φέτα... είναι υπέροχο!!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  5. Τέλεια ιδέα για πικ νικ, αλλά και για να το απολαύσουμε όλες τις ώρες!
    Φιλιά Κική μου, καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Έλενά μου... αξίζει!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  6. ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΑΥΤΗ Η ΕΥΚΟΛΗ ΠΙΤΑ!!!!!
    ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΚΟΛΟΚΥΘΙ ΜΕΣΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΖΟΥΜΕΡΗ!!!!
    ΘΑ ΤΗ ΔΟΚΙΜΑΣΩ ΑΜΕΣΩΣ, ΜΙΑ ΚΙ ΕΧΩ ΚΟΛΟΚΥΘΙΑ!!
    ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ ΚΙΚΙΤΣΑ ΜΟΥ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ την Ρένα μου και θα ενθουσιαστείς!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  7. πάρα πολύ καλό.....να σαικαλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το τυρόψωμο και εμείς το αγαπάμε πολύ!Ειδικά όταν αυτό βγαίνει ζεστό από τον φούρνο και τα τυριά μέσα του μαστιχώνουν!Εξαιρετική ιδέα η προσθήκη του κολοκυθιού,αλλά και του γλυκού ανθότυρου!
    Αχ τι σκαρφίζεται η θεία για να ξεγελάσει τις ανηψιές της...
    Εμείς πάντως δεν κάνουμε πείσματα και τρώμε όλο το φαγητό μας!
    Λίγο από κάποια γωνία παρακαλώ για μένα,ζεστό και με μια κόκκινη,ώριμη ντομάτα με μπόλικο ελαιόλαδο και λίγο ξυδάκι για τη δροσιά!Τίποτε καλύτερο!!!!!
    Φιλάκια Κική μου!Καλή Κυριακή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω ότι γενικά το τυρόψωμο είναι πολύ δημοφιλές, Φωτεινή μου!!! Τί να κάνω ...πρέπει να πείσω τη μικρή να φάει!
      Χαίρομαι που δεν κάνετε πείσματα γιατί κι εγώ ...καλό παιδί είμαι και τρώω!!! Η πρότασή σου το κάνει ακόμη πιο τέλειο!!
      Φιλάκια!!!

      Διαγραφή
  9. Η ανάρτησή σου εξαφανίστηκε την ώρα που σου έγραφα ένα σχόλιο και από ότι είδα είχες και 4-5 ακόμη. Με το που πατάω "δημοσίευση" μου έβγαλε error και ότι δεν υπάρχει αυτή η ανάρτηση στο blog. Πραγματικά πολύ περίεργο!

    Πολύ μου άρεσε το τυρόψωμο με το κολοκύθι και τα τυριά. Μου έδωσε ιδέα και χθες το βράδυ έφτιαξα ομελέτα με κολοκύθι και ανθότυρο, πολύ καλός συνδυασμός.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ούφφφφφφφφφφφφ! Έσκασα πάλι γιατί δεν καταλαβαίνω τί έγινε... τέλος πάντων... το τυρόψωμο έτσι είναι πιο υγρό μέσα και πολύ μα πολύ νόστιμο!!!
      Φιλιά κι ευχαριστώ για την ενημέρωση!!

      Διαγραφή
  10. Κι εγώ στην αρχή δεν τη βρήκα την ανάρτησή σου, Κική μου!
    Τελική ήρθε όταν πάτησα "αρχική σελίδα".
    Τα υλικά που χρησιμοποίησες θυμίζουν μια καλοκαιρινή πιτούλα της περιοχής μου που τη λέμε κουρτκωτό! Την αγαπάμε πολύ!

    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυσικά αφού "εξαφανίστηκε" και δεν ξέρω και γιατί!!! Τέλος πάντως την ξαναέγραψα!!!
      Χαίρομαι που μαθαίνω ότι το λένε κι έτσι!!! Είναι νοστιμότατο!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  11. Κική μου πράγματι και γω δυσκόλευτηκα με την ανάρτησή σου, δεν την έβρισκα, αλλά τελικά οκ.Τέλειο το τυρόψωμό σου, μου θυμίζει και μένα πιτούλα καλοκαιρινή!!!Στείλε λίγο!!!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν μπορώ να καταλάβω τί ακριβώς έγινε Ελένη μου... το τυρόψωμο είναι νοστιμότατο!!! Να σου στείλω όσο θέλεις!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  12. Βασιλική λείπεις εσύ λείπει κι ανάρτηση! Την ψάχνω εναγωνίως να δαγκώσω μια σπέσιαλ δαγκωνιά απ΄αυτή την πεντανόστιμη πίτα!

    Να περνάς όμορφα!
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι όλοι λείπουμε και ψαχνόμαστε μετά για τις αναρτήσεις!! Νευρίασα γι αυτό που έγινε για δεύτερη φορά!!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  13. ωραια παραλαγη'''μπουρεκι την ελεγε η γιαγια μου αυτη την πιτα΄΄΄΄θα δοκιμασω και με το δικο σου τροπο΄
    ΜΙΝΑ ΑΠΟ ΕΥΒΟΙΑ΄

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλήθεια Μίνα μου, χαίρομαι... να την δοκιμάσεις κι έτσι και αν θέλεις φτιάξτην όπως την έκανε η γιαγιά σου και στείλε μας φωτό και συνταγή για να τη δημοσιεύσω!! :))

      Διαγραφή
  14. Καλημερα κ καλο μηνα Κικη μου!!
    Το Σαββ βλεπω τη συνταγη σου κ λεω τι τελεια συνταγη!?? Υπεροχη!! Κ τυρι κ κολοκυθακι κ δεν χρειαζεται ανοιγμα φυλλου..τελεια ιδεα για κατι πιο ξεκουραστο κ γευστικο παραλληλα! Ειχα δουλεια εκεινη την ωρα κ λεω οκ την αντιγραφω μετα....Μπαινω μετα, κοιταω απο εδω κοιταω απο εκει, κοιταω αλλη μερα, αλλες μερες..μα τι εγινε?? Στο ονειρο μου θα πρεπει να την ειδα κ ηταν τοσο καλη συνταγη! Κριμα!! Αλλα πρεπει να το προσεξω αυτο!! Φανταζομαι συνταγες..κ καυσωνα δεν εχουμε..χμ..
    Κ μετα η αληθεια ελαμψε!!
    Θα την φτιαξω πολυ αμεσα!!
    Πολλα φιλακια Κικη μου!!
    Ευη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι όμως δεν την είδες στο όνειρό σου Εύη μου... απλά χάθηκε και την ξαναέγραψα!!!!
      Είναι νοστιμότατο,να την κάνεις!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  15. Τι ωραία που είναι τα τυρόψωμα!
    Πραγματικά ιδανικά για κάθε ώρα και κάθε περίσταση!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι υπέροχο σνακ Ερμιόνη μου, έχεις δίκιο!
      Φιλά!

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!