Μαρμελάδα πεπόνι με ούζο...η διαφορετική μαρμελάδα!

Καλημέρα σας και ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ να έχουμε! Πριν μερικές μέρες, ενώ ήμασταν στην Πέραμο ακόμα, ο πατερούλης μου έφερε, ένα μεσημέρι, τρία πεπόνια!!! Δεν μου φάνηκε τόσο περίεργο γιατί όταν ήμαστε στο χωριό ψωνίζουμε πάντα έτσι για να μην τρέχουμε συχνά για ψώνια κι επειδή ο πατέρας μου, μιας και ήταν γεωπόνος στην περιοχή για πολλά πολλά χρόνια επισκέπτεται τους παλιούς του γνωστούς παραγωγούς και ψωνίζει απ' αυτούς. Μέχρι εδώ όλα καλά!!! Την άλλη μέρα, λοιπόν, κόψαμε το πρώτο μας πεπονάκι που ενώ φαινόταν μια χαρά απ' έξω... από μέσα ήταν μόνο χρώμα και καθόλου γλύκα... άνοστο...σαν κολοκύθι!!! Στην αρχή, μιας και ήμαστε φανατικοί οπαδοί του καρπουζιού και του πεπονιού και καλοκαιρινό τραπέζι χωρίς αυτά μας είναι αδιανόητο, απογοητευτήκαμε!! 
Πολύ σύντομα όμως (σε χρόνο ρεκόρ θα έλεγα)... βρήκα εγώ τον μπελά μου!!! Και πριν αναρωτηθείτε το γιατί θα σας εξηγήσω...
Γιατί, πολύ απλά ...έπεσε στο τραπέζι η φράση που εγώ αναμασάω σαν ...καραμέλα συχνά πυκνά "δεν πετάμε τίποτε, γι αυτό τί θα το κάνεις το πεπόνι Κική;;;;" Και δεν έφτανε αυτό αλλά άρχισαν όλοι να γελούν πονηρά γιατί άργησα να απαντήσω!!! Μέσα μου αναρωτιόμουν ...αλήθεια το πεπόνι γίνεται μαρμελάδα ή γλυκό του κουταλιού και, ειλικρινέστατα σας λέω χωρίς να έχω ιδέα... απάντησα (γιατί με νευρίασαν) ότι θα το κάνω μαρμελάδα (ήταν η μέρα που ρώτησα κάποιες μπλογκοφίλες στο fb αν γίνεται μαρμελάδα πεπόνι). 
Η κατάσταση, τελικά, ήταν πιο απλή απ' ότι φανταζόμουν μιας και μόλις μπήκα στο δίκτυο βρήκα συνταγή για μαρμελάδα πεπόνι.
Οι πρώτες που βρήκα ήταν δύο συνταγές με μαρμελάδα πεπόνι που είχε μέσα ...ξίδι! Έφτιαξα λίγη, γιατί πάντα όταν κάνω κάτι για πρώτη φορά και μάλιστα με κάποιο υλικό που ...μάλλον με φοβίζει ως προς το αποτέλεσμα έτσι κάνω και τελικά δεν μου άρεσε γιατί μου φάνηκε ότι το ξίδι ...μύριζε (φυσικά, πάντα υπάρχει η περίπτωση να μην έκανα κάτι σωστά αν και ακολούθησα τις οδηγίες κατά γράμμα). Πάνω στην προσπάθειά μου , λοιπόν, να "διώξω" τη μυρωδιά του ξιδιού κι επειδή ένα μπουκάλι με αρωματικό ούζο Πλωμαρίου καθόταν λίγο παραδίπλα, στο τραπέζι της κουζίνας και ...παρακολουθούσε τη προσπάθειά μου, το "κάλεσα" να μου προσφέρει το άρωμά του.
Έμεινα έκπληκτη κι εγώ και όσοι δοκίμασαν το συγκεκριμένο δείγμα μαρμελάδας!!!! Ο γλυκάνισος έδινε ένα καταπληκτικό άρωμα, ελαφρύ αλλά καθοριστικό για την όσφρηση ενώ το συνολικό γευστικό αποτέλεσμα ήταν πραγματικά ...απολαυστικό.
Βέβαια, όταν η μαρμελάδα κρύωσε το άρωμα του ούζου ατόνησε αλλά δεν εξαφανίστηκε.
Περιττό να σας πω ότι, τελικά, και τα τρία πεπόνια έγιναν μαρμελάδα με τον ίδιο τρόπο (χωρίς ξίδι αλλά με λεμόνι αυτή τη φορά... μου φαίνεται ότι θα δοκιμάσω να φτιάξω μαρμελάδα και με ...μπύρα! χαχαχαχα).
Σας αρέσει το πεπόνι και είστε τολμηροί με τις γεύσεις; Δεν έχετε παρά να την δοκιμάσετε. Εάν, πάλι, είστε λίγο πιο συγκρατημένοι, δεν έχετε παρά να βάλετε 1 κ.σ. ούζο μέσα σε 5 κ.σ. μαρμελάδα ήδη έτοιμη και να δείτε αν το αποτέλεσμα σας αρέσει η όχι (αν και αυτό δεν δίνει ακριβώς το ίδιο γευστικό αποτέλεσμα).
ΥΛΙΚΑ
800 γρ. πεπόνι
300 γρ. ζάχαρη κρυσταλλική (άσπρη ή καστανή)
Χυμό από 2-3 λεμόνια (ή γλυκολέμονα)*
Ξύσμα, πολύ ψιλοκομμένο, από 1 λεμόνι
1-2 βανίλιες
4-5 κ.σ. ούζο αρωματικό (ή τσίπουρο με γλυκάνισο)
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Βάζουμε το πεπόνι στο multi για να το χοντροκόψουμε (όχι να το πολτοποιήσουμε).
Το βάζουμε σε μια κατσαρόλα και προσθέτουμε τη ζάχαρη, το ξύσμα και το χυμό λεμονιού.
Το βάζουμε να βράσει σε μέτρια φωτιά έως ότου η μαρμελάδα δέσει.
Αν χρειαστεί αφαιρούμε τον αφρό (εμένα δεν μου άφρισε σχεδόν καθόλου).
Λίγο πριν την αποσύρουμε από τη φωτιά, προσθέτουμε το ούζο, ανακατεύουμε κι αφήνουμε να δέσει τελείως.
Μόλις την βγάλουμε από την εστία της κουζίνας, για να μην χάσει το υπέροχο κίτρινο χρώμα της, την βάζουμε μέσα σε ένα ταψάκι με παγάκια ή με κρύο νερό, έτσι ώστε να σταματήσει αμέσως ο βρασμός.
Γεμίζουμε αποστειρωμένα βάζα, τα σφραγίζουμε και τα τοποθετούμε ανάποδα έως ότου κρυώσουν.
Διατηρούμε τα βάζα σε ξηρό, σκοτεινό και δροσερό μέρος μέχρι να τα ανοίξουμε.
Μετά τα βάζουμε στο ψυγείο.
Την απολαμβάνουμε πάνω σε ψωμί με βούτυρο ή σε παγωτό (προσωπικά δεν μου άρεσε επάνω σε γιαούρτι) αλλά μπορεί να γίνει κι ένα πρωτότυπο δώρο από τα χεράκια μας!
* Προσθέτουμε το χυμό λεμονιού σταδιακά, δοκιμάζοντας τη μαρμελάδα για να διαπιστώσουμε πόσο ακριβώς γλυκιά (ή μάλλον υπόξινη) θέλουμε τη μαρμελάδα μας, μιας και η βανίλια κάνει πιο έντονη την "γλυκιά" γεύση.

37 σχόλια:

  1. ΘΑ ΤΗΝ ΚΑΝΩ! ΘΑ ΤΗΝ ΚΑΝΩ! ΘΑ ΤΗΝ ΚΑΝΩ!!!
    μετά το λικέρ πεπόνι, μαρμελάδα πεπόνι.Φέτος το πεπόνι έχει την τιμητική του!Νάσαι καλά Κική, θα σ ενημερώσω ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ με ουζο, τρελλαίνομαι για το άρωμά του.
    Φιλάκιααααααααααααααααα πεπονάτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ την κι εγώ λέω να κάνω λικέρ πεπόνι!!!! Περιμένω εντυπώσεις κι όπως λέει η Ειρήνη στο παρακάτω μήνυμά της για πιο έντονο άρωμα ούζου, αποστείρωσε ένα κουτάλι μαζί με τα βάζα και πρόσθεσε 1-2 κ.σ. ούζο αμέσως πριν κλείσεις τα βάζα.
      Καλή εβδομάδα και φιλιά

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα και πάλι Κική, μαρμελάδα με ξύδι έφτιαξα εγώ πέρσι με συνταγή προερχόμενη από Ιταλία.
    Η πρόταση βέβαια για αυτή τη μαρμελάδα είναι του στιλ chutney ως συνοδευτικό σε τυριά κι αφού ωριμάσει.
    Δεν μπορώ να πω ότι ενθουσίασε ιδιαίτερα όλους.
    Πράγματι έχει μια πολύ ιδιαίτερη γεύση.
    Οι πληροφορίες λένε ότι στην Ιταλία αρέσει πολύ τι να πω.
    Καλοφάγωτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Ξανθή μου δεν είδα τη δική σου μαρμελάδα αλλά την μαρμελάδα που έχει στο www.dietup.gr (το γράφω μαζί με τη συγκεκριμένη συνταγή στην Ειρήνη, παρακάτω) αλλά όλοι στραβομουτσούνιασαν με την ελαφριά μυρωδιά του ξιδιού (ίσως έπρεπε να βάλω μηλόξιδο) και γι αυτό αρχικά έβαλα ξύσμα λεμονιού και ούζο, προσπαθώντας να εξαλείψω τη μυρωδιά του ξιδιού. Δεν ξέρω αν είναι ιταλική συνταγή πάντως σίγουρα πλησιάζει περισσότερο το chutney παρά τη μαρμελάδα που εμείς εννοούμε.
      Βέβαια, βάζοντας περισσότερο λεμόνι είχα το ίδιο αποτέλεσμα δηλαδή να "σπάσω" την έντονη "γλύκα" του πεπονιού.
      Καλή σου μέρα και καλή εβδομάδα να έχουμε!

      Διαγραφή
    2. Κική εδώ γελάμε πολύ η συνταγή που βρήκες είναι ακριβώς η δική μου, http://asproylas.blogspot.gr/2011/10/blog-post_21.html, αντεγραμμένη κατά γράμμα, δεν είναι η πρώτη φορά βέβαια!!αλλά δεν αντέχω άλλο να κάνω το ντεντέκτιβ.
      Έχω ακόμη τη σακούλα μαναβικής που μου την είχε γράψει η φίλη μου

      Διαγραφή
    3. Καλημερα κοριτσια!
      Πρωτοτυπη η μαρμελλαδα σου Βασιλικη μου! Ειχα φτιαξει παλια πεπονι με μηλο και αστεροειδες γλυκανισο και ηταν πολυ πετυχημενος συνδυασμος. Οποτε το πιστευω οτι και το γλυκανισο θα του ταιριαζει υπεροχα.
      Ξανθη, δεν εχω ξανακουσει για μαρμελλαδα πεπονι απο την Ιταλια με προσθηκη ξυδιου. Απ'οσο βλεπω απο τα ιταλικα μπλογκ και site που τριγυρνω, ολοι βαζουν φρουτο, ζαχαρη και λεμονι. Πολυ πιθανον η συνταγη να προεκυψε απο την "μοσταρντα" που εχει ελαφρα γλυκοξινη γευση και την συνδυαζουν με το φαγητο, οπως το ειπες, ειναι δηλαδη κατι σαν τσατνευ.

      Διαγραφή
    4. Ουάουυυυ... έβγαλα λαγό;;;;;; εεεεεε Ξανθή;;; Τη συγκεκριμένη μαρμελάδα την είδα κι αλλού αλλά δεν θυμάμαι σε ποιες σελίδες... δοκίμασε να βάλεις "μαρμελάδα πεπόνι με ξίδι" και θα σου βγάλει τη συγκεκριμένη συνταγή πολλές φορές!
      Όσο για τις αντιγραφές έχει καταντήσει ...αηδία και κυρίως με τις φωτό!!! Έχουν και τη φωτό σου;;;;

      Διαγραφή
    5. mm_skg Εμένα μου την έδωσε φίλη κι σε εκείνη την έδωσε η αδελφή της που ζει Ιταλία,τι να πω. Με με αστεροειδή έχω κάνει κι εγώ παλιότερα αλλά με τα μπαχαρικά στο σπίτι δεν έχουμε και την άριστη σχέση και δεν άρεσε ιδιαίτερα.
      Κική βαρέθηκα να κάνω τον ντετέκτιβ, η φωτογραφία δεν είναι δική μου αλλά δεν είναι απαραίτητο να έχει σχέση και με τη συγκεκριμένη μαρμελάδα έχουμε δει τόσα πολλά!!!

      Διαγραφή
  3. Κική, τολμηρός ο συνδυασμός αυτής της μαρμελάδας και μου αρέσει. Γενικά μου αρέσουν οι πρωτότυπες μαρμελάδες. Αν θέλεις να έχεις πιο έντονη την γεύση του αλκοόλ στην μαρμελάδα, μπορείς να προσθέσεις από μία ως δύο κουταλιές από αυτό, σε κάθε βάζο του κιλού, μόλις βάλεις την μαρμελάδα μέσα στο βάζο. Το κουτάλι που θα χρησιμοποιήσεις το αποστειρώνεις μαζί με τα βάζα. Ανακατεύεις γρήγορα, να πάει παντού και κλείνεις αμέσως με το καπάκι. Έτσι κάνω με τις δικές μου μαρμελάδες όταν προσθέτω αλκοόλ.
    Ήθελα να σε ρωτήσω: Μου φάνηκε πολύ το λεμόνι για την ποσότητα του φρούτου και της ζάχαρης. Βάζεις τον χυμό τριών λεμονιών ή τρεις κουταλιές χυμό λεμόνι; Και γιατί χρειάζεται τόση ποσότητα; Δεν βγαίνει λίγο παραπάνω ξυνή η μαρμελάδα;
    Καλή σου ημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σου μέρα Ειρήνη μου κι ευχαριστώ πολύ για το κόλπο με το αλκοόλ ...θα το κάνω στην επόμενη μαρμελάδα γιατί τώρα δεν ...ξανανοίγω το βάζο...
      Όσο για το χυμό, εγώ έβαλα το χυμό από 3 μικρά λεμόνια γιατί η μαρμελάδα πεπόνι μου φάνηκε πολύ γλυκιά (γι αυτό βάζουν ξίδι) σκέψου ότι στο www.dietup.gr έβαζαν στα 750γρ. αργίτικο πεπόνι (καθαρό βάρος μετά το καθάρισμα), 200γρ. ζάχαρη και 70ml λευκό ξίδι,με 1 βανίλια.
      Δεν μπορώ να πω ότι μου έγινε ξινή απλά δεν είναι υπερβολικά γλυκιά αλλά πάλι αυτό είναι υποκειμενικό γιατί εξαρτάται από το πόσο γλυκό είναι το πεπόνι και πόσο γλυκιά θέλουμε εμείς την μαρμελάδα.
      Νομίζω ότι μόνον η δοκιμή θα σου δώσει το επιθυμητό "επίπεδο" γλύκας!!!
      Προσωπικά, ξεκίνησα με το χυμό από 1 λεμόνι και συνέχισα ...δοκιμάζοντας (κόντεψα να φάω ένα μπολ μαρμελάδα... χαχαχα, αφού νόμιζαν ότι το έκανα επιτηδες!!!)
      Πάντως γίνεται ωραία!!!

      Διαγραφή
  4. Wow! Τρελαίνομαι για αλκοολικά γλυκά και γιατί όχι αλκοολικές μαρμελάδες! Μου φαίνεται τέλεια η "ένωση" του πεπονιού με το ούζο!
    Όσο για μαρμελάδα μπύρας, σε πληροφορώ ότι έχω φτιάξει (δεν είχε φρούτα, μόνο μπύρα) και μου είχε φανεί αρκετά καλή!
    Έχεις αναρτήσει εδώ πολλές πρωτότυπες και δημιουργικές συνταγές, μπράβο συνέχισε έτσι! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Με εντυπωσίασες, αν και δεν το τρώω το πεπόνι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδες τί κάνουμε προκειμένου να μην πετάξουμε τα πεπόνια;;; Εάν δεν σου αρέσει το πεπόνι θα σου πρότεινα να μην τη δοκιμάσεις γιατί είναι ...πολύ πεπόνι...χαχαχα
      Πολλά φιλιά και καλή εβδομάδα, Ευγενία μου!

      Διαγραφή
  6. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Απιστευτος συνδιασμος......πεπονι με ουζοοοο..Αλλα για να το λες εσυ,κατι ξερεις.φιλια πολλα κ καλη σου μεραααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατόπιν του πειράματος κατέληξα ότι είναι πολύ ωραίος και αρωματικός και ...όχι, δεν είμαι μπεκρού!!!!! χαχαχαχα
      Πάντως δεν την προτείνω σε κάποιον που δεν τρώει πεπόνι!!!
      Πολλά φιλιά Μισιρλού μου και καλή σου εβδομάδα!

      Διαγραφή
  8. Έχω κάτι καταπληκτικά πεπονάκια, που όσα και να φάω δεν τελειώνουν!Τα λυπάμαι γιατί είναι τόοοοοσο μυρωδάτα!Σε ευχαριστώ, πραγματικά μου έδωσες μια τέλεια ιδέα,μετά το λικέρ που έχω ετοιμάσει!Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν έχεις τόσα Πινελιά αξίζει να την δοκιμάσεις τη μαρμελάδα! Περιμένω εντυπώσεις!!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Σου εύχομαι ολόψυχα νάχεις πάντα την όρεξη να πειραματίζεσαι...απολαμβάνω το αστείρευτο κέφι σου,φιλιά eviv

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά eviv μου και χαίρομαι που σου αρέσουν αυτά που φτιάχνω!
      Φιλιά και καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  10. Το ίδιο πάθαμε κι εμείς με τα πεπόνια του κήπου μας που τα νερούλιασε ο καύσωνας και δεν τρώγονται! Λες να τα κάνω μαρμελάδα???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωωωωχχχ, τί κρίμα Λίλα μου... είναι εκνευριστικό να φυτεύεις, να φροντίζεις και στο τέλος να μην απολαμβάνεις...
      Δοκίμασε την μαρμελάδα και ...περιμένω εντυπώσεις!!

      Διαγραφή
  11. Πολύ τολμηρός συνδυασμός!! Το πεπόνι το έχω δοκιμάσει σε παγωτό κλπ αλλά μου αρέσει σκέτο το φρούτο και πάλι όχι και πάρα πολύ!! Επίσης δεν τα πάω καλά με το ούζο και το άρωμά του! Οπότε δεν είναι για εμένα αυτή η συνταγή! χιχι! Μπράβο για τον συνδυασμό και την πρωτοτυπία πάντως!
    Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν δεν τα πας καλά με τα υλικά μην δοκιμάσεις να την φτιάξεις... εξ άλλου για ποιό λόγο;;;;
      Φιλιά και καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  12. Πρωτότυπη η συνταγή σου!Περιττό, βέβαια, να πω ότι η μαρμελάδα σου φαίνεται υπέροχη!Θα τη δοκιμάσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρωτότυπη κι αν σου αρέσουν τα υλικά και νόστιμη!!! Δοκίμασέ την και πες μου!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  13. Καλησπέρα!Νομίζω ότι ήρθε η ώρα να αγοράσω ένα πεπονάκι tante!!χεχεχεχε Να σαι καλά!!Καλό σου βράδυ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να αγοράσεις καλή μου και να φτιάξεις τη μαρμελάδα!!! Ελπίζω να σου αρέσει!

      Διαγραφή
  14. ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ Η ΣΥΝΤΑΓΗ ΣΟΥ ΚΑΙ Σ΄ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΟΥ ΣΤΟ BLOG ΜΟΥ. ΘΑ ΤΑ ΛΕΜΕ ΣΥΧΝΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μαρμελάδα με ούζο;...πολύ πρωτότυπη συνταγή!
    Καλή συνέχεια Κική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ ωραία, δεν έχεις παρά να δοκιμάσεις!!

      Διαγραφή
  16. Ότι θα έβλεπα και μαρμελάδα πεπόνι δεν το περίμενα,άντε θα τη φτιάξω κι εγώ να δώ τι γεύση έχει νάσαι καλά και να δοκιμάζεις εσύ να βλέπουμε κι εμείς,φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασε την Νέλη μου και περιμένω εντυπώσεις! ΦΙλιά

      Διαγραφή
  17. Καλησπέρα Βασιλική μου, με το αστείρευτο κέφι.
    Η μαρμελάδα σου είναι φανταστική σε χρώμα, σε γεύση εξυπακούεται!
    Και με το ούζο θα απολαμβάνουμε μεθυστική νοστιμιά.

    Καλό σου απόγευμα, με δημιουργική και εμπνευσμένη διάθεση!
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Ζαμπία μου!!! Ευχαριστώ για την υπέροχη ευχή σου και την ανταποδίδω γιατί και το δικό σου το κέφι δεν πάει παρακάτω!!!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  18. Καλως σε βρήκα τάντεΚική. Η αλήθεια είναι πως το όνομα του μπλογκ σου δεν ου ήταν άγνωστο ως τώρα γιατί όλο και σε κάποιο μπλογκ σε συναντουσα αλλά γιά καποιο λόγο ο δρόμος δεν με έβγαλε ως τώρα απο δω. Η ζεστασιά και η ευγένεια στην παρουσιαση των θεμάτων σου με κέρδισε και το ότι έχειςτο μπλογκ μου σ'αυτα που παρακολουθείς με κολάκεψε. Δεν γράφω όμως το πως έφτασα ώς εδώ γιατί αυτό θα γίνει ανάρτηση μέσα στον Σεπτέβρη. Χαίρομαι που σε συνάντησα. Θα τα λέμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!