Μπριζόλες λαιμού με μαρινάδα καπνιστής πάπρικας και σάλτσα Jack Daniel's


Καλησπέρα σας!!! Τί θα λέγατε σήμερα για παραλλαγή μιας συνταγής ενός γνωστότατου και αγαπημένου εστιατορίου;;; Μια γεύση ...Αμερικανιάς με μια πινελιά μεσογειακή;;;; Προσωπικά δεν αρνούμαι ποτέ την καπνιστή και γλυκιά γεύση μιας σάλτσας που λούζει προκλητικά, νοστιμότατες μπριζόλες λαιμού. Είναι από τις αγαπημένες μου αν και δεν την γεύομαι συχνά γιατί, ειλικρινά σας λέω, την βρίσκω εθιστική!
Ο διαγωνισμός των TGI FRIDAY'S ήταν η αιτία για να φτιάξω τις παραπάνω μπριζόλες που ξετρέλλαναν όλους (εκτός από τον πατερούλη μου που, λόγω ηλικίας είναι πιο συντηρητικός στις γεύσεις του αλλά κι εγώ του έφτιαξα μια μπριζόλα απόλυτα ελληνική κι έτσι δεν είχαμε παράπονα-:))).
Φυσικά, η συνταγή αυτή είναι παραλλαγή και μάλιστα με αρκετές διαφοροποιήσεις από τη δική τους συνταγής αλλά το αποτέλεσμα ήταν απόλυτα ικανοποιητικό έως μη αναμενόμενα εκπληκτικό!
Αν, λοιπόν, σας αρέσουν αυτού του είδους οι γεύσεις ...δοκιμάστε αυτή τη συνταγή και ...περιμένω τις εντυπώσεις σας. Φτιάξτε την για το Κυριακάτικο τραπέζι γιατί έχει τη διαδικασία της και θέλει το χρόνο της... αλλά αξίζει τον κόπο! Η νοστιμιά θα σας ανταμείψει...
ΥΛΙΚΑ για 6 άτομα
  • 6 μπριζόλες λαιμού
  • 1 κ.γλ. ρίγανη
  • Αλάτι
  • Φρεσκοτριμμένο τετραπίπερο
  • 1 κ.γλ. γλυκιά πάπρικα
Για τη μαρινάδα
  • Χυμό από 2 λεμόνια και 2 γλυκολέμονα
  • 2-3 κ.σ. καπνιστή πάπρικα
  • 1 φλ.τσ. νερό
  • 1 κ.σ. σάλτσα μπάρμπεκιου
Για τη σάλτα ουίσκυ
  • 2 κ.σ. ελαφρύ ελαιόλαδο (ή αραβοσιτέλαιο)
  • 1 ψιλοκομμένο κρεμμύδι
  • 1 πρέζα σκόρδο σε σκόνη
  • 1/3 φλ. τσ. ουίσκυ
  • 1/2 φλ. τσ. μηλόξιδο
  • 2 κ.σ. μαύρη ζάχαρη
  • 2/3 φλ. τσ. κέτσαπ
  • 1/2 φλ. νερό
Για το γαρνίρισμα
  • Πατάτες τηγανιτές
  • 1 μαρουλόφυλλο (προαιρετικά)
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
  1. Ετοιμάζουμε τη μαρινάδα ανακατεύοντας όλα τα υλικά σε ένα μπολ.
  2. Βάζουμε μέσα τις μπριζόλες και, επειδή δεν καλύπτονται εντελώς τις αλείφουμε με ένα πινέλο και στα σημεία που είναι έξω από τη μαρινάδα.
  3. Τις αφήνουμε στη μαρινάδα για 20 λεπτά στο ψυγείο.
  4. Μετά, στραγγίζουμε προσεκτικά τις μπριζόλες και βάζουμε προσεκτικά τη μαρινάδα σε μια μικρή κατσαρόλα και την βράζουμε για 5 λεπτά από τη στιγμή που θα αρχίσει να βράζει.
  5. Τις μπριζόλες τις αφήνουμε για άλλα 30 λεπτά στο ψυγείο.
  6. Εν τω μεταξύ, προθερμαίνουμε το φούρνο στους 170 βαθμούς Κελσίου.
  7. Ύστερα, βάζουμε σε ένα βαθύ ταψί (ή στη γάστρα) 1 ποτήρι νερό (τόσο όσο να υπάρχει λίγο κάτω από τις μπριζόλες, όχι να τις καλύπτει).
  8. Τοποθετούμε προσεκτικά μέσα τις μπριζόλες και τις περιχύνουμε με την βρασμένη μαρινάδα.
  9. Καλύπτουμε με αντικολλητικό χαρτί πρώτα και μετά με αλουμινόχαρτο (ή εάν πρόκειται για γάστρα, σκεπάζουμε με αντικολλητικό χαρτί και κλείνουμε το καπάκι).
  10. Αφήνουμε να ψηθούν οι μπριζόλες για 2- 2.5 ώρες, περίπου ή έως ότου είναι μαλακές  (τις δοκιμάζουμε με το πηρούνι).
  11. Κλείνουμε το φούρνο και τις βγάζουμε από το ταψί.
  12. Μετά τις βάζουμε σε τηγάνι - γκριλιέρα έως ότου ψηθούν λίγο και αποκτήσουν τις γραμμές της γκριλιέρας και μετά σε ένα ταψάκι.
  13. Τις αφήνουμε στο φούρνο έως ότου ετοιμάσουμε τη σάλτσα με το ουίσκυ.
Για τη σάλτσα με το ουίσκυ
  1. Βάζουμε σε βαθύ αντικολλητικό τηγάνι το ελαιόλαδο, το σκόρδο και το κρεμμύδι και τα σοτάρουμε έως ότου μαραθούν και γίνουν διαφανή.
  2. Σβήνουμε με το ουίσκυ και το μηλόξιδο και αφήνουμε για 1-2 λεπτά να βράσουν.
  3. Προσθέτουμε τη μαύρη ζάχαρη, ανακατεύουμε και τέλος προσθέτουμε την κέτσαπ και το νερό.
  4. Αφήνουμε να βράσει σε σιγανή φωτιά έως ότου πήξει η σάλτσα.
Ετοιμάζουμε το πιάτο
  1. Λίγο πριν σερβίρουμε τις μπριζόλες, τις αλείφουμε με λίγη σάλτσα (όπως είναι μέσα στο ταψί) και τις βάζουμε στο γκριλ, έως ότου δούμε τη σάλτσα να κάνει μικρές φούσκες (που σημαίνει ότι έχει καραμελώσει ελαφρά). 
  2. Στο δικό μου γκριλ χρειάστηκαν γύρω στα 3 λεπτά.
  3. Σερβίρουμε τις μπριζόλες ζεστές και γαρνίρουμε με τηγανιτές πατάτες σκέτες ή επάνω σε ένα μαρουλόφυλλο (εγώ δεν είχα! -:(().
TIPS
Εάν θέλουμε μπορούμε τη μαρινάδα να την προσθέσουμε στη σάλτσα (να βράσουν όλα τα υλικά μαζί) αντί στις μπριζόλες
Καλή σας όρεξη!!!
Tante Kiki
33 Comments

33 σχόλια:

  1. Ωραία εκδοχή η σάλτσα με ουίσκι,μέχρι τώρα συνιθισμενο το κρασι ,θα δίνει άλλη γεύση σίγουρα,καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Νέλη μου, δίνει άλλη γεύση!
      Επίσης καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  2. πω πω γιατί μου το κάνεις αυτό??? λατρεύω τα πάντα εδώ μέσα!! αν ακολουθήσω τις συνταγές σου θα γίνω τετράπαχη!!!χα χα.. καλώς σε βρήκα! φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι evonita και καλώς ήρθες!! Μην ανησυχείς απλά ακολούθησε τις συνταγές με μέτρο και δεν θα γίνεις τετράπαχη!!! Φιλιά

      Διαγραφή
  3. Τέλειο τέλειο Κική μου, λαχταριστή μπριζολίτσα με σουπερ σάλτσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Έρη μου!! Η σάλτσα είναι όλα τα λεφτά αλλά και η μπριζόλα λαιμού είναι νοστιμότατη και μαλακιά! Συνδυάζοντάς την και με τη σαλάτα σου γίνονται ένα υπέροχο δίδυμο!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  4. Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Έφη μου!
      Καλό σου βράδυ και φιλιά!

      Διαγραφή
  5. Θα το δοκιμάσω σίγουρα.
    Ίσως έτσι αποκτά επισημότητα η πρόχειρη μπριζόλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Φλώρα...να τη δοκιμάσεις αλλά γιατί πρόχειρη η μπριζολίτσα;;; Εμένα μια χαρά μου φαίνεται, ειδικά ή μπριζόλα λαιμού!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  6. Ανεβάζω την εικόνα , την κατεβάζω,της κλείνω το μάτι, αναστενάζω , ξανά αναστενάζω, αλλά τίποτα. Η μπριζόλα στην θέση της.
    Και εγώ έχω μείνει με την λαχτάρα και την γεύση της στον ουρανίσκο.
    Αχχχχχ!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άδικα ανεβοκατεβάζεις την εικόνα και δεν είναι καν τρισδιάστατη! Σωσώ μου ξέρεις τί πρέπει να κάνεις;;;; Πηγαίνει στο σιδηροδρομικό σταθμό ή στο αεροδρόμιο και έρχεσαι στα γρήγορα εδώ για να σε φιλέψω... Μετά το φαγητό και μια mousse σοκολατοκαραμέλας (θα το ανεβάσω αύριο ή μεθαύριο) κι έφυγες πίσω!!!!! Τί λες;;;;;;
      Φιλιά

      Διαγραφή
    2. Με βάζεις σε πειρασμό και έχω πεσμένες ....άμυνες!!!!!

      Διαγραφή
  7. Αυτό το πιάτο θέλει λίιιγο κόπο..αλλά ειδικά αυτή η σάλτσα είναι φα-ντα-στι-κή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι!!! Έχεις απόλυτο δίκιο ...είναι μια εθιστική σάλτσα!!

      Διαγραφή
  8. Τζόνσον ο αλογόμυγας23 Αυγούστου 2012 στις 1:27 π.μ.

    Και μία ερώτηση: Αν αντί χοιρινές μπριζόλες βάλουμε μοσχαρίσιες, θα αξίζει τον κόπο, ή αλλάζει εντελώς η γεύση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί όχι;;; Εξ άλλου η σάλτσα και ο τρόπος μαγειρέματος είναι που το κάνει νόστιμο...βέβαια δεν ξέρω αν θα είναι τόσο τρυφερές ή θα είναι πιο σκληρές. Μια δοκιμή θα σε πείσει αν είναι αυτό που θέλεις!

      Διαγραφή
  9. Αχ!Παρόλο που δεν είμαι πολύ του κρέατος, αυτό μοιάζει βγαλμένο από το Λας Βέγκας!Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Εξαιρετική και πολύ προσεγμένη συνταγή, αν και για να τη φτιάξουμε θέλει το χρόνο της.Θα μου πεις, το νόστιμο αποτέλεσμα μετράει! Μπράβο Κική μου!
    Φιλιά, καλή σου μέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Ελένη μου. Ναι θέλει τον χρόνο και τον κόπο της αλλά το αποτέλεσμα αξίζει. Να είσαι καλά!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  11. Ωραία πράγματα Κική μου!
    Συχνά-πυκνά μαρινάρω κι εγώ με καπνιστή σάλτσας τις μπριζολίτσες μου (και αυτές του λαιμού) και τις ψήνω τυλιγμένες σε λαδόχορτο, αλλά σάλτσα ουϊσκυ δεν έχω κάμει ποτέ. Τώρα με βάζεις στα "αίματα" που λένε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ το μαρινάρισμα στις μπριζόλες το έχω σταθερά αλλά η σάλτσα με το ουίσκυ διαφέρει από αυτή του κρασιού ή του ούζου!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  12. Καλημέρα!Χμ....χμ λέω....κοίτα που θα ξεστρατίσω και θα την κάνω την παρασπονδία με αυτά που γράφεις....χιχιχι...Φαίνεται πολύ ενδιαφέρον η παραλλαγή σου tante και να σου πω την αλήθεια θα την εφαρμόσω!!Καλή συνέχεια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να ξεστρατίσεις γιατί όχι... είναι ωραία γεύση...μεστή και γλυκιά και καπνιστή... τα έχει όλα και συμφέρει... θα γλύφεις τα δάχτυλά σου!!! χαχαχαχα
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  13. Κική μου τέλειο όλο το φαγάκι, αλλά εγώ κρατάω πιο πολύ τη Jack Daniels' sauce! Πού θα μου πάει θα ξεφύγω από τις έτοιμες που βρίσκω εδώ και θα την φτιάξω!
    Φιλιά, καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κράτα τη Τζένη μου είναι πράγματι ωραία και εύκολη. Ταιριάζει δε μπριζολίτσες τέλεια...δοκίμασέ την για να μου τη συγκρίνεις με τις έτοιμες.
      Φιλιά και καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  14. Απίθανη συνταγή! Πράγματι έχει λίγη διαδικασία αλλά το αποτέλεσμα πιστεύω ανταμείβει σίγουρα!!
    Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τη μαριναδα δε τη χρησιμοποιούμε άλλο? Γιατί μετα το βράσιμο της δε μπορω να δω που χρησιμοποιείται.. Εχω διαβάσει τη συνταγή 5 φορες..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Την ρίχνουμε στις μπριζόλες για να ψηθούν ...ουσιαστικά είναι η βάση για τη σάλτσα που θα φτιάξουμε.
    Με συγχωρείς για την καθυστέρηση αλλά και για την ασάφεια...θα το διευκρινίσω!
    Καλή επιτυχία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!

No