Τάρτα σφολιάτας με κολοκύθι και αρωματικά

Καλή σας μέρα! Καιρό τώρα ήθελα να χρησιμοποιήσω κάπου σφολιάτα! Πριν μερικά χρόνια την λάτρευα κυριολεκτικά και τώρα βέβαια τριγυρίζει στο μυαλό μου να την φτιάξω στο σπίτι αλλά ακόμη ...τίποτε... έμεινε μόνον σχέδιο! Κοντεύουν να τελειώσουν οι διακοπές κι ακόμη δεν συναντηθήκαμε η σπιτική σφολιάτα κι εγώ και για να είμαι ειλικρινής... δεν προβλέπεται συντόμως!!
Κι αυτό γιατί πάντα κάνω μεγαλόπνοα σχέδια για τις διακοπές που τελικά αποδεικνύονται ουτοπία μιας και πάντα "ξεπετάγεται" κάτι της τελευταίας στιγμής που ναι μεν είναι ευχάριστο πλην όμως είναι κάτι διαφορετικό!!!-:)))
Επανέρχομαι, λοιπόν, στη σφολιάτα για να πω ότι την προηγούμενη εβδομάδα έφτιαξα μια ταρτούλα, από κείνες τις καλοκαιρινές κολοκυθόταρτες που με το τυράκι και τα αρωματικά τους γεμίζουν την κουζίνα μοσχοβολιά και τον ουρανίσκο ικανοποίηση. Μέχρι και η μικρή μας Βασιλικούλα, που περνάει τον "άφαγο" όταν την μύρισε ...έφαγε ένα ολόκληρο κομμάτι!!!!!!!!!!!
Στην συγκεκριμένη τάρτα, η ιδιαιτερότητα, αν μπορώ να το πω κι έτσι είναι η επικάλυψή της που συνδυάζει τη δροσιά του γιαουρτιού με τη νοστιμιά του τυριού σε μορφή κρέμας. Μια επικάλυψη που δεν θα την πρότεινα σε όσους δεν αγαπούν τη γιαουρτένια γεύση ή επίγευση (έτσι για να μην παρεξηγιόμαστε και μετά μου λένε κάποιοι ότι δεν τους άρεσε, χαχαχα). Πάντως, οι υπόλοιποι... αξίζει να τη δοκιμάσετε!!
ΥΛΙΚΑ
1 φύλλο σφολιάτας
1 κιλό κολοκύθι τριμμένο και στραγγισμένο
2 μεγάλα κρεμμύδια ψιλοκομμένο
4 φρέσκα κρεμμυδάκια ψιλοκομμένα
200 γρ. μείγμα κίτρινων τυριών
4 κ.σ. ελαιόλαδο
αλάτι, πιπέρι
3 κ.σ. άνηθο
Για την κρούστα
200 γρ. κρέμα γάλακτος
200 γρ. τυρί κρέμα
100 γρ. γιαούρτι (όχι στραγγιστό)
1 αυγό
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Αλείφουμε με λάδι μια ταρτιέρα και απλώνουμε το φύλλο σφολιάτας.
Βάζουμε σε αντικολλητικό τηγάνι, το τριμμένο κολοκύθι, το κρεμμύδι και τα κρεμμυδάκια με 4 κ.σ. ελαιόλαδο και αφήνουμε να σοταριστούν έως ότου μαραθούν (περίπου 5-6 λεπτά).
Αποσύρουμε από τη φωτιά, βάζουμε αλάτι, πιπέρι, τον άνηθο και αφήνουμε το μείγμα να κρυώσει.
Ύστερα, προσθέτουμε τα κίτρινα τυριά και ανακατεύουμε καλά.
Απλώνουμε το μείγμα επάνω στο φύλλο της σφολιάτας κι ετοιμάζουμε την κρούστα.
Για την κρούστα
Σε ένα μπολ, "χτυπάμε" με το σύρμα το τυρί κρέμα έως ότου αφρατέψει.
Ύστερα, προσθέτουμε την κρέμα γάλακτος, το γιαούρτι και το αβγό και χτυπάμε ξανά το μείγμα της κρούστας έως ότου ομογενοποιηθεί καλά.
Περιχύνουμε την τάρτα μας και με ένα πηρούνι και πολύ προσεκτικά, "τρυπάμε" σε διάφορα σημεία το υλικό της γέμισης ώστε το υγρό της κρούστας να προχωρήσει μέσα στην γέμιση.
Βάζουμε στο φούρνο και ψήνουμε για 30-40 λεπτά, ανάλογα με τον φούρνο ή έως ότου ροδίσει η επιφάνεια της τάρτας.

32 σχόλια:

  1. Καλό μεσημέρι ,τέλεια φαίνεται , κι όλες οι γεύσεις που εχει μέσα μου αρέσουν θα τη φτιάξω... φιλιά τα λέμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Νέλη μου... Δοκίμασέ την είναι και πολύ αρωματική!

      Διαγραφή
  2. Και ζεσταίνομαι και νυστάζω. Τώρα πεινάω κιόλας.
    (θεϊκή η συνταγή, θα την κρατήσω να τη δώκω να μου τη φτιάξουνε -άχρηστο και ακαμάτικο πτηνό)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλέ γιατί άχρηστο κι ακαμάτικο πτηνό ο πιγκουίνος;;; Εγώ τον λατρεύω, πειράζει;;;; -:)))
      Χαίρομαι που σου άρεσε και καλώς ήρθες!!!

      Διαγραφή
  3. Εμείς μαζί σου δεν πρόκειται να αδυνατίσουμε ποτέεεεε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι, όχι μαζί θα αδυνατίσουμε... σε λίγο αρχίζουν τα διαίτης!!!! χαχαχα
      Εγώ απλώς θα φτιάχνω, θα φωτογραφίζω και θα δοκιμάζω μια μπουκιά ΜΟΝΟΝ (άντε δύο για να είμαι σίγουρη) κι εσείς απλά θα διαβάζετε κι όταν θα φτιάχνετε κάτι θα το τρώνε...οι άλλοι!!
      χαχαχα
      Φιλιά Πινελιά μου!

      Διαγραφή
  4. Πω! Πω! Απίθανη φαίνεται!! Η μυρωδιά του κολοκυθιού σε τέτοιες πίτες με ξετρελαίνει αν και έχω συνδέσει το κολοκύθι-πίτα πως είναι γλυκό (πάντα βάζω υπερβολική ζάχαρη)! Η αλμυρή εκδοχή σου νομίζω θα με ξετρελάνει ακόμη περισσότερο!!
    Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Taelia μου. Προσωπικά λατρεύω το κολοκύθι και σε γλυκές και σε αλμυρές πίτες. Δοκίμασέ την γιατί είναι ωραία και πιστεύω ότι θα σου αρέσει!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  5. Κικη εγραψες παλι!!!!Τελειος συνδυασμος!!!Θα το δοκιμασω σιγουρα.Φιλια Αναστασια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Αναστασία μου και χαίρομαι που σου άρεσε! Αν σου αρέσουν τα υλικά δοκίμασέ το και είναι ...σίγουρη γεύση!!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  6. Εγώ που δυστυχώς δεν περνάω τον άφαγο (που τέτοια τύχη) αυτήν την λαχταριστή τάρτα με την γιαουρτένια επικάλυψη, θα την τσάκιζα χωρίς παρακάλια!
    Ζωγράφισες πάλι Κικίτσα μου!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ το ίδιο Έλενά μου...δυστυχώς!!! Αν και σε λίγες μέρες που θα επιστρέψω θα πρέπει να τον περάσω τον άφαγο και να "μαζευτώ"!! χαχαχαχα
      Να σε πάρω για ανιψούλα τότε;;;;; χαχαχαχα
      Φιλιά Ελενάκι μου!

      Διαγραφή
  7. Το κολοκυθακι,αυτο το αχνοπρασινο λαχανικο,που για καποιους ειναι ενα κλειδι για να ανοιξεις γευστικους παραδεισους,για μερικους ειναι ενα αδιαφορο,αγευστο προιον της φυσης που δεν καταδεχονται να το χρησιμοποιησουν στην κουζινα τους.Προσωπικα πιστευω οτι αυτο το καταφρονημενο λαχανικο, ανηκει στους θησαυρους της ελληνικης γης και με τους απειρους συνδυσμους που μας προσφερει η μεσογειακη κουζινα,μπορουμε να καταφερουμε μικρα θαυματα και ακομα και οι πιο επιφυλακτικοι να το αγαπησουν.
    Ενα τετοιο μικρο,αξιοπροσεκτο,λαχταριστο θαυμα μας προσφερεις σημερα Κκιη μου!Υπεροχα ψημενο,αρωματικο απο την δυναμη των μυρωδικων,ισορροπωντας απολυτα τη γευση των τυριων με την σοφη παρουσια των κρεμμυδιων και αντισταθμιζοντας την πλουσια γευση της κρεμας με την υποξινη επιγευση του γιαουρτιου μας το προσφερεις απλοχερα και ευγενικα..Και εμεις προσκεκλημενοι στο φιλοξενο τραπεζι σου,εχουμε την ευτυχια να το γευτουμε και σηκωνοντας ενα ποτηρι κρυο κρασι να ευχηθουμε στην υγεια σου!!Φιλια πολλα,πολλα.
    ΥΓ.Οσες φορες χρησιμοποιησα σφολιατα,παρατηρησα οτι στο κεντρο του ταψιου ηταν 'αψητη'σε συγκριση με το υπολοιπο,και πολλες φορες η ζυμη ηταν βρεγμενη..Και πριν μου πεις οτι πιθανον να φταιει το ταψακι,το δοκιμασα σε διαφορων ειδων και ποιοτητων ταψακια,οπως επισης φροντισα να μην ειναι υδαρης η γεμιση μου.Καποια ιδεα για το τι μπορει να φταιει??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσωπικά το λατρεύω το κολοκυθάκι και το χρησιμοποιώ πάρα πολύ. Ειδικά όταν έχουμε και τα δικά μας κολοκυθάκια από τον κήπο... τα "ταράζω".
      Χαίρομαι Φωτεινή μου που σου άρεσε η τάρτα και ειδικά η γέμιση. Όσο για τη σφολιάτα έχεις απόλυτο δίκιο, εγώ το αποφεύγω αυτό βάζοντάς την κάποιες φορές (όχι πάντα), στο τέλος, να ψηθεί για λίγο μόνον στην κάτω αντίσταση, οπότε ξεροψήνεται και από κάτω.
      Όχι δεν θα σου πω ότι φταίει το ταψάκι γιατί το ίδιο συμβαίνει σε όλα τα ταψάκια.
      Όσον αφορά στο βρεγμένη, αν θέλεις δοκίμασε να την ψήσεις σε αντικολλητικό χαρτί και στον αέρα (φαντάζομαι βέβαια ότι τα έχεις δοκιμάσει) μήπως δεις διαφορά.
      Πάντως, εγώ είχα πολύ καιρό να χρησιμοποιήσω σφολιάτα κι αυτή τη φορά μου φάνηκε ότι μετά το ψήσιμο, "μαλάκωσε" σχετικά γρήγορα αν και την είχα ψήσει αρκετά για να το αποφύγω.
      Άλλη ιδέα δεν έχω, τί να σου πω καλή μου Φωτεινή. Δοκίμασε να την ψήσεις για λίγο μόνον από κάτω και ...πες μου!
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  8. Mπορεί να απεχθάνομαι το γιαούρτι, αλλά όταν είναι μόνο του! Όσες φορές το έχω φάει ανακατεμένο με διάφορα μέσα σε φαγητά και γλυκά, το έχω λατρέψει!
    Οι τάρτες σφολιάτας μου αρέσουν πολύ κι αυτή εδώ φαίνεται θεϊκή! Μου άνοιξες την όρεξη Κική μου!

    Καλό βράδυ! Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εντάξει το γιαούρτι μόνο του θέλει "ψάξιμο" για να βρεις τη γεύση που σου ταιριάζει και πράγματι μέσα σε φαγητά απλώς δίνει μια δροσιστική επίγευση.
      Χαίρομαι που σου άρεσε Selcouth και ξέρεις, αν δεν θέλεις γιαούρτι αντικατέστησέ το με 80 γρ. κρέμα γάλακτος!! Η τάρτα σου θα γίνει εξίσου νόστιμη απλά δεν θα έχει την ελαφρά "ξινίλα" του γιαουρτιού.
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  9. ααααααααααααααααα κικη μου τελος!δεν ξαναμπενω στο σπιτακι σου!!!καθε επισκεψη με κανει βαρυτερη!!!χαχαχχαχ
    οριστε,τωρα πρεπει να κανω και αυτην την θεικη ταρτα!με επιασε λιγουρα βραδυατικο! καλη ορεξη και καλο βραδυ!!!φιλια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλέ μην την κάνεις...έλα να σε κεράσω ένα κομμάτι κι αυτό είναι...ούτε κιλά ούτε τίποτε!!! χαχαχαχα
      Χαίρομαι που σου άρεσε...
      Φιλιά!!

      Διαγραφή
  10. Μμμμμμμμμμμμμ, ενδιαφέρουσα συνταγή.
    φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε η κολοκυθόταρτα!

      Διαγραφή
  11. Βρε Κική μου, ξέχασε την την σφολιάτα με 40 βαθμούς η σφολιάτα θέλει κρύο! Κάνε λίγη υπομονή και φτιάξτην λίγο αργότερα..
    Η τάρτα σου όμως είναι υπέροχη ακριβώς στα γούστα μου!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ Έρη μου, αυτό κάνω την ξεχνάω τη σφολιάτα γιατί με τόση ζέστη μ'έχει πιάσει μια σπαρίλα...άλλο πράγμα!! χαχαχα 'Εχεις δίκιο βέβαια για το κρύο που θέλει η σφολιάτα...-:)))
      Χαίρομαι που σου άρεσε η τάρτα.
      Φιλάκια, να περνάς καλά!

      Διαγραφή
  12. Πα-πα-πα... μέχρι την Παρασκευή στην κουζίνα!
    Μετά απόχη 10ημερη.
    Άμα όμως θες να μου φυλάξεις ένα κομματάκι Κική μου, θα έρθω να το παραλάβω αυτοπροσώπως :-))))
    Εξαιρετική όπως πάντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Από την περιγραφή και τις φωτογραφίες φαίνεται ΤΕΛΕΙΑ!Το δικό μου "μυστικό" για να μην είναι βρεγμένη η ζύμη είναι όχι μόνο το ψήσιμο με κάτω αντίσταση στο τέλος του ψησίματος, αλλά και το πασπάλισμα του φύλλου της σφολιάτας ,πριν βάλω τη γέμιση, με τρίμμένη φρυγανιά. Έτσι απορροφώνται τα υγρά της γέμισης ,που πρέπει ούτως ή άλλως σε πίτες με σφολιάτα να είναι στεγνή. Τζίνα Μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωραια και ενδιαφερουσα η ιδεα σου Τζινα!Παντα ειχα να αντιμετωπισω το προβλημα της νωπης σφολιατας και δεν ειχα το ωραιο αποτελεσμα των φυλλων κρουστας.Θα το δοκιμασω.

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ πολύ για την ιδέα σου Τζίνα και για το σχόλιό σου. Θα το δοκιμάσω ευχαρίστως και θα σου πω εντυπώσεις!!!

      Διαγραφή
  14. Κική μου καλησπέρα! Πολύ ενδιαφέρουσα συνταγή, μ'αρέσει ειδικά το μείγμα που έφτιαξες για την κρούστα, νομίζω θα είναι πολύ γευστικό! Μ'αρέσει πολύ το κολοκυθάκι και ειδικά οι διάφορες πιτούλες κι οι συνδυασμοί του με τυράκι, οπότε σίγουρα θα δοκιμάσω τη συνταγή σου σύντομα! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ την Ελεάννα μου και περιμένω εντυπώσεις! Φιλιά

      Διαγραφή
  15. Από χθες με έχει στοιχειώσει αυτή η τάρτα σου Βασιλική και ιδιαιτέρως η γιαουρτένια κρούστα. Μμμμ! Τέλεια!

    Να τολμήσω κι άλλη μια πρόταση για αυτή την έξοχη ζύμη, τη σφολιάτα.
    Επάλειψη της βάσης της σφολιάτας με χτυπημένο ελαφρά, με λίγο αλάτι, ασπράδι αυγού. Σώζει κάποιες καταστάσεις.

    Φιλιά, να ομορφοπερνάς!
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Ζαμπία μου που σου άρεσε η τάρτα μου!
      Φυσικά και να τολμήσεις, αυτό είναι και το νόημα με τα σχόλια ότι μπορούμε να ανταλλάσσουμε ιδέες και εμπειρίες.
      Θα το δοκιμάσω το τρικάκι σου και θα σου πώ.
      Πάντως ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ πολύ για την ιδέα και το ότι την μοιράστηκες μαζί μας!!
      Πολλά φιλιά και να περνάς καλά!

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!