Κομπόστα φρούτων

Καλησπέρα σας!!! Μόλις επέστρεψα και κάθισα να "τσιμπήσω" κάτι για δείπνο. Αλήθεια, εσείς τί τρώτε για βράδυ;;; Κανονικό γεύμα έχετε ή μήπως κάτι πιο ελαφρύ. Εγώ πάντα ήθελα κάτι ελαφρύ για το βράδυ και ακόμα κι όταν είμαι σε διατροφή το κυρίως γεύμα μου είναι το μεσημέρι. Το βράδυ θα φάω ένα γιαούρτι, ένα τοστ, ένα σάντουιτς ή θα πιω ένα γάλα. Βέβαια, όταν έχω κομπόστα, αυτή είναι που κερδίζει πάντα το ενδιαφέρον μου. 
Στο σπίτι μας πολλές φορές η κομπόστα ήταν το βραδινό μας και ο πατέρας μου, ειδικά, την "τιμούσε" αλλά όχι μόνη της, παρέα με ...ψωμί και μανούρι (ή και φέτα αν δεν υπήρχε μανούρι)! Δεν ξέρω αν σας φαίνεται περίεργο αλλά, και σαν γνήσια κόρη του μπαμπά της, σας διαβεβαιώνω είναι ένας καταπληκτικός συνδυασμός. Η κομπόστα μέτρια σε γλύκα και το μανούρι μέτριο σε αλμύρα. 
Τον χειμώνα η κομπόστα ζεστή και μερικές φορές με λίγο γλυκό κρασί μέσα, το καλοκαίρι κρύα από το ψυγείο για περισσή δροσιά. Ταιριαστό ζευγάρι και αν στην παρέα μπει και μια φέτα ζεστό, φρυγανισμένο ψωμί, τότε δεν έχω λόγια να σας περιγράψω την ικανοποίηση του ουρανίσκου. Μοναδική, τέλεια ισορροπία γεύσης!!
Το Σαββατοκύριακο που ήμουν στην Πέραμο, λοιπόν, αγόρασα μερικά ξινόμηλα, λίγα αχλάδια και λίγα μηλοροδάκινα αλλιώς νεκταρίνια. Πήρα λίγα με σκοπό να φτιάξω μια κομπόστα για τις δύο μέρες αλλά δεν ...πρόκανα!!! Πότε το ένα, πότε το άλλο, πότε η βόλτα στο χωριό, πότε στην Καβάλα τα φρουτάκια μου έμειναν ...παραπονεμένα ως σήμερα το πρωί που, αφού τα νεκταρίνια θύμωσαν τόσο που δύο, απ' αυτά, σάπισαν από το κακό τους κατάφερα, με τη βοήθεια της μανούλας μου, να τα καθαρίσω και να φτιάξω την κομπόστα. Θέλετε να δούμε τις λεπτομέρειες;;; Είμαι σίγουρη, φυσικά, ότι επειδή η κομπόστα είναι από τα πιο συνηθισμένα εδέσματα στο τραπέζι μας και δεν υπάρχει οικογένεια που να μην έχει φτιάξει κάθε μια από σας έχει τη δική της συνταγή για κομπόστα
...αλλά δεν βλάπτει ακόμα μία...
Παρόλα αυτά, η κομπόστα μπορεί να γίνει ένα ελαφρύ γεύμα, ένα δροσιστικό ή θερμαντικό (ανάλογα με την εποχή) σνακ, ένα διαιτητικό γλυκό παρέα με λίγη σαντιγύ ή μια γλυκιά φρουτοσαλάτα.
ΥΛΙΚΑ
1.400 γρ. καθαρισμένα και κομμένα σε κύβους φρούτα (500 γρ. ξινόμηλα - 600 γρ. αχλάδια - 600 γρ. νεκταρίνια ή μηλοροδάκινα)
3 φλ. τσ. νερό
2 φλ. τσ. ζάχαρη (αν σας φανεί λίγο προσθέστε άλλη 1/2 φλ. τσ.)
2 ξυλάκια κανέλας
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Βάζουμε τα φρούτα κομμένα στην κατσαρόλα, προσθέτουμε το νερό, την κανέλα και τη ζάχαρη και βράζουμε σε  μέτρια φωτιά έως ότου μαλακώσουν τα φρούτα, περίπου 30-40 λεπτά.
'Υστερα, απολαμβάνουμε την κομπόστα όπως θέλουμε και μάλιστα χωρίς ιδιαίτερες τύψεις.
Φυσικά, μπορούμε να προσθέσουμε στην κομπόστα σταφύλια αλλά και άλλα φρούτα που μας αρέσουν... τα μόνα φρούτα που δεν έχω κάνει κομπόστα είναι το πεπόνι και το καρπούζι!!!! Λέτε να τα δοκιμάσω σε κομπόστα;;;;;;
Καλό σας βράδυ!!!

24 σχόλια:

  1. τι λαχταριστή κομπόστα!!! τρελαίνομαι για κομπόστες!! δεν ήξερα ότι τρώγεται και το χειμώνα ζεστή και ότι ρίχνεις και λίγο κρασάκι μέσα!! σα γλυκό του κουταλιού δηλαδή μοιάζει ζεστή?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν το χειμώνα τη ζεστάνεις λίγο και ρίξεις και λίγο γλυκό κρασάκι γίνεται θερμαντική αλλά και πεντανόστιμη. Όχι, δε μοιάζει με γλυκό του κουταλιού ακριβώς είναι σαν κομπόστα κανονική, απλά ζεστή!

      Διαγραφή
    2. νομίζω το καλύτερο θα είναι να τη δοκιμάσω, δε συμφωνείς? αχ αυτές οι λαχταριστές αναρτήσεις σου!!!

      Διαγραφή
  2. μμμμμμ,φαινετε υπεροχη!!!!ειδικα αν ειναι και δροσερη ακομα καλυτερα!!!!με μανουρι δεν την εχω δοκιμασει,αλλα με φετα πολλες φορες!!!!ειμαστε και μεις κομποσταδες τι να κανουμε!χαχαχ φιλια κικη μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Φιλίτσα μου... με τη φέτα είναι νόστιμη η κομπόστα αλλά και με το μανούρι είναι εξαιρετική γιατί είναι λίγο πιο ανάλατο! Πάντως έτσι κι αλλιώς είναι υπέροχος συνδυασμός!!!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  3. Τέλεια ιδέα η κομπόστα.Μπράβο και με το καλό να την καταναλώσετε όλη και να επαναλάβετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Φλώρα... και γλυκό και ελαφρύ!

      Διαγραφή
  4. Κική μου εγώ ή θα πλαντάξω στο φαγητό ή δεν θα φάω τίποτα. Την κομπόστα την λετρεύω στο πρωινό γιαμι! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ Έρη μου τα ίδια...αλλά τώρα τελευταία, ειδικά μετά τις διακοπές που έκανα το πρώτο, υιοθετώ (ή προσπαθώ τουλάχιστον) να υιοθετήσω το δεύτερο... χαχαχαχα
      Εγώ πάλι δεν μπορώ να φάω κομπόστα για πρωινό γιατί είμαι κολλημένη με τον καφέ με γάλα (ή καφόγαλο όπως το λέω... χαχαχα).
      Φιλάκια και να περνάς καλά!

      Διαγραφή
  5. Kαλημέρα Κική μου
    Για να είμαι ειλικρινής δεν έχω κάνει ποτέ κομπόστα φρούτων ,παρ΄όλο που καταπιάνομαι αρκετά με την κουζίνα!!Θεωρώ οτι είναι ένας αποτελεσματικός και υγειινός τρόπος να αξιοποιήσεις τα φρουτακια που περισσεύουν,προσφέροντας ένα νόστιμο,θρεπτικό,ελαφρύ επιδόρπιο στην οικογένεια ,αλλά και στους φίλους.
    Οφείλω να ομολογήσω,ίσως για πολλοστή φορά,την ευρύτητα της προσωπικοτητάς σου Κικη μου.Παρουσιάζεις ακόμα και την πιο απλή συνταγή με τέτοιο τρόπο που πείθεσαι να την δοκιμάσεις!!Η Η λιτή και απέριττη πρόταση σου,μέσα απο τα γραφόμενα και τις φωτογραφίες μοιάζει,στα δικά μου μάτια τουλάχιστον,μία συνταγή που μετάνιωσα γιατί έως σήμερα δεν καταδέχτηκα να την πραγματοποιήσω.Με κίνδυνο να γίνω κουραστική,θα πω ξανά και ξανά ,ότι μοιράζεις απλόχερα πρώτα ζεστασιά,αγάπη,οικογενειακή θαλπωρή και μετά ευφάνταστες και δημιουργικές συνταγές!!!Σε φιλώ με φιλιά πολλά,πολλά και να σου ευχηθώ καλή αρχή στη νέα σεζόν που έρχεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σου μέρα Φωτεινή μου... είναι, νομίζω, καιρός να δοκιμάσεις την κομπόστα και είμαι σίγουρη ότι θα την λατρέψεις κι εσύ και όλη η οικογένειά σου. Μπορεί να είναι απλή αλλά είναι πολύ νόστιμη και κυρίως ελαφριά! Δεν αξίζει να την περιφρονούμε γιατί κρατάει όλα τα αρώματα των φρούτων κι έχει τη γλύκα ενός επιδορπίου!
      Φιλιά κι επίσης καλή αρχή στη νέα σεζόν.

      Διαγραφή
  6. Δεν έχω φτιάξει ποτέ κομπόστα, αλλά είναι πολύ δελεαστική όπως την βλέπω και θα το επιχειρήσω. Είμαι σίγουρη πως θα είναι το κάτι άλλο με τους συνδυασμούς που προτείνεις Κική.
    Φιλιά, καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ ωραία Μαρί, δοκίμασέ την!
      Φιλιά και καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  7. Ε, για βραδινό...απογευματινό...ή και πρωϊνό εγώ δεν λέω όχι Κική μου.
    Βάζω κι' ένα παραδοσιακό γιαουρτάκι από δίπλα με όλη του την πέτσα (γιατί μου αρέσει τρελλά) και πολύ την ευχαριστιέμαι.
    Πεπόνι και καρπούζι;; Μπα μάλλον όχι φίλη μου καλή γιατί νομίζω πως θα λιώσουν εκτός και είναι άγουρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσύ βάζεις γιαούρτι, εγώ μανούρι ή φέτα... άστα Πηνελόπη μου έχουμε κάνει όλους τους γκουρμέ συνδυασμούς της κομπόστας...χαχαχα
      Καλέ...αστειευόμουν για το πεπόνι και το καρπούζι...-:))))
      Φιλιά και καλό σου βράδυ

      Διαγραφή
  8. Es gibt sehr schöne Rezepte. Kompost gern die Kälte, wenn
    Ihr Blog ist toll

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Vielen Dank für Ihre freundlichen Worte und ich bin froh, dass du meinen Blog und Rezepte.
      Guten Abend Sie

      Διαγραφή
  9. το συγκεκριμένο αλμυρογλυκό συνδυασμό δεν τον έχω δοκιμάσει. Συνήθως τρώω κομπόστα σαν γλύκισμα. Χτες μου έφερε ένα μπολ η γειτόνισσά μου και ήταν μούρλια γιατί είχε προσθέσει και βανίλιες και είχε ένα πολύ ωραίο κόκκινο χρώμα!
    kathy by anthomeli

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι πρέπει να ήταν πολύ ωραία... δοκίμασε και το συνδυασμό με μανούρι ή γιαούρτι που προτείνει η Πηνελόπη... είναι μούρλια!!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  10. Νόστιμη πολύ φαίνεται η κομπόστα σου!! Εγώ δεν την τιμάω ιδιαίτερα!! Τρώω μόνο ροδάκινο κομπόστα, τα υπόλοιπα φρούτα δεν ξέρω γιατί αλλά.. δεν μου κάνουν κλικ!! χιχι!
    Καλή σου ημέρα Κική!!
    Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απορώ γιατί δεν σου αρέσουν τα άλλα φρούτα ...τί έχεις μαζί τους; χαχαχα
      Χριστίνα μου πάντως θα πρότεινα να δοκιμάσεις μια ανάμεικτη αλλά αν δεν σου αρέσει ...δεν βλέπω τον λόγο να το προσπαθήσεις.
      Καλό σου βράδυ και φιλιά!

      Διαγραφή
  11. Την ζεστή εκδοχή δεν την ήξερα, αλλά αφού το προτείνεις ως κάτι νόστιμο θα τη δοκιμάσω.
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!