Ντομάτες προβενσάλ

Καλησπέρα σας! Τί κάνετε;;; Ελπίζω να αποφεύγετε την πολύωρη παραμονή εκτός σπιτιού ή να είστε για αρκετές ώρες κάπου δροσερά. Τί ζέστη κι αυτή!!!! Λιώσαμε κυριολεκτικά κι ας είμαστε δίπλα στη θάλασσα. Σήμερα το πρωί, ξύπνησα και είδα συννεφιά... "θα βρέξει" σκέφτηκα.
Κατά τις 9, άνοιξα την μπαλκονόπορτα για να μπει φρέσκος αέρας από τη θάλασσα, μιας και όλη τη νύχτα δούλευε το κλιματιστικό, κι αντί για δροσερό αεράκι εισέβαλε ένας καυτός λίβας... Σαν να βρισκόμουν μπροστά σε αερόθερμο!!!!!!! Είναι απίστευτο... δύο μερόνυχτα τώρα είμαστε συνεχώς με κλιματιστικό!!!! Φυσικά, ούτε λόγος για βροχή κι ευτυχώς που η θάλασσα ήταν υπέροχη, καθαρή και καταγάλανη και την απολαύσαμε ακόμα μια μέρα. 
Για σήμερα ένα μεζεδάκι, που μπορεί να πάρει τη θέση ενός ελαφρού κυρίως πιάτου με τη συνοδεία ζεστού ζυμωτού ψωμιού. Μπορούν να συνοδεύσουν ψητό κρέας, ψάρι ή ακόμα και κοφτό μακαρονάκι. Είναι νοστιμιά μεσογειακή... τώρα δεν γνωρίζω ακριβώς εάν η συνταγή έχει κάποια σχέση με την Προβηγκία και γι αυτό την ονομάζουν έτσι αλλά δεν νομίζω ότι έχει και ιδιαίτερη σημασία... αυτό που μετράει είναι ότι είναι μια λιχουδιά πρώτης τάξεως! 
Κι αν τις θέλουμε νηστίσιμες... δεν έχουμε παρά να αφαιρέσουμε το τυρί από τη γέμιση! Πιστέψτε με και χωρίς τυρί είναι το ίδιο νόστιμες. 
Αν θέλετε να τις δοκιμάσετε ...ελάτε μαζί μου να τις ετοιμάσουμε...
ΥΛΙΚΑ για 6 άτομα
12 ντομάτες μέτριες, κόκκινες και σφιχτές
4 κ.σ. ζάχαρη
400 γρ. κρεμμύδια ψιλοκομμένα
1 σκελίδα σκόρδο ψιλοκομμένη
4 κ.σ. τυρί γκούντα τριμμένο
120 γρ. φρυγανιά τριμμένη
2/3 φλ. τσ. ελαιόλαδο
Αλάτι
Πιπέρι
Ρίγανη
2 κ.σ. ξίδι βαλσαμικό
2 κ.σ. μαϊντανό ψιλοκομμένο
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 170 βαθμούς Κελσίου.
Πλένουμε τις ντομάτες, τις κόβουμε στη μέση και τις αδειάζουμε από το περιεχόμενό τους.
Τις βάζουμε ανάποδα για να στραγγίσουν και μετά τις τοποθετούμε σε ταψί που το έχουμε αλείψει με λάδι και τις πασπαλίζουμε εσωτερικά με ζάχαρη, αλάτι, ρίγανη και πιπέρι.
Πολτοποιούμε στο multi το εσωτερικό από τις ντομάτες.
Ψιλοκόβουμε τα κρεμμύδια και το σκόρδο και πασπαλίζουμε με αλάτι και πιπέρι.
Τα βάζουμε σε αντικολλητικό τηγάνι με το μισό ελαιόλαδο και τα αφήνουμε να σοταριστούν έως ότου γίνουν διάφανα και μαραθούν.
Τα αποσύρουμε από τη φωτιά, αφήνουμε να κρυώσουν λίγο και προσθέτουμε τη μισή φρυγανιά, το μαϊντανό, το εσωτερικό από τις ντομάτες και το τριμμένο τυρί.
Ανακατεύουμε το μείγμα πολύ καλά και το μοιράζουμε στις ντομάτες.
Περιχύνουμε με το υπόλοιπο ελαιόλαδο, πασπαλίζουμε με την υπόλοιπη φρυγανιά και καλύπτουμε το ταψί με αλουμινόχαρτο.
Βάζουμε στο φούρνο για 40-50, περίπου ή έως ότου ψηθούν οι ντοματούλες.
Έπειτα, αφαιρούμε το αλουμινόχαρτο και ψήνουμε για άλλα 10-15 λεπτά έτσι ώστε να ροδοκοκκινήσει η επιφάνειά τους.
Τις σερβίρουμε επάνω σε μαρουλόφυλλα, χλιαρές ή και σε θερμοκρασία δωματίου.

Η συνταγή είναι προσαρμογή από συνταγή του περιοδικού OLIVE, Αυγούστου-Σεπτεμβρίου 2012.

22 σχόλια:

  1. Ααααχ! Κάνε μια βουτιά και για 'μένα! Έχουμε λιώωωσειειει εις τας Αθήνας! :P
    Στο θέμα μας τώρα! Μπορείς να μου στείλεις ένα ταπεράκι με τις ντομάτες;;; Χε,χε,χε!
    Πάρα πολύ ωραίες Κική μου! Μια χαρά θα τις έτρωγα κι ως κυρίως πιάτο!

    Να έχεις ένα όμορφο, ήρεμο και... νόστιμο μεσημέρι! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Selcouth! Θα κάνω όσες βουτιές θέλεις αλλά ακόμη κι εδώ λιώνουμε και κοιμόμαστε με κλιματιστικό!
      Ευχαρίστως να σου στείλω ταπεράκι με ντομάτες και χαίρομαι που σου άρεσαν!
      Φιλιά και καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή
  2. Έκλεισε Κίκη μου, αυτό θα είναι το σημερινό μας φαγητό, μια χαρά! Πανεύκολο και νοστιμότατο! Τέλεια η συνταγή σου! Όσον αφορά το "ψήσιμο", έπρεπε χτες να είμαι έξω για δουλειά το μεσημέρι, γύρισα μέσα στο full της ζέστης στις 3, και πραγματικά ένιωθα κι εγώ σαν να περπάταγα μέσα σε ένα γιγαντιαίο αερόθερμο φούρνο! Τι ζέστες πια αυτές φέτος! Ας ελπίσουμε θα δροσίσει σύντομα... Καλές βουτιές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Ελεάννα και περιμένω εντυπώσεις και αφού το φτιάξεις.
      Πράγματι, ψηνόμαστε κι εμείς εδώ... έχει γίνει κουραστική η ζέστη...
      Ευχαριστώ για την ευχή σου! Φιλιά και καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή
  3. Οπως ακριβώς το είπες Κική μου, μια λιχουδιά ανεπανάληπτη!!!
    Ενα υπέροχο ελαφρύ πιάτο, που ευχαρίστως θα το έτρωγα ως κυρίως γεύμα!!!
    Καλές βουτίτσες, δροσίσου όσο μπορείς, η ζέστη στις πόλεις κοντεύει να μας αποτελειώσει, τι πράγμα είναι αυτό φέτος??
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Ελενάκι μου κι εγώ θα το έτρωγα σαν κυρίως γεύμα!
      Να είσαι καλά και μη νομίζεις... κι εδώ είμαστε μπροστά στη θάλασσα κι αυτές τις μέρες η ζέστη είναι ανυπόφορη!
      Φιλιά και καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή
  4. Αχχχχχχ!Με μπόλικο ψωμάκι δε θέλω τίποτα άλλο για κυρίως !Μου φτάνει !Πραγματικά φαντάζομαι ότι είναι από τα πιο νόστιμα που μας έχεις δείξει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ νόστιμα Πινελιά μου και πολύ μεσογειακά! Με ζεστό ζυμωτό ψωμάκι είναι μούρλια!
      Φιλιά και καλό Σ/Κ

      Διαγραφή
  5. Στεκομαι πρωτα ΄΄ευλαβικα΄΄ στην εικονα της παραλιας,οπου ο ηρεμος παφλασμος του θαλασσινου νερου γλυφει την αμμουδια..ο λιγοστος κοσμος-ποια παραλια ειναι αυτη στ'αληθεια?-κουκιδες μεσα στα γαλαζια νερα,να απολαμβανει τη δροσια και την αλμυρα,την συννεφια που στα ραγισματα της, επιτρεπει την κυριαρχικη επελαση της αλυπητης ηλιακης ενεργειας..Ομορφη εικονα,εικονα που μεταδιδει ηρεμια,γαληνη και ευδαιμονια.Ευχομαι να αντικρυζεις παντα τετοιες εικονες Κικη μου,που να σε ταξιδευουν και να σε οδηγουν σε μονοπατιαομορφα,απατητακαι ηρεμα!
    Φυσικα δεν θα μπορουσα να αδιαφορησω και για τις υπεροχες φωτογραφιες που αφορουν τη σημερινη σου προταση!!!Διοτι αν η νοστιμια φτανει εστω και στο μισο την λαχταριστη οψη των φωτογραφιων,τοτε μπορουμε να μιλαμε για ενα πιατο απεριγραπτης γευσης!Ολα τα υλικα-,συνδυασμος γηινων,καλοκαιρινων καρπων,μυρωδικων που προσκυνησαν κατω απο τον καυτο ηλιο και παρεδωσαν αμαχητι ολα τα αρωματα,γλυκο τυρι και αψαδα του βαλσαμικου οδηγουν σε ενα πιατο ,που δεν ξερω αν ανηκει στην περιοχη της Προβηγκιας,αλλα σιγουρα στην περιοχη της Ελλαδας θα τιμηθει πανηγυρικα!Κικη μου υπεροχη συνταγη με καθαρα μεσογειακα στοιχεια και αναμενεται να καταναλωθει με καθαρα ελληνικη βουλιμια!!!Φιλια πολλα,πολλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή μου Φωτεινή, η παραλία που βλέπεις είναι στη Νέα Πέραμο Καβάλας, εκεί όπου ζούσε η γιαγιά μου κι εγώ ήμουν συχνή επισκέπτρια τον χειμώνα κάθε Σαββατοκύριακο και το καλοκαίρι συνέχεια... Ουσιαστικά το νιώθω σαν το χωριό μου κι ας γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Καβάλα. Εδώ περνάω κάθε καλοκαίρι ένα μέρος (αν όχι όλες) τις διακοπές μου και το λατρεύω μιας και υπάρχουν πολλοί συγγενείς και φίλοι εκτός από το γενικότερο συναισθηματικό δέσιμο.
      Όσο για τις ντοματούλες είναι ένας ωραιότατος μεσογειακός μεζές που πραγματικά συνδυάζει υπέροχες γεύσεις.
      Χαίρομαι που σου άρεσε! Φιλιά

      Διαγραφή
  6. Εγώ πάντως το τυρί δεν το παραλείπω με τίποτα Κική μου!!
    Δροσιστηκή η ψητή σου ντοματούλα και πολύ εύγευστη.
    Καλοκαιρινό φαγητό με τα όλα του αφού η ντομάτα είναι στα ποιο γλυκά της τώρα!

    Μα τι όμορφη γαληνεμένη αμμουδιά βλέπετε?
    Κούκλα η θέα!

    Φιλάκια και από αύριο δροσίζει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ, Χρυσαυγή μου και χαίρομαι που σου άρεσε ο μεζές.
      Είναι εύκολο και νόστιμο πιάτο!
      Η αλήθεια είναι ότι η παραλία μας μπροστά στο σπίτι είναι υπέροχη και την απολαμβάνουμε καθημερινά, αν και για λίγες μέρες.
      Φιλιά και καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή
  7. Πολύ ωραια η συνταγη σου Κική μου!!

    Καλές βουτιές στην όμορφη και ήσυχη παραλία που βρίσκεσαι, ευτυχώς που είσαι απέναντι της για να σε δροσίζουν τα νερά της. Δοκίμασε με τέτοια αφόρητη ζέστη να αποφεύγεις τον φούρνο, αλλά σε ξέρω τώρα πως μπορείς χωρίς να φτιάξεις όλο και κάτι χαχαχα:)

    Εύχομαι καλές δροσιές και σύντομα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Εύη μου...Προσπαθώ να αποφεύγω τον φούρνο αλλά ...πράγματι όλο και κάποιος έρχεται, όλο και κάτι θέλω να δοκιμάσω... είναι αδύνατον να φύγω μακριά από την κουζίνα~!!! χαχαχα
      Επίσης καλά και δροσερά να περνάτε!

      Διαγραφή
  8. Φαίνονται νοστιμότατες οι ντομάτες!! Χθες, δυστυχώς, γίνανε πελτές.. στην καινούρια παρτίδα το δοκιμάζω σίγουρα το φαγητό!!
    Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι ωραίος μεζές ...στην καινούρια παρτίδα δοκίμασέ τες και είμαι σίγουρη ότι θα σου αρέσει!

      Διαγραφή
  9. Η Θέα απίθανη και ιδιαιτέρως χαλαρωτική!
    Παίρνεις το πιάτο με τις τομάτες προβενσάλ -εξίσου απίθανες με τη θέα- που έχει ετοιμάσει η Βασιλική, "απλώνεις" το κορμί σε μια πολυθρόνα και απολαμβάνεις, με όλες σου τις αισθήσεις:
    - Γεύση
    - Θέα
    - Χαλάρωση
    - Δροσιά (ελπίζω) και
    - Ένα ποτήρι δροσερό νερό.

    Στην υγειά σου Βασιλική!
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Ζαμπία μου... Στην υγειά σου και καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  10. Καλημέρα,φαίνονται καταπληκτικές και οι φωτογραφίες σου τέλειες,ωραίος συνδιασμός ,οι ντοματουλες σου και ουζακι με θέα αυτη την καταπληκτική θάλασσα,φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νόστιμος μεζές Νέλη μου και απλός... Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια! Φιλάκια

      Διαγραφή
  11. Ότι πρέπει για αυτές τις ζεστές μέρες που διανύουμε Κική μου! Τέλειο φαγάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλημέρα ,καλό Σαββατοκυριακο,φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!